Wij zijn tegen de Surinaamse Amnestie wet.

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Wij zijn tegen de Surinaamse Amnestie wet..


Gast

#226

2012-04-04 01:11

De weg naar een oplossing is dat er recht gesproken zal worden. Vervolgens kan er heelheid plaats vinden bij de nabestaanden en hopelijk ook bij Bouterse Ik hoop uiteindelijk dat er vergiffenis mag plaats vinden en Suriname verder kan ontwikkelen. De fase van het recht zal echter wel plaats moeten vinden. Welke straf gegeven zal worden ligt aan de rechters en het surinaamse volk.

Gast

#227

2012-04-04 01:26

Een rechtstaat moet gerespecteerd worden.

Gast

#228

2012-04-04 04:34

Ik vraag me af of deze DNA-leden weten wat AMNESTIE betekent!!!

Gast

#229

2012-04-04 21:30

Dat er mensen bang zijn deze petitie te tekenen, je wordt volgens geruuchten gestraft. visum aanvraag naar Su wordt geweigerd. dan maar niet naar een bananenrepubliek
Anno Niem
De auteur van deze petitie

#230 R.I.P

2012-04-05 04:35

R.I.P Suriname

Gast

#231

2012-04-05 08:09

DNA heeft vrijbrief gegeven tot het onberecht MOORDEN van tegenstaanders, DUS NIETS en NIEMAND STAAT MEER TERECHT !!!
Surinaamse Patriot

#232 Het is genoeg geweest !

2012-04-05 09:46

Sorry jongens, het feest gaat niet door. Het volk van Suriname heeft besloten om Bouterse amnestie te verlenen. Het is genoeg geweest. Ik heb gemerkt dat jullie niet verder zijn gekomen dat 1250 stemmetjes waarvan de helft in het buitenland woont. Het volk van Suriname mag beslissen hoe ze haar problemen wil oplossen, net zoals Nederland besloten heeft om haar schande te bedekken tot 2060. Wij gaan verder met de ontwikkeling van ons mooi land en sluiten dit hoofdstuk af. Wraaknemen gaat ons niet vooruitbrengen.

Oh ja, en zeg tegen Nederland dat ze nu onze mars mogen eten !

Doei !!!

Gast

#233 Re: Het is genoeg geweest !

2012-04-05 13:10

#232: Surinaamse Patriot - Het is genoeg geweest !

Ten eerste NIET het volk heeft deze amnestie uitgesproken.

Ten Tweede 1250 handtekeningen. Dat is net zoveel als het aantal mensen die verplicht onder druk of betaling naar het plein moesten komen. Dit zijn vrijwillige stemmen, en eigen meningen.

Ten Derde je praat over de helft in het buitenland. Daar heb je gelijk in,er Wonen meer Surinamers in het buitenland dan in het land zelf.

Ten Vierde, Je praat over wraak, dit gaat niet om wraak dit gaat om het recht systeem waar nu niets meer van over blijf.

Ik snap ook wel dat je een paarse NDP bril op heb, maar ik weet ook dat deze bril je een hele rare visie geeft.


Gast

#234

2012-04-05 13:12

Weet Misiekeba dat hij straks verantwoording voor zijn daad moet afleggen aan onze Schepper? Dan ben je dominee? of noemt hij zichzelf dominee!!!!! SCHANDE!
rechtgeaarde srananpikien

#235 Re: Het is genoeg geweest !

2012-04-05 13:15

#232: Surinaamse Patriot - Het is genoeg geweest !

Niet het volk van Suriname heeft besloten. Denk even iets beter na! Als je vindt dat je onschuldig bent, waarom sta je erop, via je partijgenoten, dat dit doorgedrukt zal worden??? DENK GOED NA! ik meen dat je daarvoor genoeg hersen hebt

srananpikien

#236 Re:

2012-04-05 13:17

#203: -

Denk je dat? Er zijn legio voorbeelden in de wereld. Check it out!

sr

#237 Re: Re:

2012-04-05 13:19

#176: - Re:

Ben het helemaal met u eens!

pk

#238 Re:

2012-04-05 13:21

#29: -

Heeft u nooit pakketten uit Nederland ontvangen? Heeft u die periode meegemaakt? Ik denk het niet, of misschien wel, maar dan hebt u duidelijk  een grote bril met superdonkere glazen op!


