Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte


Gast

#1702 1e Nederlandstalige Islamitische Conferentie

2011-12-02 00:49


Gast

#1703 Tja...

2011-12-02 08:01


Gast

#1704

2011-12-02 11:18

Dringende oproep tot stemmen
Op 6 juni 2010 is een aantal islamitische stichtingen, verkondigers en studenten bijeengekomen in de Brabanthallen in Den Bosch. Tijdens deze bijeenkomst is het belang van deelname van de moslims aan de verkiezingen benadrukt.
Ook werd een dringende oproep gedaan aan de moslims om de komende verkiezingen (9 juni 2010) te stemmen op partijen die zeggen op te komen voor de rechten van de moslims en geen verkeerde standpunten innemen ten opzichte van zaken zoals de hoofddoek, de bouw van moskeeën en de oprichting van islamitische scholen.
De gedane oproep is bedoeld om een halt toe te roepen aan extreemrechtse partijen die een bedreiging vormen voor de moslims en de toekomst van dit land.
Tot de aanwezigen behoorden de volgende mensen c.q. stichtingen:
Islamitische Stichting voor Opvoeding en Overdracht van Kennis (Tilburg)
Stichting as-Soennah (Den Haag)
Stichting Waqf (Eindhoven)
Stichting el-Tawheed (Amsterdam)
Stichting al-Fitrah (Tilburg)
Sheikh Ahmad Salaam
Sheikh Fawaz Jneid
Sheikh Sami Dghidie
Dr. Mamdouh Tamaamie
Sheikh Ahmad Tamaamie

bron:www.al-yaqeen.com

Gast

#1705

2011-12-02 12:49

Hoe kan het gemeentebestuur op voorhand verdraagzaamheid én participatie verwachten van omwonenden en van inwoners van zoetermeer als er op voorhand totaal GEEN kennis of informatie beschikbaar is over onze 'te verwachte buren'?
Omwonenden moeten dus zelf op zoek naar informatie. De informatie die over de gemeente naar boven komt doet ons al huiveren, maar evenzeer kunnen wij geen enkele moslimsite openslaan zonder te constateren dat deze groep op geen enkele wijze voornemens is te integreren en dat zij regels en wetten aanhangen die in strijd zijn met nederlandse wetten.Op geen enkele wijze hebben wij mogen vernemen dat de stichting ICZ, de marokkaanse gemeenschap of op moslimsites dat zij eenzelfde verdraagzaamheid naar óns toe hebben. Uit alle sites blijkt dat zij hun aparte staat binnen nederland wensen te behouden. En vooralsnog is ICZ nog steeds onvindbaar!! Maar wel gelinkt aan andere stichtingen/moskeeën waar slechte ervaringen mee zijn.
Ook als wij verdere berichtgeving en eigen ervaring, wat betreft criminaliteit, discriminatie en ongelijkheid erop naslaan kunnen wij nederlanders niet tot positieve conclusies komen, conclusies die door de politiek in EVENREDIGHEID gehoord zou moeten worden.
Zoals ook de hierboven geplaatste oproep tot stemmen: Was deze groep na al die jaren goed geintegreerd hadden zij hier niets te vrezen. Geloof op zich gaat immers prima in Nederland. Anderzijds: was er naar de Nederlandse bevolking geluisterd zouden rechtse partijen niet zo'n opmars kennen. Op deze wijze wint dus niemand. Ook hier in Seghwaert niet. De huidige politiek heeft straks het nakijken.
Wat betreft de finaciën mogen we uit deze sites, met de ene na de andere sjeikh, ook concluderen dat de op www.al-yaqeen gepubliceerde cijfers wat betreft inzamelingsactie, bij lange na niet genoeg is om de moskee te financieren en komen overige middelen dus uit saudi-arabië e.d., waarbij dus de machtigste/rijkste moslim sjeikhs hun kapitaal gebruiken voor mondiaal islamitisch onderwijs. Hoe dat in achterstanden en geldverslindende projecten op ons bord en dat van de politiek terugkomt weten we ook allemaal. Vreemd dat de bevolking zich hiertegen verzet?
Hebben de politici al jaren de mond vol van 'de zwarte wijken' en 'de zwarte scholen' waar iets aan gedaan moet worden en dat integratie/voorkomen van achterstand slechts werkt als we niet bepaalde 'concentraties' in stand houden, maar verspreiden, staat deze groep kennenlijk nog altijd buiten de wet. Met een schimmige stichting, schimmige financiën, geknoei met wet en regelgeving, uitsluiting van burgers, misleiding van cijfers, kan hier gewoon en nieuw bolwerk ontstaan.
Natuurlijk zal onze linkse politiek hieruit weer concluderen dat het falende integratiebeleid uitsluitend is te verwijten aan de autochtonen, dat wij discrimineren en dat wij wel eens nare dingen hebben gezegd, dat wij ze geen kans geven. Maar hoeveel kansen moeten zij nog krijgen voordat Zoetermeer de grote steden achternagaat? Er is hier geen sprake van discriminatie, slechts het opkomen van rechten voor het behoud van de wijk, een voor de verandering GESLAAGDE integratie!
Ja, er worden wel eens nare dingen gezegd, maar dat zou niet gebeuren als het discriminerende vingertje eens verdwijnt, als er eens wordt geluisterd, als er eens eerst de problemen (die er nu eenmaal aantoonbaar zijn) met deze bevolkingsgroep zou worden aangepakt, vóórdat men met achterkamertjespolitiek én zonder kennis van zaken weer een nieuwe islamitische staat in nederland wordt neerzet.

