tijdelijke huisvesting van statushouders Den Hoorn MD (asielzoekers)


Gast

#1

2015-10-13 05:55

Vandaag een vergadering. Gisteren pas geïnformeerd. Gemeente toch....jammer!!!

Gast

#2

2015-10-13 06:02

Omdat ik vind dat de omwonende meer betrokken moeten worden bij dit besluit.

Gast

#3 Onderwijs

2015-10-13 06:13

Al jaren is er een tekort aan schoollokalen en geen geld voor extra leerkrachten. Deze kinderen moeten waarschijnlijk ook naar school in Den Hoorn. 

Kan dan ineens wel alles gerealiseerd worden? ?

Beetje raar allemaal. 

 

 

 


Gast

#4

2015-10-13 06:13

Ik heb grote vraagtekens wat betreft de scholen. De klassen op het lint zijn overvol krijgen deze mensen ineens voorrang? Deze kinderen hebben extra aandacht nodig doordat ze taal nog niet goed spreken en een rugzakje meedragen door alle gebeurtenissen dit kan toch niet ten goede komen van het onderwijs van onze kinderen

Gast

#5

2015-10-13 06:35

Ik vind de locatie waar ze de porta cabins gaan plaatsen belachelijk. In een buurt van allemaal nieuwbouw huizen. Als de mensen wisten in die buurt dat dit zou komen had niemand een huis gekocht.

Gast

#6

2015-10-13 06:37

Kreeg net te horen dat het geen asielzoekerscentrum is maar tijdelijke woningen , moeten we de petitie niet even aanpassen dan?


Gast

#7 Re:

2015-10-13 06:39

#6: -  

 7 jaar huisvesting is niet echt tijdelijk ofwel?

Lookland

#8

2015-10-13 06:41

Jongens het onderwerp moet veranderd worden anders staan we nog niet sterk. Er is geen sprake van een azc maar prefab woningen of porto cabins. Laat aub een nieuwe en juiste petitie komen!  

Zodoende staan we met z'n alle sterker tegenover de gemeente!!!

 

Tevens kunnen we proberen een facebook site aan te maken met zo'n zelfde onderwerp. 

Pijnacker is ook in opstand gekomen en het is ze tot nu toe gelukt om het azc uit te stellen. 

We moeten met z'n alle iets doen!!


Gast

#9 Re:

2015-10-13 06:44

#6: -  

 Ja dit is noodzakelijk. Deze moet er komen! 


Gast

#10

2015-10-13 06:44

Net een nieuwbouw huis gekocht in de wijk! Een wijk vol met jonge mensen en kleine kinderen.. Ik denk dat onze beslissing en waarschijnlijk ook dat van anderen anders was geweest met deze plannen

Daarnaast vind ik het belachelijk dat dit college niet de moeite neemt omliggende bewoners (tijdig) te informeren.

 

 

Daisy

#11 Re:

2015-10-13 06:52

#6: -  

 Bedankt voor de scherpzinnigheid, ik heb het aangepast. Fijn dat u de gemeente al heeft gesproken. Er is op dit moment een telefoon storing ik wacht netjes totdat ik word teruggebeld 


Gast

#12

2015-10-13 06:56

Eerst eigen inwoners en omwonenden horen dan pas een beslissing maken.

Gast

#13

2015-10-13 06:56

communicatie naar omwonende lijkt me erg belangrijk om dit 'project' te laten slagen...

Gast

#14

2015-10-13 06:57

Ik teken deze petitie om dezelfde redenen als degene die deze petitie gestart is. Ik voel mij niet gehoord om tot een definitieve besluit te komen over dit onderwerp. Een voorbeeld: het debat mogen wij inwoners van Den Hoorn bijwonen, maar alleen om te luisteren en dus mogen wij hier blijkbaar niet meer in meedenken.

Daarnaast ben ik van mening dat er wel wat leegstaande kantoorpanden staan, weliswaar in industriewijken ipv woonwijken, die met minder aanpassingen bewoonbaar voor de vergunninghouders gemaakt kunnen worden. Zoals deze op het industrieterrein Oud Camp (Maasland): http://m.fundainbusiness.nl/kantoor/maasland/object-49494659-oud-camp/ & http://m.fundainbusiness.nl/bedrijfshal/maasland/object-48935725-oud-camp-4-b/ . Als zij naast het leren van onze taal als één van de eerste dingen ook leren fietsen kunnen zij gemakkelijk bij de omliggende dorpcentra komen.

Nogmaals, ik verwelkom de vergunninghouders onder de asielzoekers wel maar ik kijk eerst naar al bestaande mogelijkheden voordat er units in Den Hoorn worden geplaatst die 5 tot 7 jaar ingebruik worden genomen en de nieuwbouwmarkt in de weg zitten. Want het feit blijft dat Den Hoorn een aantrekkelijk woonomgeving is!
Daisy

#15 HULP en OF opmerkingen

2015-10-13 06:57

extra opmerkingen en of aanvullingen hoor ik graag.

Ik heb dit ook nog nooit eerder gedaan, en sociaal media is ook niet mijn sterkste kant.

als er mensen zijn die willen helpen graag.


Gast

#16 Re: Re:

2015-10-13 06:58

#7: - Re:  

 Nee zeker niet tijdelijk! Wat een hufters vanavond massaal naar het gemeentehuis gaan.


Gast

#17

2015-10-13 06:59

Het is schandalig dat een gemeente en besluit neemt zonder daarover de direct omwonenden goed en op tijd te informeren. Daarbij komt nog dat het direct tegen een kinder rijke wijk aan wordt gebouwd.. het lijkt mij geen fijn idee dat er getraumatiseerde mensen direct tegen over mijn huis geplaatst worden met alle mogelijke problemen die er mogelijk kunnen ontstaan.

Gast

#18

2015-10-13 07:02

Dat 'tijdelijk' is om het te verzachten voor de bewoners. Trap er niet in! Als ze hier eenmaal gesetteld zijn en hun kinderen zitten hier op school, krijg je ze nooit meer weg. Het argument van de gemeente zal dan zijn ' je kan ze hier niet meer weghalen uit hun vertrouwde omgeving na wat ze meegemaakt hebben'


Gast

#19

2015-10-13 07:03

Belachelijk!!! Informeer eerst de mensen fatsoenlijk

Gast

#20

2015-10-13 07:03

Den Hoorn is klein al, zoek een goeie plek ergens waar ze de ruimte krijgen.

Gast

#21

2015-10-13 07:04

Er wordt totaal niet geluisterd naar wat wij inwoners van Nederland willen. Het word ons keihard opgedrongen en we moeten er maar mee dealen zonder enige inbreng te hebben. Ik ben van mening dat ze meer naar de inwoners moeten luisteren en samen moeten beslissen.

Gast

#22

2015-10-13 07:06

Omdat ik het eens ben met de schrijver. Teveel vraagtekens en te korte responstijd

Gast

#23

2015-10-13 07:09

Moet er niet aan denken. M'n kinderen die buiten spelen en getraumatiseerde figuren tegen komen. Spijt van mn huis, als ik dit geweten had, had ik het nooit gekocht. 


Gast

#24 Re:

2015-10-13 07:13

#18: -  

 Zo is dat! Vanavond massaal naar het gemeentehuis!!


Gast

#25

2015-10-13 07:14

Ik ben niet extreem of iets maar ik vind dat er een hele grote fout gemaakt word! En nu een opvang haast in mijn achtertuin! Ik ben er zwaar op tegen ieder geval