Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug.


Gast

#176 Re: Re:

2015-03-04 11:34

#175: ADK - Re:  

 Wel leg ze dan met de billen bloot.

Ik ben wel eens benieuwd welke argumenten je zou kunnen aanhalen om dit circus te verdedigen.

Jeroen

#177

2015-03-04 17:29

De straten afsluiten zonder de problemen op de ring eerst aan te pakken is een slecht idee. Ik begrijp niet waarom men dit feit zomaar naast zich heeft neergelegd. Ik heb begrip voor het feit dat sluipverkeer niet fijn is. Maar mijn reistijd is nu gestegen van 45 minuten naar 1u15 - 1u20. En bij navraag in de buurt, is de impact op de reistijd voor velen erg groot.

Het is nu file alom in Mechelen en dat brengt veel meer ellende met zich mee dan voor de afsluiting.

Ik heb geen idee hoe erg het sluipverkeer precies was. Ik heb altijd vlot kunnen doorrijden rond 8u30 8u40 en van druk sluipverkeer was er geen sprake. Akkoord, er rijden in de spits auto's door van mensen die er niet wonen, maar echt vastgezeten heb ik er nooit.

 

 

 

 


Gast

#178 Re:

2015-03-05 07:08

#177: Jeroen -  

Opnieuw zwart op wit een bewijs dat onze buurt als sluipweg werd gebruikt naar plaatsen vele verder weg dan Mechelen.

Dit gaat dan ook niet over doorstroming, maar over leefbaarheid en veiligheid in Nekkerspoel. En zo zou het ook moeten. Doorstroming is iets voor grote assen zoals de R6 of de vesten.

Maar sommige hebben liever het leven van een kind om hun geweten, dan dat ze een blokje moeten omrijden!!


Gast

#179 Re: Re:

2015-03-05 10:01

#178: - Re:  

Hier is juist niets bewiijs van sluipweg.  Het is niet omdat je bestemming niet in de buurt ligt dat het een sluipweg is.  Je kan ook uit de buurt vertrekken naar een verdere lokatie.

Ik denk dat iedereen die van Sint-Katelijne-Waver komt of op de Mechelse Steenweg en zijstraten woont, en naar Mechelen wil, de Grote Nieuwendijk gebruikt.  Dat is de kortste en de snelste weg.  Als je met de GPS van Katelijne naar Mechelen rijdt geeft die ook meestal deze weg.  Dit is gewoon de rechtstreekse verbindingsweg tussen Katelijne en Mechelen.

Ik woon in de Meidoornstraat en denk je dat al het verkeer dat daar doorrijdt in de buurt moet zijn.  En daar is ook een zone 30 en een school waar dagelijks een hele hoop kindjes zich naar school verplaatsen.  Zijn jullie kinderen dan meer waard dan de onze ???


Gast

#180

2015-03-05 14:13

Je moet duidelijk in de politiek gaan om idiote dingen te kunnen waarmaken.
Daar heeft toch niemand met gezond verstand over nagedacht !

Gast

#181

2015-03-05 16:10

Prachtig initiatief ,spijtig dat niet iedereen zijn e-mail adres wil geven ,zodat niet iedereen meedoet,moesten we mee mogen stemmen einde mei ,dan zou men positiver zijn.
J.Simons

Gast

#182

2015-03-06 09:14

een ritje van Varenbosstraat naar Mechelen Noord (woon werk) duurt nu via R6 meer dan 30 min, terwijl dat voor die pest stops 10 min was.
Om van onze kant (varenbosstraat) naar de andere kant te rijden, zijn wij verplicht een ganse omweg te maken via R6 en Nekkerspoel/vesten, dewelke steeds vaststaan...
Graag stoppen met deze opstelling!
Peter S

#183 Re:

2015-03-06 09:17

#167: -

 Dat is inderdaad de aanzet geweest.


Gast

#184 Re:

2015-03-06 09:19

#182: -  

 Een fietstocht van de Varenbosstraat tot aan Mechelen Noord kan volledig langs de Vrouwvliet en duurt ongeveer 15 minuten.

Wanneer gaan de mensen nu eens begrijpen dat ze zelf het fileprobleem zijn waarin ze vast zitten! De mensen die helaas niet zo dicht bij huis kunnen werken en mede dankzij uw overbodige woonwerkverplaatsing met de wagen in de file staan, danken u!

Boerenkrijg-race-straat

#185

2015-03-06 09:20

Als er dit jaar gemeenteraadsverkiezingen zouden geweest zijn dan hadden ze deze belachelijke stops niet toegepast !!! 

Peter S

#186 Re: Re:

2015-03-06 09:24

#178: - Re:  

 wanneer ik van A naar B rij, neem ik de kortste of makkelijkste weg.

