Petitie tegen afsluiting Zuidbroek van Zevenhuizen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Petitie tegen afsluiting Zuidbroek van Zevenhuizen.


Gast

#26

2015-06-22 13:17

Geen afsluiting aub, dit zal nog meer verkeersproblemen veroorzaken

Gast

#27

2015-06-22 16:23

Ik vind het een heel goede petitie

Gast

#28

2015-06-22 18:15

Ik zou me erg onveilig voelen in een wijk die zoveel mogelijk wordt afgesloten. Zorg vooral voor goed ingerichte (lage snelheid) overzichtelijke wegen, die een goede verkeersdoorstroming stimuleren. 


Gast

#29

2015-06-22 18:47

De reden waarom wij een woning in Zuidbroek hebben gekocht is nu juist de verbinding tussen Zevenhuizen en Zuidbroek!!!
Menno

#30 Éénrichtingswegen en ontmoedigen sluipverkeer

2015-06-22 19:11

Slechte zaak. Ik ben meer voor de optie van eenrichtingswegen. Twee voor ingaand, twee voor uitgaand (naast de Ln vd Dierenriem en Ln vd Leeuw). Daarnaast aangevuld met vluchtheuvels, wegversmallingen en rotondes om het verkeer dat de route door Zuidbroek puur gebruikt om naar op/afirit Apeldoorn Noord te komen te ontmoedigen. Maar ja, zoiets kost meer geld en afsluiten is goedkoper......wat de gemeente weer goed uitkomt.


Gast

#31

2015-06-22 20:09

Belachelijk en onhandig!
Marco

#32 Re:

2015-06-22 20:53

Het is niet vreemd dat de huidige verbindingswegen te druk zijn. De meest logische route voor doorgaand verkeer is namelijk al jaren afgesloten. De aansluiting van de Anklaarseweg op kanaal noord. De busbaan dient naar mijn idee ook gewoon opengesteld te worden voor normaal verkeer. Spreiding en het verkeersluw maken van wegen vormen de oplossing voor dit probleem. 

 

Kim

#33

2015-06-23 05:00

Ik snap ook dat ze iets willen doen, maar volledig ontsluiten?

Je verplaatst dan alleen maar het probleem in mijn ogen. De huizen en wegen die dan aan de laan van Charleston (binnenkomst bij Karwei) en aan de laan van ..... (binnenkomst Hanos) liggen krijgen dan deze drukte, maar dan nog meer omdat je dan alleen maar via deze 2 wegen kan. In de hyidige situatie zijn er meer opties dus dan heb je nog verdeling van de drukte.

Daarnaasg is Zuidbroek altijd verkocht alszijnde een geheel met Anklaar. Om die reden is het bestemmingsplan nihil op het gebied van o.a. horeca en winkels. Brasserie Briljant valt via de zorginstelling, maar andere horeca is niet toegestaan want wij zouden gebruik gaan maken van het bijna aangelegen nieuwe staddeelhart  '

Anklaar'.

 

 

Hoe kan je op papier 2 wijkdelen willen samenvoegen om ze in de praktijk voor autoverkeer onbereikbaar te maken.

Naast de tijd en kosten die dat met zich meebrengen is her omrijden ook voor de natuur niet bevordelijk. Zuidbroek wordt toch zo'n natuurvriendelijke/ energieneutrale wijk?

 

 

Tot slot, vind ik het ook geen prettig idee met oog op hulpdiensten dat zij eigenlijk maar van 1 kant de wijk in kunnen rijden.

 

Al deze punten kunnen ondervangen worden dmv andere maatregelen zoals gebruik busbaan met inrichtingsverkeer o.i.d.

 

 

 

 

 


Gast

#34

2015-06-23 06:05

Te gek voor woorden!!! Een nieuwbouw wijk bouwen en dan de wegen bouwen om ze later weer af te sluiten.

Natuurlijk geeft dat wat overlast maar daar moet je mee leren leven. Je woont niet op een eiland maar in een stad.

Gast

#35

2015-06-23 08:50

Zevenhuizen en zuidbroek zijn een wijk in apeldoorn ,en die ga je niet afsluiten van elkaar

Gast

#36

2015-06-23 11:32

Het is een rare gang van zaken. Er gaat teveel verkeer door een straat, dus sluiten we de straat. Waarom geen eenrichtingsverkeer, Operettestraat bijvoorbeeld om Zuidbroek in te komen en Calypsostraat om de wijk uit te gaan. Desnoods in de spits aangevuld met busbaan om de drukte te reguleren.

Gast

#37 Re:

2015-06-23 11:38

#20: -  

 Helemaal mee eens! Volgens mij is t grootste probleem dat zuidbroek als sluiproute wordt gebruikt naar de snelweg door bewoners buiten de wijk zuidbroek. Laat de bewoners van zuidbroek hier niet onder lijden en maak van de anklaarseweg weer een doorgaande weg naar de a50! 

 


Gast

#38

2015-06-23 12:49

Omdat ze de Anklaarseweg richting snelweg niet open willen gooien.

Gast

#39

2015-06-23 12:50

Harstikke ondhandig om bewonders van Zuidbroek af te sluiten, zodat zij omwegen moeten maken om bijvoorbeeld een boodschap te doen.
de bewonders zelf hebben 0 last, van de situatie zoals die nu is!

