Vrijstelling ER-rekentoets en rekentoets uit slaag-/zakregeling

Novy

#126 Re:

2015-08-09 16:17

#101: -  

 Een zeer herkenbaar verhaal! Ik vraag me af of de overheid beseft wat dit met de eigenwaarde/zelfbeeld van deze groep doet. Deze kinderen hebben op de basisschool ervaren niet mee te kunnen op rekengebied, ondanks meestal een meer dan prima inzet. Op de middelbare school, met gebruik van calculator gaan de kinderen met alleen automatiseringsproblemen ervaren dat ze best kunnen rekenen, hun inzicht is immers prima. Uiteindelijk gaan ze toch weer afgerekend worden op dat wat ze NIET kunnen.
Uiteindelijk zal het de overheid handen vol geld gaan kosten!

 

Midav

#127 Re:

2015-08-09 16:32

#77: -  

 Weg droom, weg toekomst. Dat is precies zoals ook mijn zoon het ervaart. Hij ervaart het als absoluut niet fair om afgerekend te worden op dat ene dat hij NIET kan. Hij voelt zich totaal niet serieus genomen.
 Laat aub de rekentoets zelf los staan van het diploma van een opleiding!

 


Gast

#128

2015-08-09 17:02

Mijn zoon zit gvd niet voor niets 2 jaar al keihard te zwoegen!

Gast

#129

2015-08-09 17:15

Ikzelf heb de ER gemaakt maar zou liever geen aantekening op mijn diploma ( zeker gezien ik hele goede punten heb voor alle vakken) willen hebben en netzoveel kans maken op goed/ passend vervolgonderwijs dan mijn klasgenoten! Luca Verhalle

Gast

#130

2015-08-09 18:15

Mijn beide dochters zijn allebei slecht in rekenen.
Daar kunnen ze niets aan doen. Ze hebben weer andere talenten. Ik vind niet dat ze hierop afgerekend moeten worden door geen diploma te kunnen halen!! Dat is de reinste discriminatie
Tegen de rekentoets

#131 Re: Re:

2015-08-09 18:37

#127: Midav - Re:  

 De verhalen zoals dat van jullie komen steeds vaker terug! Willen jullie je verhaal ook sturen aan de Tweede Kamer? In de oproep op onze Facebook pagina vinden jullie de mailadressen. Wij hebben gemerkt dat deze verhalen wel gelezen worden en het is dus een vrij effectieve manier om ze over te brengen aan de kamerleden. Dit is een link naar de pagina: https://www.facebook.com/tegenderekentoets

Sterkte en bedankt voor het ondertekenen van de petitie!

Met vriendelijke groet,

Jules Blokhuis


Gast

#132

2015-08-09 19:06

Aangezien mijn dochter en velen met haar niet goed in rekenen zijn.

Gast

#133

2015-08-09 20:30

Omdat ik het een heel slechte ontwikkeling vind dat kinderen/mensen op hun zwakke punten worden " gepakt" en hun toekomst wordt beperkt. Waardeloos als je geen diploma kunt behalen of verder kunt studeren door één vak. Kinderen met dyscalculie/ dyslexie of die door een andere reden moeite hebben met rekenen moet je motiveren en stimuleren en aanspreken op wat ze wel kunnen of goed in zijn, niet hun perspectief op een diploma of verdere studie afpakken!
Tegen iemand die niet kan lopen zeg je toch ook niet je krijgt geen diploma als je geen marathon kunt lopen of loop maar de helft?!? Het is geen onwil van deze kinderen/ mensen!

Gast

#134

2015-08-09 20:45

Ik heb zelf dyscalculie, en ik sta 100% achter het vrijstellen van de rekentoets. Ik heb verschrikkellijk veel moeite met rekenen, en nu ben ik zelfs een niveau gezakt, omdat door alle rekenvakken ik geen tijd meer had voor mijn andere vakken. Rekenen is een zwakte, maar ik ben niet dom! Dit kan ik niet laten zien, en ik zou dus ook niet studies kunnen doen die ik wel zou kunnen.

Gast

#135

2015-08-09 21:55

Omdat ik vind dat iedereen moet kunnen worden wat ze willen.
Maar deze toets houd ze tegen.