Wanneer dat door de nieuwendijk, caputsteenstraat of welke straat dan ook is, neem (nam) ik die.

Nu moet ik rondrijden langs R6 of de vesten, dewelke steeds stil staan... een rit van 10 minuten (door kleine nieuwendijk zo naar de Liersesteenweg) kost me nu meer dan 30 min over de R6

Heeft niets met het leven van uw of andere kinderen te maken?

Wanneer je met je kinderen op straat wil kunnen spelen ga je op 'den buiten' wonen of in een verkaveling met doodlopende straten.

 

Peter S

#187 Re: Re:

2015-03-06 09:27

#184: - Re:  

 mooi, en dan vanop mijn werk in Mechelen Noord naar klanten ook met de fiets?

Of dan met de fiets weer naar huis, de auto halen en zo naar de klanten rijden?

 


Gast

#188

2015-03-06 09:53

Heel goed initiatief! Deze onzin moet stoppen

Gast

#189

2015-03-06 10:24

Beste
Ben handelaar en ben het beu dat mijn klanten weg blijven Door deze aanpassing aan mijn wijk
Mvg
gast

#190 Re: Re: Re:

2015-03-06 10:34

#179: - Re: Re:  

Eigen wijk eerst

Eigen kind eerst...


Gast

#191 Re: Re: Re:

2015-03-06 10:47

#176: - Re: Re:  

 Ik vraag me trouwens af hoeveel van die handtekeningen hier 'uniek' zijn? Chapeau voor de mensen die het doen met naam en voornaam. Maar zelfs daar tel ik er sommigen al driedubbel. Laten we dan nog maar niet nadenken over die anonieme handtekeningen. Hoeveel daarvan zijn er uniek..? 500+ handtekeningen? Ik dacht het niet...


Gast

#192 Re: Re: Re: Re:

2015-03-06 11:01

#190: gast - Re: Re: Re:  

 Dit antwoord op mijn vraag of jullie kinderen meer waard zijn dan de onze, toont met welk soort mensen we te maken hebben.  Dit is de smerigste en meest egoïstische opmerking van het hele forum.

Met dit soort mensen kan je niet in discussie gaan en een oplossing zoeken.  Die denken alleen aan zichzelf.  Je kan er zelfs zeker van zijn dat zij wel onze straten gebruiken om naar hun bestemming te rijden en waarschijnlijk nog aan hoge snelheid.  Overal mag het, maar niet in hun straat.


Gast

#193 Re: Re: Re: Re:

2015-03-06 11:04

#191: - Re: Re: Re:  

 Denken is 1, weten is 2. Hoeveel handtekeningen hebben jullie al voor het behoud van de stops ?

100 ? Dacht het niet ... Nu het is geen schande om ongelijk te hebben. Bekijk het positief hé. Zoals de handelaren waar het water aan de lippen komt. Zoals de bus de schoolkinderen niet meer kan ophalen en afzetten. Zoals gehandicapten een deel van het traject in weer en wind moet afleggen. Maar dat is allemaal zo erg niet hé, als jullie kinderen maar veilig zijn. Positief blijven denken. Mei is een prachtige maand.

gast

#194 Re: Re: Re: Re: Re:

2015-03-06 11:08

#192: - Re: Re: Re: Re:  

 Ik denk in alle eerlijkheid dat niemand wil dat andere kinderen worden gekwetst, laat daar geen onduidelijkheid over bestaan.  Alleen ontwijkt u steeds de essentie die wordt besproken en die is nochtans duidelijk.   Als u verkeer stops op een bepaalde plaats moet het ergens anders naartoe, en ergens anders betekent ook dat het drukker en onveiliger wordt op andere plaatsen. Dat is pure logica en gezond boerenverstand.    Als u dat blijft ontkennen is er idd geen oplossing mogelijk waar iedereen zich in kan vinden.  Als men ook weigert inspraak te geven aan al diegenen die er nu last van krijgen moet je niet schrikken van boze reacties.  

Maar niemand wil dat kinderen worden gekwetst van wie dan dan ook.


Gast

#195 IRe: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-03-06 11:45

#194: gast - Re: Re: Re: Re: Re:  

 Ik ontwijk de essentie niet.  Als een gemeente beslist om stops te plaatsen, dan moet al dat verkeer inderdaad elders naartoe.  Als die andere straten daar niet op voorzien zijn, dan onstaan daar gevaarlijke situaties. Zorg er eerst voor dat alle straten hierop voorzien zijn en anders plaats je geen stops.

Je kan ook intussen minder drastische maatregelen nemen, éénrichtingstraten bijvoorbeeld.

