Gelovigen aanvaarden het Woord

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Gelovigen aanvaarden het Woord.


Gast

#26 Onozele petitie

2011-12-23 21:03

Ik heb al een heleboel fake adressen en namen in de petitie gevoegd (niet Lodewijk de XV) alhoewel ik die zeer leuk vind.
Mensen, we zijn bijna 2012. Het wordt hoog tijd dat dat bijgeloof van Jezus (de zoon van een denkbeeldige imaginaire god) wettelijk verboden wordt. Belachelijk toch al die zever.
ikke

#27 Re: Onozele petitie

2011-12-23 23:37

#26: - Onozele petitie 

 GELOVIGEN AANVAARDEN HET WOORD = EXTREMISTISCH DENKEN, DUS NIET JUIST VOLGENS DE BIJBEL, TENZIJ JE NATUURLIJK EEN ANDERE BIJBEL SCHRIJFT, DAN KAN ALLES HÉ ...


Gast

#28

2011-12-24 01:08

Er zijn priesters die openlijk het Kerkmanifest hebben ondertekend en anderen die er wel mee instemden maar uit
voorzichtigheid niet hebben durven tekenen, maar allen hebben
gemeen dat zij hun roeping verloochenen of verloren hebben
en met zulke acties ingefluisterd door de satan zich willen
rechtvaardigen en daarmee ook anderen priesters, religieuzen
en gewone gelovigen(ongelovigen) of randgelovigen in hun beweging of val meetrekken, daarmee hopend meer druk op de
kerkelijke hiërarchie te kunnen uitoefenen om zo toch nog met hun ongelijk gelijk te halen, maar ja, zij hebben het besef verloren dat Onze Kerk een Goddelijke instelling is en niet aan menselijke wetmatigheden onderhevig is.
Zij willen niet toegeven dat zij tekort hebben geschoten in hun eeuwige algehele liefdestrouw aan O.L.H. maar spiegelen zich aan de huidige burgerlijke culturele " trouw " normen.
Laten wij onophoudelijk tot O.L.H. bidden dat zij Zijn uitgestoken hand spoedig mogen vinden en grijpen.

Ingrid

#29

2011-12-24 10:51

Altijd grappig maar vooral ook meelijwekkend om te zien hoe mensen die achter hun geloof staan, niet bang zijn er voor uit te komen en gelovig durven volgen, als angsthazen voor van alles en nog wat uitgemaakt worden. Het getuigt niet van enig verstand en inlevingsvermogen om dat zo te zeggen. Ik durf als jonge katholiek met een universitaire opleiding me van harte achter de Rooms-Katholieke Kerk te scharen, omdat ze de Waarheid verkondigt ook al is die impopulair, en omdat ze me meer vreugde en veiligheid brengt dan veel niet-gelovigen en afvallige katholieken zich kunnen voorstellen.

Gast

#30

2011-12-24 12:01

Zielige bedoening, maar toch grappig hoe een groepje (ten dode opgeschreven) conservatieven zich probeert te weren. haha

Gast

#31

2011-12-24 14:20

graag teken ik deze petitie. want ik geloof in de ene Heilige Katholieke en Apostolische Kerk zoals wij dat uitspreken in onze geloofsbelijdenis.
flandricus christianus

#32 Re:

2011-12-25 14:30

#29: Ingrid -  

 'k Zou 't niet beter kunnen zeggen... en het doet deugd eens een intellectueel tegen te komen die niet bezweken is voor modieus postmodernistisch relativisme. Proficiat Ingrid en Zalig Kerstmis!


Gast

#33

2011-12-26 20:41

Jammer genoeg zal deze petitie veel minder media-aandacht krijgen dan die andere...

Gast

#34

2011-12-26 21:06

Vanaf de Noordzee ondersteun ik deze petitie van harte!

Gast

#35

2011-12-26 23:01

Heldere verwoording.

