tijdelijke huisvesting van statushouders Den Hoorn MD (asielzoekers)


Gast

#101

2015-10-13 11:36

Naar mijn mening is het nooit goed om zoveel asielzoekers in een wijk te plaatsen . Er ontstaat gettovorming , verpaupering ,en integreren zal nooit lukken op deze manier . Mensen die nu op het punt staan een huis te kopen in deze wijk zullen afhaken . De waarde van hun huis zal enorm dalen en niet te verkopen zijn . Huisvest deze mensen afzonderlijk in bestaande woonwijken zodat ze zich leren aanpassen aan de Nederlandse cultuur..

Gast

#102 Re:

2015-10-13 11:36

#28: Sh -  

 Zo is dat sh tk ;)


Gast

#103

2015-10-13 11:46

te veel in te korte tijd, ze moeten ons eerder en beter informeren en de gelegenheid geven om te reageren en niet zo als nu, het lijkt wel of het al is besloten en we het door onze strot geduwd krijgen. waarom niet minder en op meerdere plekken. wordt dit een nieuw (vogelaarswijk)getto? Is de gemeente zo rijk dat dit allemaal bekostigd kan worden, wonen, energie en eten plus natuurlijk zakgeld en misschien nog een i-phone en als het kan een flascreen erbij.

Gast

#104

2015-10-13 11:49

Het wordt de gemeentes opgedrongen. Ik ben bang dat we daar niet veel over te zeggen hebben.


Gast

#105

2015-10-13 11:50

De media heeft een beeld geschetst en of t nou waar is of niet. Ik wil dat mijn kinderen veilig naar school kunnen fietsen, alleen!
Ik hoop dan ook dat ze geen agressie tegen komen of zelfs ondervinden. Wie kan mij dit nog verzekeren laser zo'n centrum komt.
Met vriendelijke groet,
Een moeder!
Gast

#106 Re:

2015-10-13 12:00

#26: -  

 Helemaal eens; waarom 75 tot 100 mensen op één locatie in Midden-Delfland huisvesten en waarom niet 30 per dorp (Maasland, Schipluiden en Den Hoorn). Dan kunnen ze ook veel beter integreren; zorgt voor veel minder weerstand. En 30 personen is 10 - 15 portocabins; als we die verspreiden over 3 plaatsen in Den Hoorn, dan heeft niemand daar last van.

Maar ik snap het college van B&W wel met hun voorstel: 2 wethouders wonen niet in Midden-Delfland, 2 wonen in Maasland en 1 woont er in Schipluiden (http://www.middendelfland.nl/over-bestuur/samenstelling-college_42459/) Makkelijk scoren zo! Slechts één wethouder woont in Den Hoorn, maar wel op zo'n riante afstand dat ze zelf nergens last van heeft. Tijd dus om de gemeenteraad een verstandig besluit te laten nemen en het college terug te sturen met een nieuwe opdracht! Helaas wonen slechts 5 van de 17 raadsleden in Den Hoorn, dus ook hier heb ik geen vertrouwen in helaas.

Gast

#107 Re: Opvang kan ook in drie dorpen van 25 bewoners

2015-10-13 12:03

#31: RR - Opvang kan ook in drie dorpen van 25 bewoners 

 Zie ook mijn reactie bij #26:

De samenstelling van het college van B&W zit nu eenmaal zo in elkaar dat niet Den Hoorn maar Schipluiden en Maasland het voor het zeggen hebben. Daarom kan het niet. Politiek ten top. Aan de bewoners nu om te laten zien dat het op deze manier niet kan.

Nu actie noodzakelijk......

#108 Re: Re:

2015-10-13 12:04

#106: Gast - Re:  

 Treurig inderdaad dat het pluche weer kiest voor een stekje ver van hun eigen achtertuin. Boter op het hoofd en een klap in het gezicht van de bewoners van Den Hoorn.


Gast

#109

2015-10-13 12:24

Misschien is een mening van bewoners op zijn plaats hierin.

Gast

#110

2015-10-13 12:37

Het college van b en w  van Midden-Delfland gaat totaal voorbij aan de mening van haar inwoners. Het is naief om te denken dat iedereen in Den Hoorn het allemaal prima vindt dat er in hun nette woonwijk ineens een complex met 100 gestapelde portocabins wordt neergezet. Dat past totaal niet bij de huidige bebouwing. Bovendien komt er een enorme druk op de nabijgelegen scholen, omdat deze ineens tientallen extra kinderen moeten onderbrengen. 

