tijdelijke huisvesting van statushouders Den Hoorn MD (asielzoekers)

bezorgd!

#126

2015-10-13 14:12

Is iemand al bezig om een facebook pagina te starten, sms6 te benaderen, wos te benaderen?? Kortom laten we media aandacht zoeken om onze stem te laten horen!

Kies voor verdeling over meerdere gemeentes zoals een ieder hier al aan geeft..


Gast

#127

2015-10-13 14:13

Is het vanavond in het gemeentehuis van Schipluiden? En hoelaat? Hoe meer volk hoe beter wr een statement kunnen maken.

gast

#128 Re:

2015-10-13 14:15

#127: -  

19:30

bewoner Den Hoorn

#129

2015-10-13 14:16

Laten we er inderdaad met zijn allen staan vanavond!! Gooi het op facebook en zorg voor een massale opkomst! Dit is te belachelijk voor woorden!

 

Het is in het gemeentehuis Schipluiden om 19:30 uur! Samen staan we sterk!


Gast

#130

2015-10-13 14:25

Dit is een afschuwelijk plan om die asiel/gelukzoekers in de nieuwe woonwijk te plaatsen. Ze lopen nu al teklagen over het eten en de voorzieningen, en de kou. Je kan erop wachten dat ze geen genoegen meer nemen met hun zg 'status' woning, die tussen mooie nieuwbouw woningen staan. Ze zullen in opstand komen en eisen dat ze ook zulke mooie woningen krijgen. Voor niks natuurlijk he! De Alarm installaties zullen wel als broodjes over de toonbank gaan. Deze zg 'statushouders' (ik noem ze gewoon gelukzoekers) zullen grote problemen gaan geven. En wij kunnen dik betalen voor onze koopwoning die naar beneden donderd in waarde. Bedankt!!


Gast

#131 Re:

2015-10-13 14:25

#5: -  

 Jazeker de waarden van de huizen zal ook sterk omlaag gaan, en in het ergste geval krijg je het huis nooit meer verkocht

gast

#132

2015-10-13 14:29

Geen opvang, er is hier geen plek

je haalt alleen maar een hoop narigheid binnen


Gast

#133

2015-10-13 14:31

Wij willen geen 2e Poptahof.

Gast

#134

2015-10-13 14:34

Er zijn genoeg burgers die weinig hebben. Laat deze mensen maar eerst geholpen worden. En het zou prettig zijn als de gewonen burger ook nog eens aan een ander huis zou kunnen komen . Het is hier al vol genoeg!!!

Gast

#135

2015-10-13 14:39

Omdat er eerst inspraak moet zijn.
Valerie van Leeuwen

#136 petitie om wat?

2015-10-13 14:54

Geachte inwoners van den Hoorn,

misschien, heel misschien, is er een kans dat de urgentie van een winkelcentrum iets anders ligt dan de levens van duizenden mannen, vrouwen en kinderen?

Als je vandaag een kind van 3, dat nog te jong is om te begrijpen waarom hij zijn vriendjes moest achterlaten, zijn knuffels en zijn bed, een thuis kan geven, waarom niet?

Jullie klinken bang. Dat is logisch. Misschien zitten er wel inbrekers of artsen, advocaten, leraren bij. Of erger; vrienden die je nog niet hebt ontmoet? Misschien heeft je kind straks wel een vriendje met Islamitische roots, en kun je niet eens knakworsten serveren op een kinderfeestje!

Alsjeblieft, probeer emphatisch te zijn. Ik vraag het me met heel mijn hart. Wat zou jij willen als je duizenden kilometers gereisd hebt, vluchtend voor bommen? Hekken en traangas ontwijkend? Kinderen verdrinkend en aanspoelend op het strand?

Dani

#137 Re:

2015-10-13 15:01

#30: -  

 Notabene gisterAVOND NA 20U ingelicht middels een brief ZONDER postzegel?

Noemen ze dat inlichten? En vanavond de bijeenkomst? Dachten ze het zo door te kunnen drukken?!


Gast

#138 Re: Re:

2015-10-13 15:05

#123: - Re:  

 In het gemeentehuis schipluiden om19.30


Gast

#139

2015-10-13 15:07

Midden-Delfland kennende hebben ze schijt aan wat bewoners vinden of willen. Het is jammer van zo`n kleine gemeente dat het college maar doet waar ze zin in hebben en dat vervolgens de raad het maar weer achteraf moet gaan bespreken in haar vergaderingen. Wordt het te heet bij dit college, zal het verder besproken worden in beslotenheid. Er zijn zoveel projecten te noemen in deze gemeente waar menig rechtszaak al voor aan de orde is geweest en nog bij sommige aan de orde is.