Gast

#1706 Re:

2011-12-02 12:53

#1704: -  

 De oproep tot bouwen van moskeeën en islamitische scholen zegt alweer genoeg over integratie!!!!!!


Gast

#1707 Re:

2011-12-02 13:05

#1704: -  

'De gedane oprope is bedoeld om een halt toe te roepen aan extreem rechtse partijen die een bedreiging vormen voor de moslims en de toekomst van dit land.'

WAT VOOR EEN TOEKOMST HEBBEN ZIJ DAN VOOR OGEN?????


Gast

#1708 Re:

2011-12-02 14:36

#1704: -  

Dringende oproep tot stemmen.

Hier wordt een dringende oproep gedaan aan de bevollking om bij de komende gemeenteraadverkiezingen en landelijke verkiezingen  te stemmen op partijen die zeggen op te komen voor de rechten van autochtonen en geen verkeerde standpunten innemen ter bevordering van het bouwen van moskeeën en oprichten van islamitische scholen, het afschaffen van bourka en hoofddoek in openbare ruimten, daar al deze zaken integratie in de weg staan.

Deze gedane oproep is bedoeld om een halt toe te roepen aan de linkse partijen die een bedreiging vormen voor de autochtonen en de toekomst van dit land.

Stichting Red Nederland

Wat zij mogen, mogen wij toch ook????

 

 

 

 

Henkie

#1709 Integratie?

2011-12-02 14:55

Men neemt in een willekeurig Stadhuis een trouwambtenaar aan, welke het Islamitische gedachtengoed duidelijk uitdraagt.
Bijvoorbeeld een mannelijke ambtenaar, is baard- en tulband dragend, een vrouwelijke draagt een hoofddoek.
Volgens progressieve politici waaronder de CDA en VVD jongens en meisjes, moet een ambtenaar ook bereid zijn,
huwelijken tussen twee mensen van gelijk geslacht te sluiten!
Als hij of zij weigert en het bestuur ontslaat de ambtenaar, discrimineert zij dan, of mogen moslimbroeders en zusters, in vrijheid hun geloof uit blijven dragen?
Wanneer de trouwlustigen dit niet willen, in de echt verbonden worden door een Moslim(a), discrimineren zij dan?
Ingrid

#1710 Re: Integratie?

2011-12-02 15:44

#1709: Henkie - Integratie? 

In principe staat de wet boven het geloof, dus bij onslag is er geen sprake van discriminatie. Echter gaat het hier weer waarschijnlijk net zoals dat nu ook bij christelijke weigerambtenaren gaat. We hebben een wet, maar of we ons er aan houden....Dus zal er evenwel weer niks met deze loze wet gedaan worden, net zoals met zo vele wetten.

