Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte


Gast

#1276 Re: Ja waarom reageren ze zelf eigenlijk niet?

2011-11-02 20:42

#1256: - Ja waarom reageren ze zelf eigenlijk niet?  De islamitische gemeenschap wordt prima op de hoogte gehouden. Lees www.al-yaqeen.com

Het contactadres is in Den Haag, van de moskee aan de fruitweg, die nog al eens negatief in het nieuws is geweest. Met een beetje speuren op internet ontdek je al gauw dat dit team al-Yaqeen zoals het zichzelf noemt, " het tegenwerken van de bouw van de moskee" verspreid over allerlei moskee en islamitisch gelinkte sites.

Waarom reageren ze niet: de stilte voor de storm? 

buurman

#1277 Re: Re: Ja waarom reageren ze zelf eigenlijk niet?

2011-11-02 22:27

#1276: - Re: Ja waarom reageren ze zelf eigenlijk niet?

Mensen....staat dit ons te wachten allemaal? CDA weet hier zeker niets van af? En er dan vanuit gaande dat ze het nog netjes houden daar op die site...Dit is echt geen geloof om het uit te dragen naar buiten toe. Stop ze lekker in een fabriekshal ergens in de Botlek...hoeven we in de Botlek ook niet bang te zijn voor een terroristische aanslag. -->www.al-yaqeen.com

kijken op vraag en antwoord...........


Gast

#1278 'VVD in Eerste Kamer tegen verbod rituele slacht'

2011-11-02 22:31


Gast

#1279 Moskee Middelburg wederom doelwit vandalisme

2011-11-02 22:33


Gast

#1280 Aboe Ismail

2011-11-02 22:57


luiter en beordeel zelf de kalmte die er mee gemoeit is.
http://www.al-yaqeen.com/mediatheek/vrijdagPreek.php?id=340〈=nl

Gast

#1281 Re: Re: Ja waarom reageren ze zelf eigenlijk niet?

2011-11-02 23:41

#1276: - Re: Ja waarom reageren ze zelf eigenlijk niet? 

Komen bij toch de vragen: wat is het doel om dit nieuws zo werelds te verspreiden en wat is de link van een moskee in Den Haag met die van Zoetermeer. Heeft de AIVD dit ook bekeken?


Gast

#1282 Re: de man van UNITAS zegt

2011-11-03 01:46

#1261: - de man van UNITAS zegt

Kerstbomen horen thuis in het bos maar in dit stuk vertelt hij wel trots dat het ritueel geslachte schaapje netjes moet worden gedeeld....ik vind het maar een raar geloof dat erg tegenstrijdig in elkaar zit.

Anoniem

#1283 Re:

2011-11-03 11:22

#1251: Bestuur SIP -

Zijn jullie op zoek naar de schrijver of naar iemand die gereageerd heeft?


Gast

#1284 Re: Aboe Ismail

2011-11-03 11:59

#1280: - Aboe Ismail

De link werkt bij mij niet, klopt dat? Ik heb wel de site bekeken ondertussen. Interessante informatie waar men daadwerkelijk iets uit kan opmaken. Ik kom op deze site geen zaken tegen die haat kunnen zaaien, alleen maar dingen die extreem anders zijn dan wij gewend zijn in Nederland. Dat hoeft natuurlijk niet persé negatief te zijn. Jammer is dat alle geluidsfragmenten die op deze site staan in het marokkaans zijn (of in elk geval een taal die wij neit verstaan) waarom geen nederlandse vertaling zodat ook de nederlands sprekende Moslims en de Nederlanders weten wat er wordt gepreekt|?


Gast

#1285

2011-11-03 12:41

Waarom kijken politici niet eerst naar eigen verleden van het christelijke geloof, leer daarvan, alvorens de Nederlandse bevolking terug te gooien naar de middeleeuwen, waar men nog vocht omwille van geloof. Eerst alle wantoestanden, ongelijkheid, discriminatie van vrouwen en homo's, eerwraak, fraude, criminaliteit, taalachterstand (ipv koranles stimuleren) enz. oplossen en naar deze eeuw brengen, naar Nederlandse wetgeving, eerst orde op zaken stellen, bestaande problemen oplossen en dan pas moskeeen bouwen?

