Vrijstelling ER-rekentoets en rekentoets uit slaag-/zakregeling

WJP

#76 Re: rekentoets

2015-07-26 19:06

#51: -  

 Helemaal mee eens!


Gast

#77

2015-07-26 19:29

onze zoon heeft dyscalculie en haalde nu het nog niet telt op het MBO een 2.
volgend jaar moet hij weer op het MBO examen doen en dan is door rekenen de uitslag eigenlijk al bekend en zijn toekomst ook.
Weg droom waar hij in september een start mee gaat maken!
Ik vind het intriest en eigenlijk het aan de kant zetten van jongeren die een groot probleem hebben met rekenen. Laten ze alsjeblieft hun verstand gaan gebruiken in Den Haag

Gast

#78

2015-07-26 19:33

omdat ik het helemaal met deze petitie eens ben

Gast

#79

2015-07-26 20:26

Omdat kinderen het verdienen om beoordeeld te worden op hun kwaliteiten!!!

Gast

#80

2015-07-26 21:24

Omdat een kind dat discalculi heeft hierdoor minder toekomst mogelijkheden heeft. Ze zijn misschien niet goed in rekenen maar voor de overige vakken gaat het goed. Dan is het toch niet juist om een kind, dat door de handicap die het al heeft, de dupe te laten zijn voor dat kind zijn/haar toekomst en dat alleen voor een rekentoets.....

Gast

#81

2015-07-27 01:03

Het is sowieso al absurd dat een stuk basisonderwijs dat thuishoort op de basisschool alsnog op het voortgezet onderwijs getoetst moet worden. Daarnaast zijn er gewoon kinderen die het rekenen niet goed onder de knie kunnen krijgen, Deze toetst maakt het deelnemen aan een passende vervolgopleiding na het voortgezet onderwijs nodeloos moeilijk en zet kinderen buiten spel. Dat mag niet gebeuren.

Gast

#82

2015-07-27 09:44

Mijn dochter heeft dyscalculie. Ze werkt keihard en het gaat prima op school. De rekentoets kan betekenen dat echter nooit een diploma gaat halen. Onterecht!!!

Gast

#83

2015-07-27 09:51

Mijn dochter heeft dyscalculie. Ze werkt keihard en is geslaagd met een 7 voor wiskunde. Echter de rekentoets zal voor haar inhouden dat ze nooit een MBO diploma zal gaan halen. Terwijl ze voor alle vakken ruim voldoende scoort. Weg toekomst........

Gast

#84

2015-07-27 10:24

Het is nog niet bewezen dat de verplichte rekentoets van invloed is op het verdere (beroeps) leven.
Dat er aandacht voor rekenen op de middelbare scholen is, is wel en goede zaak, maar om hier de toekomst van een student van af te laten hangen vind ik absurd.
Wanneer een kind dyslectisch is, zakt een kind ook niet voor het diploma. Hooguit zal het kind aan de andere vakken en onderdelen van Nederlands harder moeten trekken, maar het kind krijgt gewoon zijn diploma.
De bedenkers van deze onzin hebben ongetwijfeld zelf te weinig rekenonderwijs gehad, waardoor ze dat nu op het bord van het huidige onderwijssysteem neerleggen.

Gast

#85

2015-07-27 11:58

dochter met zeer veel moeite met rekenen. Heeft dyslexie dat zich uit in rekenproblemen, maar heeft geen dyscalculie!
Algemeen: bij wiskunde Mogen rekenmachines gebruikt worden, bij rekenen mag dat opens niet.

Gast

#86

2015-07-27 14:39

Vind dat het belemmering is voor talent ontwikkeling en tegenstrijdig is met passend onderwijs. Vind sowieso dat leerlingen elk vak op eigen niveau mogen doen in VO

Gast

#87

2015-07-27 14:52

Ik heb deze petitie getekend omdat mijn zoon dyscalculie
heeft en ik zou het erg vinden als hij daarom geen diploma zou halen.

