Eenmalige compensatie voor pensioengerechtigden

Eenmalige compensatie voor pensioengerechtigden / Mededelingen / INVOERINGSDATUM NIEUWE PENSIOENWET 6 MAANDEN VERTRAAGD - Voortgang petitie "Compenseerpensioenen.nl" / Opmerkingen


Gast

#1

2022-10-07 16:12

Prima reactie. Sjir Creemers

Gast

#2

2022-10-07 16:21

Ik vind het schandalig dat het pensioen telkens uitgesteld wordt

Gast

#3

2022-10-07 16:48

Nieuwe pensioenwet alleen interessant als de voor de dekkimgsgraad niet alleen de rente maar ook het rendement op het vermogen wordt meegeteld . Dus b.v. 50/50 M.a.w. rente stijgt of daald , aandelen daald of stijgt, kan in de rekenmethode voor dekkings graad worden meegenomen. EN GEZIEN DE KASSITUATIE KAN MEN WEL INDEXEREN. komt meer in aan premie en rendementen +rente dan aan pensioenen de komende 10 jaar wordt uitbetaald

Gast

#4

2022-10-07 17:01

Ga zo door dan wordt het een succes.

Gast

#5

2022-10-07 18:16

Hopelijk komt er echt gerechtigheid want sit is niet meer normaal wat gaande is , zo lang gewerkt en dan met pensioen en zo slecht betaald krijgen . Dank alvast voor alle inzet ,

Gast

#6

2022-10-07 19:05

Zeker ga ik wel stemmen,alhoewel er wel weer,als vanouds gefraudeerd zal worden.En dan maar wachten op de volgende smoes van dit horrorkabinet om het uit/af te stellen.

Gast

#7

2022-10-07 19:19

Goed om dit te weten. Dank voor uw informatie.

Gast

#8

2022-10-07 20:42

Beste Ik zou ontzettend graag willen stemmen, maar omdat ik in het buitenland woon , ben ik niet stemgerechtigd voor de provinciale statenverkiezingen.
Juf

#9

2022-10-07 20:48

Ik woon in Frankrijk en heb een ABP pensioen, ik mag niet stemmen voor de Eerste Kamer.

 


Gast

#10

2022-10-08 07:58

Ruime bekendheid hieraan geven, en duidelijk verhaal ervan maken, zal zeker de positieve uitslag gaan bevorderen. Kinderen, moeten weten, dat als de ouders hun levensonderhoud niet meer kunnen betalen, dat dan de vraag komt. . .. . . Laat je jou ouders verhongeren op de laatste dagen van hun leven.

Gast

#11

2022-10-08 13:05

Door dit soort schofferende actie’s van deze regering, en het plaatsen van personen, op portefeuille’s, waar ze totaal geen kaas van gegeten hebben, en de huidige chaos waar Nederland nu in verkeerd, is mijn vertrouwen in dit kabinet, tot een kil nulpunt gedaald. Daarom vind ik dit soort initiatieven belangrijk, daar het volk klaarblijkelijk voor het eigen welzijn dient te zorgen. Ook al beloven kamerleden bij de aanstelling, de grondwet te gehoorzamen, en zodoende voor het welzijn van volk en land te staan. Daar betalen wij ze voor. Ik zie er weinig tot niets van terug. Op deze manier verschuift het kiezersgeluid, net als in Italië, naar uiterst rechts.

Gast

#12

2022-10-08 14:31

Het aantal ondertekenaars blijft "zielig" laag. Dat is jammer en maakt niet zo'n indruk. Helaas. Ouderen zijn geen FB en Sociale Media gebruikers.

Gast

#13

2022-10-09 20:04

Beste Ton Raven, Als belanghebbende sta ik achter uw actie. Ik maak me zorgen dat wij; deelnemers van de pensioenfondsen de boot ingaan met de nieuwe pensioenplannen. Eigenlijk is m.i. het aanpassen van de rekenrente voldoende om de pensioenen te kunnen indexeren. (Met terugwerkende kracht). We moeten voorkomen dat de deelnemers in een erg onzekere financiele situatie terechtkomen en dat vermogensbeheerders, en aandeelhouders zich enorm aan de pensioenpotten gaan verrijken, of dat al dat geld in buitenlandse handen komt. U stelt om in maart 2023 voor de provinciale verkiezingen in actie te komen om uitbetaling van achterstallige indexeringen over 2009-2021 te realiseren. Mjn vraag aan u: Wat kan ik concreet doen om hier een zinvolle bijdrage aan te kunnen leveren? Met vriendelijke groet, Mariëtte van Beijnen-Swelsen

Gast

#14

2022-10-11 09:57

Ik hoop op nog duizenden handtekeningen! Het is geld waar de mensen recht op hebben. Het is pensioenroof! Er moet meer bekendheid gegeven worden aan dit prachtig initiatief zodat we deze duizenden handtekeningen ook krijgen.

Gast

#15

2022-10-11 10:21

We koppelen in Nederland alles aan elkaar.  (Integraal noemen ze dat.)

Tot het zo complex gaat worden dat het niemand meer kan volgen. En onze systemen het niet meer aankunnen. Ja, en dan doen we niets of schuiven het weer vooruit. Alle kabinetten Rutte hebben hier, deze strategie, al mee gewerkt.

Mijn oproep: Een schuld uit het verleden eerst oplossen en dan met een schone lei beginnen. Dat moet ook zo voor de toeslagen affaire, het dstikstof dossier en vele andere dossiers.

Wil van Pinxteren

Statenlid Lokaal Brabant,  Provincie Brabant


Gast

#16

2022-10-20 13:32

Bedankt voor uw inzet en het informeren inzake de veranderingen omtrent het toekomstige pensioen. Met vriendelijke groet Jo Lemmerling.
Cathrien

#17 Stemrecht Eerste Kamer in buitenland

2023-01-21 17:48

Hallo #8: -  

Ik woon in Duitsland en vanaf dit jaar is het mogelijk om ook voor de Eerste Kamer te stemmen. U moet dan wel de Nederlandse nationaliteit hebben.

U meld zich daarvoor bij de Gemeente Den Haag, E-mail: kbn.verkiezingen@denhaag.nl

Ik heb de oproep al in huis.

 


Gast

#18 Re: stemmen uit buitenland

2023-01-21 17:50

#9: Juf -  

 Zie mijn reactie bij #8.

Hebr u de Nederlandse nationaliteit,  dan mag u nu ook stemmen voor de eerste kamer.

Melden bij de Gemeente Den Haag, kbn.verkiezingen@denhaag.nl




Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...