Waarom is het voor de politici zó moeilijk om feiten te benoemen en onder ogen te zien?

Waarom worden feiten niet vertaald in daarop afgestemd beleid?

Waarom wordt de bevolking zo halsstarrig gedwongen om te geloven dat de islam zo'n vreedzaam geloof is als men weet en vooral ervaart wat er allemaal in dit geloof en de moskeeen gebeurd? De fraude, de handeltjes, discrimineren, ongelijkheid, haatzaaien.

Waarom moeten feiten, ingebracht door de burgers met ervaring, hardnekkig betiteld worden als vooroordelen?

Waarom realiseren politici niet dat de onvrede, onrust e.d. niet zomaar uit de lucht komen vallen of uit onwetendheid voortkomen, maar uit de realitiet waar mensen gedwongen mee te maken krijgen.

Waarom moeten mensen als een stelletje achterlijke islamfobisten betiteld worden ipv intelligente, hardwerkende burgers, die een reeele kijk hebben op de gebeurtenissen die in de loop der jaren niet afneemt dankzij het politiek beleid, maar alleen maar toeneemt en wordt gestimuleerd.

Waarom mag niemand in Nederland nog maar één negatief woord zeggen over het islamitisch geloof zonder gelijk het vingertje te krijgen dat je discrimineerd? Hetzelfde gebeurt in een moskee, maar daar kijkt niemand. En als het al naar buiten komt, dan doet niemand iets. Wordt er ooit een moskee om deze reden gesloten? Haatzaaiende imams mogen immers moskee in Amsterdam openen.

Waarom moet de autochtonen bevolking weggezet worden als populisten en dicriminerende groeperingen als zij wel de feiten en ervaringen benoemen? De feiten, niet alleen in de moskeeen, maar ook daarbuiten: in de wijken, in de scholen, de criminaliteitscijfers?

Waarom moeten maatregelen altijd pas achteraf genomen worden, als men WEER inziet dat het toch weer is mislukt? Als de bevolking al met de ellnde is opgezadeld? Regeren is vooruit zien en leren van gemaakte fouten.

Waarom gaan de politici niet hun "snoepreisjes" eens benutten aan een paar mooie weekjes logeren in een achterstandswijk of naast een moskee? Om te beleven en ervaren wat er echt speelt?

Hoe durft Nederland zich een democratie te noemen als rechten van burgers en het belang van de samenleving onderschikt worden gemaakt aan een geloof?

Waarom krijgt het islamitische geloof keer op keer het voordeel van de twijfel, de zogenaamde eerlijke kans, als de Nederlandse bevolking keer op keer mag opdraaien voor dit mislukte beleid alsmede de financiele consequenties daarvan? De enkele individuele vreedzame moslim weegt allang niet meer op tegen de massa van niet vreedzame moslims. Feiten! En onder niet vreedzaam versta ik ook de humanitaire regels die in Nederland gehandhaafd zouden moeten worden ipv overschreden. Ongelijkheid tussen mannen en vrouwen, ongelijkheid jegens homo's, eerwraak, enz. We laten het gewoon gebeuren. Ipv adequaat en op tijd in te grijpen worden homo's weggepest. Wordt rascisme in Nederland niet bestreden, maar MOGEN bevolkingsgroepen zoals turken en koerden hier gewoon tegen elkaar demonstreren!!! Er wordt pas ingegrepen als het uitdraait op rellen.

Ik kan er maar 1 conclusie uit trekken: de (meeste) plitici, vooral degene die het hardst schreeuwen over discriminatie, zijn zelf zó schijterig voor het islamitische geloof dat ze er liever vriendjes mee blijven. Gewoon te schijterig: angst en zorgen om de islamitische wereld over zich heen te krijgen. Zij zien het niet zitten om met bewaking rond te moeten lopen of over hun schouder te moeten kijken. Nee, liever schuiven zij dit door naar de gewone bevolking, ver van hun bed. En wie beschermt de bevolking?

