Stop de straatraces op het PRISMA bedrijvenpark Bleiswijk

Stop de straatraces op het PRISMA bedrijvenpark Bleiswijk / Mededelingen / Toelichting politie inzet / Opmerkingen


Gast

#1

2023-08-13 12:22

Beste Tom, Bedankt voor de update! Wij hebben het Donderdag en Vrijdag ook gehoord. Afgelopen nacht niet, omdat we uit voorzorg de ramen dicht hadden. Ik heb Vrijdag zelfs overwogen om zelf eens te gaan kijken waar die herrie nou exact vandaan komt, maar ik lees van jou het exacte adres! Ik zal de komende tijd als ze weer aan het racen zijn ook de politie bellen. Ik denk dat het een goede stap zou zijn om naar de media te stappen, aangezien het er op lijkt dat de overheidsinstanties er weinig aan doen. Ik zou eventueel wel bereid zijn om hier aan mee te werken. Voor nu bedankt voor je tomeloze inzet. J&S

Gast

#2

2023-08-16 12:01

Beste Tom, Onlangs heb ik een klacht ingediend bij de gemeente Lansingerland ten aanzien van de hinder. Hieronder de reactie: … De overlast op het Prisma-terrein is al jaren een aandachtspunt bij ons als gemeente en met name bij de politie. De politie zet echt in op het Prisma-terrein, maar zoals je merkt levert dat te weinig op. De overlast blijft. De politie stuurt ze weg, bekeurt als het kan, maar de volgende dag of zelfs later op de avond zijn ze er weer. Het is een plek die landelijk racers aantrekt. De verkeersdienst van de politie regio Rotterdam rijdt extra rondes in ons gebied, maar we hebben meer locaties in de gemeente met deze overlast, daardoor ervaren we vaak een waterbedeffect. Eind juni/begin juli hebben we politiecameratoezicht ingesteld voor 4 weken, dat heeft het aantal meldingen terug doen lopen, maar zeker niet verholpen. Toen de politiecamera’s weg moesten (wettelijke periode), nam de overlast weer toe. Afgelopen voorjaar is er in de gemeenteraad gewerkt aan een raadsvoorstel voor extra geld voor aanpassingen aan de weg (drempels en versmallingen), geen goedkope oplossing aangezien ze niet belemmerend mogen zijn voor al het vrachtverkeer. Dat voorstel loopt en als het er doorkomt zou dat betekenen dat we in 2024 de wegen kunnen aanpassen. In de tussentijd zet de politie actief in en kijken we naar verschillende extra mogelijkheden om het probleem de kop in te drukken. Het onderwerp heeft de aandacht van de burgemeester, de politie en het Openbaar Ministerie, maar het is hardnekkig. Vandaag nog heb ik overleg gehad over dit onderwerp en wat er aanvullend gedaan kan worden. Over geplande acties van politie kan ik geen mededelingen doen, maar gemeentelijke stappen zullen gecommuniceerd worden via onze kanalen (site, social media accounts). Met een vriendelijke groet, Gemeente Lansingerland

Gast

#3

2023-08-27 17:26

Beste Tom, dank voor je update. In Rotterdam (Coolsingel, Meent etc worden momenteel Lawaairadars ingezet als test. Een soort flitspalen die automatisch bekeuringen schrijven voor bovenmatig geluid van verkeer. Geen idee of de nummerborden zichtbaar zijn bij de straatracers, wellicht toch iets om over na te denken met Gemeente/Politie. mvgr Marga de Munnik



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...