tijdelijke huisvesting van statushouders Den Hoorn MD (asielzoekers)


Gast

#76

2015-10-13 09:12

gister te horen gekregen over dit.. alles kan oppeens heel rap bij de gemeente midden delfland.. op het uiterste puntje van midden delfland.. zodat hun er geen last van hebben maar wij wel in de harnaschpolder.. de integratie gaat al helemaal niet goed hier

Gast

#77

2015-10-13 09:24

Om dat mijn kleinkinderen daar in de buurt wonen.
gast

#78

2015-10-13 09:38

Met zoveel mogelijk mensen vanavond naar de inspraakavond. Om opheldering vragen aan de lokale overheid. Integratie betekent zoveel mogelijk verspreiden en niet op een plek concentreren.  


Gast

#79

2015-10-13 09:38

Omdat ik vind dat de burgers ook recht hebben op inspraak wat er in hun wijk gebeurd!

Gast

#80

2015-10-13 09:41

Volgens mij moet er voor gewaakt worden dat zaken niet Door elkaar gehaald worden. Het gaat hier niet om een azc, maar om woningen bieden aan statushouders. Ik ben geen expert, maar volgens mij is iedere gemeente verplicht een aantal statushouders op te nemen.

In Purmerend werd gedemonstreerd tegen een azc, en dat is in deze echt wat anders. Volgens mij is het een feit dat er vluchtelingen zullen komen, en moeten we vooral heel erg kritisch zijn op hoe dat vorm gegeven wordt. 


Gast

#81 Ben het met je eensRe:

2015-10-13 09:51

#14: -  

 ben het idd met je eens dat er in de Gemeente meer dan genoeg kantoorpanden leegstaan die omgebouwd kunnen worden tot tijdelijke woonruimte.  Waarom worden trouwens alle statushouders in de kern Den Hoorn geplaatst, in de kern Maasland en de kern Schipluiden is toch ook plaats? (in de achtertuin van B&W)


Gast

#82

2015-10-13 09:54

Ze moeten de omwonenden er meer bij betrekken

Gast

#83

2015-10-13 09:55

Geen ruimte. En ze horen hier niet. Zijn alleen maar geluks zoekers.

Gast

#84

2015-10-13 10:02

50 tot 100 portocabins en die vervolgens 7 jaar in de lucht houden met voorzieningen......zal een aardige duit kosten.

Gemeentebelastingen zullen behoorlijk toenemen.

Dalende woningwaarde dus de prijs van WOZ belasting (per waarde eenheid) zal ook hoger worden.


Gast

#85

2015-10-13 10:04

Waarom moet dit in Den Hoorn. Den Hoorn is al het afval putje van gemeente Midden Delfland. Wij hebben de waterzuivering ook al. Als het nou toch minimaal verdeeld zou worden over de kernen is de integratie ook nog eens beter. Maar ik ben er van overtuigd dat B&W het niet in eigen dorp wil. 

En zoals iedereen van mening is de manier van communiceren schandalig. 


Gast

#86

2015-10-13 10:08

1. Verspreiden over 3 dorpen

2. Kreekzone als park ontwikkelen zoals is beloofd en bv 15/20 portocabins in deze ontwikkeling verwerken

3. Extra recreatievelden binnen deze park settings voor iedereen toegankelijk

4. liefst nog weer over twee locaties per dorp

Heeft iedereen er wat aan!

Beheersbaar!

 

Daarbij op toekomst voorbereid (parken) zodra de portocabins weer weg gaan!


Gast

#87

2015-10-13 10:18

Ik citeer de brief;

De gemeente hoopt dat inwoners zorgen dat deze mensen zich snel thuis voelen. Ze hebben behoefte aan hulp en begeleiding in het dagelijks leven voor een betere integratie. Denk aan taalhulp of maatjes projecten. 

Zie je jezelf al gezellig boodschappen doen in Den Hoorn met een getraumatiseerde Syriër die een vrouw nog geen blik waardig gunt?

Niks geen welkom heten! Ik verafschuw dit hele plan.. 


Gast

#88

2015-10-13 10:26

Hoe kan zo'n nieuwe huisvesting een verzorgde uitstraling krijgen en goed ingepast worden in de omgeving? Zoiets past niet in een nieuwbouwwijk!! 

Zie je ze al struinen door het dorp?  Ach ach ach.. 

 

En hoe kun je hier 5 tot 7 jaar mensen in laten wonen? Mensen trap er niet in we worden allemaal voorgelogen. 


Gast

#89

2015-10-13 10:28

Omdat de gemeente den hoorn, op de grens met Delft huisvesting wil regelen voor AZ zonder overleg en informeer alleen de bewoners van den hoorn en niet van Delft Harnaschpolder
Richard

#90

2015-10-13 10:52

Beste buurtbewoners,

 

Allereerst is het mij niet geheel helder welke locatie het nu precies om gaat in Den Hoorn. Ik zie een aantal foto's voorbij komen in diverse artikelen. Als dat klopt, dan staan de tijdelijke woningen straks in onze achtertuin. Uiteraard ben ik er niet heel gelukkig mee. Maar voornamelijk vind ik de wijze waarop de gemeente dit communiceert waardeloos. Een informatiebijeenkomst, waar niet voldoende plaats is voor de inwoners. Een brief die een dag voor de informatiebijeenkomst op de mat valt is uiteraard beschamend. Ik ben niet persé tegen óf voor. Maar je zou verwachten dat de gemeente op een fatsoenlijke manier communiceert. Dit doet zij m.i. absoluut niet!


Gast

#91

2015-10-13 11:00

Ik wil de veiligheid van mijn gezin en omgeving waarborgen.

Gast

#92 Re:

2015-10-13 11:04

#55: -  

 met zo'n antwoord komen we er wel... man man man

x

#93 Locatie

2015-10-13 11:21

Volgens mij is de grond van het oude gemeentehuis in schipluiden ook niet geheel ontwikkeld, dus daar kan je ook tijdelijk opvang creeeren

in schipluiden zijn ook voorzieningen als winkels en scholen

 


Gast

#94 veiligheid

2015-10-13 11:23

Mijn partner fiets iedere dag naar haar werk.

ik ga me zeker zorgen maken,


Gast

#95 belachelijk

2015-10-13 11:23

22 september was dit ter sprake en nu krijgen we pas dit te horen!!! dit is echt niet normaal meer..en ook de harnaschpolder word niet eens op de hoogte gebracht terwijl dat juist de omwonenden zijn..met zoveel mogelijk naar de vergaderig!!


Gast

#96

2015-10-13 11:26

er is blijkbaar sprake van besluitvorming zonder enig overleg met belanghebbende burgers of inspraak.

Gast

#97 Re:

2015-10-13 11:29

#87: -  

helemaal mee eens, die lui willen niet eens intergreren, alleen profiteren can de gratis voorzieningen hier, waar wij voor krom liggen 

Bois

#98 Re:

2015-10-13 11:30

#80: -  

 Ja als het normale woningen zouden zijn oke.

Maar ze spreken hier over portocabins!!!

Heb je misschien een iedee hoe dat eruit ziet?

Het is niet om aan te zien

Mijn huis gaat zeker in waarde dalen:-(


Gast

#99

2015-10-13 11:33

Tegen de huisvesting van vluchtelingen in delft.. Inwoners hebben al genoeg gezeik gehad dankzij de gemeente.. De gemeente mag eerst eens voor de inwoners zorgen!

Gast

#100

2015-10-13 11:33

Doe eens normaal absoluut geen vluchtelingen in den hoorn! Ongelofelijk.