Ook ik ben niet tegen geloof, maar moeten problemen EERST herkent, erkent en benoemd worden. Moet de wetgeving en tolerantie aangepast worden naar Nederlandse normen en maatstaven en daarin ook ingrepen worden, alvorens de niet islamitische bevolkingsgroepen opzij te zetten, te banadelen, te laten opdraaien. Pas dan heeft de vrijheid van godsdienst een kans.
Wilhelmina Andrea Ret (Mien A. Ret)

#1286 Re: Waarom...

2011-11-03 13:24

#1285: -  

 

Dit is een mooi stuk om 7-11 voor te dragen bij de gemeenteraad in het kader van het spreekrecht. Doet u dat? Het is in mijn ogen een betoog waarop de raad moet reageren. Ik kan me vinden in wat u hier schrijft.

Gast

#1287 Re: Zou dit het antwoord kunnen zijn ?

2011-11-03 13:29


Gast

#1288 Re: Re: Waarom...

2011-11-03 13:56

#1286: Wilhelmina Andrea Ret (Mien A. Ret) - Re: Waarom... 

Ik zou graag willen, maar om gezondsheidsredenen gaat mij dat niet lukken. U of iemand die zich in dit stuk kan vinden mag het van mij voordragen of publiceren. Ik heb daar weinig verstand van. Er zitten nog wel wat gramaticale foutjes in.

Waarbij ik nog  toe wil voegen, dat iedere vorm van beveiliging of veiligheidsmaatregelen ten behoeve van een geloof of beargumentering van een geloof niet acceptabel zou moeten zijn. Het bevestigd de afwezigheid van vreedzaamheid alleen maar. Deze onvreedzaamheid en onverdraagzaamheid komt slechts voor bij één geloof en is nog altijd groeiende in tegenstelling wat de politici ons graag zouden willen laten geloven.


Gast

#1289 Re: Re: Zou dit het antwoord kunnen zijn ?

2011-11-03 15:57

#1287: - Re: Zou dit het antwoord kunnen zijn ? 

Dat er economische en politieke belangen mee gemoeit zijn moge duidelijk zijn. Een dergelijk Europees verdrag is echter nog steeds geen excuus, zeker niet in de huidige tijd, om immigratie, integratie én geloof NIET in GOEDE BANEN te leiden, want dat is waar het om gaat. En terugkijkend op een europees verdrag van ruim 30 jaar, zou men inmiddels geleerd moeten hebben en blijven de waarom vragen van toepassing. Omdat de problemen niet opgelost worden, omdat de vrijheid van godsdienst wordt misbruikt, omdat het mensenlevens kost, omdat normen en waarden niet aangepast worden naar europese maatstaven, omdat humanitaire en grondwettelijke regels worden overtreden en zo kan ik nog wel even doorgaan.


Gast

#1290 Re: Moskee Middelburg wederom doelwit vandalisme

2011-11-03 17:32

#1279: - Moskee Middelburg wederom doelwit vandalisme  

Ook uit dit voorbeeld blijkt weer dat de gemeente er goed aan doet de financiele middelen goed te onderzoeken. Na 3 jaar is deze moskee vanwege geldgebrek nog steeds niet voltooid. Bezint eer ge begint!


Gast

#1291

2011-11-03 19:02

De natuur moet alweer baan ruimen voor religie. Onze voorouders hebben die fout 2000 jaar geleden al gemaakt,anders zaten we nu waarschijnlijk met een veel groener planeet.

Gast

#1292 subsidie

2011-11-03 20:17

Is het ook niet zo dat als we een moskee een multifunctioneel centrum noemen er dan weer gebruik gemaakt kan worden op allerlei subsidiepotjes?
Zo ga je niet met dieren om, ook niet als je ze wilt eten. ..

