Burgerinitiatief: Nexit (Referendum over EU & Euro)

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Burgerinitiatief: Nexit (Referendum over EU & Euro).


Gast

#1

2015-04-30 21:17

En allemaal berenvellen en knotsen en terug de boom in.


Gast

#2

2015-06-13 19:14

Europa wordt of is al een dictoriale staat geworden en onderdrukt de rechten van de mens,daarbij is het de bedoeling om een vierde rijk op te zetten zonder oorlog.
De Euro brengt geen welvaart maar armoede,de enige die er baat bij heeft zijn de banken en verzekeraars. De burger betaald,brussel en de bankenlobby verbrassen.
Europa de communistische democratie!

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-07-05 23:10



Gast

#4

2015-07-20 13:04

Omdat ik gesloten grenzen wil en banen voor de nederlander en niet de buitenlander, daarnaast heeft de euro meer schade toegebracht dan vreugde!
E. Schrama

#5

2015-09-10 15:10

Om mijn eigen standpunt te verduidelijken, de reden waarom ik dit ben begonnen: Ik geloof zelf niet dat het 't beste voor ons land is om onze grenzen te sluiten, om volstrekt geen buitenlanders meer toe te laten, en om onze vingers in onze oren te steken en doen alsof de rest van de wereld niet meer bestaat. De rest van de wereld is er nu eenmaal, en het is aan ons om de beste manier te vinden om hier effectief mee om te gaan. Oftewel: Ik geloof niet dat het loont om een isolationistische politiek te voeren. Nederland is daar al te werelds voor.

Dat gezegd hebbende, streef ik ernaar om de macht terug aan de Nederlandse kiezers te geven die over de vele jaren langzaam maar zeker aan Brussel is overgeheveld. Omdat er aantal tastbare problemen met de EU zijn, en dat is een hele waslijst: Gebrek aan democratische besluitvorming, gebrek aan bestuurlijke doozichtbaarheid, dat 't ons klauwen vol met geld kost dat we beter aan onderwerpen zoals de zorg of sociale voorzieningen of cultuurbevordering of integratie kunnen besteden, het volstrekt gebrek aan besluitvaardigheid (crisis? Welke crisis?), en zo kan ik nog wel even doorgaan, met het opnoemen van wat er allemaal aan de EU mankeert ...

Voordat ik dit initiatief ben begonnen, heb ik mijzelf dan ook de vraag gesteld: Is de EU het waard om te behouden? Zelfs met alles wat er mis aan is? Is het mogelijk dat de EU ooit zo hervormd zal worden dat het wel naar behoren zal werken?

En mijn antwoord was: Nee, nee, nee ...

De waarheid is dat de EU een dode letter is. Toen men net na de 2e Wereldoorlog met de Europese Gemeenschappen begon, toen had men het idee dat dit een economische gemeenschap was met het uitgesproken doel om Europa weer welvarend te maken. Nu, echter, heeft Brussel het zich in 't hoofd gehaald dat de EU een echt land moet zijn, net zo echt als de VS of Rusland ... Alleen jammer dat de Europese polici hebben laten zien dat ze volstrekt niet samen  kunnen werken wanneer het er echt toe doet, en dat Europa als een blok geen vuist kan maken. En om nog zout op de wonde te leggen, heeft het Europese experiment (en voornamelijk nog de Euro) ertoe geleid dat de economische groei van Europa juist wordt gedrukt, wat dus precies het tegenovergestelde van het originele ideaal is!

Op een bepaald moment jezelf af moet vragen: Waar gaat dit nu helemaal over? Heeft dit nog nut? En wat betreft de EU, zie ik dat de EU ondertussen lang en breed bewezen heeft dat 't leven van de gemiddelde Europese burger er volstrekt niet beter van wordt ...

Ten laatste: Ik ben zelf geen isolationist. Ik geloof dat om Nederland beter en sterker te maken, dat we dan niet kunnen doen alsof de rest van de mensheid niet bestaat. Dat is niet realistisch. Maar voordat we ons land beter kunnen maken, moeten we onszelf natuurlijk eerst nog wel van Brussel zien te bevrijden.

Als u nog vragen hebt, wees niet bang om te vragen :-)

 

 


Gast

#6

2015-11-19 03:40

Omdat de opsomming van voor en nadelen van het lidmaatschap
van de EU duidelijk maakt wat er gaande is binnen de EU en wat
de gevolgen hiervan zijn voor Nederland!

Gast

#7

2016-02-23 06:47


Omdat het belangrijk is voor Nederland, weg uit de EU, Nederland moet onafhankelijk zijn van de EU.

Gast

#8

2016-03-02 11:55

De democratie is al een paar jaar weg.. Als volk moeten we ons verleningen en de macht over ons leven terug pakken.. Als er ons niet verenigen kan iedere gek ons regeren.. Weinigen van ons hebben in de gaten dat ze gevangen zijn in een heel klein wereld ..., met als god ' de economie'
Ik ben weer vrij en de wereld kan pas verbeteren als iedereen weer zijn echte vrijheid geniet.....

