Ik sta achter de politie agent in Kerkrade!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Ik sta achter de politie agent in Kerkrade!.


Gast

#2926

2015-07-21 09:57

omgedraaide wereld tegenwoordig

Gast

#2927

2015-07-21 09:58

Dit zijn teams, die de moeilijkste klussen (voor ons) opknappen. Zij hebben altijd met tuig te maken, dat de wet aan hun laars lapt. Vanachter de groene tafel hebben de rechters goed praten. Laten ze eens meegaan om een vuurgevaarlijke crimineel op te pakken.

Gast

#2928

2015-07-21 09:58

De politie moet haar werk gewoon kunnen doen. De veiligheid van alle burgers komt in het gedrang wanneer politie agenten de cel in moeten in plaats van criminelen. Dit is toch de omgekeerde wereld?
koosvE

#2929 Re:

2015-07-21 09:58

#1: -  

 Waarom zijn de ”slachtoffers” niet veroordeeld voor uitlokking. Zonder hun onrechtmatige daden was er nooit geschoten!


Gast

#2930

2015-07-21 09:59

Omdat ik de Politie steun!

Gast

#2931

2015-07-21 10:00

als de politie niks meer mag doen worden we nog meer geregeerd
door de criminele en daar moeten we voor op passen .nu nemen de mensen al recht in eigen hand dat zal alleen maar erger worden als er zo met de politie gedaan word. ze moeten nog harder optreden. als er niks aan de hand is hoeven ze ook niks te doen.

Gast

#2932

2015-07-21 10:00

Schande!
Typisch Nederlandse recht(ers).
Criminele worden vrij gelaten, en politie agenten, die doen hun werk goed, worden gestraft.
Moeten zij in de toekomst Iedere crimineel die vlucht niet proberen om tegen te houden?

Gast

#2933

2015-07-21 10:03

Het gezag en ontzag is verdwenen,er is geen respect meer. deze agent behoort geen straf te krijgen.hij beoefende gewoon zijn beroep uit.De slachtoffers worden bestraft,en de daders gaan vrijuit.

Gast

#2934

2015-07-21 10:03

Omdat ik het gewoon belachelijk vind welke straf er is uitgedeeld.
Maar zo zie je maar je kan net zo goed geen actie ondernemen, want dan krijg je ook op je sodemieter en als je wel iets doet wordt je ook gestraft. Hopelijk veranderd de rechter van gedachten. Want dit vind ik te gek voor woorden.

Gast

#2935

2015-07-21 10:03

omdat het van de zotte is dat een agent de cel in moet omdat hij voor onze veiligheid zorgt en die van zijn collega's en hemzelf!

Gast

#2936

2015-07-21 10:03

Waar blijft en is het respect nog voor de politie.
Zij zijn het immers die ons moeten beschermen.

Gast

#2937

2015-07-21 10:04

We leven kennelijk in een omgekeerde wereld. Zo blijkt maar weer eens!

Gast

#2938

2015-07-21 10:04

Misdadigers mag je met harde hand behandelen. Zij waren fout en hebben bewust voor een groot risico gekozen. De agent heeft niet onjuist gehandeld. In elk geval is de aantijging te zwaar.
Ik wil dat er harder opgetreden wordt tegen dit soort criminelen, waarvan wel heel duidelijk is dat zij fout zitten. Respect voor het gezag!

Gast

#2939

2015-07-21 10:04

politieagent doet zijn plicht wat rechters niet doen tegen criminelen.

Gast

#2940

2015-07-21 10:05

Het wordt steeds gekker,ze gaan het straks uitlokken om schade vergoeding te krijgen.

Gast

#2941

2015-07-21 10:06

Laat de agenten in ons land a.u.b. zich geen zorgen maken over de inzet van geweldsmiddelen ter bescherming van de onschuldige burger, geweld gebruiken als verdachte is het risico aanvaarden dat de politiemacht ingrijpt, ook met wapens.