Mijn dochter heeft een droom.
Werken op de afdeling neonatologie.
Ze heeft haar hart op de juiste plaats.
Maar door haar dysharmonisch profiel is zij slecht in rekenen.
En daardoor zou ze dus nooit haar droom tot werkelijkheid zien komen.

En dat zou enorm zonde zijn.

En er zijn er meer zoals mijn dochter.

Gast

#136

2015-08-09 23:55

Omdat mijn zoon met goede cijfers zijn havo examenjaar ingaat, maar vanwege zijn dyscalculie de aangepaste rekentoets niet kan halen en dan dus geen diploma haalt. Hoezo frustratie en hoezo denigrerend

Gast

#137

2015-08-10 17:19

Omdat ik de opleiding verzorgende doe en zelf ook de reken toets moet maken

Gast

#138

2015-08-10 18:52

Hoe meer bovenschoolse controle hoe minder het om de WERKELIJKE talenten van de kinderen gaat!!!
www.hartverwarmendwijs.nl

Gast

#139

2015-08-10 21:20

Mijn zoon heeft grote moeite met rekenen, maar komt goed mee met andere vakken. Ik hoop dat hij de kans krijgt om zich op het niveau van zijn talenten te mogen ontwikkelen.

Gast

#140

2015-08-10 21:20

Omdat ik het eens ben met Hans Luiten!

Gast

#141

2015-08-10 22:02

Dit rekenen voegt niks toe aan mijn werk. Maak werk gebonden toetsen. Snap best dat onderwijsleraren moeten kunnen rekenen maar maak de toets dan gerichter.

Gast

#142

2015-08-11 06:37

Ik onderschrijf de analyse van de opstelling van deze petitie volledig. Als de rekentoets voor mij verplicht was geweest, dan had ik nooit cum laude mijn diploma gymnasium-alfa kunnen halen. En dan had ik nooit kunnen werken met kinderen met autisme, dyslexie en andere leermoeilijkheden. Stop de rekentoets!

Gast

#143

2015-08-11 07:09

Dit heeft niets meer met leren te maken....ga met kinderen bekijken wat hun talenten zijn en speel daar op in.....een papiertje zegt niets over dit talent......maar je wordt er wel op afgerekend als je niet aan de gewenste vraag voldoet....dit komt de kwaliteit niet ten goede!

Gast

#144

2015-08-11 07:54

het is te gek dat als ze alleen met rek problemen hebben dat dan alles afgekeurd wordt

Gast

#145

2015-08-11 09:43

Helemaal mee eens!
In het speciaal onderwijs zijn we heel veel leerlingen met een disharmonisch profiel. Hoeveel tijd we ook investeren in de kwaliteit van ons rekeninderwijs, er blijven leerlingen die het rekeninderwijs niet op examen niveau kunnen halen. Dus dan maar geen diploma? Wat een onzin!!

Gast

#146

2015-08-11 10:01

Ik had met rekentoets nooit mijn havo diploma gehaald, met een 7 en vijf 8en, laat staan dat ik via een hbo propedeuse op de universiteit zou kunnen komen (antropologie)en later zelfs promoveren (gosdienstwetenschappen)! Ik heb de drie jaren verplichte wiskunde nauwelijks doorstaan, met dagelijkse zinloze bijles. Men kende dyscalculie nog niet.

Gast

#147

2015-08-11 10:08

Ik werk in het praktijkonderwijs en met deze regels worden de toekomstmogelijkheden van mijn leerlingen enorm beperkt!

Gast

#148 Re: Re:

2015-08-11 10:09

#126: Novy - Re:  

 Helemaal mee eens! 

Joyce

#149

2015-08-11 10:41

Kinderen met dyscalculie afrekenen op hun rekenvaardigheid staat gelijk aan rolstoelers afrekenen op hoogspringen. Of blinden afrekenen op tekenen. Of doven afrekenen op zingen. Of Sander Dekker afrekenen op fietsen zonder te vallen. Want als je niet kunt fietsen zonder te vallen ben je niet geschikt voor staatssecretaris van onderwijs. 


Gast

#150

2015-08-11 12:54

Omdat mijn beide kinderen dyscalculie hebben en de toets voor hun niet haalbaar is. Ook tussen mijn beide kinderen zit al een groot verschil in het kunnen rekenen. `Niet te vergelijken die twee.