Sluit de grenzen!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Sluit de grenzen!.


Gast

#51

2015-09-08 22:08

Omdat ik alleen maar aan mezelf denk en vind dat de wereld om mij moet draaien.


Gast

#52

2015-09-08 22:20

omdat,DAAROM,kotsziek van alles voor anderen brrr

Gast

#53 Re: Re:

2015-09-08 22:31

#41: - Re:  

In welke grot leeft u? Overgrote meerderheid is moslim, en die kunnen prima in de regio worden opgevangen. Probleempje: die landen willen ze niet toelaten, bang dat ze terrorisme en ellende binnenhalen. Daarnaast: waarom willen al die vluchtelingen eerst 4 of 5 veilige landen door? Is het eerste veilige land soms niet veilig genoeg? Of gaat het om iets anders?


Gast

#54 Re: Re: Re:

2015-09-08 22:49

#53: - Re: Re:  

 Als de meerderheid moslim is, dan is er een minderheid niet moslim. Waarom laat je die ook niet toe?

Wat doet het geloof ertoe? Is de nood minder hoog als het om moslims gaat?

O ja, kunnen die prima "in de regio" worden opgevangen? Vertel eens: waar dan? Betaal jij mee voor de kosten die opvang elders met zich mee brengt? Of klaag je dan weer over al dat geld dat de grens overgaat?

Of het "eerste land niet veilig genoeg is"? Vraag het eens aan Italië, Malta, Spanje en Griekenland, waarom die niet alle vluchtelingen gewoon daar willen houden.

Lekker sociaal ben jij. Gaat het misschien bij jou om iets anders? Heb je daar al eens bij stil getsaan?


Gast

#55 Re:

2015-09-08 22:52

#52: -  

 omdat;DAAROM,kotsziek wij.van stompzinnige Tokkies.grrr


Anonymous

#56 Re: Re: Re:

2015-09-08 23:28

#53: - Re: Re:  

 Waarom gaat het bij jullie altijd om de islam? Het maakt niet uit wat het thema is, jullie slepen er altijd de islam met de haren bij. Waarom? Gebrek aan argumenten? Te weinig kennis van de werkelijke problematiek?

De vraag is hier al een paar keer gesteld: hebben die mensen minder nood omdat ze moslim zijn? Hoeven ze daarom niet te worden geholpen? Heeft een moslim geen recht op hulp? Antwoord is nog geen enkele keer gegeven. Te weinig argumenten voor een gedegen antwoord?

Normaal gesproken zou ik nu een vergelijking willen trekken naar de joden in de jaren 30 en 40 van de vorige eeuw. Hadden die ook overal geweigerd moeten worden waarheen ze ook vluchten, omdat zíj toen de boemannen waren? (O wacht, ze werden op veel plekken ook geweigerd, zelfs na de Duitse capitulatie nog) Ik doe dat maar niet want dan komen jullie weer met de dooddoener van de "wet van Godwin". Nog zo'n voorbeeld van gebrek aan argumenten en dan dus maar weer dezelfde plaat afdraaien.


Gast

#57

2015-09-08 23:49

Genoeg is genoeg!


Gast

#58

2015-09-08 23:52

Omdat dat heel lang geleden had moeten gebeuren.
Ons hele stelsel in Nederland gaat kapot al jaren en wat er nu voor onze deur staat helemaal.
Dit gaat fout daar hoef je geen raket geleerde voor te zijn.
WORD WAKKER DEN HAAG

Gast

#59

2015-09-09 00:00

Omdat ik wil dat mijn kinderen en kleinkinderen nog een toekomst hebben.
En ik als ik straks oud ben niet als een Griek uit een vuilnisbak hoef te eten terwijl ik 70 uur per week werk heb gewekt per week en niks over hou.
Bang voor dit

Gast

#60

2015-09-09 03:35

Nederland is het zat .genoeg is genoeg

Gast

#61

2015-09-09 03:53

Armoede genoeg in Nederland

Gast

#62

2015-09-09 04:43

Deze mensen moeten in de regio opgevangen worden zodat ze na de oorlog ook weer makkelijk terug kunnen om hun land te helpen wederopbouwen. Het westen zal er alles aan moeten doen om de oorlog te beeeindigen

