tijdelijke huisvesting van statushouders Den Hoorn MD (asielzoekers)


Gast

#26

2015-10-13 07:16

 Moet midden-delfland asielzoekers opvangen? Jazeker,  ik ben van mening dat ook onze gemeente een steentje bij moet dragen. Moet dat op deze manier? Ik denk het niet. Het lijkt me geen goed idee om alle statushouders op één plek te huisvesten. Het is toch algemeen bekend dat intregeren beter lukt in gemengde wijken? Mijn inziens zouden de statushouders dus overal in de gemeente terecht moeten komen, en niet alleen in Den Hoorn, waar één wijk belast wordt met de nieuwe buren, die ook gebruik moeten gaan maken van scholen, winkels en zorg. Waarom inderdaad niet leegstaande panden ombouwen voor de -echt- tijdelijke huisvesting, en investeren in gewone, goede huizen, waarin zowel statushouders als autochtone bewoners in kunnen trekken?

Volgens mij heeft de gemeente nog veel vragen te beantwoorden voordat er draagvlak kan ontstaan. Hopelijk jassen ze dit besluit er niet zomaar doorheen. 

Randy

#27 Zorgen om voetbalveldjes en drukte in kern nieuwbouw gebied

2015-10-13 07:17

Alle nieuwbouw momenteel wordt zonder extra voetbalveldjes gedaan waarschijnlijk om te cashen cashen cashen. Dit heeft tot gevolg dat er veel buurten gebruik moeten maken van het veldje aan de victoria/juttepeer. Al deze lieve kideren gaan al snel niet meer kunnen voetballen als er af en aan minstens 50 jong volwassenen komen voetballen/hangen de hele dag en avond (en nacht) lang. Onze gemeente reageert niet eens op emails afgelopen jaren dus ik zie de bui al hangen wat betreft een gedegen aanpak en optuigen van extra voetbalveldjes in de buurt.

Sh

#28

2015-10-13 07:17

Ten eerste is het de meest normale gang van zaken als de omwonende betrokken worden bij welk besluit dan ook met betrekking tot 'tijdelijke huisvesting'. 

Zeker in een buurt in aanbouw, waar huidig en aankomende bewoners een hoop geld neertellen om hun droom paleis te realiseren. 

Hier wonen mensen die minimaal 2 ton betalen om in een mooie nieuwe buurt te wonen. Je betaalt voor de plek waar je woont,  alle factoren zijn punten waard, de omgeving, faciliteiten, alles..

Ik ben voor het helpen van mensen, maar we moeten wel redelijk blijven, en anders samen naar een oplossing zoeken. Dit is een geval van besluit nemen zonder overleg met de buurt. Dit is niet acceptabel. 

Den Hoorn lijkt mij juist niet de locatie voor een opvang als deze.

Ikzelf ben woonachtig in Delft, niet eens in Den Hoorn. Ik zou graag in Den Hoorn willen wonen, al jaren ben ik bezig voor een leuke woning maar ik ben blij dat ik 'NU' nog geen huis gekocht hebt voor een aantal ton.. 

Mark

#29 Re:

2015-10-13 07:18

#14: -  

 Ik ben het volkomen met u eens. Ik vind dat er inderdaad wat gedaan mag worden voor deze mensen. Die leegstaande kantoorpanden zijn perfect. In Delft staan er ook twee ziekenhuisgebouwen helemaal leeg met alle faciliteiten die de mensen nodig hebben. Maar in een groeiende nieuwbouwwijk niet. 


Gast

#30

2015-10-13 07:18

De besluitvorming van het onderdak geven van asielzoekers gaat in Nederland sneller, dan het afgeven van een vergunning bij de aanvraag van een dakkapel. Het ergste is dat het nog zonder overleg en inspraak van de bewoners gebeurd. Te triest voor woorden.
RR

#31 Opvang kan ook in drie dorpen van 25 bewoners

2015-10-13 07:21

75 tot 100 mensen opvangen op 1 plek is een bron van ellende voor de omwonenden en de voorzieningen. Wat te denken van alleen al de gevolgen voor de waarde van al die koopwoningen en simpelweg gevangen worden voor de komende 7 jaar in je huis omdat niemand het meer gaat kopen. Wat is er mis met 25 mensen per dorp in de gemeente en dan het liefst ook weer 2 of 3 locaties per dorp. Zo wordt de druk echt verdeeld en is het uitstekend te doen met minimale gevolgen voor woningwaardes en leefgenot in de omgeving.


Gast

#32

2015-10-13 07:21

Geef overijverige ambtenaren die menen met de stroom mee te moeten gaan geen kans om dit over de ruggen van hun bewoners te doen.

Gast

#33

2015-10-13 07:22

Geen overleg met de bewoners in de buurt. Net een nieuwbouw huis gekocht en zit niet op te wachten dat daar naast zo'n centrum komt. Wie vergoed dan het verschil van de waarde van me huis die zakt??

Gast

#34

2015-10-13 07:25

In Purmerend hebben de bewoners het met protest ook voor elkaar gekregen. Eens kijken vanavond hoe begaan de Gemeente Delfland is met haar bewoners. 


