GGZ opname moet mogelijk blijven in Vlissingen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie GGZ opname moet mogelijk blijven in Vlissingen.


Gast

#26

2015-10-21 19:22

Omdat het belangrijk is dat er geestelijke gezondheidszorg in de directe woonomgeving is.

Gast

#27

2015-10-21 19:49

Omdat er steeds meer instellingen verdwijnen en mensen stuk gaan van psychische problemen doordat er geen zorg is worden ze vaak opgepakt Door politie daarom moeten instellingen blijven bestaan

Gast

#28

2015-10-21 20:44

De Paaz moet absoluut blijven, is zo hard nodig!!




Gast

#29

2015-10-21 20:48

Ik heb deze petitie ondertekent omdat wij in Zeeuws_vlaanderen ook betroffen zijn van de voornemens de PAAZ afdeling in het ziekenhuis op te heffen met alle problematiek van dien. Macaber hoe de marktwerking in de zorg..zijn publieke taken verzaakt.
de fabeltjeskrant

#30 Mag ik 2 min. van uw kostbare tijd, en mag dat registratieloos? Of lever ik dan nix op?

2015-10-21 21:53

Het mooie van een PAAZ afdeling is dat mensen met problemen niet direct in een inrichting terecht komen. Waar ze helaas hedendaags daarna ook nog eens met een stigma opgescheept zitten. Nee dat willen we toch niet?!!!

Waar gaan ze in godsnaam al die mensen onderbrengen? Op of bij Emergis??? En hoe lang gaat het duren voor mensen überhaupt hulp gaan krijgen. Met wachtlijsten van hier tot Terneuzen en tot weet ik veel waar buiten Zeeland.... en misschien wel tot aan Tokyo! We mogen in godsnaam maar hopen dat de GGZ in Zeeland een goed plan heeft  klaar liggen en voldoende is voorbereid en is opgewassen tegen deze chaos, voordat alles gesloten wordt en de pl.... uitbreekt.  

Het blijft gissen wat nu werkelijk beter zal zijn.  Al die reistijd die personeel straks kwijt is aan het op doorreis zijn van de ene naar de andere patiënt, lekker zo'n hulpverlener die vast straks vast staat voor een of andere brug in Zeeland (niet geheel ondenkbaar toch?)  "Sorry mevrouw, sorry meneer maar ik heb nu nog 25 minuten, waar wil je het over hebben vandaag" "Maar houd het kort! En oooh ja kan ik ook nog even gebruik maken van het toilet!.....................

Daar gaat straks nog meer kostbare patiënten tijd verloren. En die is al zo erg magertjes geworden.  En al die km-tjes! Die moeten natuurlijk ook nog eens gedeclareerd worden. Waarschijnlijk met zo'n super traag computersysteem, wat er om de haverklap uit ligt vanwege een of andere storing.  

Lang leven de bureaucratie. Lang leven deze ziekmakende controlhel waar we met z'n allen in terecht gekomen zijn. Als of wij burgers allemaal criminelen zijn, waar de overheid niet meer op vertrouwen kan. Waar ze van A tot Z elke stap, elke handeling, elk kopietje wat je met het kopieerapparaat maakt tot aan het kopje koffie dat je tapt uit het automaat met een of ander bedrijfspasje in de gaten houden. Ja ja Big Brother is still watching you!

Patienten die straks maar zitten te wachten op die hulp die zo belangrijk is. Ze willen toch ook niet vol gestopt worden met anti-depressiva, angstdempers, kalmeringsmiddelen en slaaptabletten. Nee, iedereen afhankelijk en verslaafd maken, dat lijkt mij ook de oplossing niet. Dit is natuurlijk wel weer een heerlijk vooruitzicht voor onze grote maffia bende...........de  farmaceutische INDUSTRIE. Allemaal pillen waar we weer andere lichamelijke klachten door krijgen. Tjing, Tjing. Dubbele kassa dus! Hoeveel verdienen die lui wel niet zeg! Hoeveel betalen we met z'n allen ook nog eens zelf voor al die rommel, boven op je peperdure zorgverzekering. Die heel veel mensen al niet eens meer kunnen of willen betalen! En waar gaat dat geld naar toe? Naar allerlei vage onderzoeken waar we vandaag de dag ook niet meer van op aan kunnen of de cijfers nog wel betrouwbaar zijn.

ooooh, ooooh, oooh, wat is het toch een zooitje geworden in Nederland. Triest heel triest!


Gast

#31

2015-10-22 08:39

Het is belangrijk dat deze hulp in Vlissingen blijft. Niet iedereen kan verder weg komen. Je kan geen hulp afnemen en mensen in de steek laten. Zij hebben het al moeilijk genoeg. Er verdwijnt hier al zo veel. Houden dus!

Gast

#32

2015-10-22 09:49

Ook ik heb 1 jaar de deeltijdgroep gevolgd en ben er zeer sterk uitgekomen.
Het zou slecht zijn als men dit weghaalt en daar plaatst waar het voor mensen die het toch al moeilijk vinden eigenlijk te ver weg is.
Weet uit ervaring dat als je er ver voor moet reizen, het gevaar ontstaat dat je het sneller opgeeft.
Goede actie dit.