Als ze daar toch stops plaatsen, dan moeten ze zorgen dat het verkeer op een redelijke manier aan de ring geraakt en dat die dan weer wordt aangepast zodat die al dat verkeer wel kan slikken.  Dat is nu totaal niet het geval.

Het punt is dat jullie jullie buurt veilig willen en van de gevaarlijke situaties in de omliggende buurten, liggen jullie niet wakker.  Als het bij jullie maar veilig is.  Eigen kind eerst dus, zoals er staat.

Jeroen

#196

2015-03-06 12:22

Inderdaad. Niemand heeft iets tegen een bewoonbare wijk. En natuurlijk wil niemand de veiligheid van kinderen in gevaar brengen. Ik rijd niet sneller dan 40 in de Caputsteenstraat. Het verlengde van die straat ligt er trouwens te erbarmelijk bij om überhaupt sneller te rijden:-). Ik wil alleen doelen op de kortzichtigheid van het plaatsen van de stops:

Route I

- Langs Putte naar bv. de Lierstesteenweg in Mechelen is het aanschuiven van voor het rond punt aan de Colruyt. Wil je rechtdoor (langs de Aldi) schuif je aan helemaal tot aan Nekkerspoel. Daar mag je dan in de file op de ring gaan hangen.

- Ga ja links op het rond punt, heb je miserie tot aan de lichten van de afgebrandde Quick, en vervolgens "onder de brug" aan de ring.

Route II

Via de R6 op de Liersesteenweg raken is ook erg leuk. De lichten die daar staan om links af te kunnen, laten een 3-4 tal auto's per keer door. Iedereen die Van Sint-Katelijne komt, mag nu ook lekker mee gaan aanschuiven. En het blijft er ook nog is lang rood.

Bovendien is de Nieuwendijkstraat een logische weg. Als er een échte oplossing zou moeten komen, dan moet er iets aan de situatie op de ring gedaan worden. Straten zomaar afsluiten en hopen dat alles goed komt, is gewoon, mijn excuses voor de directheid, een debiele beslissing van de stad. Wat had men nu verwacht dat er zou gebeuren?

Hebben jullie dan geen wederzijds begrip voor werkende mensen en zelfstandigen? Ik rijd ook maar enkel langs 'de sluipweg' omdat er geen oplossing is waardoor mijn reistijd niet met 50% toeneemt. Draai en keer het zoals je het wil, er is geen oplossing en jullie wonen nabij een invalsweg. Het mobiliteitsprobleem wordt nu erger gemaakt i.p.v. een echte oplossing te zoeken (wat wellicht duurder is dan wat paaltjes en wat borden).

 

Vergeet ook niet dat de werkende mensen het pensioen betalen eh:-). IK moet trouwens in Mechelen zijn. Ja, op de Lierstesteenweg. En ik neem graag de beste weg.

 

 


Gast

#197

2015-03-06 12:53

WELKE ONNOZELAAR HEEFT DIT SYSTEEM BEDACHT TREKT LANGS IK GERAAK NIET MEER BIJ MEN HUISDOKTER IK HEB OVERGEWICHT TE VOET GAAT NIET DIE PUIST DIE DIT HEEFT BEDACHT KAN ZIEN DAT HIJ MIJ ME MAAR OP ZEN RUG KOMT DRAGE EN NAAR ONZEN RITSKE BRENGT. KLEINE NIEUWENDIJK STOPT ERMEE

Gast

#198 Re:

2015-03-06 13:08

#196: Jeroen -  

 De Caputsteenstraat is zone 30! Daar 40 rijden is al 33% te snel. Of hetzelfde als 160 rijden op de autosnelweg. Alleen dat er op de autosnelweg geen scholen zijn.

Ongelofelijk.

Jeroen

#199

2015-03-06 13:24

Aan de kant van de Liersesteenweg toch niet? Daar is het gewoon 50 (dacht ik).

Dat er op de snelweg geen scholen zijn, vind ik niet zo ongelofelijk...

Herman van de Oude St. Gommarusstraat

#200 Pakskesdiensten geraken niet meer in de Oude St. Gommarusstraat

2015-03-06 13:40

Als je nu een pakje moet ontvangen van een pakjesdienst ontvang je niet een pakje maar een SMS of een telefoon met de melding ik geraak er niet, al de bruggen zijn afgesloten, hoe moet ik in de oude St. Gommarusstraat geraken? Ook vragen ze of het adres wel klopt of staan ze in de St. Gommarusstraat met mijn pakje. Tof. Pakjes diensten werken met een GPS en daar zijn de STOPS nog niet op aangegeven. Die mensen worden gek van dit verhaal. Stad Mechelen doe daar iets aan AUB.