Zeg NEE tegen het nieuwe Gentse mobiliteitsplan

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zeg NEE tegen het nieuwe Gentse mobiliteitsplan.


Gast

#76

2015-09-02 21:10

Ik heb een winkel in de Burgstraat en kan onmogelijk met mijn meubels,bloemen & andere producten het openbaar vervoer of fiets gebroken om naar de stad te komen. Ik kom van de Brusselse steenweg en zal heel lang onderweg zijn om op mijn bestemming te geraken. Ik nodig dan ook meneer watteeuw uit om mijn route eens te rijden in de spits. Gent is niet langer toegankelijk en de mensen winkel in de dorpen rondom. Mijn kinderen lopen school in Heusden en daar meldt bijna iedereen mij dat het niet aangenaam is naar Gent te komen voor snel inkopen te doen zoals een cadeau of kleding. Alle gezinnen trekken weg uit de stad omdat ze een betaalbare woning willen, welke potentiële klanten blijven er dan over? De toeristen lopen niet in de Burgstraat dus waar moet ik mijn klanten halen?

Gast

#77

2015-09-02 22:53

ik vind dit erg , ik rijd al met een scooter 4tact en ik mag waarschijnlijk ook niet door ze kunnen mij dan overtredingen geven dit gaat erover

Gast

#78

2015-09-03 06:32

Ik ben mindervalid en heb de auto echt nodig om mij te verplaatsen. Met het mobiliteitsplan moet ik vele nutteloze kilometers rondrijden en veel tijd verliezen aan die imense files in Gent. Mijn familie in Gent bezoeken wordt verschrikkelijk, laat staan dat ik nog in Gent centrum mijn boodschappen zal kunnen doen omdat ik mijn blauw betaal aan parkeergeld. Stad gent pakt me mijn vrijheid af!


Gast

#79

2015-09-03 06:36

omdat het een onfair en onlogies dom plan is en tegenstrijdig met de echte gentse mentaliteit

Gast

#80

2015-09-03 06:45

Als ze het auto verkeer geweerd wordt in het centrum zorg dan voor een vlotte doorgang daar rond

Gast

#81

2015-09-03 06:49

Omdat het totaal ondoordacht is,niet haalbaar....en wij als kiezers hier niet voor gekozen hebben.Wij hebben gekozen voor een gemeentebestuur dat samenwerkt,maar blijkbaar heeft er daar éentje alle touwtjes in handen.Het waarom blijft mij een groot vraagteken!

Gast

#82

2015-09-03 09:34

Het klinkt mooi, in een stad komen wonen met zo weinig mogelijk auto's, maar willen jullie geen wagens ,ga dan wonen buiten de stad. Ikzelf woon met mijn gezin in het centrum, ik werk er ook als zelfstandige, reeds 25 jaar. Wat ik nu hoor van de klanten is "ik zie dat niet meer zitten om naar stad te komen, geen parking of heel duur, file, ..."Het stad is juist zo gezellig met die kleine winkeltjes niet dankzij "de ketens",die zorgen dan wel voor werkgelegenheid, maar die moeten ook naar de stad komen. Na 25 jaar weet ik niet of ik mijn zaak zal kunnen behouden,want van de toeristen alleen kan ik niet leven...

Gast

#83

2015-09-03 14:32

De winkeliers in Gent-Centrum worden nu al zeer hard getroffen door een onmogelijke verkeerssituatie. Met dit plan zal het er niet op beteren.
Het stadsbestuur jaagt de consument naar de grootketens aan de rand en vernietigt de middenstand.

Gast

#84

2015-09-03 17:23

Het is een asociaal plan waar enkel en alleen rekening is gehouden met de zwakke weggebruiker!! er is totaal geen rekenschap gehouden met werkende mensen in het stadscentrum en/of bestaande zelfstandige zaakvoerders welke dienen toegeleverd worden van buitenaf of omgekeerd! dit brengt enkel veel meer kosten mee voor de kleine detailhandel en kleine zelfstandige die nu al met het minimum van bestaanszekerheid dient te overleven!! Watteeuw?? go back to de west vlaondersch

Gast

#85

2015-09-03 18:12

Veel mensen die niet akkoord zijn beschikken niet over internet, de vergeten groep, de oudjes.Vind wel dat we massaal of alle reeds eerder gemaakte petities moeten bundelen!Tevens wordt er totaal geen rekning gehouden met de zieken.Als zelfstandig verpleegkundige is het voor mij bijna onmogelijk om mijn werk op tijd en stond uit te voeren omdat ik gewoon niet bij mijn patiënten kan komen.Kan ik Watteeuw een proces aandoen wegens inkomstenverlies en de mensen hem wegens ontzeggen van zorg???Want die luistert van geen kanten..of hij verstaat geen Gents!