Gast

#36 Imaginair sinds Rene Descartes :"cogito,ergo sum" ? Re: Onozele petitie

2011-12-26 23:05

hjv

#37

2011-12-26 23:15

# 26 zie svp #36 : anders gezegd : alleen doorgedreven wiskundigen,de zeer veel geciteerden,hebben een blauwdruk voor een mensheid in onzekerheid.Vgl svp kennelijk de tijd van Descartes : oorlogstijd. Bron : de CDA-bundel De Mond Voorbij Gepraat van o.a. prof.Schuurmans,drs JJJA Van Rooyen en drs Victor Ravensloot.

Gast

#38 Re:

2011-12-27 08:03

#21:

Heb je de genezing doorgegeven aan de postulator voor de heiligverklaring van Peerke Donders?

pater Ignaz Dekkers: i.dekkers@redemptoristen.nl

 


Gast

#39

2011-12-27 10:03

Het wordt tijd dat de mensen zich houden aan de elementaire waarden van het leven ,want alles mag en kan en we leven in de tijd van het verval van rome ,en dan ????????????????

Gast

#40

2011-12-27 10:39

Ik amuseer me rot met nepfiguren in te vullen. De petitie is geen moer waard want er staan al 10 namen van mij in, nep maar moeilijk na te gaan. Ik zal er nog invoeren. ;-)
beerobiker

#41

2011-12-27 13:17

super idee ..
regelmatig herhalen

Gast

#42

2011-12-27 19:53

Super de grappenmaker zal verder jullie petitie boycotten. Ik heb al een manier gevonden hoe ik jullie verder kan boycotten.
Laat me zeggen waarom ik jullie clubke zo haat.
In 1968 was ik 13 jaar. Zat in de zesdes op het college. Mijn ouders zijn dat jaar uit elkaar gegaan. Waarom mijn vader dronk, was constant zat, sloeg m'n ma en ons. Het leven was echt een hel. Na veel jaren heeft m'n ma eindelijk de moet bijeengeraapt om m'n vader buiten te smijten en te scheiden.
Toen was de pastoor van het dorp snel daar. Mijn ma moest mijn vader vergeven, ze moest terug samen wonen etc. etc. Mijn moeder heeft doorgezet en toen is die rotte pastoor terug gekomen. Hij heeft gezegd dat ik niet meer naar het college kon gaan. Hij heeft ervoor gezorgd dat ik niet verder kon studeren, dat mijn ma moeilijk aan een job raakte. Dat mijn grootouders mij niet meer durfden zien. Dat we zijn moeten verhuizen.
Schoon hé van jullie clubke.

Anonymous

#43 Re:

2011-12-27 21:10

#42: -

Beste,

Adolf Hitler zal wellicht ook wel enórm rotte mensen zijn tegengekomen die toevallig ook jood waren. Gaf dat hem het recht deze hele groep mensen te vervolgen? Natuurlijk niet!

In elk geval, ikzelf heb dezelfde situatie meegemaakt. Mijn moeder en mijn broer zijn moeten verhuizen naar een vluchthuis. Het was een periode van pure miserie in mijn leven. Als er toen niet een warme kerkgemeenschap was om ons op te vangen, en het waren de priesters die hiervoor het initiatief namen, dan hadden we het nooit gehaald. Ik zal dit nooit vergeten!

Ik vind het jammer dat jij het tegendeel hebt meegemaakt. Maar moeten alle christenen hiervoor gestraft worden? En trouwens, het christendom draait niet om die rotte pastoor. Het christendom draait rond Jezus. De Zoon van God die Liefde is. En ook van jou houdt...


Gast

#44

2011-12-28 10:41

Van de grappenmaker. Het is makkelijk om e-mail adressen aan te maken van fictieve personen en dan te bevestigen. Mijn over over grootvader staat er al in. ;-) D'r komen er nog, nu met fictieve personen hebben jullie geen probleem hé. Jullie zitten constant naar zo'n persoon te bidden nl god.

Gast

#45 Re: Re:

2011-12-28 10:43

#43: - Re:

Waarom mocht ik dan niet meer verder studeren??? Nog geen enkel persoon heeft daarop kunnen antwoorden. Waarom moesten we verhuizen??? Waarom zweeg de bisschop??? 1 rotte pastoor. Een hypocriete boel ja.

