Marc Dullaert moet blijven als Kinderombudsman

Marc Dullaert moet blijven als Kinderombudsman / Mededelingen / Aanbieden petitie / Opmerkingen


Gast

#51

2016-02-10 13:22

Hij moet blijven

Gast

#52

2016-02-10 13:23

Dank voor dit goede initiatief! Ik ben opgelucht te zien dat zovelen Kinderombudsman steunen. Het is ongehoord dat iemand die zijn werk zo buitengewoon goed doet opzij geschoven wordt. Het is om je dood te schamen! Wat een verkwisting van geld, kennis en kunde. Notabene over de hoofden van kinderen heen. Ik hoop van harte dat deze petitie, met de steun van ruim 36.000 mensen, er toe zal bijdragen dat dit onbegrijpelijke en oninvoelbare besluit van de Nationale Ombudsman wordt overruled en teruggedraaid zodat de Kinderombudsman gewoon door kan gaan met zijn belangrijke werk. Het zou van Zutphen sieren als hij eens kritisch naar zichzelf en zijn eigen optreden in deze zaak zou kijken, aan Dullaert zijn excuses maakt en zelf aftreedt.

Claire Meeussen - Amsterdam


Gast

#53

2016-02-10 13:23

Geweldig! Ik sta er vierkant achter. Dullaert hoort te blijven.

Gast

#54 vervangen Reinier van Zutphen

2016-02-10 13:24

Is het geen goed idee om een petitie te starten om Reinier van Zutphen (Nationale Ombudsman) te laten vervangen !? 


Gast

#55

2016-02-10 13:25

Is de petitie geaccepteerd en wordt die ook echt besproken?
Heeeel goed gedaan!!!!

Gast

#56

2016-02-10 13:26

Geen alfa mannetjes zoals van zutphen.Deze man lijkt totaal ongeschikt. Mogelijk een petitie om hem af te zetten en zo een angstcultuur binnen het instituut ombudsman te vermijden

Gast

#58

2016-02-10 13:28

Geweldig nieuws. Mocht je iemand nodig zijn die mee gaat om dit aan te bieden ik bied mezelf aan!

Gast

#59

2016-02-10 13:28

Goed werk, Marieke!

Groetjes,

Anuschka Cramer

e van ditmarsch

#60 marc dullaert

2016-02-10 13:30

Hou vol, de kinderen worden de dupe van dit "kinderachtige'" haantjes gedrag van de nieuwkomer, die normaal gesproken eerst eens bij de meer ervaren collega te rade hoort te gaan


Gast

#61

2016-02-10 13:32

Misschien is het langzamerhand tijd voor een tweede petitie: Laat Reinier vertrekken. Met 40.000 handtekeningen moet de Kamer het onderwerp op de agenda zetten.

Gast

#62

2016-02-10 13:32

Ik ga duimen......

Gast

#63

2016-02-10 13:32

Ik zag met verbijstering het autoritaire optreden van de nieuwe opperombudsman, de heer Van Zutphen, in Nieuwsuur onlangs. Geen enkel begrip. Als een olifant in de porseleinkast. Twan Huis stelde enkele indringende vragen waarop hij alleen wat mompelde. Ongeveer: "Ik heb Dullaert ontslagen, omdat ik dat besloten heb." Duhh? Naar de ombudsman gaan om te vragen om een andere ombudsman, dat is wat je zou willen, maar dat is Kafka ten top. Parlement grijp in.

Rik Jungmann


Gast

#64 Re:

2016-02-10 13:33

#6: -  

 Ook helemaal mee eens.

Vriendje van Mark Rutte denk ik. Uit op bezuinigingen. En heeft zelf ongetwijfeld ook al een VVD-vriendje klaar staan om Marc Dullaert op te volgen. Benieuwd wie er ooit zijn hulp zal inroepen...

 

 


Gast

#65

2016-02-10 13:35

Geweldige aktie voor de zeer hartwerkende Marc Dullaert, een man met visie en een hart voor de goede zaak: bescherming van kinderen.

Nu maar hopen dat ze in de 2e kamer ook een beetje verstand hebben! Patjepeeers als de heer van Zutphen kan dit land missen als kiespijn.

Marjan


Gast

#66

2016-02-10 13:38

Te triest voor woorden om zoveel expertise e ervaring zomaar aan de kant te zetten en waarom.....omdat de "baas" veel minder in huis heeft.
Laat de heer Marc Dullaert blijven als Kinderombudsman en maak deze goede organisatie onafhankelijk van de Ombudsman.