Henkie

#1711 Re: Re: Integratie?

2011-12-02 17:44

#1710: Ingrid - Re: Integratie?

Dat zal wel kloppen Ingrid, maar iedereen zal roepen bij ontslag, door de Moslims niet in de laatste plaats, gediscrimineerd wordt!!

Wij leven onder de terreur van tolerantie, wees tolerant of wees verdoemd door Oosterse

Ideologieën, of door westerse "Normen en Waarden" afgeserveerd!!

 

Ingrid

#1712 Re: Re: Re: Integratie?

2011-12-02 18:05

#1711: Henkie - Re: Re: Integratie? 

Ja mee eens, zo werkt het wel in de praktijk. Volgens de wet zou het niet mogen, maar het gebeurt wel allemaal. Rara hoe kan dat?


Gast

#1713

2011-12-02 18:39

dat deze gebedsruimte moet komen, prima.
Maar kan dit niet op een plek in zoetermeer waar niemand (omwonende) last heeft van deze ruimte.
Johann van der Veere

#1714 Re: Re:

2011-12-02 20:32

#1708: - Re:  

 Quote 'gast':

"Dringende oproep tot stemmen.

Hier wordt een dringende oproep gedaan aan de bevollking om bij de komende gemeenteraadverkiezingen en landelijke verkiezingen  te stemmen op partijen die zeggen op te komen voor de rechten van autochtonen en geen verkeerde standpunten innemen ter bevordering van het bouwen van moskeeën en oprichten van islamitische scholen, het afschaffen van bourka en hoofddoek in openbare ruimten, daar al deze zaken integratie in de weg staan.

Deze gedane oproep is bedoeld om een halt toe te roepen aan de linkse partijen die een bedreiging vormen voor de autochtonen en de toekomst van dit land.

Stichting Red Nederland

Wat zij mogen, mogen wij toch ook????"

 

Bovenstaande oproep van een 'gast' die zijn of haar naam niet bekend wil maken riekt naar rascisme. Zo begon Hitler (ken en lees uw geschiedenis) destijds ook. Eerst kwamen de Zigeuners (in hun ogen de allochtonen van hun tijd) aan de beurt, daarna de homosexuelen, vervolgens de Joden en tenslotte alle mensen die kritiek hadden op het Nazzisme in het algemeen.

Het kostte de wereld tenslotte vele miljoenen doden.

Dat nooit meer!   

SIP aanhanger

#1715 Re: Re: Re:

2011-12-02 21:19

#1714: Johann van der Veere - Re: Re:

Beste Johann,

Zelf ben ik van mening dat je toch niet helemaal snapt waar deze petitie over gaat.
Het gaat hier niet over Hitler en rascisme. Het gaat hier niet over zigeuners en allochtonen en vooral niet over joden, homosexuelen en noem ze maar op.

Het gaat hier juist om het vasthouden van dat beetje cultuur wat Nederland nog rijk is.
Ook is het belangrijk om te vermelden dat het nerzetten van welk gebouw dan ook op deze plek, niet in het beeld past van
de buurt.

Dat is de daadkracht achter de mensen in de buurt. Dat is waar wij voor staan en desnoods voor zullen vechten. We zullen ons sterk maken voor de buurt en het niet toelaten dat deze gaat verpauperen.

Graag de volgende keer een beetje beter opletten en niet zomaar roepen dat het 'riekt naar racisme'.

 

 


Gast

#1716 Re: Re: Re:

2011-12-02 21:53

#1714: Johann van der Veere - Re: Re:  

Beste Johann, Heb je deze tekst vergeleken met het stukje 1704? Deze tekst is van origine een tekst die op www.al-yaqeen.com staat en is dus uitsluitend als vergelijking bedoeld.Waarom mag de een wel voor zijn belangen opkomen en de ander niet? Ik, de schrijver, vind BEIDEN teksten niet kunnen, maar vind wel dat wij net zo veel echt hebben om voor onze belangen op te komen zonder daarvoor direkt uitgemaakt te worden voor mensen die discrimineren. Eerlijk gezegd, precies zoals jij nu ook doet.  