Gast

#2942

2015-07-21 10:06

omdat deze agent doet wat nodig is om een crimineel te grijpen.
dat daarbij geschoten moet worden is voor de agenten al niet leuk maar wel noodzakelijk. criminelen schieten toch ook? deze agent moet een pluim hebben ipv celstraf.

Gast

#2943

2015-07-21 10:06

Mijn man en ik hebben voor pensionering bij de politie gewerkt. De druk die uitgeoefend op mensen, die hun werk in allerlei moeilijke omstandigheden moeten doen, wordt steeds groter. Het is van de gekke, dat justitie hier in meegaat.

Gast

#2944

2015-07-21 10:06

Mijn zoon is politie agent. Ik moet er niet aan denken dat zoiets hem overkomt terwijl hij gewoon `zijn werk doet. De omgekeerde wereld hier in Nederland. Niemand heeft nog respect voor Politie en andere zorg- en dienstverleners.

Gast

#2945

2015-07-21 10:06

Een dronken pool die een klein kind aanrijd wordt niet gestraft en iemand die z'n werk doet en kiest voor veiligheid van collega's wel?! Tekenen dus!

Gast

#2946

2015-07-21 10:07

Omdat het van de zotte is dat de criminelen in dit land maar alles denken te kunnen doen. En dat is ook zo, omdat de politie in dit land te weinig mag. Het rechtssysteem rammelt aan alle kanten. Ik vind dat deze agent het recht had. Ik sta achter iedere agent die die barbaren voor hun sodemieter schieter. Moet men zich maar eens gaan gedragen. En ouders voedt je kinderen eens fatsoenlijk op!

Gast

#2947

2015-07-21 10:08

Omdat het werkelijk belachelijk om een gevangenisstraf op te leggen voor een agent in dienst die absoluut niet de intentie heeft gehad om iemand moedwillig dood te schieten. Stoppen met dit soort idiote straffen die opgelegd worden door rechters die niet in de maatschappij staan zoals die nu is. Respect moet terug voor de politie en dat lukt niet op deze manier

Gast

#2948

2015-07-21 10:10

Het is belachelijk!!!

Gast

#2949

2015-07-21 10:10

Politie mensen moeten het recht hebben om zelf een inschatting te maken van een situatie waarin snel handelen nodig is, zonder achteraf veroordeeld te worden.
Anonymous

#2950 Absurde redeneringen

2015-07-21 10:11

Volgens bronnen had de bestuurder de avond ervoor een ramkraak gepleegd en met snelheden van 200km/h diezelfde dag nog de politie kwijt geraakt. Is het op dat moment niet de verantwoordelijkheid van de bestuurder en/of bijrijder om in die auto aanwezig te zijn?

Brengt de bijrijder zichzelf niet heel erg in gevaar door met zo'n crimineel op te trekken? Waarom wegen we dit niet af? Wie was de bijrijder en wat deed hij bij een voortvluchtige in de auto? Waarom bracht de voortvluchtige zijn bijrijder opzettelijk in gevaar? Had de agent niet geschoten dan waren ze wederom gevlucht en mogelijk tijdens de vlucht ongelukken veroorzaakt en dus burgers in gevaar gebracht. 

Dan is er nog het stukje onwetendheid van de beklaagde, zijn advocaat en de rechters over veldwerk van een agent. De beslissingen die genomen moeten worden in de veiligheid van ons land. Keuzes die gemaakt moeten worden in die befaamde 21,3 seconden. De bekende vraag zou moeten zijn: "Wat zou jij doen in de plaats van de agent?"

In plaats daarvan wordt een diender nu bestraft en criminaliteit beloond. Wat is de hoorzitting van de bestuurder uiteindelijk? Worden hier extra straffen bij opgeteld? De achtervolging, in gevaar brengen van agenten, burgers en bijrijder? Het proberen te vluchten, beschadigen van staatseigendom? Hoeveel jaar krijgt hij?

Het hoger beroep wordt de bepalende factor en mark my words: De agent komt vrij.