#1293

2011-11-03 20:42

Ik vind dat iedereen eens hier op moet kijken en dan vooral naar hoe de koeien worden geslacht voor het zogenaamde halal vlees. De koeien worden levend de keel doorgesneden en dan worden ze levend ondersteboven aan hun achterpoten opgehangen zodat ze leegbloeden. Hulpeloos afgeslacht en enorme pijn lijdend bloeden ze langzaam leeg. De beesten leven dan nog en lijden ondraaglijk, proberen nog te ademen door een al doorgesneden luchtpijp...en dit allemaal in de de naam van Allah? Wat is die Allah dan voor een god dat hij eist van zijn volk vlees te eten van dieren die zo moeten lijden voordat ze echt dood zijn? Nog niet eens over de doodsangst te spreken die die beesten doormaken als ze compleet hulpeloos vastgezet worden voordat ze de strot wordt afgesneden? nee ik vind het een mens, maar vooral ook dieronterend geloof en dat allemaal in de naam van Allah....Als je op deze manier dieren vermoordt om zogenaamd: "schoon" vlees te kunnen eten dan ben je voor mij geen knip voor de neus waard en dit zou over de hele wereld verboden moeten worden! Een dier doden voor consumptie? Ik kan er best begrip voor opbrengen en ik ben een grote liefhebber van biefstuk maar zelfs in de dierenwereld doden dieren elkaar doeltreffender dan dit om overbodig lijden te voorkomen. Dit soort dierenleed (alle dierenleed!) zou wereldwijd verboden moeten worden en niet omdat jouw god zogenaamd wil dat je "schoon" vlees eet zo dieren afslachten. Walgelijk dat deze praktijken echt normaal gevonden wordt door deze bevolkinsgroep. Ik waarschuw voor de beelden, ze zijn te walgelijk voor woorden en mij sprongen de tranen in de ogen.

http://www.uitkijk.net/islam.php Klik op kop "halal slachten dat gaat zo"

Op deze site staan onder het kopje mediatheek nog meer filmpjes die laten zien hoe "vredelievend" deze landen nog zijn in deze hedendaagse tijd.


Gast

#1294 Multifunctioneel centrum

2011-11-03 21:16

Ik ben benieuwd hoe de gemeente de functie van dit multifunctioneel centrum in Seghwaert gaat uitleggen.

Hoe ik op google ook mijn best doe bij multifunctioneel of multicultureel centrum: beiden worden NIET omschreven als een moskee. In de laatste brochure van de gemeente is er sprake van multifunctioneel centrum. In die omschrijving lees ik vooral sport- en aanverwanten activiteiten, maar GEEN religieuze activiteiten. Zelfs bij een multicultureel centrum is er GEEN sprake van een gebedsruimte, maar ontmoetingsruimte voor alle culturen.

Bovendien was op de info-avonden alleen sprake van een MOSKEE, zoals ook staat op papieren die daar zijn uitgereikt: bouw moskee seghwaert. Dus wat is het nu? Een moskee of iets anders? Een moskee, alleen dan met een andere benaming? Een moskee, en hoe multifunctioneel is ie dan?
Iets anders? Wat dan?
Toch een moskee? Hoe multifunctioneel gaat dat worden als er 5 x per dag gebeden moet worden. Volgens mij is de dag dan al gevuld: met slechts één functie.

Gast

#1295 Re: Multifunctioneel centrum

2011-11-03 21:29

#1294: - Multifunctioneel centrum 

Ik denk dat de gemeente erg zijn best doet om de mensen om de tuin te leiden door het beestje maar niet bij de naam te noemen. Het is namelijk niet de eerste keer dat de buurtbewoners NIET of VERKEERD zijn voorgelicht. Bang dat het protest en weerstand hen boven het hoofd groeit?

buurvrouw

#1296 Re: FOLDER: mensen maken de wijk in SEGHWAERT

2011-11-03 22:17

#1264: - FOLDER: mensen maken de wijk in SEGHWAERT

Ja hoor, vandaag ook bij ons in de bus beland. Wat de hel is dit voor een voorlichting? Niks nada noppes inspraak. Bouw maar vol die handel. Speelvelden weg, stukken groen verwdwijnen en dit alles met medewerking van de wooncorparaties.

