Petitie tegen afsluiting Zuidbroek van Zevenhuizen


Gast

#126

2015-06-29 17:24

Het is van de zotte :
1. dat er slechts een toegangsweg zal zijn tussen zevenhuizen-zuidbroek nl OostVeluweweg; dit geeft verkeersproblemen de laan van Zevenhuizen ri. kerschoten
2. dat er een dure weg is aangelegd voor altijd nagenoeg lege Connexxionbus (sinds kort mogen er taxi over heen)
mensen die nog geen 400 meter van elkaar afwonen moeten vijf kilometer omrijden om een oudere vanuit het kristal op te halen. Milieuvervuiling van de bovenste plank!
Oplossing:
1.maak van Operettestraat en 'busbaan' eenrichtingsverkeer,
2. maak van Operettestraat en 'busbaan'gewoon rijbaan in twee richtingen;
3. maak de Bovenkruier (erg smal) in elk geval vanaf één kant toegankelijk of
4. maak hiervan compleet fietspad met voetpad ernaast
5. maak de Anklaarseweg ter hoogte van de OostVeluweweg weer open. Geeft dan ook minder verkeersdrukte op Laan van Zevenhuizen ri Kerschoten

NB. maak een echt voetpad naast de Nijbroekseweg, veilig te belopen of lopend met rollator, kinderwagen, rolstoel en stort die sloot dicht! Tot nu wordt er geen gebruik van gemaakt want: pad is te smal, ongelijke kiezel (niet handig als je loopt met hulpmiddel!!) en obstakels midden op het pad.
Vast bedacht vanachter een bureau!!


Gast

#127

2015-06-29 19:13

omzetderving ondernemers.
omweg voor oude mensen en jonge gezinnenen

Gast

#128

2015-06-29 19:14

Het is een belachelijk en dom besluit om de genoemde wegen af te sluiten. Wegen worden niet gelegd met de bedoeling ze af te sluiten, maar voor verkeersdoorstroming en om makkelijk van A naar B te komen.

Gast

#129

2015-06-29 19:17

Ik ben tegen de afsluiting

Gast

#130

2015-06-29 20:37

eigenaar winkel op anklaar.
bezorgd om omzetverlies

Gast

#131

2015-06-29 22:27

Omdat ik op het winkelcentrum Anklaar werk en graag mijn baan wil houden!

Gast

#132

2015-06-30 05:07

Winkelcentrum moet voor iedereen goed bereikbaar blijven

Gast

#133

2015-06-30 06:48

Daar gaan we weer! Wanneer is dit punt afgesloten? Het was toch duidelijk vorig jaar al dat het echt een benadeling is voor de wijk. Zowel bewoners als ondernemingen worden zwaar gedupeerd. Schandalig.

Gast

#134

2015-06-30 08:20

Afsluiting van wegen geeft veel drukte op















Afsluiting van wegen geeft veel druk op Oostveluweweg.
Als alle verkeer daar van en naar zuidbroek moet krijg je de zelfde problemen als in Woudhuis.
Gooi de busbaan open, dan spreid je verkeersdrukte.




Gast

#135

2015-06-30 08:51

Omdat ik niet wil dat de wijk Zuidbroek helemaal wordt afgesloten van de wijk Zevenhuizen. Voor boodschappen, kinderen naar school brengen e.d. moeten we heel erg om gaan rijden. De Ankelaarseweg is een doorgaande weg en dat moet zo blijven!!

Gast

#136 Re:

2015-06-30 10:07

#105: -  

 De mensen die er last van hebben wonen hier al jaren, wat zou u er van vinden als al het verkeer door uw voortuin gaat.

En dan hebben ze nog niet eens over het rij gedrag.


Gast

#137

2015-06-30 13:37

zo word het winkelcentrum zeer moeilijk berijkbaar

Gast

#138

2015-06-30 14:32

Bereikbaarheid van wijken en centra zijn van belang voor werkgelegenheid, groei en leefbaarheid. Eerst moet er.een goed alternatief zijn,voordat er een.afsluiting kan worden ingesteld.

Gast

#139

2015-06-30 17:42

Sinds kort wonen wij in deze nieuwe wijk. De wegen die ze willen afsluiten maken wij gebruik van om naar werk toe te gaan, zwembad, school, boodschappen toe. De verbinding tussen zevenhuizen en zuidbroek en de faciliteiten die het bied voor beide kanten is denk ik juist een aanwinst. De verbinding die het heeft tussen de wijken is juist een keuze geweest voor de buurt en hetwoongemak waarvoor we hebben gekozen.

Gast

#140

2015-06-30 20:10

De wijken Zuidbroek en Zevenhuizen hebben elkaar nodig qua voorzieningen. Het afsluiten van de wijken is een zeer slecht idee. De ringweg wordt extra belast, extra kilometers om via de Oost Veluweweg brengt extra impact voor het milieu.

