Ik sta achter de politie agent in Kerkrade!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Ik sta achter de politie agent in Kerkrade!.


Gast

#601

2015-07-20 11:07

Het moet niet gekker worden, wie beschermd nou de politie in Nederland? Straks rijdt iemand zo op je in en jij mag niets doen???
RESPECT in de rechtstaat Nederland.

Gast

#602

2015-07-20 11:08

Iemand die de fout ingaat moet niet zeuren over de gevolgen

Gast

#603

2015-07-20 11:09

De agent heeft gehandeld zoals het hoort, hij moet daarom vrijgesproken worden. Lijkt wel omgekeerde wereld boeven gaan vrij uit en wets dienaren worden op gepakt.

Gast

#604

2015-07-20 11:11

Ik teken deze petitie omdat ik het een grote schande vind dat de rechterlijke macht niet achter zijn eigen hardwerkende mensen staat die dagelijks met gevaar voor eigen leven voor onze veiligheid moeten zorgen!

Gast

#605

2015-07-20 11:16

Het wordt steeds meer duidelijk dat de rechterlijke macht in dit land de criminelen de hand boven het hoofd houdt en politie en slachtoffers in hun hemd laat staan. Dit land heeft nieuwe rechters nodig.

Gast

#606

2015-07-20 11:16

Deze politieman deed zijn werk, en een rechter hoeft nooit dit soort gevaarlijk werk te doen, dus die stond niet in zijn schoenen toen dit gebeurde. De bijrijder was nu eenmaal samen met de criminele bestuurder, en is in mijn ogen dan automatisch medeplichtig met alle risico's van dien. Dus zorg aub dat deze politieman weer vrij komt, en gewoon weer zijn werk kan doen want gevangenisstraf verdient hij zeker niet en ook zijn naaste familie verdient dit leed niet.
Moraalridder

#607 Split second

2015-07-20 11:18

Ik vind het belachelijk dat een agent, die alles doet voor onze samenleving, die in een split second een beslissing maakt ter bescherming van zijn eigen (en zijn collega's) leven(s), wordt afgerekend hiervoor. Achteraf met een heel team urenlang over deze zaak discussieren en deze man dan ook nog veroordelen voor een beslissing die in een split second gemaakt is, is eigenlijk heel krom.

Op deze manier kan/durft een agent zijn werk toch niet meer goed doen?

Agenten staan al onder vuur voor elke "misstap". Ik vind dit niet buiten proportioneel optreden maar een ongelukkig uitvallen van een diender die gewoon zijn werk deed.

Niet dat ik vind dat agenten altijd vrijuit moeten gaan, want bij buitensporig optreden hoort weldegelijk een passende straf, maar een celstraf van 2 jaar en een boete voor een split second is werkelijk overdreven. Ik zou ook kiezen voor mijn eigen veiligheid in een dergelijke situatie!

Thumbs up voor de politieagenten die altijd klaarstaan voor de samenleving, laat ze gewoon hun werk doen. Ooit heb je ze misschien nodig, en ben je dankbaar dat een agent gewoon zn werk doet!


Gast

#608

2015-07-20 11:23

Eea is omgedraaide wereld aan het worden, criminelen worden beschermd en politieagenten
zitten in de beklaagdenbank.

Gast

#609

2015-07-20 11:27

Zeer goed idee. Als men problemen heeft, weet men heel snel de politie te bellen. Verwacht wordt dat ze met gevaar voor eigen leven snel ter plaatse zijn en je beschermen. Volgens mij staat deze rechter buiten de samenleving. Zou deze agent ook in hoger beroep veroordeeld worden (wat ik mij niet kan voorstellen), actie op touw zetten om geld voor de boete in te zamelen. Ik verwacht van de politie leiding dat ze nog meer dan nu deze agent steunt. Treedt meer naar buiten, verdedig deze werknemer ook in de media en vraag hulp van politiek.