Waar zijn die dan???? Ik heb ze niet gehoord, gezien wel gelezen dat ze de tuinen gaan controleren. Laat ze dan gelijk de schotels die ze tegenkomen weg halen. Dit gaat niet alleen maar om een Moskee...de hele wijk gaat naar de afgrond. Met als de dikke vette aarbei op de taart een Moskee welke in het mooie voorlichtingsboekje betsempeld wordt als MULTIFUNKTIONEEL centrum. Kunnen we daar klaverjassen, kinderfeestjes organiseren, varkensaté'tje eten, met de buren om tafel? Neeeee daar zijn de buurtcentra's voor.

Het is een multifunftioneel centrum voor moslims waar ze te leren krijgen (want het zijn lessen die de Imam verteld) wat volgens de Imam het extreem gevaarlijke denkwijze moeten volgen. Mag een vrouw bij een man die alleen in de lift staat NEE. Vrouwen die niet bedekt zijn met kleding lokken de lustgevoelens van de man op, dus helemaal ingepakt alsjeblieft. Wijst de vrouw de man af omdat ze een keer geen zin heeft? Dan zullen de engelen haar tot de volgende ochtend vervloeken. Mag een man een tweede vrouw? Ja. Mag een man de vrouw op haar plichten wijzen? Ja en afhankelijk van de ongehoorzaamheid mag je zelfs slaan. Wat zijn dat voor mongolen?

En de lessen die worden gevolgd door de jeugd is niets anders het inpompen van de levenstijl die er op nagehouden moet worden volgens de Islam. Een compleet gestoord gevaarlijke hersenspoeling. HEREN POLITICI HET IS GEEN GELOOF!!!! KIJK DAN EENS OP DE SITE, HET ZIJN WETTEN DIE OPGESTELD ZIJN DOOR ZGN GELEERDEN MET EEN KRONKEL IN HUN HERSENS En dan de wijk maar lekker volbouwen voor de jeugd en ouderen. hahahahaha wat een giller. Het wordt gewoon een moslimwijk. Gemeente Zoetermeer...zet er dan gelijk een muur om heen met een deurtje erin...bordje erop Atractiepark Allah. Ieder zijn ding maar doe dat lekker ergens waar wij er geen last van hebben.

Ik weet wel op welke partij ik NIET ga stemmen

 

gozert

#1297 Re: Re: Zou dit het antwoord kunnen zijn ?

2011-11-03 22:29

#1287: - Re: Zou dit het antwoord kunnen zijn ?

Ik heb gekeken...ik ben gelijk bang dat ze me huis in de fik steken als ze weten dat ik het met deze site grotendeels eens ben. De profeten van de gemeente moeten dit eens bekijken. Hahaha allemaal kijken, kijken, kijken, kijken, kijken, kijken, kijken, kijken, kijken, kijken

 

http://www.uitkijk.net/islam.php?do=oil

 


Gast

#1298 Re: Re: Aboe Ismail

2011-11-03 22:48

#1284: - Re: Aboe Ismail

dan heb je niet goed gekeken

http://www.al-yaqeen.com/mediatheek/spreker.php?spreker=1

tabblad Vrijdagpreken rij 2 NL sprekers


Gast

#1299 gastcolumnzoetermeer-firma-leugen-en bedrog

2011-11-03 23:02


Gast

#1300 Weinig animo voor ramadan-imams Het CDA legt uit waarom.

2011-11-03 23:08

dit vind ik nou echt gek
lees het verhaal en vraag je nou eens echt af hoe kan dit nou weer.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuws/archief/article/detail/1634512/2008/07/18/Weinig-animo-voor-ramadan-imams.dhtml