Gast

#63

2015-09-09 05:08

Ze pakken al werk genoeg af van ons dus buiten met die handel

Gast

#64

2015-09-09 05:43

OMDAT IK HIER ME EENS BEN NU HAAL JE ONVERWACHTS ALLE TERRORISTEN BINNEN EUROPA

Gast

#65

2015-09-09 05:51

Het is genoeg geweest!!! Er leven in nederland en europa zoveel verschillende culturen en geloven dat dit "naar mijn mening" gaat uitlopen op een vreselijke burgeroorlog!!!
Want please je de ene groep dan is de andere groep ontevreden.... De grenzen hadden nooit open moeten gaan en zeker nooit van nationaliteit veranderen!!! Wat in je hart zit blijft daar veranderd geen papiertje aan

Gast

#66

2015-09-09 06:02

Vol = vol. Tijd dat er aan het eigen volk gedacht word.

Gast

#67

2015-09-09 06:13

Stop met al die makkakken binnen te laten!

Gast

#68

2015-09-09 06:56

Het wordt echt tijd dat wij voor onze rechten opkomen. Ondankbare vluchtelingen hebben we niks aan. Niks Is goed eten en drinken wat ze krijgen wordt weggegooid kleding die ingezameld Is wordt weggegooid? Elke dag ruzie op azc Hoe lang pikken we dit nog. Ik niet meer. Ik ben vluchtelingen moe u ook?

Gast

#69

2015-09-09 06:57

Ik ben van mening dat de vluchtelingen beter opgevangen moeten worden in hun eigen omgeving. Creëer daar een veilig gebied maar laat ze niet Europa in. Onze bejaarden en alle vele daklozen in Nederland worden in de kou gezet, zoveel gezinnen hier die maar net het hoofd boven water kunnen houden, help eerst ons Nederlanders. Daar komt nog bij dat er zoveel jonge alleenstaande moslim mannen komen, dat beangstigd mij gewoon, die hebben een geloofsovertuiging die absoluut niet bij ons Nederlanders past. Als ik een man zou zijn met een gezin in oorlogs gebied dan zou ik mijn vrouw en kinderen in veiligheid brengen en zelf mee vechten voor de vrijheid van mijn landgenoten! Deze mannen laten hun gezin achter in het oorlogs gebied en dat vindt ik heel egoïstisch. Daar komt nog bij dat er heel veel strijders van de IS deze kant op komen om dood en verderf te zaaien. Wij Nederlanders hebben de plicht om onze gezinnen te behoeden voor dit gevaar en daarom ben ik tegen de komst van deze mensen!

Gast

#70

2015-09-09 07:40

omdat ik wil dat de grenzen sluiten

Gast

#71

2015-09-09 07:40

Omdat ik het eens ben om de grenzen te sluiten,tuig buiten de deur houden !!!

Gast

#72 Re:

2015-09-09 07:58

#60: -  Nederland is het zat .genoeg is genoeg

 Spreek voor jezelf, ja? JIJ bent het zat, niet Nederland. Jij bent niet Nederland (gelukkig).


Gast

#73 Re:

2015-09-09 08:04

#69: -  

 Is dat "veilige gebied in de regio" er? Nee? Dan valt er over "opvang in de regio" ook niet te denken. Deze mensen ontvluchten immers de regio. Je gaat toch ook niet iemand die zijn brandend huis ontvlucht opvangen in dat huis?

Zeg toch gewoon dat je islamofoob bent. Het gaat jou niet om hulp aan mensen, maar om hulp aan moslims. Daar heb je moeite mee. Waarom zou je anders alleen hulp willen bieden aan mensen "die bij Nederland passen"? Doe je dat ook bij de mensen in dat brandend huis? Ga je eerst kijken of die bij de straat passen en als niet, laat je ze dan binnen zitten? Rare ideeën heb jij.

Geloof je nu werkelijk dat di IS-strijders de stroom vluchtelingen nodig hebben om tot hier te geraken? Geloof je werkelijk dat die zich mengen in een grote groep waarvan ze onmogel9ijk kunnen weten waar die terechty gaan komen? Of die het vasteland wel halen? Gebruik toch je gezonde verstand en praat niet domweg de voor eigen gewin predikende populisten na.


Anonymous

#74 Re:

2015-09-09 08:05

#71: -  

 Dus wanneer vertrek je?


Anonymous

#75 Re:

2015-09-09 08:10

#70: -  

 En ik wil dat ze open blijven. En nu?