Gast

#1717 Re: Re: Re:

2011-12-02 22:43

#1714: Johann van der Veere - Re: Re:  

Bedankt Johann, je maakt perfect duidelijk hoe er hier met de omwonenden wordt omgegaan. Als deze oproep, zoals omschreven in 1704 door moslims wordt gedaan is er niets aan de hand, maar zodra dezelfde tekst aangepast wordt ten gunste van autochtonen dan kan het ineens niet meer, is het rascisme?  Ook wij, omwonenden hebben het recht om voor onze belangen op te komen, dus ook voor eigen cultuur en leefwijze.  Bovendien wordt met de oproep op deze moslimsite per definitie een keuze op een partij die het niet eens is met het bouwen van moskeeën en oprichten van islamitische scholen enz. als 'verkeerd' betiteld. M.a.w. als je het er niet mee eens bent, ben je verkeerd. Volgens mij is het niet een zijn met...nog altijd een democratisch recht, idd een recht van vrijheid waar onze voorouders voor hebben gestreden in de oorlog. Als je dan toch de vergelijking wil trekken naar Hitler en de geschiedenis, klinkt deze oproep van de moslims mij ook erg overheersend in de oren, is er sprake van het beïnvloeden van stemmen en 'riekt' ook dit naar eigen volk eerst.

Zoals eerder geschreven op dit forum gaat het hier NIET over geloof op zich, maar wel over de ongelijkheid waarmee er met omwonenden wordt omgegaan. Je reactie is buiten alle proporties.

 

Blije buurman

#1718 Hitler?????

2011-12-02 23:02

#1714: Johann van der Veere - Re: Re:

Johan, volgens mij heb jij ze niet allemaal op een rijtje. Als je iets wil vergelijken met de vent dan zou ik als ik jou was de Koran eens gaan lezen, volg eens de lezingen die een Imam predikt uit zijn wetboek. Verstaan zal je het wel niet, maar er zijn vertalingen zat in normaal Nederlands. Ik denk als je het begrijpt (als je dat überhaupt al kan) je spijt hebt wat je in je tekst heb vertaald hier op het forum. Je vergeet toch echt wat, die lijp van een Hitler was van pats boem. De Koran is een sluipmoordenaar. Tel al de doden eens bij elkaar op die door het Moslimgeloof zijn gevallen en nog steeds vallen. Tel de schade eens op die deze doelgroep ons kost. En dan niet alleen in Nederland maar wereldwijd gezien. De oorlogen. De families die uit elkaar zijn gerukt door alle ellende die deze in de naam van Allah en Mohamed de Profeet uitvoeren omdat in het jaar 400 na Chr. er een stelletje gestoorden hebben bepaald hoe men moet leven. Kan je lezen!!!! Dat is meer dan 1600 jaar geleden sukkel.

Journaal luister je ook, echter alleen wat jij wilt horen. Ik zal je helpen, vandaag nog op het journaal. Is een jonge vrouw verkracht in Afghanistan, in verwachting en draait vervolgens de cel in voor 12 jaar omdat ze niet getrouwd is. Nu mag ze vrij komen mits ze met de verkrachter trouwt. Dus wie is er nog lijper dan lijp en kompleet gestoord. De Koran. Het is te belachelijk voor woorden dat jij niet verder kan nadenken dan de voordeur van je eigen huis. Ik wil je wel meenemen hoor. Spangen, Bloemhof, Kossel, Katendrecht, het Oude Noorden, Nieuwe Westen. Allemaal wijken in Rotterdam. Ik kom er bijna dagelijks. Jij durft daar zodra het donker wordt echt niet rond te lopen, overdag kan je je auto niet kwijt omdat er geen hond (allochtoon) werkt en met 2, 3,4 soms wel 5 families bij elkaar woont te parasiteren op onze belastingcenten. En de allochtoon die wel werkt wordt met de nek aangekeken en bijna verstoten. Johan, ik wist niet dat jij zo laag IQ had. Sorry maar jouw berichtje op dit forum is een uiting van pure rascisme naar de eigen bevolking.

gast

#1719 Re:

2011-12-02 23:17

#1718: Blije buurman - Hitler?????

