TEGEN de prijswijziging van de KNHS 2016

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie TEGEN de prijswijziging van de KNHS 2016.


Gast

#76

2015-11-12 05:56

Het is belachelijk dat de leden van de knhs voor de kosten van de nieuwbouw moeten opdraaien op deze manier.

Gast

#77

2015-11-12 05:58

Knhs moet de bezem door zijn kosten halen, zowel vooraf aan het maken ervan als door het huidige plaatje. Dat in plaats van steeds maar meer binnen willen halen bij zijn leden. Wedstrijd rijden wordt zo weer een elite sport, niet te betalen voor de normale ruiter. En tot slot, zoals ook eerder genoemd, er wordt gesuggereerd dat sommige mensen er ietsje op vooruit gaan. Maar dat is doordat juist paard&sport eraf wordt gehaald, een blad waar niemand om gevraagd heeft, en waarvan niemand begreep waarom je jaarlijks voor een blad moest betalen welke je niet wilde. Nu maakt knhs deze productiekosten niet meer, en toch gaat de contributie weer fors omhoog!

Gast

#78

2015-11-12 06:06

Belachelijk hoe de prijzen zijn verhoogd

Gast

#79

2015-11-12 06:16

Dit is uitbuiten vd leden, paardensport moet voor iedereen toegankelijk blijven

Gast

#80

2015-11-12 06:26

Omdat het voor ons in het nieuwe systeem heel veel duurder wordt. We hebben 3 kinderen die actief rijden en ze hebben op dit moment 7 startpassen. Als we deze willen aanhouden wordt het voor ons 157,50!! per jaar duurder.

Gast

#81 Re:

2015-11-12 06:33

#10: -  

 Helemaal mee eens!!!!


Gast

#82

2015-11-12 06:34

T is mesjogge dat je als enkelspan menner er zowat 200% meer moet gaan betalen, voor ons volgend jaar geen startkaart

Gast

#83

2015-11-12 06:39

De prijswijziging is naar onze mening onevenredig hoog. Zeker voor datgene wat je ervoor terug krijgt.

Gast

#84

2015-11-12 06:42

Paardensport is al duur genoeg! Het enige wat we willen is af en toe op wedstrijd gaan. Jammer dat er geen concurentie is anders zou ik per direct overstappen.
Mandy

Gast

#85

2015-11-12 06:58

Omdat dit veeeelste veel geld is.
Plezier voorop!

#86

2015-11-12 06:59

Ik ben een echte amateur ruiter. Ik heb altijd veel plezier met mijn paardjes en werken hard om samen beter te worden. Hier hoort ook wedstrijd rijden bij. We doen dit voor ons plezier en liefde voor de paardensport. 

Ik startte al 1 wedstrijd per maand omdat het startgeld al aardig aan de prijs is, maar nu de startkaart ook in prijs omhoog gaat verdwijnt toch wel het plezier van t wedstrijd rijden. Het startgeld word dan eigenlijk €20+€9 =€29 per wedstrijd!! (Twee proeven en 108/12 voor 1 wedstrijd per maand)

Ook is het wel raar dat je naast je KNHS lidmaatschap, je verplicht verenigingslidmaatschap  en startgeld ook nog eens een extra kaart moet aanschaffen om wedstrijd te mogen rijden. Wat is verder eigenlijk het nut ervan?

Zoals het er nu naar uit ziet, kan ik beter mijn startkaart en dergelijke opzeggen en voor mijn plezier HC en onderling gaan starten. Ik reed toch al niet mee voor prijzen, dus daarvoor hoef ik niet officieel te blijven starten. Tuurlijk minder leuk en uitdagend, maar scheelt een hoop in de kosten.

ik vind plezier hebben in de sport erg belangrijk, maar al die kosten en verhogingen werken alleen maar demotiverend.


Gast

#87

2015-11-12 06:59

Ik vind het belachelijk dat de startpas weer is verhoogd. Dit soort zaken kunnen ook makkelijker als er sprake is van een monopolie positie.. Ik vind het goed dat de Paard & Sport eraf gaat, echter dan hoef je niet de kosten van de startpas te verhogen. Eerder kreeg je dan tenminste nog een blad voor dat extra geld. Verlaag de kosten van een startpas eens naar maximaal €80. Daar wordt alsnog genoeg op verdiend. Ruiters zijn al genoeg kosten kwijt!

Gast

#88

2015-11-12 07:01

Hebben ze eindelijk de paard en sport eraf want hij gaat al 5 jaar ongeopend de prullenbak in bij ons thuis, doen ze een mega verhoging bij de startpas. Ipv van 3 paarden ga ik er nog maar 1 starten zo...

