Socialer beleid bij Sloeber

Waarom is het woord van de ouder niets waard bij de Wervikse BKO Sloeber? Waarom is de Sloeber strenger dan de school wat betreft ziektemeldingen? Waarom eist de Sloeber van bij dag 1 van elke ziekte van een kind een doktersbriefje of geeft het anders een boete?

Wij ijveren voor een herziening van de regelgeving. We begrijpen dat er een boetesysteem wordt ingevoerd, maar snappen niet dat een BKO strenger is dan de school. Mocht het boetesysteem kunnen worden aangepast in de lijn van de school, dan is dit voor veel ouders al werkbaarder. Je loopt toch niet voor een beetje buikpijn naar de dokter voor een briefje?

Ons voorstel: zoals op school: 4 afwezigheden door ziekte per jaar toestaan met een briefje van de ouder en dus zonder boete!

En hiermee zijn we nog braaf. Want ouders die in een flexibel systeem werken, wordt het met de nieuwe regels van de Sloeber ook niet makkelijk gemaakt. (5 dagen van tevoren opvang boeken of annuleren) Een briefje vragen aan je baas omdat je onverwacht langer moet werken om boetes te vermijden? Welke flexibel ingestelde werknemer wil met een dergelijke vraag naar de baas stappen??

Wij ijveren dus voor een socialer beleid bij buitenschoolse kinderopvan Sloeber in Wervik-Geluwe-Kruiseke!