Zeg NEE tegen het nieuwe Gentse mobiliteitsplan

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zeg NEE tegen het nieuwe Gentse mobiliteitsplan.


Gast

#151

2015-10-01 15:52

Ik moet met het openbaar vervoer naar school. Vroeger was de reistijd een half uur. Nu door opstropping van het verkeerd gaat het vervoer stapvoets en mag ik blij zijn als ik er geraak op een uur en een kwartier...

Gast

#152 Lille - Het bruist daar van zelfstandige handelszaken.

2015-10-01 17:52

Alle handelszaken zijn daar met de auto bereikbaar. Deze stad is waarlijk KMO vriendelijk. 

Onze stad Gent heeft het nog. Blijf er met uw poten vanaf Watteeuw of we krijgen een artificiële stad zoals Brugge.

Vooral niet kloten met KMO's die zorgen voor diversiteit van de handelszaken.


Gast

#153

2015-10-02 02:18

Het verkeer in de binnenstad zal onmogelijk worden bij in van lussenplan. De ring zal het steeds weer uit en inrijdend verkeer niet aankunnen;
Eerst moeten park & ride faciliteiten aangelegd worden buiten de stadskern en dan naar een verkeersluwe stad.

Gast

#154

2015-10-02 17:35

Een ramp voor de handelaars in de binnenstad wegens slechte bereikbaarheid. Een ramp voor wie geen afstand te voet kan afleggen. Een ramp voor het milieu door file op de ring, het veel meer kilometers rijden om op zijn bestemming te geraken. Enz...

Gast

#155

2015-10-07 17:16

Ik ben byna elke dag in Gent op de baan. Wat voor een achterlyk plan hier dan wordt voorgesteld is te zot voor woorden. Dit kan en mag niet doorgaan!

Gast

#156

2015-10-07 22:29

Mag ik nog op een normale manier bewegen in Gent ?

Gast

#157

2015-10-12 08:06

Om dat een gevaarlijke groen gek als Watteeuw absoluut moet gestopt worden. Hij brengt de economie onherstelbare schade toe.
Hoewel ik geweld afkeur, zou ik wel binnenpretjes hebben moest deze groen paus een keer een goed pak rammel krijgen.

Gast

#158

2015-10-13 19:30

Ik signeer tegen het monopoly van het Gents bestuur , dat geen rekening houd de mening van hun bewoners !

Gast

#159

2015-10-13 19:44

Er wordt totaal geen rekening gehouden met de dagelijkse realiteit! De ideale wereld van iedereen op de fiets bestaat niet!

Gast

#160

2015-10-13 19:57

Een idyllisch plan dat totaal geen rekening houdt met het feit dat er in de stad ook geleefd wordt en handel gedreven wordt. Als je schepen Watteeuw wijst op de zwakke punten ivm overbelasting R40 steekt hij zijn groene kop in het zand. Schandalig dat zelfs handelaren niet bestaan in zijn groene wereld! Gent gaat kapot!

Gast

#161

2015-10-13 20:10

Omdat je binnenkort kilometers zal moeten omrijden en brandstof voor de gewone man of vrouw bijna onbetaalbaar gaan worden!

Gast

#162 Re: Re: Pro

2015-10-14 19:50

#122: Hugo - Re: Pro 

Mensen zijn gewoontebeesten, en kijken te weinig uit naar alternatieven. Tja, zo is het makkelijk klagen. De R4 is nu kant Merelbeke "rond", en wordt nog veel te weinig benut. Onze architect woont binnen de R40, maar voor al zijn professioneel verkeer buiten Gent gebruikt hij de R4, om dan via de meest directe as Gent binnen en buiten te rijden. Hij gebruikt nu al de lobbenlogica. 

 


Gast

#163

2015-10-15 15:57

Ik onderteken deze petitie aangezien dit naar mijn inzien een onhoudbaar plan is, waarbij enkel rekening werd gehouden met de verkeerssituatie in de binnenstad, maar geen rekening werd gehouden met de overlast die het plan in de randgemeentes zal veroorzaken. Zowel qua circulatie als qua parkeermogelijkheden voor de bewoners in de rand (cfr. lichtfestival, waarbij het knippen reeds als testcase kan gelden).
Bovendien kan de kleine ring deze bijkomend overlast niet aan, wat nog meer fileleed zal veroorzaken. Schiet Watteeuw hierbij zijn eigen doel niet voorbij?! Leve de groene luchtvervuiling door stilstaande fileauto's?!
Dit wordt ook economisch de strop van Gent. Mensen van buiten de stad zullen Gent beginnen mijden.
De enige manier waarop het plan zou kunnen werken is indien er aan randvoorwaarden voldaan wordt zoals frequent openbaar vervoer en dit 24/24, aangepaste snelbussen (zodat je geen uur op de bus moet zitten om van punt A naar punt B te gaan terwijl dit met de auto maar 15min zou zijn), voldoende extra parkeermogelijkheden in de rand voor bewoners / betaalbare park&rides, ...
Indien er aan de randvoorwaarden voldaan wordt zal er automatisch een zekere verschuiving plaatsvinden in het autogebruik in en rond de stad. Dan zal het verhogen van de tarieven in de ondergrondse parkings en het vertraagd verkeer binnen de stadring al voldoende ontradend werken, zonder dat er 'pestgedrag' door bvb. het knippen enz. tegen de auto moet toegepast worden.
Zone 30 zou i.f.v. dodehoekongevallen beter wijzigen naar zone 40, want met de nieuwe regeling rijden auto's zo goed als dezelfde snelheid als de fietsers waardoor ze soms niet zichtbaar zijn voor de bestuurders.


