€200 en nog veel meer: GEEN STIJL

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie €200 en nog veel meer: GEEN STIJL.


Gast

#1976

2011-12-06 13:44

Het zorgverzekeringsmonopolie (4 verdelen 89% van de markt) hoeft niets te vrezen als zij haar prijzen & de eigen bijdragen sky-high opdrijft. En clienten van de eerstelijnspsychologen die autonoom willen blijven en geen contract willen een boete oplegt. Discriminatie + nog een kostenbron. WANT DE MARKTMEESTER IS GEWELLINKT! Afzender: Job te Pas, kinderpsycholoog te Den Haag


Gast

#1977

2011-12-06 13:52

Ik werk als werkbegeleider met ouderen op een Psychiatrische dagopvang. De kosten voor de cliënten blijven stijgen. Na de eigen bijdrage voor dagbesteding komt nu de € 200,00 eigen bijdrage voor de begeleiding van de Riagg daarbij. Er zijn mensen die nu al niet makkelijk rond komen en al twijfelen of ze dagbesteding moeten blijven volgen. Voor hun structuur en daarmee het tegen gaan van vereenzaming is dit echter van groot belang. Voor mij is het van groot belang dat er een ambulant behandelaar deze mensen blijft begeleiden, zodat ik bij terugval van de cliënt meteen iemand kan waarschuwen en op die manier opname kan worden voorkomen. Met de maatregel om € 200,00 te vragen voor deze begeleiding zullen een groot aantal cliënten deze begeleiding (moeten) opzeggen met alle gevolgen van dien. Dat zal doorwerken in alle geledingen. Een onbegrijpelijke keus dus deze maatregel!

Gast

#1978

2011-12-06 14:11

Pascal zei "De mensen zijn zo noodwendig gek,dat niet-gek zijn alleen maar zou beduiden gek zijn in een andere soort waanzin.

Gast

#1979

2011-12-06 15:07

Ik ben nu werkzaam op een acute afdeling. Veel mensen zitten er gedwongen. Door het beleid wat er komen gaat, kirjgen we dadelijk alleen maar meer mensen die gedwongen zijn opgenomen en die er slechter aan toe zijn. Ook op straat zal het minder prettig worden, als er dwalende mensen rondlopen die eigenlijk opname nodig hebben, maar die kiezen om dat niet te doen, omdat het zoveel geld kost. Waar zijn ze in Nederland mee bezig. Een schande en te triest voor worden.

Gast

#1980

2011-12-06 15:16

Ik vind het getuigen van ondeskundigheid, weinig zicht op de werkelijkheid en korte termijndenken, zoals er bezuinigd wordt op de GGZ.
Ik vind het wel jammer, dat deze actie GEEN STIJL is genoemd, omdat deze term nu een populistische bijsmaak heeft gekregen en daardoor misleidend kan zijn.


Gast

#1981

2011-12-06 16:16

Ik bewonder en ondersteun jullie drive.
Dolly Dot

#1982 Re: Gewellinkt?

2011-12-06 18:32

#1976: -  

 Verwellinkt!


Gast

#1983

2011-12-06 19:40

Uiteindelijk gaat de zorg veel duurder worden, maar ik ben zo teleurgesteld in de houding van deze en vorige regering, ze zijn horende doof en ziende blind. maar ik zal elke mogelijkheid aangrijpen om mijn stem te laten horen.

Gast

#1984

2011-12-06 20:11

Werk zelf in de psychiatrie waar ik veel armoede zie onder de patienten. Ze kunnen nog net een rokertje kopen maar een cadeautje of een buskaartje zit er niet in. Ik vind dat psychiatrische patienten recht hebben op een volwaardig bestaan.
Het vreemde is dat als je opgenomen wordt in een algemeen ziekenhuis je geen bijdragen hoeft te betalen.
Discriminatie?

Gast

#1985

2011-12-06 22:19

Het is te hopen dat deze regering snel valt, alles helpen ze om zeep.

Gast

#1986

2011-12-06 23:42

Hopelijk dempt men de put voordat het kalf verdronken is....

Gast

#1987

2011-12-07 10:10

waarom moeten psychiatrische patiënten extra opdraaien voor hun ziekzijn en diabeten,hartpatiënten en andere chronisch zieken niet?!?!

Gast

#1988

2011-12-07 10:41

Als ambulante begeleidster bezoek ik mensen die door hun kwetsbaarheid in sociaal opzicht weinig hebben opgebouwd, zij hebben vooral verloren. Vrienden, familie, sociale contacten, maatschappelijke positie. Door hun CIZ indicatie betalen zij al een eigen bijdrage, nu komt daar deze bijdrage nog eens bij. Het zal bij de meeste van mijn cliënten niet meer gaan. Een aantal kunnen niet eens naar de supermarkt, ze zijn afhankelijk van de voedselbank. Is deze minister nu echt zo wereldvreemd?