Gast

#141

2015-06-30 22:53

Houd niet van wegafsluitingen.

Gast

#142

2015-07-01 05:19

Omdat ik het een onverstandig besluit vind om deze straten af te sluiten en niet in het belang van de bewoners, integendeel. Alle bewoners zullen hier hinder van ondervinden.

Gast

#143

2015-07-01 05:33

Omdat de Gemeente besluit alle bouwmarkten naar het industrie terein te delegeren, moet is als ik even naar de bouwmarkt moet (dat moet ik regelmatig voor mijn werk...) kilometers omrijden (lees straks ook daarvoor in de file staan!) En met mij IEDEREEN die verhuist en of een klus aan huis of tuin moet doen.... Het verkeersbeleid in Apeldoorn raakt kant noch wal...
"Vroeger" hadden we de Anklaarse weg, hadden we de Lupineweg, hadden we de Arnhemse weg en de Kanaal Noord en Kanaal Zuid... Volgens mij hadden de mensen die wegen destijdds gemaakt zodat het verkeer in en uit de stad kon. Nee zeggen "ze" tegenwoordig da's allemaal onzin, we proppen al het verkeer wel over de Zutphensestraat en de laan van Zevenhuizen... Ze zijn niet wijs!

Gast

#144

2015-07-01 14:35

Zevenhuizen-Zuidbroek één wijk met toekomstig stadsdeelhart Anklaar en Het Kristal.
Wethouder Kruithof heeft overleg gehad met de vijf bewoners van Operettestraat en Nijbroekseweg welke gedeigd hebben om naar de rechtbank te Arnhem te gaan om afsluiting
te forceren.

Gast

#145

2015-07-01 14:39

Wethouder weet niet wat er bij de burger leeft,gaan weer tellingen doen is allang bij de ambtenaar bekent

Gast

#146

2015-07-01 15:27

Omdat Zevenhuizen en Zuidbroek bij elkaar horen en niet gescheiden moeten worden voor autoverkeer. Het is een illusie om te denken dat veel automobilisten zouden overwegen de fiets te gaan gebruiken. Ze betalen gewoon die extra liter benzine en zorgen voor extra uitstoot van uitlaatgassen.
Ik ben geneigd te kiezen voor een aantal verbindingsstraten met eenrichtingverkeer. Desnoods versmald om te hoge snelheden tegen te gaan. Maar tweerichtingverkeer met enkele harde versmallingen (en daartussen ruimte voor parkeren) zou ook goed remmend kunnen werken en de bereikbaarheid voor de aanwonenden optimaal houden.
jip

#147

2015-07-01 17:47

Doe veel met de fiets maar kinderen en werk met auto. Betekent dat ik veel eerder weg moet met de fiets of vele extra km s moet gaan maken. Maak het veilig, dat ik als automobilist gedwongen wordt rekening te houden met fietsers en wandelaars maar laat de verbinding blijven tussen de twee wijken!


Gast

#148

2015-07-02 06:43

Afsluiten is een van de meest stompzinnige akties die je kunt bedebken om verkeer te reguleren.
Denk na en verzin iets beters zonder politiek gesjoemel.

Gast

#149

2015-07-02 10:50

Gemeente Apeldoorn weet niet wat ze moeten doen. luisteren naar aanbevelingen en voorstellen is er niet bij, Er is er 1 bij die ik zelf wel goed vind. Busbaan is mooi die kan verbreed worden.
Bij de Anklaarseweg goed overzicht om over erop te komen. De Gemeente heeft overal geld voor, dure sportevenementen enz. maar voor Zuidbroek ho maar. Zo worden de bewoners van de speciale scholen, dagbehandeling, Passarel en alle bewonders natuurlijk extra getroffen. Moet Zuidbroek een aparte wijk worden die deels moet worden afgesloten? Waarom? Zuidboek hoort bij de Gemeente Apeldoorn en heeft ook recht op goede bereikbaarheid.

Gast

#150

2015-07-02 13:12

Verbinding tussen de 2 wijken van groot belang, o.a. door aanwezigheid van winkelcentrum Anklaar in Zevenhuizen en van Ontmoetingscentrum Het Kristal in Zuidbroek. Ook de verbindingen met de wijken Kerscoten en Het Loo zijn hierbij van belang. Veel omrijden is niet goed voor het milieu (niet alles is makkelijk bereikbaar met de fiets).
Ik ben ervoor zoveel mogelijk wegen open te laten, m.n. die waar het de minste overlast geeft (minste woningen of ver van de weg af). Dan kan het verkeer zich spreiden en hoef je niet eerst een halve wijk door te rijden (c.q. 7 kilometer om te rijden bij afsluiting).