Gast

#33

2015-10-22 10:39

De zorg (lichamelijk of mentaal) moet ook in Vlissingen beschikbaar blijven.

Gast

#34

2015-10-22 10:50

Top initiatief!

Gast

#35

2015-10-22 12:19

Wordt gek vd machts monolpoly van het ADRZ, ze trekken heel Walcheren weg van de noodzakelijke zorg.

Gast

#36

2015-10-22 19:03

Een gebied als Walcheren zonder Ziekenhuis je zou denken dat je in een ontwikkelingsland woont .

Gast

#37

2015-10-23 08:00

Zelf 3 jaar geleden opgenomen geweest, therapie gehad. Met positief resultaat. Goede therapeuten! Fijne locatie. Je kan naar boulevard om te wandelen. Ken vele medepatiënten die regelmatig worden opgenomen en of deeltijd volgen. Ze weten geen raad nu. Laat de paaz vlissingen blijven.!

Gast

#38

2015-10-23 09:37

Omdat geestelijke gezondheid net zo belangrijk is als lichamelijke gezondheid.

Gast

#39

2015-10-23 18:35

je bent geen nummertje , en telt mee als persoon.

Gast

#40

2015-10-23 19:17

Omdat ik op Walcheren woon, 20 jaar geleden 10 weken op de Paaz in Vlussingen heb doorgebracht en een goede begeleiding daar heb gehad! Dichtbij huis dus ook makkelijk voor bezoekers!! Het is heel belangrijk dat opname c.q. behandeling ook op Walcheren mogelijk is. Ik volg toevallig therapie in Goes...twee dagdelen dagbehandeling ...een hele goede plek maar niet dichtbij!! Deze petitie vind ik super en een heel  goed initiatief!!! Veel succes met handtekeningen verzamelen!!!! Groetjes, Sil


Gast

#41

2015-10-23 19:34

Er is vast wel een plekje te vinden tijdens de verbouwing is erg belangrijk voor cliënten dat ze een vertrouwde omgeving hebben en goes is veel te ver dit kan echt niet

Gast

#42

2015-10-23 22:26

Goes is per openbaar vervoer voor bezoekers niet te bereiken

Gast

#43

2015-10-24 13:05

Ik vind het belangrijk dat de paaz in vlissingen blijft.

Gast

#44

2015-10-24 17:04

Zal wel weer een hopeloze zaak zijn. Er wordt toch over de hoofden van de bevolking beslist, tegen forse betaling, Maserati's e.d. Toch maar getekend omdat het zeer belangrijk is een dergelijke voorziening hier. Op hoop van zegen dan maar.

Gast

#45

2015-10-26 07:47

omdat ik er van heel dichtbij mee te maken heb

Gast

#46

2015-10-26 14:30

om dat ik zelf ook een expatient ben

Gast

#47

2015-10-27 11:25

Er mogen geen drempels zijn voor het verzachten of oplossen van geestelijk lijden. Het kan ons bovendien allemaal en onverwacht overkomen. Daarnaast moet escalatie worden voorkomen - rust voor de hulpbehoevende, rust voor zijn omgeving. Kortom: iedereen is hier bij gebaat.

Gast

#48

2015-11-01 13:29

ik heb het getekent omdat ik vind dat er mensen zijn die deze hulp hard nodig hebben en niet iedereen uit de gemeente vlissingen en omstreken kunnen naar goes en als ze daar moeten opgenomen worden krijgen ze geen bezoek omdat het te ver is en openbaar vervoer duur en onprakties is het duurt lang en rijdt niet altijd...het moet gewoon hier blijven en ook voor de mensen die in de paaz therapie lopen zonder opgenomen te zijn.....goes is geen optie moet alle zorg in vlissingen weg????

Gast

#49

2015-11-05 20:48


Omdat ik wel op de paaz wil worden opgenomen, z.n., en NOOIT NEVER in Emergis
Hopelijk blijven jullie in Vlissingen want ik kan niet rijden dus moet ik op de fiets kunnen bereiken.`
Èn ik wil dit levenslang zo kunnen blijven doen !!!

Gast

#50

2015-11-05 21:59

Eén van de redenen waarom ik teken is het feit dat ik van dichtbij meemaak hoe belangrijk de PAAZ is voor een hele lieve onzekere dame van in de 80 jaar uit Vlissingen. Het zal werkelijk een ramp voor haar zijn als zij geen steun in Vlissingen kan krijgen.

Probeer u aub in te beelden hoe moeilijk het is om met angsten hulp te vragen en te ontvangen. En bedenk dan hoe het voelt om straks met regelmaat gevoelsmatig een enorme afstand af te moeten leggen voor deze hulp. Dat levert gegarandeerd stress op. Stress is nooit goed voor herstel.

Als het niet om financiële noodzaak gaat: maak werken in het ziekenhuis van Vlissingen aantrekkelijk; zorg voor een gezonde en prettige werksfeer, goed arbeidsvoorwaarden en voldoende ontwikkelmogelijkheden. Zet hem op!