Het loket in het treinstation van Duffel moet open blijven


Gast

#1

2015-06-14 19:21

Een degelijke service moet blijven. Veel ouderen, onze psychiatrische patiënten, hebben problemen met een automaat.
Vaak is de automaat stuk en weet de kaartjesknipper op de trein van niets zodat je onterecht moet bijbetalen......
G

#2 Re:

2015-06-14 19:33

#1: -  

 Bijbetalen maar je krijgt die 7 euro wel terug...waarom vergeet iedereen dit erbij te zeggen ?

Paul Lever
De auteur van deze petitie

#3 Re: Re:

2015-06-14 20:04

#2: G - Re:  

 Dat is allemaal niet zo eenvoudig. Je moet dan nog bewijzen dat die automaat niet werkte. Soms geeft die automaat aan dat hij werkt... maar werkt het elektronisch betalen niet. Niet iedereen loopt met massa's klein geld rond want de automaat werkt enkel met muntjes of heel soms ook met bancontact! Je moet daarvoor op internet want aan het loket zal je niet meer geholpen worden... want dat is dicht. Ben je je treinkaart vergeten dan moet je op de trein een kaartje kopen en 7 euro toeslag betalen. Die kan je dan terugkrijgen als je je aan het loket aanbiedt. Juist... het gesloten loket...

 


Gast

#4

2015-06-14 20:46

Jonge mensen hebben nog regelmatig problemen met de automaat,oudere mensen zeker,waar moet onze maatschappij naar toe,als de gewone mensen van de straat steeds weer het gelag moeten betalen van het wanbeleid van de NMBS! Wij hebben ook vernomen dat de mensen aan de top nu de basis vormen van de omgekeerde driehoek,dus met de punt naar onder,met als resultaat een zeer wankele situatie tot verval!!!

Gast

#5 Re: Re: Re:

2015-06-15 06:34

#3: Paul Lever - Re: Re:  

 Je moet je niet aanbieden aan loket. Dit gaat allemaal via klantendienst. Geen idee waar u die info haalt maar het is in ieder geval foutieve informatie

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-06-15 14:00



Gast

#7 Re: Re: Re: Re:

2015-06-15 19:05

#5: - Re: Re: Re:  

 

Bij vergeten treinkaart moet je wel naar het loket.

Dat is de info die het personeel van de NMBS geeft aan de reiziger. Ze zeggen dat letterlijk. Zelf gehoord, zelf gevraagd... En wat staat er dan ook nog op de site van de NMBS op de pagina van die "klantendienst": 

  • Koop een biljet aan Boordtarief (prijs van het biljet + € 7) en ga binnen de 14 kalenderdagen (datum van de feiten inbegrepen) naar het loket van jouw keuze met het gekochte boordbiljet samen met je abonnement dat geldig was op de dag van de feiten.  Het volledige bedrag zal worden terugbetaald. "
  • Indien je geen biljet koopt aan Boordtarief, voor welke reden dan ook, zal de treinbegeleider een Vaststelling van Onregelmatigheid opstellen (€ 75). Je dient je abonnement dat geldig was op de datum van de vaststelling, binnen de 14 kalenderdagen (datum van de feiten inbegrepen) voor te leggen aan het loket samen met de vaststelling van onregelmatigheid. Deze wordt afgesloten en je moet geen € 75 betalen; enkel de administratiekosten (€ 8).

Dus: een loket is nuttig en is nodig. Het hoort bij een goede service.

 


Gast

#8

2015-06-16 10:37

Omdat ik zelf treinreiziger ben en liever geholpen wordt door een persoon, waar ik met mijn vragen terecht kan, dan door een automaat.
Mvg

Gast

#9 Re: Re: Re: Re: Re:

2015-06-16 19:50

#7: - Re: Re: Re: Re:  

 Ik zeg toch niet dat ik voor sluiting loket ben? Integendeel zelfs. En ja uw info klopt, als het over abonnementen gaat. Hierboven ging het over dat automaat kapot was en over een gewoon ticket


Gast

#10

2015-06-16 19:55

ik vind dat het station moet open blijven voor de ouderen en mindervalieden onder ons

Gast

#11

2015-06-17 06:41

Werkgelegenheid mag niet verloren gaan.

Gast

#12 Re: Re:

2015-06-17 10:03

#2: G - Re:  

 Omdat het in mijn ogen niet kan dat die verantwoordelijkheid om onterecht meerbetaalde centen te recupereren bij de reiziger zelf wordt gelegd. Je moet je eens voorstellen dat je in een winkel meer zou moeten betalen voor een product, omdat hun kassasysteem niet goed werkt, maar dat je wel de boodschap krijgt dat je die meerprijs kunt recupereren als je als klant kunt aantonen dat je recht in je schoenen staat en het kassasysteem van de winkel niet goed werkte ... 

verkeer(d)

#13 Re: Re:

2015-06-17 12:39

#2: G - Re:  

 Als de service van de NMBS ontoereikend is, moet de klant zelf achter zijn teveel betaalde centen lopen! Toch niet logisch, he.


Gast

#14

2015-06-17 16:36

De NMBS hebben enorm veel last van kortzichtigheid, de meeste beslissingen worden genomen op de korte termijn. Er is twijfel of een loket of een halteplaats nog wel hun kost opbrengen, dat wordt dan gesloten? Als reizigers met vragen zitten kunnen ze op de duur nergens meer terecht. Elk open loket is een levende reclame voor het spoor. Een automaat een oplossing voor wie nooit geen vragen heeft.

Gast

#15

2015-06-18 07:28

Als de zon op de automaat schijnt is het praktisch onmogelijk
te kunnen lezen wat er op het scherm staat.
Ofwel er een zonnewering zetten ???
Zo is het echt niet te doen....

Gast

#16

2015-06-18 08:24

Als 75 plusser wil ik uitleg aan het loket over mijn treinreis.
Ik rijd niet dagelijks met de trein daarom dit verzoek.

Gast

#17

2015-06-18 15:56

reeds meer dan 25 jaar neem ik de trein iedere dag naar mijn werk !! het station moet blijven !!

Gast

#18

2015-06-19 05:18

automaat is vaak stuk, waardoor je voor je etiket extra moet bijbetalen op de trein. Automaat staat trouwens op een zeer slechte plaats, als de zon schijnt, zie je niks op het scherm. Het tel.nr dat op automaat staat, daar krijg je ook geen antwoord.
Noco

#19

2015-06-23 15:53

Typisch Belgisch/Vlaams : eerst gans het station terug herstellen en schilderen om het dan te sluiten !!!!


Gast

#20

2015-06-27 13:01

Omdat een bemand loket tot de minimale dienstverlening behoort die van een instelling als de NMBS verwacht mag worden. Daarvoor ontvangt ze m.i. voldoende werkingsmiddelen.

Gast

#21

2015-06-30 18:45

Ben n Duffelaar ;o)

Gast

#22

2015-07-06 01:11

Afkomstig van Duffel en er meer dan 30 jaar trein genomen naar mijn werk