 

Dirk

#46 Re:

2011-12-28 10:44

#42: -

Een familielid van mij heeft iets dergelijks in beperkte mate ook meegemaakt. Dat is een onchristelijke houding van die pastoor. Priesters en andere religieuzen kunnen zeker fouten maken, die helaas mensen een verkeerd beeld geven van de boodschap van Christus, zoals die door iedereen in de Kerk zou moeten verkondigd worden. Uw persoonlijke ervaring projecteren op heel de Kerkgemeenschap is echter fout. Ik weet zelf maar al te goed dat religieuzen geen volmaakte voorbeelden zijn van de navolging van Christus, maar de leer zelf is wel goed, en daar gaat het om.

Het is duidelijk dat het samenleven tussen uw ouders onmogelijk was geworden. De weg naar vergeving was wel open moeten blijven, als de oorspronkelijke belofte van huwelijkstrouw oprecht was, maar de reactie van de pastoor om uw moeder en uzelf maatschappelijk te benadelen was heel onchristelijk. Men mag absoluut niet verwachten dat men zomaar terug gaat samenwonen zonder dat er eerst duidelijk berouw is van degene die het samenleven door zijn gedrag onmogelijk heeft gemaakt.

Door uw haat begaat u nu zelf een zware fout en bent u in feite geen haar beter bezig dan die pastoor. De fout van één specifiek persoon van de kerk gaan projecteren op "ons clubke" is oneerlijk. Er gebeuren veel fouten in de kerk omdat mensen nu eenmaal veel fouten maken en dat zal ook nooit veranderen, maar dat wil niet zeggen dat het geloof dat aan de basis van de kerkgemeenschap ligt fout zou zijn!


Gast

#47

2011-12-28 10:50

Zeer goed initiatief om onze Heilige Kerk te steunen. Ik zal bidden voor de Kerkgemeenschap.

Marie-Christine Semeese

Gast

#48 Re: Re:

2011-12-28 11:08

#46: Dirk - Re:

Het geloof aan de basis is al fout omdat het door mensen gemaakt is en al compleet verkeerd van in het begin. Mijn moeder en vader waren compleet uit elkaar gegroeid. Ze konden niet meer samen blijven. Die man had er dan ook geen zaken mee.

Verder vind ik dat de kerk veel te veel haat preekt. Iedereen die niet volledig naar hun pijpen danst is verkeerd.

Wat heeft de kerk tegen homosexuelen?

Getrouwd is eeuwig. Ja m'n voeten. Mensen veranderen en kunnen uit elkaar groeien, moeten ze daarom bij elkaar blijven voor hun schoone oogen?

Dan al die oorlogen die de kerk gevoerd heeft. Kruistochten, tegen de katharen etc.

De paus preekt armoede en we moeten de mensen helpen. Z'n hypocriete kerstboodschap. Maar zelf zit hij de grootste vrek die er is op z'n geld.

Veel goeds is er nog niet uit jullie clubje van jullie imaginaire vriend gekomen.

 

 

Dirk

#49 Re: Re: Re:

2011-12-28 12:05

#48: - Re: Re:

Dat het christelijk geloof louter door mensen gemaakt zou zijn, is uw persoonlijke visie. Dat dit al compleet verkeerd was van in het begin, dat weet u helemaal niet. Waarom?

Als uw ouders oorspronkelijk een oprechte liefdesrelatie hadden, dan is er altijd herstel mogelijk. Dat ze niet meer konden samenblijven op een gegeven moment, dat zal zeker zo zijn, maar dat wil niet zeggen dat er geen verbetering achteraf terug mogelijk was. De fundamentele vraag is, hoe oprecht was hun oorspronkelijke liefde voor elkaar!

