onderwijs baas over speelpleinwerk (NL/FR)

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie onderwijs baas over speelpleinwerk (NL/FR).


Gast

#26

2015-04-10 08:23

Ik ben zelf ook leerkracht en ik ben van mening dat kinderen ook vrij mogen spelen... Vakantie moet er zijn voor kinderen zodat ze zelf kunnen kiezen wat ze doen. Wat thuis of op school niet kan krijgt een plaats op het speelplein.
Ik denk ook dat zeker in brussel er snel schoolmoeheid opduikt, laat de kinderen in hun vakantie toch zonder de controlerende leerkrachten spelen.

Gast

#27

2015-04-10 09:46

Ik ben zelf animator en zou het ook niet fijn vinden als mijn speelse vakantie zou afgenomen worden.

Gast

#28

2015-04-10 11:13

Zelf ben ik van Hasselt 
Ik ben cursus hoofdanimator gaan volgen in Brussel en verschoot hoe gemotiveerd deze animatoren waren om hun kinderen elke vakantie opnieuw een geweldige zomer te geven.
De animatoren praten Nederlands tegen de kinderen dus op taalgebied is er geen reden tot klagen.

Ik zit momenteel in de opleiding als leerkracht lager onderwijs en we zijn het er allemaal over eens : kinderen hebben hun vakanties meer dan nodig! 

Verder is het belangrijk dat kinderen tijdens het spelen vrij zijn. Zo ontwikkelen ze zichzelf het beste als persoon, dit gebeurd niet wanneer een leerkracht zal zeggen wat zij moeten doen,...

SPEELPLEINWERK MOET SPEELPLEINWERK BLIJVEN


Gast

#29

2015-04-10 14:20

Ik wil dat speelplein werk moet blijven bestaat !

Gast

#30

2015-04-10 14:31

Vind dat kinderen moeten kunnen spelen is een basisrecht !!!!!!!!

Gast

#31

2015-04-10 15:19

Kinderen moeten de kans hebben om kind te zijn, speelplein geeft die kans elke zomer opnieuw. geen school met punten en rapporten maar spelen met vrienden en plezier en we moeten dat zo houden. -AV

Gast

#32

2015-04-10 17:08

'Speel'plein --> Spelen =/= Werken <-- School

Gast

#33

2015-04-10 18:18

Voorgekauwd spelen is onzinnig, kinderen moeten al aan genoeg voorwaarden voldoen. Vakanties zijn er niet om een aantal doelstellingen aan te vinken op een droge lijst opgesteld door een stel bureaucraten.
Bovendien is het organiseren van speelpleinwerk door scholen absurd als Guy Van Hengel zelf zei dat scholen hun deuren sloten voor het speelplein (werken deze in het voorgestelde systeem dan wel mee?) en als het notoire Brusselse plaatsgebrek in scholen ervoor zou zorgen dat niet ieder kind (in de buurt waar hij/zij woont) kan spelen. En waarom de verbintenis van een week speelplein? - opnieuw een inperking van de keuzevrijheid van jonge kinderen.
Waarom is het nodig dat leerkrachten zich moeten verbinden aan het jeugdwerk? (Willen zij wel hun vakantie hieraan geven na een schooljaar lesgeven?) Waarom niet voluit investeren in jonge animatoren die hun vakantie willen spenderen aan het geven van een fijne tijd aan kleine gasten? Geef hen die verantwoordelijkheid en het vertrouwen, het zal hen boven zichzelf doen uitstijgen!

Gast

#34

2015-04-10 20:50

het recht op vrijuit spelen afnemen, waar gaat dat heen? ik ben razend.

Gast

#35

2015-04-11 08:12

Als het onderwijs haar doelstellingen niet bereiken gedurende 10 maanden, moeten ze nog niet de tijd inpikken die kinderen zelf kunnen/willen/moeten kunnen invullen.

