POLITIE-CAO 2015
Neem contact op met de schrijver van de petitie
De minister wil voor een dubbelte op de eerste rang zitten. Onze arbeidsvoorwaarden zijn schaamteloos uitgehold de afgelopen jaren. Laten we nu een keer ons poot stijf houden en geen enkele sigaar uit eigen doos meer accepteren! Zoals al eerder is opgemerkt, is het van de zotte dat politiemensen (zoals het er nu voorstaat) tot hun 67e door moeten werken terwijl personeel bij defensie, brandweer, gevangeniswezen etc. veel eerder kunnen/mogen stoppen. De vorming van de Nationale Politie is één grote bezuinigingsslag voor de overheid, dus met de CAO zal het niet anders zijn. Onbegrijpelijk dat er in dit land bezuinigd wordt op de veiligheid van alle Nederlanders.
DE MAAT IS VOL!!
Ik ben 60 jaar en heb inmiddels 40 dienstjaren. Daarnaast heb ik voor 5 jaar aan overuren gedraaid, maar volgens de minister kan ik nog best tot mijn 67-ste doorwerken. Eerder stoppen is financieel niet haalbaar. En dan te bedenken dat voor kort collega's al met hun 58-ste jaar konden stoppen of als ze later stopten, een zak geld meekregen door een rekenfout van €600 miljoen. Ik vind dat ik voldoende voor de samenleving gedaan hebt en ook recht heb op een goede VUT-regeling, net zoals mijn voorgangers. En dan laat ik de vergelijking met de Koninklijke Marechaussee-collega's maar even buiten beschouwing, die wel op hun 58-ste van hun vrije tijd mogen genieten. Minister, kom voor de hardwerkende diender met een goed ouderenbeleid en VUT-regeling!
Afgelopen jaren heeft de Nederlandse regering de volgende stappen gezet waarbij ik als medewerker van de Politie de rekening mag betalen.
* Zwaardere huurlasten omdat mijn inkomen te hoog was. (gestraft voor ontplooiing door studie)
* Geen studiefinanciering meer, dus mijn twee dochters zullen schulden moeten maken om te studeren. Ik kan in ieder geval nauwelijks iets bijdragen.
* Levensonderhoud stukken duurder
* Woon 5 minuten van mijn werk (ooit verhuisd voor de baas) en nu gedwongen om naar Rotterdam te gaan
* Pensioen uitgekleed
* Al vier jaar lang geen cent meer salaris gekregen, maar wel BTW verhogingen enz enz gekregen.
Ik kan nog even doorgaan, maar per saldo heb ik de afgelopen jaren de waarde van mijn inkomen fors zien dalen. En dan maar niet te spreken over de jarenlange onzekerheid als gevolg van een reorganisatie. Ik wil u dringend verzoeken om ons salaris weer markt conform te maken.
F. Vink
We hebben nu lang genoeg ingeleverd en ja geknikt... het wordt onderhand eens tijd dat we worden gewaardeerd voor al het zware werk dat we verrichten. Een reëele/gepaste salarisverhoging EN het F.L.O. terug. Na 40 dienstjaren met (vervroegd) pensioen, net zoals bij Defensie en de Brandweer die er zelfs met 55 jaar uit kunnen. Niemand kan mij uitleggen waarom dat daar wel kan en bij de politie niet???
Voor onze directie en deze minister (en de vorige) zijn wij niet meer dan een nummertje in een excel sheet. Door de burgers worden we te vaak gezien als verkapte belasting inners. Wij moeten tot 67 door en de klassen op de politieacademie blijven leeg. Daar ben ik 38 jaar geleden niet voor bij de politie gekomen. De maat is vol, het roer moet nu om!