De druk op leerkrachten is het afgelopen jaar al enorm toegenomen door passend onderwijs. Straks moeten zij ook nog extra aandacht geven aan kinderen met een taalachterstand. Dat betekent dat er minder aandacht zal zijn voor de overige leerlingen. Het college gaat ook hieraan totaal voorbij.

Waarom komen die 100 statushouders allemaal op een plek en worden ze niet verdeeld over de drie kernen van Midden-Delfland? Dat is tegenover de inwoners van de gemeente eerlijker en bovendien integreren deze statushouders dan beter. Want nu zitten ze allemaal bij elkaar op een kluitje. Bewezen is dat dit de integratie niet bevordert.

Kortom: college en gemeenteraad van Midden-Delfland, luister eerst naar je bewoners voordat je met een voorstel komt, dat verstrekkende gevolgen heeft voor de omwonenden en de rest van Den Hoorn! Dit is geen democratische besluitvorming.


Gast

#111

2015-10-13 12:48

Geen plek hier.

Flaman

#112 Bestemmingsplan

2015-10-13 12:48

Een procedure van jaren start zodra de gemeente van plan is een nieuw winkelcentrum, woonwijk, school te realiseren. Wettelijk gezien moet de gemeente nieuwe activiteiten in de openbare ruimte bekend te maken in het bestemmingsplan en dit wel op voorhand. Ik denk niet dat deze prefab woningen voor asielzoekers beschreven stonden in het laatste bestemmingsplan?

Sneu voor de mensen die daar een duur, nieuw, fijn nieuwbouwhuisje hebben gekocht. Die nieuwbouwwijk is vanaf het begin al een verlies van het dorpsgezicht geweest, het zit vol met Hagies. Zet de asielzoekers er maar bij, dan lijkt het ten minste nog meer op de Schilderswijk.. doei doei Den Hoorn.

 


Gast

#113 Dit is niet de oplossing

2015-10-13 12:50

Ook wij hebben net een nieuwbouw woning in deze wijk gekocht en wonen hier momenteel in een appartement.

Wat ons niet lekker zit is dat we hier zo kort vantevoren over worden ingelicht.
Daarnaast maken wij ons zorgen over de ontwikkeling van de wijk en snappen we niet goed waarom er nu besloten wordt om alleen in Den Hoorn en juist op deze plek de vluchtelingen te huisvesten.
Midden in een nieuwbouwwijk met heel veel jonge gezinnen.

Natuurlijk moeten we deze mensen een kans geven, maar dit is niet de manier.
De afspraak was om te verspreiden over de drie kernen van Midden-Delfland.
Als er nu bijvoorbeeld op 5 verschillende plaatsen 20 woningen worden gebouwd, kunnen we hier huisvesting bieden aan deze mensen. Zij zullen dan sneller de aansluiting vinden binnen de gemeente/wijk en er is dan meer ruimte per school beschikbaar voor de kinderen.
Ook neem je hiermee de angsten bij de omwonenden weg, dit is namelijk een behapbaar plan en zorgt ervoor dat integratie mogelijk is.

Wanneer je aan 100 gezinnen woningen biedt op 1 plek, is de kans op integratie klein. Daarnaast is het niet correct dat de inwoners hier nu pas over geinformeerd worden en het is al helemaal niet netjes dat de nieuwbouwplannen hier niet eerder over ingelicht worden.

Wij willen graag wonen in een mooie, nette wijk en natuurlijk willen we dit ook mogelijk maken voor vluchtelingen. Maar niet op deze manier en in deze aantallen.

Ik pleit voor het plan om te spreiden over de drie kernen.

Gast

#114

2015-10-13 13:03

Nu volgt de democratische show: we krijgen een informatieavond over een voldongen feit en daarmee wordt voldaan aan de informatieplicht. Let wel: Het is een voorstel van het college en dat zit daar natuurlijk vanwege de meerderheid in de gemeenteraad. Ziehier de kans op een succesvolle wijziging.