 

Menselijkheid en waardering past niet in deze gemeente

 

 

 

 


Gast

#140 Re: Re:

2015-10-13 15:08

#137: Dani - Re:  

 Ik zou zeggen, laat je vanavond zien en spreek in, meld je bij de griffier even voor half 8


Gast

#141

2015-10-13 15:14

Vind t geen stijl dat t maar weer zo besloten wordt zonder enig overleg met de buurt

Gast

#142

2015-10-13 15:26

Ook ik denk dat alles al beslist is.
wij kregen gisteren de brief in de bus ,en vanavond al raadsvergadering? toch een beetje vreemd .

Gast

#143 Re: petitie om wat?

2015-10-13 15:29

#136: Valerie van Leeuwen - petitie om wat? 

 Beetje kortzichtig he? Het grootste gedeelte zijn gelukszoekers die al beginnen te zeiken als het koud is en dat het eten niet lekker is....


Gast

#144

2015-10-13 15:30

Als deze statushouders het recht hebben om hier te blijven, dan moeten ze een woning kunnen krijgen. Of het terecht is dat ze hier mogen blijven is een andere vraag. Echter moeten deze mensen wel een woning krijgen zonder voorrang op andere wachtenden en zeker niet op één locatie alleen voor statushouders.

Laat de woningcorporaties dan gewoon weer eens een goede hoeveelheid huurwoningen bouwen zodat iedereen een woning kan krijgen die er een nodig heeft. En verdeel deze statushouders evenredig over deze woningen.

Dan is er geen concentratie van niet-geïntegreerde mensen. Dat is beter voor deze mensen zelf en voor de mensen die al wonen waar deze mensen zich vestigen. Aan deze oplossing van de Gemeente Midden-Delfland heeft niemand wat.


Gast

#145 Re: petitie om wat?

2015-10-13 15:31

#136: Valerie van Leeuwen - petitie om wat? 

Beste Valerie, 

Je hebt helemaal gelijk. Deze mensen hebben iets verschrikkelijks meegemaakt, als ik de media mag geloven hebben deze mensen ontberingen doorstaan die ik me niet kan voorstellen. Niets dan empathie hier! Deze mensen verdienen, net als wij allemaal, een goede toekomst en een veilig thuis. We kunnen discussieren over hoe er op Europees niveau met deze uitdaging omgesprongen wordt, maar feit is dat er een enorm aantal mensen aan de poorten van Europ staan te rammelen, op zoek naar die veiligheid. (En voor de criticasters, vast niet iedereen is even zuiver in zijn intenties, maar voor het gemak ga ik ervanuit dat dat een minderheid is).

Het probleem zit 'm niet in het feit dat de statushouders een plekje moeten krijgen. Het probleem zit 'm in de wijze waarop dit momenteel gebeurd in de gemeente Midden Delfland. Wat mij betreft gaan er twee dingen mis:

1. Omwonenden hebben het recht om tijdig en volledig geinformeerd te worden. De manier waarop dit nu ging kan op geen enkele manier tijdig of volledig genoemd worden. Mensen voelen zich overrompeld door hun eigen gemeente. Ze worden voor een onvoldongen feit gesteld. Als je als gemeente draagvlak wil creeeren, en wil dat mensen empathie voelen voor deze statushouders en de situatie zoals die is dan moet je ze niet op deze manier benaderen. Deze benadering zorgt ervoor dat de statushouders van meet af aan niet welkom zullen zijn. 

2. De gemeente zegt het belangrijk te vinden dat deze mensen integreren in onze samenleving. Ik ben het hiermee eens. Als we als Nederland zijnde zoveel mensen zullen moeten huisvesten dan gaat dit alleen maar als deze mensen ook daadwerkelijk een plaatsje in onze maatschappij gaan vinden. Echter, door al deze mensen in een soort statushoudersdorp aan de rand van een dorpskern onder te brengen zijn we niet bezig met integratie. Het vinden van een plekje in onze maatschappij gaat niet lukken wanneer ze niet leven tussen de mensen die al een plekje hebben in die maatschappij.

Zaken als de gevolgen voor de veiligheid brand ik me niet aan. Dat is pure speculatie, al kan ik me wel goed voorstellen dat mensen hier angst voor hebben. Geef ze eens ongelijk, je wordt van de ene op de andere dag geconfronteerd met het onvoldongen feit dat je leefomgeving binnen korte tijd drastisch zal veranderen.

Wat mij betreft is er maar een goede oplossing: zorg voor zoveel mogelijk spreiding over de verschillende dorpskernen. Dit zorgt voor een evenredige belasting op sociale voorzieningen (scholen bijvoorbeeld), maar ook voor de beste start voor een goede integratie in onze samenleving.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-10-13 15:36



Gast

#147 Re:

2015-10-13 15:38

#127: -  

 Hoeveel man kunnen er in het gemeentehuis?

Dan heb ik 2 vragen

#148 Re: petitie om wat?

2015-10-13 15:40


Gast

#149 Re: Re: petitie om wat?

2015-10-13 15:40


Gast

#150 Re:

2015-10-13 15:41

#80: -  

 Zon heb ik het ook gelezen ,maar ik vind wel dat het verdeeld mag worden over alle drie de dorpskeren.