Gast

#36

2015-04-11 09:34

Speelplein moet blijven bestaan hoe het altijd is geweest !!! Het heeft geen zin om dit nu te veranderen !! Zeker niet na zoveel jaren!! Ouders zijn daar ook niet mee eens en animatoren willen niet op een schoolplein werken !! IK ZELF OOK NIET

Gast

#37

2015-04-11 11:55

Speelplein(werk) zorgt ervoor dat jongeren, kinderen openbloeien en groeien.  Een unieke kans! Neem ze niet weg. Tijdens het schooljaar moeten kinderen al genoeg presteren.

Spelen = basisrecht


Gast

#38

2015-04-11 12:25

Mijn kinderen en hun vrienden zijn al jaren actief op de Brussels speelpleinen. Ik zie de meerwaarde van hun werk en van het hele speelplein doorheen het hele jaar.

Gast

#39

2015-04-11 13:35

Speel plein moet een speelplein blijven!
Charlotte

#40 Recht op spelen

2015-04-11 20:13

Omdat een recht op spelen bestaat, omdat een recht op vrij spelen bestaat! Niet alles kan zomaar in punten gegoten worden. Ook door spelen exploreert en ontwikkelt een kind zich verder. Niet alleen schoolse activiteiten dragen hierbij. ook op een speelplein leren kinderen bij, bijvoorbeeld door een zelf verzonnen spel, ontwikkelt men creativiteit. Het gaat ook om samenspelen met vrienden en om nieuwe vrienden te maken. Speelpleinwerk kan dan ook onmogelijk met school verbonden worden


Gast

#41

2015-04-12 10:09

Speelplein is om te spelen, niet om aan schooldoelstellingen te werken !

Gast

#42

2015-04-12 11:03

Speelplein moet speelplein blijven, de kinderen komen om zich te ontspannen en de schoolbanken een beetje te vergeten, zeker in de zomer vele kinderen hebben de kans niet om op vakantie te gaan, en zij doen dat Dan bij ons om toch te kunnen genieten in een toffe sfeer met jonge animatoren die het graag doen !!!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-04-12 12:29



Gast

#44

2015-04-12 15:46

Omdat ik vind dat ieder kind recht heeft op spelen, en op vrijetijdsbeleving, in een ontspannen sfeer...

Gast

#45

2015-04-12 23:00

Je suis furieuse des changements qui auront lieu dans les plaines cet été!!!!je ne suis pas d'accord avec le projet de mettre des surveillants pour nos enfants ça fait 3 ans qu'ils vont à la plaine et ils s'amusent très bien je ne voit pas pourquoi apporter des changements. La plaine brouckere et populieren est une grande famille et mes enfants s'y sentent très bien!!!!! Si il y a des changements je ne mettrais plus mes enfants là ! !!!!

Je suis scandalisée 


Gast

#46

2015-04-12 23:13

Het experimentele, creatieve en verschillende inzichten op hoe animatoren/ vrijwilligers een groep willen leiden, is waar onderwijs te kort schiet. Het gaat hierbij niet enkel om de kinderen maar ook om de vrijwilligers zelf, het staan als animator is zeer geest verruimend en vormend. Laat een voetballer een voetballer zijn en een speelplein een speelplein.

Gast

#47

2015-04-13 19:58

Je trouve les animateur super génial et il sont très bien organisé

Gast

#48

2015-04-14 09:02

kinderen zitten al tien maanden op de schoolbanken.
Al spelend ontdekken ze een andere wereld die zeker even belangrijk is

Gast

#49

2015-04-14 10:22

Informeel spelen is ook leerrijk! Vriendschappen bouwen, al spelend ontdekken waar je goed in bent en wat je leuk vindt, samenwerken voor leuker spel, je fantasie gebruiken en je creatief brein voeden, je motorische ontwikkeling verbeteren, eens lekker uitleven zodat je je daarna weer beter kan concentreren... het zijn allemaal vormen van 'leren' die vaak beter worden opgedaan dan in een formele leeromgeving.

Gast

#50

2015-04-14 14:39

Aan de pipoos die dit in de hand werken. Deze mensen spelen met onze kinderen, U speelt enkel met ons geld!