Vluchtelingen op universiteiten en hogescholen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Vluchtelingen op universiteiten en hogescholen.


Gast

#51

2015-09-21 09:45

Omdat ik vind dat vluchtelingen zich uiteindelijk ook thuis moeten gaan voelen. Een manier om daar aan bij te dragen is om te zorgen dat zij de mogelijkheid krijgen om hun kennis en ervaring in te zetten zodat andere daar van kunnen leren of mee geholpen zijn en/of om te zorgen dat zij kansen krijgen om zich verder te ontwikkelen.

Gast

#52

2015-09-25 06:36

Ik ben van mening dat iedereen die in Nederland woont en de benodigde capaciteiten en motivatie heeft om zich academisch (of anderszins) te scholen, zijn/haar scholing voort te zetten, onderzoek te doen of les te geven om waardevolle kennis en kunde door te geven, die mogelijkheid moet krijgen. Dit is voor het individu en de maatschappij (waar hij/zij dan ook gaat wonen in de toekomst) van groot belang.


Gast

#53

2015-09-30 11:14

Omdat ik ook graag iets wil doen, wil ook graag meehelpen met individuele conversatielessen Engels of Nederlands voor vluchtelingen bij mij thuis (ik heb dit eerder gedaan via Gilde Amsterdam)

Gast

#54

2015-09-30 11:19

Heel goed idee!!

Gast

#55

2015-10-03 11:47

Weerzinwekkend initiatief.

Nederland blijft me verbazen

#56 Kickboks ring

2015-10-04 08:43

Ja joh, vooral doen. Wordt er alleen maar meer gevochten, net zoals in het AZC. Mensen kunnen niet met elkaar omgaan omdat ze een ander geloof en cultuur hebben. Op een Hoge school of een universiteit zal dat niet anders zijn. Alle culturen en geloven worden daar bij elkaar gezet omdat men er vanuit gaat dat iedereen normaal met elkaar kan omgaan. Maar bepaalde mensen in het AZC kunnen dat niet. Dus waarom uitlokken en ze samen voegen op een universiteit. Zo creëer je alleen meer haos voor de studenten die er al studeren. Nee maar echt een top plan.

Van een universiteit naar een kickboks ring.


Gast

#57

2015-10-08 14:16

Vluchtelingen zijn mensen die onze ondersteuning hard nodig hebben.

Gast

#58

2015-10-17 17:42

Ik heb deze petitie ondertekend vanwege het belang om jonge mensen een uitweg te bieden, en tegelijk ook omdat het voor de ontwikkeling van de universitaire gemeenschap van belang is om daadwerkelijk contact te hebben met vluchtelingen die al dan niet tijdelijk in Nederland een veilig heenkomen zoeken. te begrijpen wat er gebeurt vergt tweerichtingsverkeer. Ook in dat opzicht moet de universiteit geen ivoren toren willen zijn. susan legêne

Gast

#59

2015-10-17 18:14

Het is belangrijk om vanaf dag 1 de talenten van vluchtelingen op elk niveau te betrekken in de Nederlandse samenleving zodat hun leven niet in een pauzestand komt te staan.
BetaalmeBlauw

#60 Re:

2015-10-17 18:58

#3: -  

De universiteit is NIET gratis. Iemand zal voor deze nieuwe studenten moeten betalen en deze studenten zullen het alvast niet doen. Dus "gratis" onderdak, "gratis" boeken, "gratis" openbaar vervoer?, en nog wat geld elke maand.

gratis staat dus voor: de belastingsbetaler zal er maar weer voor opdraaien.

 

Dus NEE.

 

 


Gast

#61 Re:

2015-10-17 19:03

#52: -  

 allemaal goed en wel maar deze vluchtelingen hebben een complete andere mentaliteit dan wij in het vrije westen.

Vrouwenrechten kennen deze mensen niet, de wetten van allah staan boven onze wetten van het volk kortom deze mensen komen van uit een jungle met middeleeuwse gedachten terecht in een seculiere and vrije maatschappij terecht.

En dit botst. Dit zal nooit werken.

 

Geef deze mensen een tijdelijk onderkomen maar waneer de oorlog voorbij is stuur ze dan maar terug.


Gast

#62 Re: Nee.

2015-10-18 11:32

#1: - Nee. 

