Protest tegen Horeservi

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Protest tegen Horeservi.

Gast

2016-07-08 11:40

Zo gaat men niet om met werknemers die zo lang in dienst zijn!

Gast

2016-07-08 11:50

Marleen is niet alleen een heel aanwezige collega, die helemaal een van ons is geworden, maar vooral ook heel erg professioneel, neemt initiatief, is autonoom en verstopt zich niet achter regeltjes als die dreigen contraproductief te werken. Marleen is belangrijk voor het goed functioneren van het restaurant en de aanverwante diensten. Haar ervaring is van immense meerwaarde.

Gast

2016-07-08 12:13

Officieel zijn we natuurlijk "niet verantwoordelijk" voor de contracten die Horeservi met haar werknemers afsluit. De hogeschool kijkt naar de goedkoopste bieder uit de aanbesteding, want dat is nu eenmaal het systeem.

Iedere docent en student van SSH zal beamen dat Marleen niet weg te denken is in de keuken van onze school, op onze uitstappen, personeelsfeesten, zelfs op de docententap!

Ikzelf zal voortaan geen cent meer uitgeven aan een bedrijf, waarvan ik het beleid asociaal vind. En ik zal alles doen om anderen te motiveren en te faciliteren om hetzelfde te doen.

Marleen, goede moed, deze laffe streek is allesbehalve een waarde-oordeel over je werk. Lees wat collega's en studenten schrijven en zie hoe erg je gewaardeerd en geapprecieerd wordt!

Gast

#29 Re:

2016-07-08 12:25

#28: -  

"Officieel zijn we natuurlijk "niet verantwoordelijk" voor de contracten die Horeservi met haar werknemers afsluit. De hogeschool kijkt naar de goedkoopste bieder uit de aanbesteding, want dat is nu eenmaal het systeem."

Dit is toch een stevig "goedkoop" argument. De Hogeschool mag zich hier niet achter verschuilen en is ALLESZINS MEDE verantwoordelijk voor dit gebeuren ! Of kan minstens mede bepalen welke de voorwaarden zijn die mede verbodnen zijn aan de uitbesteding van diensten !

Gast

2016-07-08 17:51

Schande dat iemand die meer dan twintig jaar dag in dag uit zich ten dienste stelt van de studenten/leraars/collega's op zo'n laffe manier kan buiten gegooid worden. Respect voor de mensen is duidelijk ver zoek bij sommige private werkgevers...

Gast

2016-07-08 20:21

Schandalig gewoon, overgang naar Horeservi was al opmerkelijk bij het begin van het schooljaar 2015-2016. Alles werd duurder. De porties werden kleiner. De keuzemogelijkhe-den werden beperkt.
Marleen was de enige die de studenten met glimlach bediende. Het is een groot verlies voor onze school. Zonder haar is er geen rede meer om de restaurant te bezoeken.
Dus, geen Marleen geen restaurant meer voor mij.
Ik wens Marleen alvast veel succes met haar volgende uitdaging.

Gast

2016-07-08 20:59

Een woord
Schandalig.

Gast

2016-07-09 06:31

Marleen was een goede collega bij Alma en een harde werker. Begrijpen niet dat zoiets kan gebeuren. Ook andere ex collega's van Mechelen zijn niet te spreken over hun nieuwe werkgever.
Hallo

#34 Marleen IS het restaurant

2016-07-09 07:07

ik ben dan wel een oud-student; ik kerinner me haar nog goed.  

Marleen werkt er niet alleen; voor mij was ze het restaurant!

Gast

2016-07-09 10:04

Marleen is een vrouw die mij STEEDS met hart en ziel heeft verzorgd en bediend! Zo iemand opzij schuiven, na zulk een lange dienstperiode, lijkt onredelijk, daar ik zeer goed aanvoel waar het schoentje knelt! We werken met mensen voor mensen! Marleen was voor mij persoonlijk 'een schatje'!

Gast

2016-07-09 20:29

Een fijne collega die haar ontslag zeker ni verdient. Vorig jaar heeft ze stressvolle momenten gekend omdat de cafetaria werd overgenomen door horiservi... en nu dit.. mensonwaardig.

Gast

2016-07-09 21:32

de universiteit snijdt in haar eigen vlees door deeltaken aan geldwolven uit te besteden

Gast

2016-07-10 12:02

Onrechtvaardigheid van Horeservi!

Gast

2016-07-10 18:43

De sociale school is misschien nog wel een beetje school,maar in geen geval een sociale school.

Gast

2016-07-11 07:52

Onvrede met gevoerde personeelsbeleid

Gast

2016-07-11 10:01

De verontwaardiging is terecht groot! Ook over het gekozen moment van ontslag...

Een handtekening plaatsen is op dit moment een goede oplossing, maar net iets te gemakkelijk indien eind augustus blijkt dat Marleen niet opnieuw werd/wordt aangeworven. Zijn we bereid op dat moment over te gaan tot actie! We moeten op dat moment het gebruik van het restaurant boycotten!

Flor.

Gast

2016-07-12 07:46

tegen de afbraak van tewerkstelling bij al die outsourcingsactiviteiten

marleen was nu eens een voorbeeld van gedienstigheid en efficiëntie
Linda
Gast

#43 Re:

2016-07-12 08:43

#41: -  

Dat (een boycot) is iets waar ik volmondig kan achter staan! Jammer dat ik quasi niet meer op school zal zijn...

Geen cent meer voor Horecaservice! Dat is de taal die ze begrijpen.

Gast

2016-07-12 08:52

Om steun te betuigen aan Marleen, zij was de vaste waarde van den alma, deed wat ze kon, steeds bereidt te helpen, vriendelijk, enz. Het is heel erg dat na zoveel jaren iemand zo opzij wordt gezet. een schande!

Gast

2016-07-13 08:47

Totaal geen begrip voor het ontslag.Marleen werkte geengageerd,hard,was zeer klantvriendelijk,beheerde alles voor haar werkgever zoals een goede huismoeder...
En wat wil die werkgever dan nog meer?

Gast

2016-07-13 09:45

NAR CAO 32bis dient gerespecteerd te worden bij iedere wijziging van werkgever die het gevolg is van om het even welke overgang van een onderneming
Een ervaren en gerespecteerde WN is geen wegwerpproduct!

Gast

2016-07-16 12:32

Marleen is mijn buurvrouw en vertelde steeds bevlogen en heel betrokken over haar werk en de studenten en de docenten op de Sociale School. Mensen als Marleen maken het verschil.

Gast

2016-07-19 12:42

Omdat ze een super leuke mevrouw is :-)

Gast

2016-07-19 17:24

Ik heb deze petitie ondertekend omdat ik zelf ook 8,5 jaar gewerkt heb voor Horeservi. Zij behandelen hun personeel helemaal niet zoals het hoort. WIj moeten steeds werken met een contract van bepaalde duur en verliezen hierdoor veel van onze voordelen, zoals anciëniteit. Vakantiegeld en eindejaarspremie verminderen ook drastisch. ik heb het voorbije schooljaar de eer gehad om met Marleen te mogen werken. Heel plezante samenwerking!! In juni heb ik ook te horen gekregen dat Horeservi mij niet meer nodig heeft.... Ik heb mijn werk altijd heel graag gedaan, anders had ik dit niet zo lang volgehouden. Ik vind het langs ene kant spijtig, maar langs de andere kant ben ik eindelijk van de leugens verlost!! Ik zal Marleen verschrikkelijk missen!!

Gast

2016-07-20 07:55

ik vind dat dit niet kan ze moet blijven werken aan dezelfde voorwaarden