Petitie tegen afsluiting Zuidbroek van Zevenhuizen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Petitie tegen afsluiting Zuidbroek van Zevenhuizen.


Gast

#1

2015-06-21 23:45

Afsluiting betekend niet alleen mega omrijden voor ons maar ook voor diverse hulpdiensten!...

Gast

#2

2015-06-22 05:14

Ik begrijp dat men sluipverkeer wil tegengaan maar de verbinding van de wijk wordt op deze manier compleet afgesloten van de andere wijken negen goed plan!

Gast

#3

2015-06-22 05:40

Omdat dit idee van de gemeente Apeldoorn alweer te belachelijk voor woorden is.
Waarom een prachtige nieuwe wijk zo behandelen!!!
Ook voor Zuidbroek wordt het winkelcentrum Anklaar toch verbouwd, zou fijn zijn als ze daar ook enigszins makkelijk zouden kunnen komen....

Gast

#4

2015-06-22 05:42

Omdat het te gek voor woorden is dat als ik naar Zevenhuizen wil ik om moet rijden terwijl ik achter de anklaarseweg woon!!!!!

Gast

#5

2015-06-22 06:21

Voor alle mensen, die in deze wijken wonen en om moeten rijden voor niet alleen de winkels, maar ook voor scholen en andere algemene voorzieningen. Vraag me af of er vanuit andere wijken veel voor deze route wordt gekozen met al die drempels.

Gast

#6

2015-06-22 06:34

Wat is precies het plan? Waar kan ik er meer over vinden?


Gast

#7 Re:

2015-06-22 06:48

#6: -  

 Het onderwerp is veel in de media geweest de laatste week. Meer info van de gemeente zelf vind je hier:

http://www.apeldoorn.nl/

en dan bij nieuwsoverzicht. De volledige link staat het antwoordveld niet toe.


Gast

#8

2015-06-22 07:26

Met de plannen van de gemeente gaan inwoners van Zuidbroek opgesloten worden in hun eigen wijk. De gemeente heeft in een eerder stadium ook al de Terwoldseweg afgesloten als verbinding tussen Zevenhuizen en Zuidbroek. Dit zal veel meer verkeersopstoppingen geven in de spitsuren op de twee enige uitvalswegwn die overblijven. En dat terwijl ze ooit zelf besloten hebben dat Zevenhuizen-Zuidbroek één wijk moest worden. Onbegrijpelijk beleid.

Gast

#9

2015-06-22 07:43

Omdat principieel tegen zo een afsluiting ben, verkeer gaat zich veel te veel concentreren op bepaalde punten en daar overlast en verkeershinder veroorzaken,
De Anklaarse weg richting Zwollseweg mag van mij ook wel weer open, beter om het verkeer in Apeldoorn noord wat te verdelen


Gast

#10 Re:

2015-06-22 07:45

#3: -  

 Ik denk dat er aan de Anklaarse weg een paar gemeente mensen wonen, Anklaarse weg is altijd heilig geweest en niemand weet waarom


Gast

#11

2015-06-22 08:17

De wijk muziekbuurt grenst aan Zuidbroek kinderen zitten daar op school, wij worden nu helemaal afgesloten en moeten met de auto heel ver omrijden mocht je een keer met de auto je kinderen naar school brengen of naar vriendinnetje/vriendje. er is altijd door de gemeente geroepen dat het 1 wijk moet zijn, maar wordt nu afgesloten van elkaar. Eenrichtingsverkeer is voor ons ook geen optie wij kunnen dan onze straat niet meer normaal uit. Kunnen dat nl nog maar aan 1 kant want de Gavottestraat is ook al afgesloten. Zullen voor circa 20meter om bij de anklaarseweg te komen helemaal om moeten rijden. Zo was het namelijk vorig jaar ook toen de operettestraat een periode eenrichtingsweg was naar Zuidbroek toe. Snap de gemeente niet. als je een grote wijk neer gaat zetten weet je toch van te voren dat je super goede en "normale" verbindingswegen aan moet leggen. 


Gast

#12

2015-06-22 08:50

Omdat beide wijken faciliteiten bieden waar weer uit de andere wijk gebruik van maken. Denk oa aan scholen , groot winkelcentrum . En omrijden kost veel te veel tijd.

Gast

#13

2015-06-22 09:22

Het is te gek voor woorden dat er twee wijken van elkaar worden afgesloten!!!