 Volledig mee eens !!


Gast

#63 Re: Re:

2015-10-18 11:35

#61: - Re: 

Inderdaad. Het bieden van academische kansen stimuleert enkel gelukszoekers, hetgeen ten koste gaat van de echte hulpbehoevende vluchtelingen, die dolgraag zo snel mogelijk weer naar huis willen vertrekken.


Gast

#64 Re: Re:

2015-10-18 11:49

#60: BetaalmeBlauw - Re:  

 Juist, en waar leidt het dan naartoe? De studiekosten zijn de afgelopen jaren al flink gestegen (ook door de geleidelijke invoering van het leenstelsel). Studeren wordt dan alleen nog mogelijk voor de rijke (Nederlanders) die dat kunnen betalen en de vluchtelingen die het "gratis" krijgen aangereikt. Ieder daar tussenin heeft toch zeker ook recht op een studie?

Oorlogen zijn niet een-twee-drie opgelost. "Tijdelijk" onderwijs is in die zin dan ook niet erg realistisch.


Gast

#65

2015-10-18 18:26

Om een zeer welkom tegengeluid de ruimte te geven.
met eigen ogen

#66 Re: Nee.

2015-10-24 12:33

#1: - Nee. 

 De hoogopgeleide vluchtelingen uit Syrie worden in Ankara netjes met USA airline opgehaald 


Gast

#67

2015-10-27 17:11

Volgens mij zijn jullie niet helemaal lekker in jullie bovenkamer, wie gaat dat betalen!!! Onze eigen studenten moeten lenen voor een studie waar ze tientallen jaren nog aan moeten aflossen, maar wel miljarden naar de azielzoeker haha gekker moet t niet worden. Denk je dat als ik noodgedwongen naar het midden oosten moet emigreren, ik maar 1 dubbeltje krijg daar of een studie!!! Ik dacht het niet.


Gast

#68

2015-11-01 13:03

Deze mensen moeten een kans krijgen om zich te ontwikkelen. Voor hun huidig welzijn en v hun toekomst.
Dora.

#69 Re: Re:

2015-11-14 11:47

#20: - Re:  

 Mijn nichtje is niet uitgeloot. Wil voor tandarts studeren. Moet een jaar wachten.

Eerst eigen mensen. En dan -wat mij betreft- geen enkel probleem mogen de asielzoekers hun studie oppakken. Maar dan wel op dezelfde condities als de Nederlanders.Geen voorrang.

The_Grinder

#70 Re:

2015-11-17 09:32

#4: -  

 waar hebben wij die uitvreters voor nodig dan??


Gast

#71

2015-11-17 18:29

#1: - Nee. 

 idioten hier. Schaam je!


Gast

#72

2015-11-25 06:16

Het is altijd en overal goed om kennis en ontwikkeling te bevorderen. De wereld wordt er beter van.
Wees positief

#73 Re: Re: Re:

2015-11-25 06:37

#64: - Re: Re:  

 Ik zie dat mensen die hier als vluchteling komen en een kans krijgen zich te ontwikkelen, gemotiveerd zijn om iets terug te doen voor het land of voor het land waar ze vandaan komen. In beide gevallen is dat waar we heen moeten; een betere wereld.

De verdeling van rijkdom is zeker niet zoals het zou moeten, maar als je wilt leren, hoeft dat niet af te hangen van inkomen. Informatie is overal: school, media, bibliotheken, volksuniversiteiten, initiatieven zoals dialoogtafels en gewoon andere mensen. Durf te onderzoeken en mensen te ontmoeten.


Gast

#74 Open Universiteit heeft volgens mij geen specifiek vluchtelingenbeleid

2015-11-26 23:47

#19: - Goede hoofdgedachte, jammer van die zinsnede 

 

Persoonlijke visie 

De Open Universiteit heeft overigens geen toegangseisen en flexibel onderwijs, wat dat betreft zou de OU een prachtig aanbod kunnen hebben voor vluchtelingen. Al heeft de OU daar voor zo ver ik weet geen specifiek beleid voor. 

Prachtige petitie! 

 

Remy Pavel Wouters, Studentenraadslid OU en student Rechtswetenschappen 


Gast

#75

2015-12-01 21:43

Lijkt me een prima doel om te kijken wat er in de EIGEN omgeving kan worden gedaan.