Blije Buurman, laat je niet uit de tent lokken door door zo'n Johan. Hij snap het waarschijnlijk niet. Laten we het netjes houden.

Henkie

#1720 Johan van der Veere

2011-12-03 00:14

We leven bijna in een totalitaire Staat onder de terreur van verplichte tolerantie!
De Politici en de Media zijn o zo voorzichtig om een misstand, onder allochtonen of tussen verschillende bevolkiingsgroepen, te benoemen.
Johann van der Veere

#1721 Re: Re: Re: Re:

2011-12-03 04:01

#1715: SIP aanhanger - Re: Re: Re:  

 Quote: Graag de volgende keer een beetje beter opletten en niet zomaar roepen dat het 'riekt naar racisme'.

@ Nee.

Jammer dat op deze protestsite – ik heb daar al eens eerder een opmerking over gemaakt - er nog steeds mensen zijn die denken zich achter een verzonnen naam ongeremd te kunnen manifesteren.

Maar dát even terzijde.

 Mijn antwoord op de eerste reactie, een niet definieerbare SIP aanhanger:

Ik begrijp terdege waar deze petitie over gaat. Enkele maanden geleden was ik namelijk degene die in het wijkrapport ontdekte dat er in Seghwaert een moskee was gepland. Na ruggenspraak met zoetermeernieuws.nl – ik ben daar columnist - heeft die dit gepubliceerd. Zo is dat balletje gaan rollen. Naderhand kreeg ik ook de Telegraaf zover er een bericht over te plaatsen en (na een email) deed Barry Madlener (PVV) er in de Tweede Kamer een schepje bovenop.  Persoonlijk ben ik van mening dat in een tegenwoordige woonwijk geen kerkgebouw hoort en tevens bestaande kerken verplaatst dienen te worden. Die mening deelt ook de (nog bestaande) LPF in het Westland, een partij waar ik in het verleden zeer nauw bij was betrokken. Nog maar kort geleden won die (nu) plaatselijke partij via een intensieve procedure bij de Raad van State dat in een dicht bevolkte woonwijk geen moskee gebouwd mocht worden. Met deze uitspraak in de hand, dus ruim voor Seghwaert in protest ging, werden door mij beide wethouders (Speel en Haring) daarmee aan het vestje getrokken. Beiden hebben die uitspraak – nota bene het hoogste advies- en rechtsorgaan van ons land – terzijde geschoven. Zij gaan er namelijk van uit dat de uitspraak van het Westlandproces alleen dat gebied aangaat en niet toepasbaar is voor Zoetermeer.

Niettegenstaande ben ik als atheïst wel van mening dat elk geloof - of dit nu van christelijke, katholieke, mohammedaanse, joodse of moslim-huize is – een onderkomen behoefd. Maar dan gecentraliseerd elders in Zoetermeer zoals de (vele) kerken destijds in het oude centrum werden gebouwd. Overigens, wáár in het nieuwe stadshart bevinden zich dergelijke monumentale gebouwen? 

 Als ik schrijf: ken en leer uw geschiedenis, dan meen ik dat. Ik neem dan ook niets van mijn eerdere uitspraak terug, het is maar dat u het weet. Sterker, dergelijke personen die bewoordingen als de 'gast' waarover deze reactie gaat lust ik rauw. Tergend langzaam ging dat in die jaren. De jaren dertig en veertig van de vorige eeuw. Eerst met een lokale oproep niet meer op de bestaande partijen te stemmen, naderhand verbreidde zich die oproep zich als een olievlek. Dat doet ook (bovenstaande) gast, zie quote, deze roept op: “linkse partijen een halt toe te roepen omdat zij een bedreiging vormen voor de autochtonen en de toekomst van dit land.” En ondertekend tenslotte met “Stichting Red Nederland.” Overigens (tot nog toe) nergens op internet te vinden probeert dat figuur als het ware een wig te drijven tussen de bestaande bewoners van deze wijk, waaronder vele nieuwkomers in wat u noemt “dat beetje cultuur wat Nederland nog rijk is.” Maar wat die cultuur dan wel is blijft achterwege. Naar ik mag aannemen toch niet het verbieden van buitenlanders in de wijk Seghwaert, waar naast enkele honderden moslims ook Surinamers,  Antillianen, Engelsen, Duitsers, Fransen, Amerikanen of noem maar een allochtone bevolkingsgroep woont, werkt en leeft……..