Gast

#40

2015-06-23 13:25

Het is belachelijk om een complete wijk zo af te sluiten. Zowel Zuidbroek als Zevenhuizen zijn van elkaar afhankelijk mbt winkels etc. Iedere wijk heeft meerdere toegangswegen, waarom zou dat hier anders moeten?

Gast

#41

2015-06-23 17:05

We verhuizen binnenkort van Woudhuis naar Zuidbroek. Woudhuis heeft twee uitvalwegen die elke ochtend en avond file veroorzaken. Dit is één van de redenen om te verhuizen. Inwoners van een wijk moeten zonder omweg gebruik kunnen maken van algemene voorzieningen. Niet elke inwoner is mobiel dus moet het ook met de auto kunnen. Er moet een andere oplossing zijn dan wijkbewoners beperken door afsluiting van wegen.

Gast

#42

2015-06-23 17:15

Aanwonende

Gast

#43

2015-06-23 17:17

Je kan onmogelijk van 1 wijk spreken als je de onderlinge wegen gaat afsluiten. Dit is de doodsteek voor het werkelijk samengaan van de wijkdelen. Zuidbroek kan zo geen boodschappen meer doen in het nieuwe winkelcentrum de Anklaar en zal uitwijken naar de Dekamarkt. Daarnaast wordt opnieuw de enorme fout begaan zoals Woudhuis om een grote wijk met slechts twee toegangswegen bereikbaar te houden. Helemaal erg is dat je dan alleen nog maar via een industrieterrein de wijk kan benaderen. Hoe bizar kan het zijn!! Bestrijd het werkelijke probleem en gebruik technologie om bbv estemmingsverkeer toegang te geven en niet geregistreerde kentekens te flitsen in een soort fotosluis.

Gast

#44

2015-06-23 18:55

Ik woon op het randje van Zevenhuizen, tegen Zuidbroek aan. Afsluiten van auto verbindingen vind ik onzin en onlogisch in de gedachte dat dit één wijk moet worden.

Gast

#45

2015-06-23 19:50

Ik wil graag dat de gemeente stopt met afsluiten van de wijk Zuidbroek en ik roep op om te kijken naar extra ontsluitingsmogelijkheden zodat verkeersproblemen, voorzover die er zijn, worden verspreid en niet geconcentreerd. Ik heb juist voor een woning gekozen aan de Laan van de Charleston en ik ben me er als bewoner terdege van bewust dat daar verkeer langs komt. Wat de gemeente nu voorstelt voelt als bestuurlijk bedrog. Een woonwijk moet je goed ontsluiten en niet dichttimmeren zoals met het Woudhuis ooit is gedaan. We willen niet een paar km hoeven om te rijden om straks bij een nieuw WC Anklaar te kunnen komen; nota bene een noodzakelijk voorziening voor een grote wijk als Zuidbroek.

De gemeente bedriegt de bewoners van de wijk door nadat men er een woning heeft gekocht allerlei beperkende maatregelen op te leggen: mi is dit bestuurlijk bedrog!


Gast

#46

2015-06-23 20:15

Wanneer gaat de gemeente nu eens nadenken?
1 stukje weg van max. 50 meter aanleggen en zie daar;
het sluipverkeer kan gewoon over de ANKLAARSE WEG naar de snelweg.
Belachelijk al die gekunstelde oplossingen als er een simpele oplossing voor hande is!
Emsie

#47 Overlast

2015-06-23 21:35

Ik vraag me af hoeveel mensen er precies overlast ondervinden van het verkeer aan de calypsostraat. Hoeveel mensen wonen er überhaupt direct aan de calypsostraat. Deze is in tegenstelling tot de operettestraat altijd als verbindingsweg bestemd geweest, dus het lijkt me sterk dat mensen die ervoor gekozen hebben daar te gaan wonen nu ineens bezwaar hebben. 

Voor zover ik weet heeft het verkeer hier ook nog nooit vast gestaan, er wordt wel dankbaar gebruik gemaakt door veel mensen dus is de calypsostraat bijzonder functioneel.

Uit een onderzoek van de gemeente zelf is overigens gebleken dat het percentage sluipverkeer minder 5 % is.

Op de bewoners avond in het kristal zijn er diverse alternatieve opties geopperd dus het is werkelijk een groot raadsel hoe tot dit besluit is gekomen. Duizenden bewoners de dupe van wellicht 1 (invloedrijke) bezwaarmaker ?


Gast

#48

2015-06-23 21:55

Zorg voor een goede ringweg die ook goed te bereiken is. Het verkeer dat dan nog over blijft is dan geen probleem meer. Het meeste verkeer heeft geen bestemming in de wijk.
musicalwijkenar

#49

2015-06-24 04:54

Afspraak is afspraak, geen zuidbroek verkeer door de musicalwijk! Levensgevaarlijke praktijken! Dicht die boel!


Gast

#50

2015-06-24 05:25

Zuidbroek heeft noodzakelijke voorzieningen. Desnoods de weg richting Karwei e.v. afsluiten voor doorgaand verkeer, maar niet de drie verbinringswegen.