Gelovigen aanvaarden het Woord

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Gelovigen aanvaarden het Woord.


Gast

#51

2011-12-28 14:22

Wat een prietpraat. Kruistochten als reactie op de Islam omdat zij traditioneel christelijke gebieden ingenomen hadden. Die gebieden waren niet traditioneel christelijk. Ze waren ingenomen door de christenen op de joden en andere volkeren die daar leefden. Dikke zever dus.
Trouwens Vlaanderen is dan ook niet traditioneel christelijk. Geef het maar terug aan de oude Belgen met hun goden. Die waren hier traditioneel eerst.

Gast

#52 Re: Re: Re: Re: Re:

2011-12-28 14:48

#50: - Re: Re: Re: Re:

Seks met iemand van hetzelfde geslacht is objectief pervert, omdat seksualiteit per definitie verwijst naar de lichamelijke eenwording tussen MAN en VROUW. Wat is daar nu zo vreemd aan om dat te zeggen? Homoseksueel gedrag gaat in tegen de objectieve ordening van wat seksualiteit is. Homoseksualiteit is dus objectief gezien bedrog. Heteroseksuele gevoelens vinden hun oorsprong in de geslachtsdrift, in de biologische realiteit van onze geslachtsorganen, van het lichaam van MAN en VROUW. Hoe verklaart u dat mensen homoseksuele gevoelens hebben? Die hebben biologisch geen enkel nut en seksuele aantrekkingskracht vertrekt toch vanuit de biologie? Echte homoseksuele gevoelens zijn een aanwijzing dat er ergens iets is misgelopen in iemands ontwikkeling en dat kan vanalles zijn en heeft vaak ook niets met persoonlijke schuld te maken. Dat wil niet zeggen dat zo'n mensen minder waarde hebben. Onze samenleving aborteert gehandicapten en DAT is totaal verkeerd want het geeft de indruk dat mensen die niet perfect zijn, geen waarde hebben. Homoseksualiteit moet in onze cultuur ook gekaderd worden binnen de seksuele revolutie en de overseksualisering van de liefde en daarmee ook de pervertering van de seksualiteit in het algemeen. Wie liefde al snel met seks associëert, kan denken dat van mensen houden logischerwijze inhoudt dat je een bepaalde seksuele geaardheid hebt. Er kunnen veel oorzaken zijn voor homoseksuele gevoelens en dat moet voor iedere persoon apart worden bekeken. Seksueel misbruik is ook een van die oorzaken. De stichter van de moderne homobeweging (Harry Hay, Mattachine Society) is daar zelf een voorbeeld van. In het algemeen denk ik toch wel dat de chaos in de seksualiteit en relatiebeleving van de laatste decennia voor veel emotionele verwarring en moreel relativisme heeft gezorgd. Zo heeft een studie gesuggereerd dat nogal wat vrouwen lesbisch worden omdat ze ontgoocheld zijn in de perverte seksuele mentaliteit van mannen, die vrouwen vooral als seksobjecten bekijken. Er kan hier veel over gezegd worden. Wat de homobeweging allemaal beweert is vooral ideologisch bepaald vanuit een poging om rechten te kunnen opeisen en heeft nauwelijks enige waarde en dit is ook een bijkomene factor. Veel mensen die denken dat ze holebi zouden kunnen zijn, worden namelijk misleid door de homobeweging zelf.

Aanbevolen lectuur:

* "The Born Gay Hoax", Ryan Sorba, http://www.freewebs.com/theborngayhoax/

* "My Genes Made Me Do It! Homosexuality and the scientific evidence ", wat de wetenschap zegt over homoseksualiteit, http://www.mygenes.co.nz/

 


Gast

#53 Re:

2011-12-28 14:57

#51: -

Dat is helemaal geen prietpraat. Ze waren op dat moment christelijke gebieden en dat is wat telt. Dat er vroeger andere godsdiensten waren, dat verandert niets aan de zaak dat de kerk de christenen wou bevrijden van de overheersing door de islam. Dat is te vergelijken met de bevrijding van Europa door de geallieerden in W.O. II. Of zou u het dan ook maar normaal vinden dat wij zomaar de nazi ideologie moeten overnemen? Of wat als het communistische Oostblok Europa zou zijn binnengevallen, moet de rest van de wereld dan ook maar toekijken?

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-12-28 15:13



Gast

#55 Re: ...misprijzen is toch niet echt een kristelijk argument.Hopelijk hebben jullie betere argumenten

2011-12-28 15:25

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-12-28 15:28


Dirk

#57 Re: ...

2011-12-28 16:42

#15: - ...

