Socialer beleid bij Sloeber

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Socialer beleid bij Sloeber.

Gian Vulsteker

#1

2015-02-08 20:32

Goede avond,

 

ik wil hier eens reageren.

 

Ik had op de vorige petitie ook gereageerd  (de petitie  die  wilde steun wilde betuigen aan dolores die ontslagen werd bij de sloeber).

Toen de petitie gesloten werd, kreeg ik een paar weken later een brief van de politie wegens laster en eerroof  dat ik tegenover het ocmw had gedaan.

Ik ben  geweest voor mijn verhoor bij de zedenpolitie in Ieper.

Ik ben niet voor de rechtbank moeten komen, dus moet ik toch geen zulke gortige opmerkingen gemaakt hebben ...

 

Ik wil maar mijn punt duidelijk maken, wie op een beleefde en correcte manier zijn gedacht zegt op dit forum zal misschien wel eens geïntimideerd worden door de plaatselijke 'hoogheden' maar mag toch zijn gedacht zeggen.

 

Gian Vulsteker

Mini Mie
De auteur van deze petitie

#2 Re:

2015-02-09 08:19

#1: Gian Vulsteker -  

 Hallo Gian

 

in de tijd heb ik de petitie voor Dolores ook ondertekend, maar ik heb nooit iets gehoord van de politie. Nu, als ik me goed herinner, kon je daar veel meer eigen tekst aan toevoegen, waar het hier gaat om handtekeningen te verzamelen, om dan hopelijk een herziening van de regels te bekomen. 

Ik begrijp zeer goed waarom er strengere regels gekomen zijn (al zijn de eerlijke klanten, die dus wel op tijd opvangmomenten afzegden) hier wel de dupe van wie alles vol boekte en zonder verwittigen zijn of haar kinderen toch niet naar de opvang stuurde... Maar dat is altijd zo! De 'brave 'mensen worden gestraft voor wie de regels niet naleefde. 

Soit, zoals ook in de inleidende tekst gezegd, er zijn zonder twijfel nog veel meer aspecten aan de nieuwe reglementen waarvoor we handtekeningen zouden kunnen verzamelen (dit 'tijdig reserveren en annuleren' is moeilijk werkbaar voor een werknemer met flexibele uren - die gaat niet graag de baas om een briefje vragen denk ik dan), maar vooral het feit dat de opvang strenger is dan school (of ook werkgever), vind ik verregaand. Mocht het mogelijk zijn om per kind 4x laattijdig te annuleren met een briefje van de ouders (en dus zonder boete), dan zou dit al tegemoet komen aan eendagsziektes bijvoorbeeld. Nu kost een eendagsziekte zonder doktersbriefje op woensdag bijvoorbeeld 8€ (3€ voor de maaltijd, 5€ boete), voor een kind dat er helemaal niet is geweest. Dit vind ik erover. Een volgende keer vraag ik alvast het eten in een plastic potje, zodat we dat 's avonds kunnen opeten ;-)

In elk geval, in deze petitie blijven we beleefd, en wordt het ook niet te persoonlijk (zoals bij Dolores wel zo was), dus ik hoop dat we kunnen bereiken wat we beogen: dat bepaalde regels herbekeken en versoepeld worden.

Ik hoop dat u uw eerdere ervaring met petities en het ocmw u niet weerhoudt om ook deze keer te ondertekenen? Desnoods anoniem? ;-)

mvg

gian Vulsteker

#3

2015-02-09 17:53

beste,

 

ik heb daar geen probleem mee om te reageren en een handtekening daaronder te zetten met mijn naam.

 

met vriendelijke groeten

 

gian

X

#4 OCMW Wervik volgde regelgeving K&G niet bij invoering boetesysteem

2015-02-18 10:31

Beste,

Onlangs vernam ik dat er een petitie werd opgestart naar aanleiding van de wijzigingen in het reservatie en annulatiebeleid. Volgens mij zijn hier toch wel onregelmatigheden gebeurd.
Zelf ben ik via een brief dd. 1 december 2014 op de hoogte gesteld van de wijzigingen in dit beleid, meer bepaald het boetesysteem.
Vanuit de regelgeving is het niet correct dat het OCMW Wervik dan start met dit systeem op 5 januari 2015. Daar de regelgeving (Besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de voorwaarden voor erkenning en attest van toezicht en het kwaliteitsbeleid voor buitenschoolse gezinsopvang en groepsopvang)het volgende vermeld in Art. 25: De organisator van gezinsopvang of groepsopvang heeft een huishoudelijk reglement dat door de contracthouder voor ontvangst en kennisneming wordt ondertekend, uiterlijk op het ogenblik van de ondertekening van de schriftelijke overeenkomst, vermeld in artikel 27. 

Elke wijziging van het huishoudelijk reglement in het nadeel van de contracthouder, 
waaronder een wijziging in het beleid over de prijs voor de buitenschoolse opvang of de 
waarborg, wordt minstens twee maanden voor de wijziging ingaat, schriftelijk meegedeeld en 
wordt voor ontvangst en kennisneming ondertekend door de contracthouder. De contracthouder 
heeft het recht om binnen twee maanden na kennisname van de wijziging de schriftelijke 
overeenkomst, vermeld in artikel 27, op te zeggen zonder enige schade- of 
opzeggingsvergoeding verschuldigd te zijn. 

Kortom we werden niet minstens 2 maanden voor de wijziging op de hoogte gebracht!!

Klachten voor OCMW Wervik kan je indienen bij d.beele@ocmw-wervik.be of bij Kind&Gezin: klachtendienst@kindengezin.be