Gast

#9

2016-03-03 10:37

Nederland moet weer Nederland worden en geen geld infuus meer voor die ongekozen narcistische eurocraten daar in Brussel.

Gast

#10

2016-03-03 15:06

Omdat ik het dictatoriale gedrag van die eu demonen spuugzat ben.

Gast

#11

2016-03-07 19:57

NEXIT, hoe eerder hoe liever

Gast

#12

2016-03-08 01:18

Ben het eens met de stelling dat wij als Nederlanders, nooit hebben kunnen instemmen, een keuze hebben kunnen maken voor toetreding tot de EU, het gebruik van de Euro, en de afschaffing van de gulden!

Gast

#13

2016-03-08 17:45

Alles is al gezegd! We raken alles van waarde kwijt! Er is misschien nog een weg terug als Nederland weer zelfbesturend wordt en de burger meer inbreng heeft.

Gast

#14

2016-03-09 11:55

Nederland geen lid van de Europese Unie en de Euro meer is."

Gast

#15

2016-03-29 09:16

Het is tijd dat wij als Nederland zelf onze toekomst gaan bepalen en ons niet meer laten sturen door bureaucraten uit Brussel.

Gast

#16

2016-04-07 17:47

Ik ben de Brusselse regenten helemaal zat!

Gast

#17

2016-04-07 20:07

Ik heb deze petitie getekend omdat ik het EU apparaat wat op een ondemocratische wijze tot stand is gekomen.
Ik wil als NL staatsburger niet meebetalen aan het wangedrag van andere landen wij worden ernstig geremd in onze welvaart en Brussel is een bestuursorgaan met dictatoriale trekjes, daar zijn voorbeelden van te over om te noemen en mag iedereen voor zichzelf invullen.
Ik zou een Nexit referendum van harte willen ondersteunen.

Gast

#18

2016-04-08 11:27

Europese samenwerking is goed, maar "Brussel" moet niet boven maar onder de nationale regeringen staan, dienstbaar.zijn en zeker niet met racisten als Jean-Claude Junker aan het stuur. Racist hier in de betekenis van er op uit zijn de eigen bevolking te benadelen t.o.v. buitenlanders. EU mag wel gaan over handel etc. maar niet over politiek, zoals het verplicht opvangen van buitenlanders.


Gast

#19

2016-04-09 20:23

Er zijn al zoveel buitenlanders in Nederland en in Europa, kijk maar om je heen als je op straat loopt, en nou gaan ze met een truc de immigranten "vluchtelingen" noemen om het bij de bevolking geaccepteerd te krijgen dat er nog miljoenen bijkomen. We worden geregeerd door landverraders!

Gast

#20

2016-04-10 17:29

weg met het eu plebs
.
WdVteL

#21 Nexit onder aandacht brengen

2016-04-10 17:39

Ik ben het helemaal met je visie eens. Maar ik vind 70 reacties erg mager. Kun je geen stijl er niet bijhalen?  Die weten hoe je de bevolking achter je krijgt. Die hebben ook het Oekraïne referendum tot een succes gemaakt. Ik weet zeker dat er heel veel mensen over willen stemmen. 


Gast

#22 Re: Nexit onder aandacht brengen

2016-04-11 20:39

#21: WdVteL - Nexit onder aandacht brengen 

Beste mevrouw, mijnheer,

Fijn dat u hier getekend hebt, maar er is een andere site die de drempel wel zal halen, deze is te vinden op:

https://nexitreferendum.petities.nl/ 

die staan al boven de 21.000!

 


Gast

#23

2016-04-14 13:20

Ik ben helemaal klaar met de eu zoals het nu gaat. Eerst maar eens Nederland normaal op poten zetten lijkt me. Straks is geen Nederlander meer welkom hier in Nederland.

Gast

#24

2016-04-16 15:37

Nederland is niet meer baas in eigen huis. Belangrijke zaken die onze toekomst existentieel bepalen, worden in Brussel over onze hoofden heen ondemocratisch beslist. De waarde van ons geld wordt almaar verder uitgehold en van regeringswege naar Brussel uitbetaald in een bodemloze put, die almaar verder ten koste gaan van onze nationale sociale voorzieningen. Het uiteindelijke doel van een Verenigde Staten van Europa met landen die nog ver van ons afstaan, wordt ons in almaar sneller tempo opgedrongen zonder daar ooit enige zeggenschap in te hebben gehad. Samenwerking, vriendschap, handel en vrede in Europa is goed, ben ik samen met Nigel Farage helemaal voor. Opgeven van onze eigen identiteit en onafhankelijkheid niet.

Gast

#25

2016-04-19 14:29

Omdat ik tegen het gedrogt EU ben. 1Europa bestaat niet. Ik wil weer zeggenschap in eigen land!