Rob Waage

Gast

#67

2016-02-10 13:42

 Super Marike Lenting!

 

En Marilse Eerkens, in je brief aan Van Zutphen prima onder woorden gebracht wat we allemaal denken. Maar ook hier zul je vast geen antwoord op krijgen, want de nieuwe ombudsman Reinier van Zutphen heeft niets met democratie en openheid. Ongetwijfeld is hij een politiek vriendje van Mark Rutte en is hij uit op ondersteuning van diens beleid. En DUS niet op ondersteuning van kinderen en andere burgers.  

Daarnaast denk ik dat de opvolging van Marc Dullaert vast niet lang zal duren, want iets zegt mij dat Van Zutphen al lang een liberaal vriendje klaar heeft staan. Een vriendje dat niet voor de belangen van de kinderen gaat, maar voor de belangen van het beleid van deze regering. 

Ik hoop van harte dat de oppositie partijen de petitie serieus zullen nemen en genoeg gewicht in de schaal zullen leggen om zowel Marc Dullaert voor het land te behouden, als die onbetrouwbare van Zutphen van zijn voetstuk te stoten. Die verdient de titel Ombusman absoluut niet! 

 

Madeleine Andriesse 

 


Gast

#68

2016-02-10 13:45

Ontzettend goed dat u deze petitie hebt opgestart. Het is onacceptabel dat zo'n betrokken en gewaardeerde kinderombudsman niet de kans wordt gegeven om zijn werk in het belang van zoveel kinderen die het moeilijk hebben voort te zetten. Het ergste is dat wij niet te horen krijgen wat de reden is van het niet verlengen van zijn contract! Ik wens u en alle ondertekenaars heel veel succes!!!!

Gast

#69

2016-02-10 13:51

Deze z.g ombudsman moet ontslagen worden want dat is een macho die niet aan het kind denkt, volgens mij denkt hij dat ie dat de Kinderombudsman een bedreiging voor zijn eigen baan, Marc Dullaert moet blijven en de zgn ombudsman eruit asap.


Gast

#70

2016-02-10 13:52

Geweldig dat de huidige Nationale Ombudsman zich zelf een brevet van onvermogen heeft gegeven.
Voor mij is volstrekt duidelijk wie op moet stappen: neit Marc Dullaert, maar de heer van Zutphen en liefs met onmiddelijke ingang!
Wie heeft nog vertrouwen in deze man waar je als burger veilig zou moeten kunnen aankloppen?!

Gast

#71 Een Re:

2016-02-10 13:55

#32: -  

 Een volgende petie zou kunnen (moeten?) zijn: Nationale Ombudsman van Zutphen moet vertrekken!


Gast

#72

2016-02-10 13:59

Belachelijk dat één persoon, in dit geval de nationale ombudsman, de positie van een andere persoon kan maken of breken! De wet moet zodanig worden aangepast dat dit niet meer mogelijk is; deze situatie gaat teveel tijd kosten en tijd hebben de kinderen in nood juist niet!

Gast

#73

2016-02-10 14:01

Nou maar hopen dat het genoeg is,om te zorgen dat hij mag blijven .

Gast

#74

2016-02-10 14:02

Ik ondersteun dit initiatief van harte!

Gast

#75

2016-02-10 14:02

Dank voor het nemen van dit initiatief mevrouw Lenting! Ik hoop vurig dat de Tweede Kamerleden dit protest serieus nemen. Maar ik ben op mijn hoede.

De Ombudsman is een van de instituties die in het bestel zijn ingebouwd om tegendruk te bieden aan de staatsmacht en corrigerend op te treden bij misbruik van bevoegdheden, rechtsonzekerheden of willekeur. De voorgaande, integere ombudsman, de heer Brenninkmeijer formuleerde dit inzicht zo: "De kracht van een democratie schuilt in de tegenspraak."

Toch waren premier Bos en minister van der Horst destijds autoritair genoeg om de man de les te lezen over zijn kritische gezindheid en 'disciplinerend' tegen hem op te treden. Brenninkmeijer: "Het politieke bestuur kan steeds minder tegenspraak velen en weert tegenstemmen en tegenkrachten uit ons bestel."

Is er met van Zutphen gekozen voor het defensief? Moet van Zutphen de macht naar zich toe trekken om onverholen kritiek binnenskamers te filteren en de politici meer naar de mond te praten? M.a.w. is de benoeming van van Zutphen een politieke keuze? En zouden wij de politici kunnen bewegen op hun (foute) beslissing terug te komen? Ik hoop het.

Jacqueline