GGZ opname moet mogelijk blijven in Vlissingen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie GGZ opname moet mogelijk blijven in Vlissingen.


Gast

#1

2015-10-10 02:39

Jullie centrum zal wss gebruikt gaan worden als opvangcentrum voor asielzoekers. Omwille van de vluchtelingenstroom.


Gast

#2

2015-10-10 10:48

Het is belangrijk voor deze patienten om contact te onderhouden met familie en vrienden. Zij moeten even op bezoek kunnen komen. Als bezoek ver moet reizen zal de frequentie hiervan zeker afnemen.
ZAAP

#3 Re:

2015-10-10 15:33

#2: -  

 Goed argument !


Gast

#4

2015-10-10 16:53

Heb ooit te maken gehad met deze afdeling en dat was mijn redding. In Middelburg is het weg. Mijn nicht in Leeuwarden kan ook niet daarheen omdat het weg is en moet nu haar heil zoeken bij haar 82 jarige moeder. Heeft wel hulp maar dat is niet te vergelijken met deze opname. HET MOET BLIJVEN!!!!!
ZAAP

#5 Re:

2015-10-10 22:44

#4: -  

 Mooi dat je dit deelt op deze pagina. Dat is voor ons een reden om er voor te vechten dat de afdeling blijft.


Gast

#6

2015-10-11 12:57

Alles wordt gecentraliseerd, zonder rekening te houden met de omstandigheden waar mensen in verkeren die gebruik maken van deze "diensten". Ik zie het van dichtbij met het speciaal onderwijs, en nu deze doelgroep.Diep treurig!
Anja

#7

2015-10-11 16:03

Prima actie!!!
Ik snap niet dat de clientenraad van het ADRZ hierin heeft toegestemd.
Emergis schijnt 6 vacatures voor psychiaters open te hebben staan.
Het is juist de kleinschaligheid die zo goed werkt voor personeel en clienten, hier weet men over wie men het heeft.
In Kloetinge niet daar ben je een nummer.
De meeste opnames zijn van mensen uit Vlissingen en omstreken dat betekend dat er genoeg hulpvraag is.
Juist voor deze doelgroep is de afstand naar Kloetinge zeker als je aangewezen bent op het openbaar vervoer veel te ver.
Mensen zullen niet in opname gaan terwijl dit wel nodig is.

Met alle gevolgen van dien.

 

 

 

peu nerveu

#8

2015-10-11 16:19

Het zal geweldig zijn als deze afdeling blijft.

Helaas heb ik er gelegen en al 2 x teruggeweest voor de deeltijd. Aangezien ook ik geen ander vervoer heb dan een

fiets, zal het heel moeilijk zijn om naar Goes te moeten. Als daar al plaats is.

Er  schijnt een wachtlijst te zijn.


Gast

#9

2015-10-11 20:23

Ik heb zoveel steun gehad aan alle therapie op de paaz en het zou zonde zijn als mensen zoals ik, zonder rijbewijs en de zelfverzekerdheid, ver zouden moeten gaan reizen voor hulp

Gast

#10

2015-10-12 08:06

In Vlissingen wonen mensen, op Walcheren wonen mensen. Mensen hebben recht op goede zorg, ook op goede geestelijke gezondheidszorg
Dingeman de Visser

#11 We mogen weer samen gaan en geld, macht en autoriteit boven ons loslaten. Helemaal onszelf zijn.

