Ik sta achter de politie agent in Kerkrade!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Ik sta achter de politie agent in Kerkrade!.


Gast

#2951

2015-07-21 10:13

In ieder beroep kunnen fouten gemaakt worden, maar deze mogen niet op deze manier bestraft worden. Het slachtoffer maakte zelf ook de keuze om in die situatie terecht te kunnen komen ook al zat hij niet achter het stuur.

Gast

#2952

2015-07-21 10:14

Dit geeft een vrijbrief aan tuig om vooral niet te luisten naar de politie. Je komt er toch wel mee weg en geeft meer fundament aan ontsnappingspogingen. Wat is er gebeurd met 'Politie, halt of ik schiet' ? Dit is een vrij heldere boodschap. Laat rechters trouwens een jaar stage lopen bij de politie.


Gast

#2953

2015-07-21 10:14

Als bijrijder had hij mede de bestuurder kunnen laten stoppen, heeft hij ook niet gedaan. Normaal werken voor de centen, en niet voor het grote criminele geld gaan, dan had de politie ook niet op hem geschoten.

Gast

#2954

2015-07-21 10:15

Niet doorrijden maar gewoon stoppen,als je een agent dood wil rijden kan je een kogel verwachten.

Gast

#2955

2015-07-21 10:15

Laat meneer de rechter ook eens actief meewerken in een arrestatie team van de politie. Kan heel leerzaam zijn.

Gast

#2956

2015-07-21 10:15

Het is de wereld op zijn kop...

Gast

#2957

2015-07-21 10:15

is schande ze moeten maar eens zelf in die zietuatie komen dan gaan ze anders denken

Gast

#2958

2015-07-21 10:16

Dit oordeel van de rechter is waanzin, deze rechter is niet alleen de weg kwijt, nee hij is totaal ontspoord. Wanneer dit oordeel rechtsgeldig wordt is de politie niet meer in staat de burger voldoende te beschermen.

Gast

#2959

2015-07-21 10:16

De rechters in Nederland hebben geen idee wat er in de samenleving gebeurd. De politieagent moet een beslissing nemen binnen een enkele seconde. De bestuurder had twee jaar cel moeten krijgen voor het opzettelijk in gevaar brengen van zijn passagier!

Gast

#2960

2015-07-21 10:18

Dit is de omgedraaide wereld, politie in de cel, en boeven
buiten, wat een recht systeem, het gaat in dit land totaal de verkeerde kant op.

Gast

#2961

2015-07-21 10:19

Omdat volgens mijn mening het gajes veel te veel beschermt word. Meneer agent kan op deze manier toch zijn werk niet doen.

Gast

#2962

2015-07-21 10:20

1. Rechters staan regelmatig te ver af van de samenleving. En werken ongewenst gedrag in de hand.
2. Aso-gedrag moet bestraft worden, niet beloond.
3. Verdacht van meerdere ramkraken en rijdt in op een politieagent....en de politieagent wordt veroordeeld. Moet niet veel gekker worden...

Gast

#2963

2015-07-21 10:20

De veroordeling van de agent in kwestie, is alweer duidelijk een gevolg van de veel te soft opgeleide rechters waar we het tegenwoordig mee moeten doen. Criminelen staan sowieso in het voordeel, want zij kunnen met crimineel geld de duurste, beste en meest ervaren advocaten betalen, iets wat een gewone agent met zijn minimale loon zich niet kan permitteren.

Gast

#2964

2015-07-21 10:21

Wie zich bezig houdt met criminele activiteiten, moet weten dat dit consequenties heeft, ongeacht de uitkomst. De handhavers van de wet moeten hiervoor meer armslag krijgen. Laten de criminelen gestraft worden en niet de handhavers van de openbare orde.