Gast

#86

2015-09-04 04:50

zoals velen weten is er al geen vloeiende doorstroming op de ring. en dan gaan we deze nog eens harder gaan belasten. de stad is al gestegen, naar het aantal uren dat we stil staan in een file. en dan dit er nog eens bij. het is duidelijk, men zou ons het liefst met het openbaar vervoer doen rijden. de kas van de lijn moet gespijsd worden. gaan we nog vlot op de aangelegde parkings geraken, die ze in der tijd hebben aangelegd? waar ik mij aan erger. het is de eenvoudigste oplossing tegenover de fietser, deze worden niet aangemaand om veiliger over straat te vliegen. de automobilist is hiervan de dupe, "de heerschap aan de fietser" is het motto van onze schepen van moboliteit.

Gast

#87

2015-09-06 11:16

Door al die wegenwerken en navenant stilstaand verkeer lijken ze te willen aantonen dat de auto uit de stad moet. Dat is eerst een probleem creëren om dan valselijk te willen bewijzen dat er al een probleem was. Dat wàs er niet. Nu wel. Hou op met al die werken op hetzelfde moment uit te voeren en leidt het verkeer op een bekwame manier rond die werken en er is van een verzadiging door auto's geen sprake meer. Daarnaast, hou die massa aan toeristen uit de stadskern door hen systematisch naar de beschikbare parkings te sturen (en zwaar te beboeten als ze bewonersplaatsen innemen!!) en je zal zien dat het aantal auto's (van bewoners en gentenaars in het algemeen) in de stadskern gehalveerd wordt!

Gast

#88

2015-09-06 11:17

Genoeg is genoeg. Onze groene westvlaamse "vriend" duldt geen inspraak.

Gast

#89

2015-09-06 11:21

Uitstekend initiatief
Wordt tijd dat de groene self-apponted-alweters aangeleerd wordt rekening te moeten houden met de eindgebruikers -en zo dikwijls eindslachtoffers -van hun illusies en fratsen

Gast

#90

2015-09-06 11:53

Ongelooflijk dat deze rood groene coalitie er alles aan doet om van Gent "die een prachtige stad is" een Klein dorpje wil van maken. Eens de auto's uit de stad ... de klok 60 jaar terug draaien. Hopelijk komt de logica terug.
Myrvan

#91 Gents stadsbestuur Mobiliteitsplan

2015-09-06 12:09

Als gentenaar ben ik reeds gestart met een persoonlijk protest ...........ik doe mijn grote aankopen buiten Gent, en zelfs over de grens .... gezien dat rood groen bestuur de bewoners toch wil verjagen... en wat het openbaar vervoer betreft .... gewoon niet te doen ....  over één zaak ben ik toch tevreden en dat is dat ik nog nooit voor de groenen of de roden gestemd heb.


Gast

#92

2015-09-06 16:43

men maakt gent hiermee kapot, als bewoner wordt het onmogelijk om op een normale manier van de ene kant naar de andere kant te rijden zonder idiote omwegen

Gast

#93

2015-09-06 18:11

Gent is niet meer !!! Un chantier ,un manque de circulation ,des détournement Partout Ca SUFFIT !!!!!
gast

#94 Re:

2015-09-06 18:50

#17: -  

Vreemd, ik zie nochtans de ene zaak na de andere zaak opstarten in de Gentse binnenstad.

Geen idee naar naar welke andere steden de mensen dan zouden trekken trouwens.
Aalst? Deinze? Oudenaarde? - met alle respect, maar die provinciestadjes stellen op shoppinggebied en qua creativiteit weinig voor.
Brugge dan maar? - fijn openluchtmuseum
Of dan toch het glamoureuse Antwerpen? - ja, daar kan je echt enórm vlotjes van de ene kant van de stad naar de andere kant. Echt nooit file. Nooit. Nog minder dan vroeger (als er al file was natuurlijk) sinds men de wagen zijn keizerlijke status volledig terug gegeven heeft.


Gast

#95 Re:

2015-09-06 19:39

#34: -  

 In de Onderstraat is een school van het stedelijk net ... Dit is het eenvoudige antwoord op uw vraag!


Gast

#96

2015-09-06 19:49

O dzt ik er volledig mee eens ben. Gent heeft zo ee. plan niet nodig

Gast

#97

2015-09-06 21:17

Groene jongens denken enkel aan groene zaken. Lokale economie is waar het om draait, een stad zondere een goed draaiende economie is dood. Auto's weren uit de stad is een utopie

Gast

#98

2015-09-06 22:42

Tis gewoon ridicuul

Gast

#99

2015-09-07 04:48

Alhoewel ik mijn auto nt zoveel gebruik w het in Gent idd ondoendbaar. Overal zone 30 en dan ng eens allemaal de ring op! Pff

Gast

#100

2015-09-07 06:36

Seniorenorganisatie wordt (weinig of niet) betrokken en als men hier op reageert krijgt men geen antwoord of een schouderophaling. Eigenwijs?