Gast

#610

2015-07-20 11:27

Het loopt hier de spuigaten uit met al die mafketels en de politie wordt erop aangekeken. De omgekeerde wereld!

Gast

#611

2015-07-20 11:27

Omdat ik vind dat dit het werk is van een agent en zich moet verdedigen.

Gast

#612

2015-07-20 11:30

Om een signaal af te geven richting de scheefgetrokken rechtsstaat in Nederland.

Gast

#613

2015-07-20 11:33

Het recht doet onrecht aan.

Gast

#614

2015-07-20 11:36

De politie mag tegenwoordig hoe langer hoe meer minder en
de boefjes die rond lopen worden ook nog het hand boven het
hoofd gehouden.De politie gaat voor de bescherming van de
werkende mensen en dat van zijn eigen gezin.Deze politie mag niet 1 uur straf krijgen dat heeft hij niet verdiend. Veel sterkte.

Gast

#615

2015-07-20 11:36

Ik haat onrecht

Gast

#616

2015-07-20 11:38

Ik vind het buiten alle proporties dat deze man veroordeeld is. Hij handelde correct.
Had hij moeten wachten totdat hij of zijn collega's werden aangevallen?

Gast

#617

2015-07-20 11:39

Recht is recht en krom is krom. Wat hier gebeurd is heel krom

Gast

#618

2015-07-20 11:41

Dit is een vrijbrief voor criminelen. De gemiddelde crimineel komt zeer gemakkelijk weg met zijn daden en iemand die zijn werk doet wordt keihard afgestraft. De politie durft zo toch geen acties meer uit te voeren... Zo neemt niemand de politie nog serieus? Een vrijbrief voor de crimineel...

Anonymous

#619

2015-07-20 11:42

Rechters hebben kennelijk geen benul van de condities waaronder agenten hun werk moeten doen. Wie zich verzet tegen aanhouding neemt zelf bewust het risico dat hij gewond raakt, of erger. De politie treft geen blaam, en deze agent moet vrijgesproken worden, met een compliment voor goed gedrag!

Gast

#620

2015-07-20 11:42

Wereld op z'n kop!

Gast

#621

2015-07-20 11:43

Meer blauw op straat want de "burger"moet zich veilig voelen. Als "burger" ga ik me steeds meer afvragen waarom we in hemelsnaam mensen in het blauw hebben lopen die hun eigen leven in de schaal leggen om dat van u en mij zo veilig mogelijk te stellen, terwijl ze als er gehandeld moet worden een mes in hun rug krijgen. Is het niet op de ene manier dan wel op de andere. Uitspraken als deze gedaan door een rechter maken mijn inziens onze maatschappij nog onveiliger dan die al is. Immers het recht staat aan de kant van degene die een confrontatie met politie in de hand werkt, terwijl de politie achter de tralies verdwijnt of zoals in andere gevallen bekend...als dank voor het uitvoeren van zijn werk...een boete krijgt opgelegd. Noemen ze dit niet paard achter de wagen spannen?

Gast

#622

2015-07-20 11:47

voor de agent,dit is belachelijk,je moet je dus gewoon omver laten rijden in naam van het algemeen goed.niet dus ,volkomen terecht geschoten!!

Gast

#623

2015-07-20 11:50

Hij heeft gehandeld conform onduidelijke richtlijnen.

Gast

#624

2015-07-20 11:50

Dit is geen rechtspraak. Rechter is een idioot. Heft zich waarschijnlijk laten beïnvloeden door de gebeurtenissen in dan haag.

Gast

#625

2015-07-20 11:50

Als oud-collega is het goed om de constateren, dat het OM en de korpsleiding ook achter de betrokken AT-er staan.
Wens de betrokken politieman veel sterkte toe, want we moeten nooit goedvinden, dat de feitelijke daders beschermd worden tegen terecht ingrijpen van een politieman en daarvoor nog beloond wordt ook middels smartegeld.