 Nee toch?

 Zo, de anderen krijgen later een antwoord.

En o ja, lees mijn columns in www.zoetermeernieuws.nl

Binnenkort iets over racisme..............

 

 

Johann van der Veere

#1722 Re: Re: Re: Re:

2011-12-03 10:52

#1716: - Re: Re: Re:  

 Quote: Ik, de schrijver, vind BEIDEN teksten niet kunnen, maar vind wel dat wij net zo veel echt hebben om voor onze belangen op te komen zonder daarvoor direkt uitgemaakt te worden voor mensen die discrimineren.

Dat u beide teksten niet vind kunnen is iets persoonlijks. Wel ben ik het met u  eens dat ieder het recht heeft op te komen voor het eigen belang. Echter mits, en dan kom ik terug met wat eerder werd geschreven, het niet een oproep is tot discriminatie en/of racisme richting anderen.

SIP aanhanger

#1723 Re: Re: Re: Re: Re:

2011-12-03 11:04

#1721: Johann van der Veere - Re: Re: Re: Re:  

 

Beste Johann, Als ik het zo goed lees ben jij dus de aanstichter van dit hele goede? En dan ben je ook nog verbaast als het uitloopt op een kleine confrontatie? Beetje kromme verhouding, vind ik. Tevens is het jammer dat je politieke achtergrond en persoonlijkheid hier op dit forum samen smelten. Dat geeft de indruk dat je ervoor betaalt krijg om hier het een of andere te verkondigen. Ook is het een jammer dat ik je moet uitleggen wat cultuur in Nederland betekend. Misschien is het wel noodzakelijk en goed dat mensen eindelijk beseffen dat het samenleven met andere culturen gewoon niet gaat. Het is misschien ook eens tijd om tot de conclusie te komen dat we al die jaren gewoon te soft zijn geweest en maar alles hebben moeten slikken. In dat opzicht is het een natuurlijke en normalen houding van mensen om te zeggen: VOL=VOL. Antwoord op je vraag: ik ben en blijf een aanhanger van SIP en dat maakt in mijn ogen niet uit of ik er nou wel of niet met mijn naam erin sta. Maar ik zal zeker even op Google zoeken wie jij bent want mijn vermoeden is namelijk dat jij niet helemaal voor de burger bent. Even een mailtje aan de oprichter van dit forum om je berichten maar te blokkeren. Toch?
Johann van der Veere

#1724 Re: Re: Re: Re:

2011-12-03 11:23

#1717: - Re: Re: Re:  

 Quote:  Zoals eerder geschreven op dit forum gaat het hier NIET over geloof op zich, maar wel over de ongelijkheid waarmee er met omwonenden wordt omgegaan. Je reactie is buiten alle proporties.

Als u even terugbladert op dit ‘protestforum’ zult u herhaaldelijk discriminerende oproepen zien. De ergste werden door het beheer van deze site verwijderd. Mijn reactie gaat derhalve niet buiten alle proporties maar is volledig gerechtvaardigd. Niet ik maar u maakt perfect duidelijk hoe er met de omwonenden wordt omgegaan. U bent het eens met de aanstichter, de initiatiefnemer van wat die noemt de Stichting Red Nederland. En dat is een teken aan de wand.   

Quote: Ook wij, omwonenden hebben het recht om voor onze belangen op te komen, dus ook voor eigen cultuur en leefwijze.

 Zolang u de intenties, belangen, cultuur en leefwijze van anderen niet schaad – zie ook één van mijn voorgaande reacties – is dat uw eigen recht.

Johann van der Veere

#1725 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2011-12-03 11:26