2015-10-12 15:28

Zolang er machten zijn die over anderen en andere dingen bepalen, zal er geen collectieve vrijheid zijn. (Tenminste niet als je geen individuele vrijheid hebt gevonden.). Dan zullen er nog steeds heel veel problemen zijn. Omdat die juist worden veroorzaakt door machten. Die bepalen wat er wel en niet is. Terwijl dit een complete illusie is. We mogen hiervan loskomen. Loskomen uit deze slaventijd, van de slavendrijvers die bepalen wat er wel en niet voor ons is. Het onderdrukken van delen van onszelf, zowel van individuele delen als van het collectief, dit zorgt er juist voor dat er problemen zijn. Omdat je er niet geheel mag zijn, niet ieder deel van jou en zo ben je uit ballans. Door machten die boven jou staan en zich zo gevormd hebben. Dit geloof mogen wij loslaten, deze illusies. Het is nog steeds een slaventijd en het is zek4r niet minder dan vroeger, het verschil is dat we steeds meer blind zijn gemaakt door manipulaties van buitenaf en hierin zijn getrapt en onbewust zijn geraakt. We zijn mishandeld. o.a. van bovenaf. Het is goed om een handtekeningenactie aan te gaan en dit tevens zo onder de aandacht te brengen. De remedie is mijn waarheid, dat de totale machten van bovenaf losgelaten mag worden omdat deze juist voor deze oorzaken zorgt. Zoals een koning dat deed in de riddertijd en iedereen bangmaakte en geld opeiste en iedereen liet geloven en dwong dat geld nodig is en bestaat, zodat die koning deze beschermen kon. Een vrom van manipulatie dus. Een leugen van macht. Zodra mensen weer samenwerken zonder dualiteit, zonder verdeeldheid, zet je macht buitenspel. Er hoeft dan niet gevraagd worden om verandering aan die koning, aan boven, aan de regering, enzovoorts. Je zet deze buitenspel en bepaalt zelf wel. En omdat alles en iedereen dan in balans komt en is, en er helemaal mag zijn (hoe hard het soms, of vaak, ook werken is om daar te komen, en juist voor degene die anders zijn en de kwaliteiten in zich dragen om het anders te zien en anders te zijn), zal alles vanuit vanzelf goed gaan. Omdat ieder mens in essentie helemaal liefde, licht en in ballans is. Het is juist vanuit deze onbalans, van het onderdrukken van delen van buiten jou, mij en ons, dat het in het onbewuste is geduwd en geraakt. Het is goed dat het onder de aandacht komt en het is zeer sterk en krachtig om voor jezelf uit te komen, juist dit! En dit zal juist veel veranderen en scheppen. Zo zal het juist in het bewustzijn worden gebracht. Van velen. Zo raak je deze delen van mensen aan. En dit is juist nodig. We mogen het samen doen. Ontwaken en weer samen gaan. Als 1 mensheid. Als samen 1, met elkaar. Waarin alles en iedereen mag en kan bestaan en er helemaal mag zijn zoals die is. En dit zal juist genezen en helderheid scheppen. Zijn. Helemaal. De vrijheid in. Bedankt dat jullie dit onder de aandacht en zo weer terug in het bewustzijn brengen. Zo kan iedereen zelf bepalen wat die er mee doet en zich realiseren dat het niet om wetten, regeltjes, machten van bovenaf en geld gaat. Maar juist om samen liefde en vrij te zijn. Helemaal jezelf zijn. En dat we dit samen mogen doen, voor onzelf en elkaar en voor en met alles om ons heen. Zo zal de hele wereld weer 1 zijn. Een geheel. Net zoals het is ontstaan. Vanuit die essentie bestaan.

ZAAP

#12 Re: We mogen weer samen gaan en geld, macht en autoriteit boven ons loslaten. Helemaal onszelf zijn.

2015-10-12 19:39

Dingeman de Visser

#13 Re: Re: We mogen weer samen gaan en geld, macht en autoriteit boven ons loslaten. Helemaal onszelf z

2015-10-13 14:51


Gast

#14

2015-10-13 17:01

Laagdrempelige zorg moet blijven!

Gast

#15

2015-10-19 18:53

Het is belangrijk dat iedereen dicht bij huis beschikking heeft over de juiste medische faciliteiten.

Gast

#16

2015-10-19 23:39

Everyone deserves care close to home

Gast

#17

2015-10-19 23:46

I speek no Dutch, but living in the US where mental health facilities are cut all the time, it always turns out terrible for everyone involved. Keep the beds, and treat the people who need those beds.

Gast

#18

2015-10-20 15:13

Het is inderdaad een slechte zaak, wanneer mensen uit een dichtbevolkt gebied ver moeten reizen voor hun psychische problemen.
Het levert zo enkel veel meer stress op.
Wanneer de Paaz in Vlissingen blijft, zullen de mensen eerder hier binnengaan voor hulp.

Gast

#19

2015-10-21 05:52

Ggz moet dicht bij huis zijn, net zoals lichamelijke gezondheidszorg.

Gast

#20

2015-10-21 05:59

Geestelijke gezondheidszorg hoort dicht bij huis en ook een plek te hebben in het ziekenhuis, net als lichamelijke zorg. Het moet snel toegankelijk zijn waardoor het veel leed kan voorkomen.

Gast

#21

2015-10-21 11:44

Hey is juist zo belangrijk dat de drempel laag blijft voor hulp aan mensen met psychische problemen. Als deze locatie verdwijnt zullen we naar Goes moeten, wat voor vele juist zou afschrikken en heel waarschijnlijk het er maar bij laten zitten. DAT MAG GEWOON NIET GEBEUREN!!!!!

Gast

#22

2015-10-21 12:56

ik ben daar zelf opgenomen geweest, ongeveer. 14 jaar geleden.

Gast

#23

2015-10-21 15:41

Geestelijke gezondheidszorg is net zo belangrijk als lichamelijke. Aanbod en bereikbaarheid is heel belangrijk.

Gast

#24

2015-10-21 17:26

voor mensen op walcheren onmisbaar en lekker kleinschalig.Ook de ligging is in vlissingen ideaal als je naar buiten mag ( park en boulevard

Gast

#25

2015-10-21 19:08

Heel belangrijk voor Vlissingen, een de burgers, het ziekenhuis moet gewoon blijven punt uit.