Die eerste petitie was in feite het gevolg van het schisma dat zich in de praktijk heeft gevormd onder invloed van een verkeerde interpretatie van Vaticanum II, de modernistische theologie en het overnemen van louter wereldse, onchristelijke ideeën, zoals het idee dat vrouwen priester moeten kunnen worden (waardoor de betekenis van het sacramenteel priesterschap gewoon verloren zou gaan).

Het is dus niet meer dan normaal dat er reactie van andere gelovigen op komt. Eerlijk gezegd twijfel ik er sterk aan of deze tweede petitie een kans maakt om evenveel handtekeningen te verwerven, daarvoor is er door priesters, bisschoppen en godsdienstleraars in het algemeen te lang veel te weinig aan degelijke geloofsverkondiging gedaan in Vlaanderen. Niettemin is het heel belangrijk dat gelovigen wel een antwoord geven op die eerste petitie!


Gast

#58 Re: Re: ...

2011-12-28 17:55

#57: Dirk - Re: ...

Allez 'k heb goed geholpen hé. 21 Verdoken nepfiguren en Talrijk makkelijk te ontdekken. Goed van me hé.


Gast

#59 Re: Re: Re: ...

2011-12-28 23:56

#58: - Re: Re: ...

Allez de gemakkelijk te verwijderen figuren zijn weg. Toch nog 21 nep, personen die niet bestaan. Slaap lekker menskes. Morgen gaan we er weer inbrengen. Zodat jullie petitie compleet waardeloos wordt. Zo erg haat ik jullie.


Gast

#60

2011-12-29 00:07

Mooi initiatief. Zeker te steunen en ik zal mensen pogen te overtuigen

Gast

#61 Re:

2011-12-29 00:10

#60: - Naïveling we leven bijna in 2012. Het wordt hoog tijd dat er eens een wettelijk verbod komt op die zever van religies. Enkel haat en zever komt ervan.

 

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2011-12-29 00:21


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2011-12-29 00:23


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2011-12-29 00:49


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2011-12-29 09:06


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2011-12-29 09:15


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2011-12-29 09:41


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2011-12-29 14:37


Pseudoniem

#69 Re:

2011-12-29 15:57

#31: - Eventjes erop wijzen dat 'katholieke kerk' in de geloofsbelijdenis niet naar de Rooms-katholieke Kerk verwijst... Kwestie van uw eigen geloofstraditie wat te kennen hé.

 

Imelda

#70 Re:

2011-12-29 21:17

#39: -  

 En dan mag de zonde geen zonde meer genoemd worden. We leven in tijden van verval en achteruitgang, met recht, net als in de tijden van Rome. Lieve mensen, lieve gasten, wordt wakker! Zo lief heeft God de wereld gehad......... (Joh.3,16)


Gast

#71

2011-12-30 09:44

Luisteren naar het woord van Jezus Christus en Zijn beeltenis zien.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2011-12-30 09:52



Gast

#73 Re: Re:

2011-12-30 09:58

#53: - Re: Dan wordt het tijd dat de wereld bevrijd wordt door de atheïsten van de leugens van de kerk .

 

Lodewijk Smalle

#74

2011-12-30 10:54

Helaas kan ik deze petitie niet ondersteunen.
De kerk moet mij eerst eens uitleggen waarom ze zo vasthouden aan het celibaat. Waarom ze zo halsstarrig vrouwlijke priesters blijven weigeren.
Ik heb in het Nieuwe Testament al enkele keren gezocht om daarover iets te vinden. Echter nergens staat er klaar en duidelijk dat priesters niet mogen trouwen of dat er geen vrouwlijke priesters mogen zijn.
In de Grieks Orthodoxe Kerk mogen priesters toch ook trouwen. En in de vroege dagen van de Rooms Katholieke Kerk ook. Waarom werd dat vanaf +/- 400 Na Christus verboden?
Lodewijk Smalle

#75 Re:

2011-12-30 11:03

#74: Lodewijk Smalle -

Ik wil me nog een beetje verduidelijken. Ik zeg wel dat er eventueel een reden kan zijn voor het celibaat en het weigeren van vrouwlijke priesters. Maar communiceer dat dan duidelijk naar de mensen en leg alles uit. De mensen nemen tegenwoordig niet alles meer klakkeloos aan.

Ik denk dat in de communicatie met de gelovigen de grootste uitdaging zit voor de Kerk. Ik denk ook dat een deel van de achteruitgang te wijten is aan een slechte communicatie naar de gelovigen. Te veel hameren op de dogma's en regels, zonder ze goed te plaatsen en uit te leggen.