Gast

#89

2015-11-12 07:10

De recreatieve ruiter wordt erg hard getroffen met zijn ene paardje af en toe op concours. En welk gezin heeft voordeel van het gezinsabonnement? Als extraatje ook nog nieuwe f proeven, dus een nieuw theorie en proevenboek. En de knhs maar incasseren.....

Gast

#90

2015-11-12 07:11

Paardrijden is al duur, wordt dit ook nog is duurder

Gast

#91

2015-11-12 07:16

Omdat het belachelijk is dat het zoveel moet kosten want de ruiters moeten al heel veel kosten maken niet alleen de knhs maar hun vereniging maar ook voor de wedstrijd daarom teken ik hiervoor.

Gast

#92

2015-11-12 07:23

Knhs heeft een veel te grote machtspositie waardoor prijzen belachelijk hoog worden! Laat de paardensport een sport voor iedereen zijn en niet alleen voor mensen met voldoende geld! Ik stem voor een extra bond in Nederland geheel buiten de knhs staat!
Voor mij wordt het rijden van wedstrijden in Nederland niet leuker door de hoge prijzen en bijzondere regelementen (bv flexibel starten) ook nog eens waardoor de professionele ruiter meer gestimuleerd wordt en het minder leuk en aantrekkelijk is voor amateurs!
gast

#93 knhs

2015-11-12 07:32

Het gaat mij niet zo zeer om deze wijziging maar het feit dat sinds de startkaart de startpas is geworden de prijzen echt belachelijk zijn gestegen. 

De regel van 12 maanden kan je ook met terugwerkende kracht invoeren om mensen tegemoed te komen.

Paard en sport weg dat had al lang geleden niet meer verplicht moeten zijn! Dus die 37,50 zou wat mij betreft volledig moeten verdwijnen en niet in de startpas terecht moeten komen! 

Ik zeg iig mijn pas op en ik hoop dat vele dat voorbeeld volgen. Je kan ten alle tijde een nieuwe aanvragen, maar nu gewoon ,als statement!

Het probleem is dat iedereen hem toch wel blijft houden en betalen omdat je gewoon jou hobby en passie wil uitvoeren. En in dit land kan dat maar via 1 weg en daar word grondig misbruik van gemaakt!


Gast

#94

2015-11-12 07:34

Voor met name menners en gezinnen met meerdere rijdende leden wordt het fors duurder. Daar had meer rekening mee gehouden moeten worden. Eigenlijk wordt het voor iedereen duurder. De P&S vervalt dan wel maar je krijgt er niet je 37.50 euro voor in mindering.Voor een ruiter met een of twee startpassen lijkt het goedkoper.

Gast

#95

2015-11-12 07:38

Het is voor de gewone ruiter al moeilijk om überhaupt nog mee te komen en je punten te krijgen tijdens een wedstrijd. Je rijd dus echt voor jezelf en het plezier. Maar met deze prijzen is het geen hobby meer.........

Gast

#96

2015-11-12 07:43

omdat het belachelijk is zo'n verhoging

Gast

#97

2015-11-12 07:44

 Wij hebben 3 startpassen, 2 aangespannen en 1 onder het zadel en moeten nu per jaar ruim 130 euro EXTRA gaan betalen, terwijl we er niets extra's voor terug krijgen. Bedankt KNHS, kan nu op zoek naar een andere hobby. Al die leuke berekeningen kloppen ook niet, want hier in het gezin 3 startpassen dus het "voordeel" van aftrekkosten P&S is er dan al 2x niet.

Dit is leuk voor mensen die met meer paarden starten, maar alle mensen die maar met 1 starten betalen minstens 25 euro (maar eigenlijk 53, want in overzicht staat P&S maar die krijg je niet meer, dus die kosten mag je ook niet meenemen) extra. Hoe willen ze dan de sport ooit toegankelijker maken. Mennen is al niet goedkoop.
De opmerking dat je dan flexibeler kunt zijn. Met 1 paard ben je weinig flexibel hoor. Veel mensen kunnen niet meer dan 1 paard betalen, of hebben er gewoon geen tijd voor.


En onder het zadel is het ook geen grap. Forse verhoging en als je daar meerdere paarden start .......

Blijkbaar moet er een hypotheek afgelost ofzo.


Gast

#98

2015-11-12 07:44

Betalen voor het gebruik en niet voor een ander. Basis bedrag voor elke combinatie/span en dan per start een klein bedrag... Zo is de automatisering bedoeld en zo moet het worden uitgevoerd!

Gast

#99

2015-11-12 07:50

Deze prijsverhoging is gewoon niet normaal, en als we nu niet van ons laten horen zal het wellicht in de toekomst nog duurder worden. En voor de gewone ruiter menner niet meer op te brengen.

Gast

#100

2015-11-12 07:53

Omdat het belachelijk is om alles nog duurder te maken!!!!! Het moet ook nog leuk blijven!