De kerk preekt hoegenaamd GEEN haat. Zeggen dat mensen foute dingen doen is geen haat prediken. De kerk heeft niets tegen homoseksuelen maar veroordeelt wel homoseksueel gedrag. Homoseksueel gedrag is een objectieve perversie. Dat zou u toch moeten begrijpen? Daar hoef je geen christen voor te zijn zelfs. Weet u wel wat de kerk zegt over het respect voor de homoseksuele persoon? Haat u kleptomanen omdat u diefstal veroordeelt? Trouwens er wordt buiten de kerk veel meer haat verspreid, want mensen hebben de neiging om iemand persoonlijk te haten louter op basis van hun gedrag. Dat is ook de reden dat men de kerk van haat beschuldigt, omdat men ZELF niet in staat is van mensen te houden los van het oordelen over hun gedrag. Het is omdat er een groot gebrek aan christelijke liefde is in de samenleving, dat men niet in staat is om mensen te respecteren los van hun gedrag. Dat zou men juist van de kerk moeten leren. Het is zo ongelooflijk dom en onrechtvaardig om de kerk van haat te beschuldigen. Het is juist de kerk die zegt naar het voorbeeld van Christus: "bemin uw vijanden, bidt voor hen die u vervolgen!". Past u dit principe toe? Uw haat tegen ons clubje spreekt al boekdelen me dunkt.

Liefde die niet voor altijd is, is niet echt. De huwelijksliefde tussen man en vrouw is een beeld van de liefde van God voor zijn volk. God blijft trouw ook al is zijn volk ontrouw. Dat is echte liefde. Daarom ook dat in het evangelie Christus de onverbreekbaarheid van het huwelijk heeft benadrukt. Liefde is de bereidheid om zich in te zetten voor anderen zonder daar voordeel voorzichzelf uit te willen halen, anders is het slechts een vorm van eigenbelang. Dit is de evangelische liefde zoals die al 2000 jaar officiëel door de kerk wordt verkondigd, en het is zeker dat veel christenen daartegen gezondigd hebben, ook religieuzen en zelfs pausen, maar dat wil niet zeggen dat de boodschap zelf verkeerd zou zijn. De leerlingen van Jezus hadden al moeite met die onverbreekbaarheid van het huwelijk en zeiden zelfs dat het dan beter is om niet te trouwen. Dat mensen daar nu nog altijd problemen over maken, hoeft dus ook niet te verwonderen, want gebrekkigheid in de radicaliteit van de liefde is typisch voor onze menselijke onvolmaaktheid. Hoe vaak baden uw ouders samen? Het sacrament van het huwelijk is juist belangrijk opdat mensen de hulp van God ook krijgen om stand te houden in de liefde voor elkaar, want geen enkel huwelijk is gemakkelijk! Mensen zullen nooit de perfecte liefde bij elkaar vinden en daarom is het altijd een hele opgave om een leven lang bij elkaar te blijven.

De kruistochten waren een reactie op de islam die traditioneel christelijke gebieden hadden ingenomen. Die opzet was dus niet a priori verkeerd. Helaas waren er veel onchristelijke praktijken tijdens die kruistochten, zoals plunderingen die niets met het oorspronkelijke opzet te maken hadden. Toen staat en christendom sterk met elkaar verweven waren, was het ook logisch dat veel mensen zich voordeden als christenen omwille van hun sociale positie, omwille van de macht, maar in feite leefden ze totaal niet als christenen. Dat is dus niet veroorzaakt doordat er iets fout zou geweest zijn met de christelijke boodschap zelf.

Uw oordeel over de paus is totaal verkeerd. Wat moet de kerk doen? Alle bezittingen verkopen? En dan? Die bezittingen zijn vaak giften, het zijn vaak kunstwerken die voor de kerk in de loop der eeuwen gemaakt zijn. Het zou geen blijk van respect zijn voor wat mensen eeuwenlang voor de kerk gedaan hebben, omdat allemaal van de hand te doen. De kerk geeft ook enorm veel aan hulpverlening. Al gehoord van de pauselijke missiewerken?

Uw oordeel over de kerk is gewoon oppervlakkig en uw haat tegen de kerk bewijst sowieso al dat u zelf de christelijke liefde niet toepast.


Gast

#50 Re: Re: Re: Re:

2011-12-28 14:01

#49: Dirk - Re: Re: Re:

Wat een objectieve perversie is ga je toch eens mogen uitleggen aan een vader van een homosexuele zoon en lesbische dochter. Er is daar niets verkeerds aan.