Het werkt zo, het college in vergadering: "In Den Hoorn pakken we gewoon in 1x alle weerstand. Hiermee voorkomen we gedoe in 3 kernen, want dat kunnen we gewoon niet aan. Naar Den Haag communiceren we heel trots dat we in 1x aan onze taakstelling als Midden-Delfland voldoen. Even kijken, wie van de wethouders gaat deze rotklus oppakken? Ok, even diep adem halen, niet omver laten blazen door weerstand en gewoon doorzetten; we hebben toch de meerderheid in de raad. Laten we vandaag dan nog even een brief sturen naar de bewoners, want anders klagen deze weer over 'achterkamertjes'. Ok, dat doen we. We gaan ervoor. O ja, niet eventueel in Schipluiden hoor, want dan heb ik er zelf ook nog persoonlijk last van. O ja, 'tijdelijk' is de goede term, want na 5 jaar verlengen we met 2 jaar en daarna opnieuw met 5, maar vanuit de illusie vol blijven houden dat het niets definitief is."

Lijkt mij duidelijk dat inzet moet zijn: verspreiding van de opgave van Midden Delfland over de drie kernen. Inzet op beheersbaarheid. Dit leidt vanaf de kant van bewoners en ook de statushouders op meer kans op een succesvolle integratie.

 


Gast

#115

2015-10-13 13:07

Het gaat wel erg snel allemaal. Normaal doet de Gemeente er jaren over om een beslissing te nemen. Waarschijnlijk valt hier geld mee te verdienen! Waarom niet verdelen over 3 gemeentes. De scholen barsten al uit hun voegen in Den Hoorn.

Gast

#116

2015-10-13 13:08

Opvallend dat er 4 handtekeningen uit Schipluiden komen en niet een uit het welvarend Maasland . Zo zie je maar weer , een gemeente maar onderling zo verdeeld, en met de gedachte ''als het maar niet in mijn achtertuin is ''

Gast

#117

2015-10-13 13:10

Deze mensen horen hier niet thuis ook niet tijdelijk

Gast

#118 integratie

2015-10-13 13:21

dat verhaal over integratie...zelfs de 3e generatie is niet ingeburgerd..er zijn hier in de harnashpolder al genoeg problemen met diverse gezinnnen..dit kunnen we er echt niet bij hebben!!

#55

#119 Re:

2015-10-13 13:31

#26: -  

Helaas krijgt de Kuyperwijk welke tegen Den Hoorn aan ligt er ook mee te maken.
Het kan zomaar zijn dat de nieuwe school op de rand van Delft/Kristalweg/Den Hoorn ook een grote rol gaat spelen. De gemeentes veroorzaken zelf onrust en onvrede over de komst van de asielzoeker, door ons bewust te laat in kennis te stellen. 

Bewoners van Delft en Den Hoorn maak 1 vuist!


Gast

#120

2015-10-13 13:35

Waar ia de democratie gebleven?

Gast

#121

2015-10-13 13:41

Veiligheid voor alle kinderen we wonen in een kinder rijke buurt .
We willen het rustige van het dorp handhaven.

Gast

#122 Re: Dit is niet de oplossing

2015-10-13 13:43

#113: - Dit is niet de oplossing 

Nog de mogelijkheid om te ontbinden in de bedenktijd?

Misschien moeten alle kopers van Lookland hun bedenktijd inroepen. Misschien als er geen woning in deze nieuwe wijk verkocht gaat worden dat de gemeente zich dan nog eens gaat bedenken.


Gast

#123 Re:

2015-10-13 13:57

#114: Gast -  

 Wij delftenaren(Kuyperwijk) willen ook een vuist maken!. Waar en hoelaat is de info avond?

Arro

#124 Re:

2015-10-13 14:00

#121: -  

Dan ben je 12 jaar te laat.


Gast

#125

2015-10-13 14:04

de rede is wel gemeend en ik ben blij dat ik hier over mijn mening kan laten horen, al die mensen die 3 landgrenzen overschrijden zijn geen asielzoekers dat staat ook in het verdrag dat dateert uit 1947, en toch laten ze die geluk zoekers bij de duizenden naar binnen, en dan willen ze ze hier bij je eigen voordeur plaatsen als de gemeente zo graag die mensen ergens willen plaatsen zet ze dan in het gemeente huis daar is ruimte zat ,wedden dat ze het niet doen maar wel bij een ander het probleem leggen stelletje hufters, ik hoop dat deze petitie helpt, maar geloven doe ik het niet, want er word toch niet naar je geluisterd ik wens iedereen het beste met deze petitie, en nu is het wachten wat ze gaan doen, dood ziek word ik er van, ik denk dat ik maar een wijntje neemt,,,, proost ...