Gast

#1989

2011-12-07 11:08

duidelijk en overzichtelijk...beachtigend ook....dat het eerst weer mis moet lopen voordat er dan weer opnieuw wielen moeten worden uitgevonden..jaj door werkgroepjes etc... zonde van tijd en geld..succes met de strijd!!! ik doe mee

Gast

#1990

2011-12-07 13:00

De minister(s) verantwoordelijk voor deze maatregel zijn niet geschikt voor hun functie. Harteloos, gewetenloos en arrogant komen zo maar even bij mij op.

Gast

#1991

2011-12-07 13:37

Het is een grote schande, dat mensen die de regie over hun leven kwijt zijn geraakt op deze manier in hun beurs worden geraakt. Gevolg is dat mensen zich uit de hulpverlening terug zullen trekken, omdat ze dit simpelweg niet kunnen betalen. De gevolgen hiervan zijn niet te overzien, denk aan mensen die anderen wat aan doen of zichzelf. Dan gaan de kosten pas echt op de verzekeraars en de overheid drukken en uit de hand lopen. Dit is simpelweg te voorkomen door mensen goed te behandelen, zodat ze weer gezond terug kunnen in de maatschappij en de kosten hiervan voor rekening van de zorgverlener of overheid te laten komen. Mensen die roken, drugs gebruiken, drinken en te veel en onverstandig eten komen uiteindelijk ook in de zorg terecht, dat kost een aardig centje, maar daar hoor je niemand over. Deze mensen nemen bewust deze risico's, iemand die ziek wordt in zijn hoofd overkomt dat en kan daar niets aan doen, die MOET geholpen worden, de resultaten zijn meestal goed en is de patient genezen!! Anderen die hun lichaam bewust kapot gemaakt hebben, kunnen niet meer genezen en blijven op de gezondheidszorg drukken.
Geef de mensen met een goed te behandelen geestesziekte een kans en gooi ze niet weg en pluk ze niet kaal door torenhoge extra bijdragen te vragen, waardoor ze noodgedwongen af moeten nokken.
Met vriendelijke groet, Maike Joosen

Gast

#1992

2011-12-07 23:14

geen stijl

Gast

#1993

2011-12-08 13:58

Als wij nu deze mensen niet helpen gaat het later nog veel meer kosten maar nog erger is dat wij onze eigen landgenoten die hulp nodig hebben zo behandelen maar wel geld besteden aan enorme blunders o.a. Blauwe stad,hoge snelheidslijn etc. etc. Schaam u.

Gast

#1994

2011-12-08 21:10

Goed initiatief!

Gast

#1995

2011-12-09 10:13

Hier zijn geen woorden voor.
Dit zijn zulke ondoordachte maatregelen, die kunnen alleen maar genomen zijn door mensen achter een bureau, zonder praktijk ervaring.

Gast

#1996

2011-12-09 10:14

Ongeloofelijk dit is bureaubeleid van mensen zonder praktijk ervaring/kennis

Gast

#1997

2011-12-09 11:13

De einge bijdrage gaat zorgen dat clienten zich niet meer laten opnemen of voortijdig uit behandeling vertrekken. Dit is door verschillende clienten medegedeeld. Het nog niet zeker waar clienten terecht kunnen die geen collectieve verzekering (CVZ schulden) kunnen afsluiten. Bijzondere bijstand? Misschien, maar nog wij hebben het nog steeds niet bevestigd gekregen door de diverse sociale diensten 340 euro aan zak en kleegdgeld wordt voor groot deel besteed aan verhoogde zorgpremie 107 en de eigen bijdrage 145. De rest is voor zak en kleedgeld

Gast

#1998

2011-12-09 20:17

Als psychiatrie niet meer vergoed wordt krijgen we nog meer economen die denken dat de wereld kan groeien tot de hemel. Nulgroei is ook groei!! en ook nog meer stabiliteit. Geldgekte is een ziekte die we al jaren niet meer behandelen. Is dat terecht ?

Dach 't niet!!!


Gast

#1999

2011-12-09 21:31

aan bezuinigingen ontkomen we niet,zelfs de hypotheekrente aftrek zal worden aangetast, maar deze maatregel drukt te fors, op een meestal kwetsbare groep mensen, die het al moeilijk genoeg hebben

Gast

#2000

2011-12-09 22:13

Waarom moet je wel €5 per dag betalen als je opgenomen wordt in een psychiatrische instelling, maar niet als je opgenomen wordt in een "gewoon" ziekenhuis? In beide gevallen kun je er niks aan doen. Ik heb gewoon het gevoel dat ik gestraft wordt omdat ik nu eenmaal een psychiatrische aandoening heb.