Gast

#239 Re:

2012-04-05 13:26

#8: -

Gelijk heb je! by the way, waar blijft Hooghart met zijn organisatie? Of is hij bang dat zijn vrien gereshuffeled c.q. weggehaald zal worden?


Gast

#240 Re:

2012-04-05 13:36

#8: -

Alleen oudjes uit bejaardentehuizen en anderen die voor een bordje eten  naar het plein zijn gelokt! Schandalig dat men de bejaarden hiervoor misbruikt.


Gast

#241

2012-04-06 08:56

Amnestie in Suriname -

Het houdt mij enorm bezig en dan met name de reacties van de burgers in Suriname. Uit de op televisie getoonde interviews komt naar voren dat een deel van de Surinaamse bevolking de moorden op 15 bijzondere mensen in de doofpot willen stoppen. Integendeel vele mensen zijn zelfs verontwaardigd dat de moordenaars ter verantwoording worden geroepen. Van de boevenbende zelf kan ik het mij goed voorstellen dat zij amnestie willen maar dat er zoveel gewone burgers zijn die geen enkel medeleven hebben met de nabestaanden en de slachtoffers, dat heeft mij echt geraakt. Het is niet zozeer dat het ontlopen van de gevangenisstraf voor moordenaars dat mij zorgen baart. Veel zorgelijker is dat er zoveel mensen zijn die kennelijk niet in staat zijn om met anderen (slachtoffers en nabestaanden) mee te leven en gaan voor eigen belang. Walgelijk. De lijst van verdachten is nu wel erg lang geworden want ook de voorstanders van de amnestiewetgeving horen naar mijn mening op deze lijst. Je kunt vanuit gewetenloosheid er wel een bizarre mening op na houden maar dan hoort daar ook verantwoordelijkheid bij.

Ter herinnering:

08 december 1982 zijn de volgende mensen door deze boevenbende vermoord:

John Baboeram (38), advocaat
Bram Behr (31), journalist
Cyrill Daal (48), vakbondsleider
Kenneth Gonçalves (42), advocaat
Eddy Hoost (48), advocaat
André Kamperveen (58), ondernemer
Gerard Leckie (39), psycholoog
Sugrim Oemrawsingh (42), wis- en natuurkundige
Lesley Rahman (28), journalist
Soerendre Rambocus (29), militair
Harold Riedewald (49), advocaat
Jiwansingh Sheombar (25), militair
Jozef Slagveer (42), journalist
Robby Sohansingh (37), ondernemer
Frank Wijngaarde (43), journalist (met Nederlandse nationaliteit)

De verdachten

De voorstanders van amnestie
Errol Alibux
Dick de Bie
Etienne Boerenveen
Desi Bouterse
Benny Brondenstein
Winston Caldeira
Wim Carbière
Steven Dendoe
Iwan Dijksteel
Roy Esajas
Ernst Gefferie
Arthy Gorré
John Hardjoprajitno
Orlando Heidanus
Kenneth Kempes
Iwan Krolis
Lucien Lewis
Harvey Naarendorp
John Nelom
Edgar Ritfeld
Ruben Rozendaal
Badrissein Sital
Jimmy Stolk
Imro Themen
Marcel Zeeuw
Sammy Monsels

https://www.facebook.com/dries.vanderwijk

Gast

#242

2012-04-11 20:03

Weg met Bouterse, weg met de amnestiewet, onbegrijpelijk dat het parlement de wet heeft goedgekeurd.
De voorstanders zijn waarschijnlijk allemaal boeven.

Gast

#243

2012-04-11 22:20

Dank voor dit initiatief. Schandalig wat daar gebeurt!