Gast

#35 Re: Re:

2015-10-13 07:28

#29: Mark - Re:  

 Absoluut niet mee eens! Niet in de ziekenhuizen tegen de woonwijk Hoornse Zoom. Ook daar hebben mensen een duur koophuis en ook daar spelen kinderen. 


Gast

#36

2015-10-13 07:30

Helemaal mee eens met het bovenstaande verhaal. Je kunt geen portocabins naast een nette, kindvriendelijke, buurt neerzetten.
Dit haalt de uitstraling van de wijk naarbeneden. Het gaat om honderd mensen dus reken maar uit hoeveel portocabins dat zijn. Dit zal de wijk geen goed doen.

Gast

#37

2015-10-13 07:31

Ik ben het er niet mee eens dat zo'n kleinschalige gemeente opgescheept wordt met vluchtelingen. Daarnaast vind ik het niet te begrijpen dat dit moet gebeuren in een wijk met alleen maar nieuwbouwwoningen. Ik ben tegen!
Gast

#38

2015-10-13 07:31

Hoe kun je als gemeente zo kortzichtig zijn om zo een 'Project' in een nieuwbouwwijk met allemaal jonge gezinnen en kleine kinderen te willen realiseren. De waarde van de huizen daalt daardoor enorm waardoor je als gemeente je eigen burgers in de problemen helpt. Laat staan van de andere ellende die hierbij komt kijken…


Gast

#39 Re: Opvang kan ook in drie dorpen van 25 bewoners

2015-10-13 07:33

#31: RR - Opvang kan ook in drie dorpen van 25 bewoners 

 dit is zeker een goede opmerking!


Gast

#40

2015-10-13 07:33

Ik teken deze petitie om dezelfde redenen als degene die deze petitie gestart is. Ik voel mij niet gehoord om tot een definitieve besluit te komen over dit onderwerp. Een voorbeeld: het debat mogen wij inwoners van Den Hoorn bijwonen, maar alleen om te luisteren en dus mogen wij hier blijkbaar niet meer in meedenken.

Daarnaast ben ik van mening dat er wel wat leegstaande kantoorpanden staan, weliswaar in industriewijken ipv woonwijken, die met minder aanpassingen bewoonbaar voor de vergunninghouders gemaakt kunnen worden. Zoals deze op het industrieterrein Oud Camp (Maasland): http://m.fundainbusiness.nl/kantoor/maasland/object-49494659-oud-camp/ & http://m.fundainbusiness.nl/bedrijfshal/maasland/object-48935725-oud-camp-4-b/ . Als zij naast het leren van onze taal als één van de eerste dingen ook leren fietsen kunnen zij gemakkelijk bij de omliggende dorpcentra komen.

Nogmaals, ik verwelkom de vergunninghouders onder de asielzoekers wel maar ik kijk eerst naar al bestaande mogelijkheden voordat er units in Den Hoorn worden geplaatst die 5 tot 7 jaar ingebruik worden genomen en de nieuwbouwmarkt in de weg zitten. Want het feit blijft dat Den Hoorn een aantrekkelijk woonomgeving is!

Gast

#41

2015-10-13 07:37

Ik wil hier geen asielzoekerscentrum!!!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-10-13 07:40



Gast

#43

2015-10-13 07:43

In hoeverre is het waar dat de bewoners van de hoorn een brief hebben ontvangen dat er een stop op de scholen komt om plaats te maken voor vluchtelingen kindjes?  Iemand deze brief al ontvangen? 

gast

#44 Re: Opvang kan ook in drie dorpen van 25 bewoners

2015-10-13 07:46

#31: RR - Opvang kan ook in drie dorpen van 25 b hier sluit ik me helemaal bij aan.


Gast

#45

2015-10-13 07:48

Eens met bovenstaande berichten! Op naar de gemeente vanavond!


Gast

#46 Re:

2015-10-13 07:51

#43: -  

 Ouders van de Mariaschool hebben deze brief al ontvangen!

WOS

#47 Media opzoeken

2015-10-13 07:52

Heeft iemand contacten bij de Wos? Wellicht nog hen inschakelen voor meer media-aandacht?


Gast

#48

2015-10-13 07:53

Net een huis gekocht in juist hier omdat het zo rustig is krijg je dit waarschijnlijk eerst overleg met ons de buurtbewoners en dan pas zoiets besluiten

Gast

#49 Volgens klant contact centrum vanavond wel inspreekrecht

2015-10-13 07:54

Hallo allemaal, heb zojuist een mevrouw bij het klant contact centrum gesproken en gevraagd wat de procedure tot het maken van een bezwaarschrift is. Zij gaf aan dat er nog geen bezwaar gemaakt kan worden omdat er nog geen beslissing is genomen. Echter kunnen we vanavond wel inspreekrecht hebben in vergadering zoals zij mij meldde. Dit moet dan vandaag wel aangemeld worden bij de gemeente. De brief doet echter vermoeden dat dit niet kan. Dus wel! Met zijn allen naar de vergadering vanavond.


Gast

#50

2015-10-13 07:55

Wij hebben Delft 11 jaar geleden verlaten voor een soort gelijke situatie en hebben toen bewust gekozen voor een nieuwbouw huis in Den Hoorn. Wij vinden het niet gepast om in Den Hoorn waar het wijk nog steeds in aanbouw is vluchtelingen te plaatsen. IK BEN TEGEN!.