Gast

#88

2015-07-27 15:19

Ik steun deze petitie omdat: mijn dochter haar havo diploma gaat halen met 7&8 en omdat ze de rekentoets dan niet haalt GEEN diploma krijgt. Belachelijk

Gast

#89

2015-07-27 15:35

omdat ik weet dat het eigenlijk teveel tijd vraagt, je kan die toets niet afkrijgen binnen de gestelde tijd, en hij is erg moeilijk, blijkt uit alles

Gast

#90

2015-07-27 15:56

Dochter heeft dyscalculie. Door de toets wordt ze belemmerd door cervolgonderwijs

Gast

#91

2015-07-27 16:12

De rekentoets zorgt dat veel kinderen niet aan hun examen kunnen beginnen

Gast

#92

2015-07-27 16:23

Deze rekentoets test niet de rekenvaardigheden van onze jeugd.
Het in de slaag / zak regeling plaatsen is absurd.

Gast

#93

2015-07-27 16:26

Omdat een kind met dyscalculie nooit een diploma kan halen met de zak-/ slaagregeling. Ik spreek uit jarenlange ervaring omdat mijn dochter van bijna 18 jaar het heeft. Ze kan zelfs niet klokkijken. Rekenen is voor haar niet te leren. Ze snapt het 10 minuten en dan is alles weer "weg".

Gast

#94

2015-07-27 18:05

Mijn dochter van 16 heeft ernstige rekenproblemen . Ze heeft een paar maanden geleden haar Mavo diploma gehaald en gaat nu dus een nivo 3 opleiding doen vanwege de toets. Maar ook dan zal ze haar diploma niet halen. Ze heeft de ER toets gemaakt en haalde een 2 . Want als je niet kan rekenen heb je niks aan extra tijd en een rekenmachine. Als je +en x verwisseld maak je fouten , als je cijfers omwisselt maak je fouten. Haar hele schooltijd gaat ze al gebukt onder dit probleem en vorig jaar gaf ze het bijna op. Gelukkig hebben we haar nog kunnen motiveren om haar Mavo diploma te halen nu de rekentoets nog niet meetelt maar wat baalde ze van die 2 op haar cijferlijst! En nu begint ze aan een nieuwe opleiding en kan ze weer 3 jaar rekenles gaan volgen wat Chinees voor haar is. Hopelijk blijft ze gemotiveerd om de opleiding af te maken maar dat zal moeilijk zijn zonder zicht op een diploma. Zelf kan ze zich prima redden in het dagelijkse leven met haar rekenprobleem en heeft ze geaccepteerd dat ze er niet goed in is maar wel goed is in veel andere dingen, waarom kan de overheid dit ook niet accepteren ! 


Gast

#95

2015-07-27 18:48

Omdat het een belachelijk initiatief is, ze ontzeggen examenkandidaten hun slaagkansen terwijl heel deze generatie niet kan rekenen

Gast

#96

2015-07-27 20:23

Tegen de ER-rekentoets

Gast

#97

2015-07-28 06:00

Omdat mijn dochter van 10 jaar dit waarschijnlijk heeft en ik niet wil dat ze nooit haar diploma kan halen. Ook voor alle anderen kinderen met discalculi.

Gast

#98 Re:

2015-07-28 15:39

#8: -  

 Eigenlijk zou men in het middelbaar enkel Nederlands en geschiedenis mogen verplichten.


Gast

#99

2015-07-28 17:56

Ik heb deze petitie ondertekent omdat ik vind dat de rekentoets kinderen met andere talenten dan rekenen kansen ontneemt. Wegen naar een succesvolle opleiding en toekomst worden afgesloten als kinderen op een rekentoets kunnen zakken. Het is belachelijk dat een kind met achten voor alle examenvakken en een vier voor de rekentoets zijn diploma niet kan halen.

Gast

#100

2015-07-28 19:28

Omdat ik het volkomen eens ben met het feit dat leerlingen met discalculie dit niet kunnen, mar ook met het feit dat anderen uiteindelijk ddor het eventueel niet kunnen rekenen niet op een hoger niveau examen kunnen doen. Het is al idioot dat je ook zonder wiskunde geen examen kunt doen