Marc Dullaert moet blijven als Kinderombudsman

Marc Dullaert moet blijven als Kinderombudsman / Mededelingen / Aanbieden petitie / Opmerkingen


Gast

#26

2016-02-10 12:36

Super, ik ben voor de stelling "maak Kinderombudsman" onafhankelijker, zijn werk is veel belangrijker dan al dat interne gedoe tussen ego's. Marc Dullaert bewaakt kinderrechten goed!

Gast

#27

2016-02-10 12:38

Goed dat er zoveel steun is...

Gast

#28

2016-02-10 12:40

veel succes, een belangrijke en hartverwarmende actie - er moet op z'n minst helder worden, publiekelijk uitgelegd, wat er eigenlijk aan de hand is, waarom wil niemand iets zeggen en slechts beleefd grommend naar de grond kijken ? hoe moeten wij als burgers vertrouwen in hem/het instituut ombudsman houden? tijd voor een ombudsvrouw?
Emile

#29 Contact

2016-02-10 12:41

Beste Marike, ik meen behoorlijk belangrijke informatie te hebben in deze goede strijd. Kan je morgen eventueel inbrengen, immers, je zal het woord krijgen in de tweede kamer?

Interesse, even een email aan emile [at] emmeke [dot] nl en daarna telefonisch contact.


Gast

#30

2016-02-10 12:41

Als we nou even wachten tot 40.000 handtekeningen (maar dat redden we vast!) heb je genoeg handtekeningen voor een burgerinitiatief!

Gast

#31

2016-02-10 12:41

Helemaal eens!

Gast

#32

2016-02-10 12:42

beste Marieke,
een zeer noodzakelijke en goed georganiseerde actie. Dank daarvoor.
Ik neem aan dat niet alleen de handtekeningen, maar ook de opmerkingen worden aangeboden aan de Kamerleden.
Er zijn twee zaken die in de opmerkingen duidelijk naar voren komen: de behouden van de Kinderombudsman en het handelen van de Nationale ombudsman. Het is van belang dat de Kamerleden kennis kunnen nemen van de opmerkingen. Misschien moet er zelf een korte samenvatting van gemaakt worden.
De Nationale Ombudsman Van Zutphen die voor de belangen van de burgers moet opkomen, heeft door zijn handelen zodanige ernstige schade toegebracht aan het vertrouwen van burgers dat er een breed gedragen opvatting is dat hij moet opstappen.
Daarom hoop ik dat de signalen die in de opmerkingen naar voren zijn gebracht, bij het overhandigen van de petitie worden meegegeven. Veel succes bij uw verdere acties.

Gast

#33

2016-02-10 12:42

Prim initiatief! Als de tweede kamer daar dan toch over vergaderd kunnen ze gelijk zorgen dat de kinderombudsman onafhankelijk wordt van de "gewone" nationale ombudsman!
Opa

#34 Ombudsman

2016-02-10 12:43

Na het tenenkrommende mediaoptreden voor het Jeugdjournaal en het beschamende interview in Nieuwsuur is de Nationale Ombudsman volledig door het ijs gezakt. Hij gaat zijn gevoel achterna en wil een eigen team van ja-knikkers formeren, de Kinderombudsman Dullaert wordt door hem de hemel in geprezen en vervolgens aan de kant gezet op een onzindelijke manier, wat is dit voor een ombudsman? Totaal ongeschikt en alleen via (VVD)vriendjespolitiek in het zadel te houden. Wij als burgers hebben behoefte aan een integere ombudsman zoals de kinderen hebben!


Gast

#35

2016-02-10 12:49

Beste Marieke,

Hartelijk dank voor alle moeite. Hopelijk kan Marc Dullaert dankzij de inzet van jou en vele anderen zijn taak tot tevredenheid van velen blijven uitoefenen.

Hans de Bruijn

Marieke

#36 kinderombudsman

2016-02-10 12:49

Een prima initiatief, wat ik van harte heb ondersteund.

Ik heb als vervolg alle fractievoorzitters gemaild met de vraag waarom de tweede kamer niets van zich laat horen. Bij het aanbieden zou volstrekt duidelijk moeten zijn welke politieke partijen hieraan moeite willen besteden!

 


Gast

#37 Mee eens

2016-02-10 12:53

#6: -  

 


Gast

#38

2016-02-10 12:54

Hartelijk dank voor deze uitstekende actie.
Het zou niet mogelijk moeten zijn dat in een beschaafd land één man (Van Zutphen) kan besluiten dat de rechten van zoveel kinderen niet meer beschermd worden. En waarom? Het is mij nog niet duidelijk.

Gast

#39

2016-02-10 12:54

Bravo. Mooi initiatief. Tweede Kamer: drie maal is scheepsrecht. Nu dan ook graag een echt onafhankelijke ombudsman benoemen, die ook het effect van bestaande wet- en regelgeving kritisch mag bespreken. Democratie impliceert niet het onbespreekbare gelijk van de volksvertegenwoordiging.
Marc Dullaert de beste kinderonbudsman

#40 Marc Dullaert moet blijven,luister naar het volk.

2016-02-10 12:55

Marc Dullaert heeft het beste voor met kinderen,hij is zeer kindvriendlijk,hij MOET blijven.Hij bewaakt de kinderrechten heel erg goed.


Gast

#41

2016-02-10 13:00

Kwaliteit moet je koesteren.

Gast

#42

2016-02-10 13:01

Hopelijk heeft het succes. De heer Marc Dullaert maakt in elk geval een veel sterkere en een eerlijker indruk dan de heer van Zutphen. Het is allemaal erg duister waarom de huidige Kinderombudsman moet verdwijnen. Twee botsende ego's misschien?

Gast

#43

2016-02-10 13:04

Prima initiatief, tevens een mooie manier om te laten zien dat democratie op een andere manier werkt dan stenen, flessen en vuurwerkbommen gooiend.

Gast

#44

2016-02-10 13:05

Hoop dat hij toch mag blijven!!

Gast

#45

2016-02-10 13:06

Wat geweldig dat je dit voor elkaar hebt gekregen! Nu maar hopen dat de Tweede Kamer de aanstelling van Dullaert verlengt, want dat is een zegen voor alle kinderen! Geweldig! Ik ga duimen.

Hartelijke groeten,

Liane Vissers

Gast

#46

2016-02-10 13:08

Goed zo. Hoop dat het vruchten zal afwerpen.

Gast

#47

2016-02-10 13:14

Goed plan!
Frans Oosterbaan

#48

2016-02-10 13:17

Geweldig nieuws, echt verheugend en hoopgevend! Dank voor deze petitie en voor dit initiatief.


Gast

#49

2016-02-10 13:18

Beste mevrouw Lenting
Dank u voor dit goede advies en ik hoop dat u in de gelegenheid wordt gesteld de petitie te kunnen aanbieden. De reactie van de nationale ombudsman in het programma Nieuwsuur vond ik van een bedenkelijk niveau en het siert de kinderombudsman dat hij toch zij het tijdelijk wilde aanblijven. Ik ondersteun van harte het initiatief om de kinderombudsman tot een volwaardige onmbudsman te laten zijn en niet zoals nu een substituut
Pieter

Gast

#50

2016-02-10 13:19

36.000 handtekeningen. 36,000 mensen die kinderrechten in Nederland graag gewaarborgd zien.
Er is een lach en een traan op mijn gezicht.
Een lach voor al de mensen die in actie zijn gekomen en een traan dat het anno 2016 noodzakelijk is dat we ons samen inzetten voor de kinderrechten in NEDERLAND.
Truus Kruger-Jansen