Gast

#2965

2015-07-21 10:21

ongeacht wat het is . hoe iets er even uit zag . als de mand er van overtuigt was . dat hij zijn leven niet zeker was . en hij de wapen al in zijn hand had . ja jammer dat er iemand in de wagen bij zat . maar gestel de agent had wel de bestuurder geraakt . was het dan klaar . of heet het dat we allen er zorg voor moeten dragen dat de inbreker gewoon zijn weg mag vervolgen . ik mag ook ja niet iemand in elkaar slaan die nachts in mijn huis is .maar het is wel vreemd dat hij die zijn werk doet . er dan zelf voor word bestraft . en zijn werk beter niet kan uitvoeren . om dat je anders zelf de cel in mag . dus ergens is de beslissing van het gerecht . een vrij brief voor ieder die gaat inbreken . een beetje vreemd . maar wel met na smaak . arm gezin en gezinnen . die zijn vader in de bres wil springen om dat hij dus een gevaarlijk beroep mag hebben . 1 voor zijn leven . 2 om dat ze zelf dus duidelijk vast kunnen komen . wat hebben we er een zooitje van . een pool rijd een gezin plat . krijgt taakstraf . een agent doet zijn werk . uitspraak de cel in . tja .groet

Gast

#2966

2015-07-21 10:21

Dagblad De Limburger kwam vandaag voor het eerst met een eigen commentaar. De schrijver (onbekend) vraagt aan korpschef Gerard Bouman van de N.P. en Gery Veldhuis van de Eenheid Limburg om enige terughoudendheid in deze.

Hier is sprake van het mooie gezegde: "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet". Want wie zijn er het minst terughoudend als het gaat om berichtgeving en kritiek? Juist, de media!

Wat het incident betreft. Ik blijf worstelen met de vraag hoe de rechter heeft kunnen oordelen dat hier sprake was van opzettelijk iemand van zijn leven beroven (doodslag).
Ik vermoed dat deze rechter niet veel op heeft met de politie en dat hij, na de incidenten over politiegeweld van de afgelopen tijd, een statement heeft willen maken. Ik hoop van harte dat ik er naast zit en spreek de verwachting uit dat het Gerechtshof straks wakker is geschrokken.

Gast

#2967

2015-07-21 10:23

Verdachte is schuldig. Heeft willens en wetens bijrijder in gevaar gebracht.

Gast

#2968

2015-07-21 10:23

Ik vind het ronduit van de zotte dat deze rechter een zware crimineel als deze die voor meerdere ramkraken veroordeeld is in beschermng neemt!
Dit keer steun ik een agent die zijn beroep uitoefend
maar wordt bestraft OMDAT hij zijn beroep beoefend.

Met vriendelijke groet,...

Gast

#2969

2015-07-21 10:24

Crimineel neemt risico, politie voordeel van de twijfel

Gast

#2970

2015-07-21 10:24

Uitspraak van de rechter is onbegrijpelijk en doet in dezen de situatie geen recht

Gast

#2971

2015-07-21 10:25

Ontrechtvaardigheid staat hoog in mijn vaandel

Gast

#2972

2015-07-21 10:26

Omdat het voor mij niet te snappen is dat deze agent een straf heeft gekregen. Als agent mag en kan je steeds minder in Nederland. Als de rechters dan ook nog zulke uitspraken gaan doen dan is het einde zoek. Agenten krijgen zwaardere straffen dan de echte criminelen.

Gast

#2973

2015-07-21 10:26

Geen gevangenisstraf voor het uitoefenen van een verantwoordelijke en gevaarlijke maatschappelijke functie.

Gast

#2974

2015-07-21 10:26

De rechter neem in zijn oordeel op geen enkele manier mee dat de meerijder zelf mede verantwoordelijk was voor de situatie waar hij in terecht is gekomen. Zittende in een auto van een ramkraken die bewust de politie ontvlucht, bevel van de politie negeert en bewust een gevaarlijke situatie voor de politie creëert. De bijrijder had ook de rijder tegen kunnen houden.
Dit soort rechters die eigen verantwoordelijkheid van mensen die zelf de wet overtreden in het geheel niet meenemen zorgen er voor dat rechtspraak steeds meer wantrouwt word. Een schade vergoeding, hoe verzin je het.

Gast

#2975

2015-07-21 10:27

Deze man heeft gewoon zijn werk gedaan. Daar moeten we blij om zijn. De wereld wordt omgekeerd, als de bestuurder gewoon had gestopt was er niets gebeurd. Hij heeft het uitgelokt en opgeroepen