Kortom een dikke neen tegen het circulatieplan van Watteeuw dat in januari 2016 in de gemeenteraad zal gestemd worden. Hopelijk durft Open VLD tegen dan al eens NEEN zeggen en voor hun kiespubliek kiezen in plaats van voor de rood/groene meerderheid. Zodat er niet hetzelfde gebeurt als in de laatste gemeenteraad waarbij door hun toedoen er een meerderheid ontstond die voor het mobiliteitsplan stemden en dit enkel om hun eigen persoonlijke postjes te vrijwaren...


Gast

#164

2015-10-21 12:05

Kleinhandel en economische activiteit worden de nek omgewrongen. Tientallen km extra rijden voor mensen die in Gent wonen en zich moeten verplaatsen. Onbereikbaarheid voor iedereen die niet goed te been is. Etc...

Gast

#165 Re:

2015-10-25 17:26

#4: -  

 Kijkt gewoon waar ge loopt dan is het niet gevaarlijk, de tram gaat al JAREN door de winkelstraat en belt genoeg zodat een horende persoon hem van ver al hoort afkomen. 


Gast

#166

2015-11-03 09:43

Gent is een echte puinhoop waar geen doorkomen meer aan is,
heren politici schiet wakker of stap het af!

Gast

#167

2015-11-03 10:22

wachten wachten en nog eens wachten zowel met de auto of bus

Gast

#168

2015-11-03 11:58

Gent is gewoon een ontoegankelijke stad geworden. Fietsers zijn hier de baas & lappen alle verkeersregels aan hun laars al jaren en worden beloond met dit lachwekkend mobiliteitsplan. Overal in Gent zijn er werken tegelijk bezig met als gevolg nog meer files & dus vervuiling.Mr.Wattheeuw, de flop van de eew.
Jti
Gast

#169

2015-11-03 12:31

Akkoord dat toeristen en boeren niet tot in het centrum moet kunnen rijden met de wagen, maar dat je meer dan een uur nodig hebt om van de ene naar de andere kant van Gent te geraken als Gentenaar, is belachelijk.

En niet alleen lijdt het autoverkeer hier onder, ook bussen lopen belachelijk veel vertraging op.


Gast

#170

2015-11-03 17:45

Als thuisverpleegundige van het wit-gele kruis, vind ik het niet kunnen dat wij niet meer ( of bijna niet ) nog moeilijk in de binnenstad gaan kunnen! Zo ziet men hoe dom politiekers zijn en wat gaan ze doen als er iemand van hun familie daar woont? Ons begeleiden met de flikken mss,

Laeremans Gino
Wgk Ovl.


Gast

#171

2015-11-03 18:02

Als hulpverlener zal het zeer moeilijk worden om ter plaatse te raken.
Ook zal de impact op het verkeer groot zijn
De binnenring kan dat verkeer nooit aan, zelfs niet met bijkomende maatregelen

Gast

#172

2015-11-03 18:02

omdat het voor ons hulpverleners , heel moeilijk zal worden om ons werk te doen !!!!

Gast

#173

2015-11-03 18:22

Om de collega's van het Wit-Gele Kruis afdeling Gent te steunen.Het is geen sinecure om de auto te parkeren en al zeker niet in een grootstad als Gent!Het nieuwe mobiliteitsplan zal alleen maar voor meer moeilijkheden zorgen en dit dan ten koste van de Patient en de Verpleegkundige!!

Gast

#174

2015-11-03 19:44

collegialiteit met zorgverleners die werkzaam zijn in en rond Gent.

Gast

#175

2015-11-03 20:49

Ik geraak niet meer op mijn werk of omgekeerd.
Absurde maatregel van ne groene die in stad kan wonen en alles te voet kan of aan huis laat brengen. Wereldvreemde man.
We mogen ons niet laten doen en blijven aanvechten, dergelijke onhaalbare projecten. Te zot of te dom om waar te zijn . Volhouden!