Gast

#14 Re:

2015-06-22 09:54

#1: -  

 de hupdiensten kunnen gebruik maken van de busbaan, dit is dus geen probleem


Gast

#15

2015-06-22 10:10

Wij leven in een democratie. Hoewel het grootste deel van de inwoners tegen de afsluiting zijn, "neigt" de wethouder toch tot afsluiting.
Een heel slechte zaak. Daarbij worden gedane aanbevelingen door de klankbordgroep slechts ten dele uitgevoerd. Hoezo toewerken naar afsluiting....

Gast

#16

2015-06-22 10:37

Ik woon zelf aan de Calypsostraat. Ik zou het zeer vervelend vinden als deze weg wordt afgesloten. Wij hebben totaal geen last van verkeershinder dus voor ons is deze afsluiting niet nodig. We zullen daardoor zelf ook moeten omrijden om naar ons werk te rijden.

Gast

#17 Re:

2015-06-22 10:39

#9: -  

 100% mee eens! 


Gast

#18

2015-06-22 10:53

Ik woon al 8 jaar in Zuidbroek en ben door loopprobleem afhankelijk van de auto voor de wekelijkse boodschappen en fysiobezoek. Ik zal dus per week ong 15 km meer autokilometers moeten maken. Milieuvervuiling?
Daffie
Gast

#19

2015-06-22 10:55

Omdat ik het onaanvaardbaar vind. Boodschappen doen, kinderen van en naar school brengen, sport, etc. elke keer zullen we hiervoor dus minstens een half uur extra uit moeten trekken. Behalve de tijd dus ook exta kosten en belasting voor het milieu. Hulpdiensten die minder snel de wijk in en uit kunnen. Hoe slim mag je jezelf noemen als je een nieuwe wijk gaat bouwen en niet van te voren nadenkt over een goede infrastructuur. Het was vast een domme loempia. Wederom een reden om niet over te stappen van huurhuis naar een koophuis in deze heerlijke wijk. Zoooo zonde. Bovendien woon ik aan de Laan van Zuidbroek. Krijgen wij alle drukte voor de deur. Mag dat dan wel, of gaat de gemeente de andere twee wegen ook afsluiten als die te druk worden???


Gast

#20

2015-06-22 10:58

Laten ze het kruispunt van de Anklaarseweg & Kanaal Noord (t.h.v. PinkRoccade) maar weer opengooien, i.p.v. Zuidbroek volledig te isoleren!


Gast

#21

2015-06-22 11:16

Twee wijken die op elkaar zijn aangewezen worden op deze wijze gescheiden. Voorzieningen zijn alleen nog via een grote omweg of per fiets/te voet bereikbaar. Eenvoudige oplossingen, zoals elders afsluiten (Sluisoordlaan / Anklaarseweg) of juist openen (Anklaarseweg bij kruising Kanaal Noord) worden niet in overweging genomen. Ook herinrichting Anklaarseweg (smaller maken, 30 km zone, onaantrekkelijk maken voor doorgaand verkeer) blijven achterwege. Een volledige wijk wordt afgesloten. Men kan nog beter naar Vaassen rijden dan naar de voorzieningen in Noord.

Gast

#22

2015-06-22 11:36

Er moet een zo groot mogelijke openheid zijn om van Zuidbroek naar Zevenhuizen te kunnen komen, wij delen samen voorzieningen!

Gast

#23

2015-06-22 11:47

Nieuwe bewoners wisten toen ze het huis kochten niet dat de wijken afgesloten zouden worden. De klagers van de betreffende straten wisten dit wel en beginnen nu te klagen tegen de overlast. Waarom worde de anklaarseweg niet open gemaakt bij pink roccade dan is ook een heel groot probleem weggehaald.

Gast

#24

2015-06-22 12:55

Beperkte toegankelijkheid van wijken leidt tot opstoppingen, dit mag de gemeente Apeldoorn inmiddels toch wel duidelijk zijn..?

Gast

#25

2015-06-22 13:05

Om de hoeveelheid verkeer in een stad te regelen moet je zorgen dat er genoeg wegen zijn om van en naar de stad te kunnen rijden. dit maak je niet soepeler door wegen af te sluiten.
Als ik nu kijk naar de gemeente en de verkeersveiligheid rond het kristal met al die busjes met een aantal asociale bestuurders. dan heeft de gemeente zitten slapen. Hier is de gemeente jaren mee bezig terwijl we allerlei instanties hebben die veiligheid kunnen aangeven. nee we gaan eerst bouwen en daarna onderzoeken. (Dank u gemeente Apeldoorn logisch dat Gemeente Apeldoorn geld te kort komt)