Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug.


Gast

#1

2015-02-03 20:20

Dat oudere mensen zich ook nog kunnen verplaatsen word niet naar gekeken.
We kunnen ons niet meer verplaatsen met de fiets en met de bus zijn we na 2 overstappen 1h onderweg om van de boerenkrijgstraat naar de antwerpsesteenweg te gaan.
Bedankt burgemeester

Gast

#2

2015-02-03 22:10

Stop toch met het krankzinnige idee om de desbetreffende straten af te sluiten.... Gaat u het aan mijn werkgever uitleggen als ik elke dag te laat op mijn werk ga arriveren?! Stop die waanzin!

Gast

#3

2015-02-03 22:20

Maak van Mechelen een stad waar iedereen welkom is, ook mensen die buiten Mechdelen wonen,geen versterkte burcht, alleen toegankelijk voor voetgangers en openbaar vervoer!

Gast

#4

2015-02-04 06:40

De mensen die dit project bedacht hebben wonen volgens mij niet meer in deze wereld. Of ze denken alleen aan ZICHZELF

Gast

#5

2015-02-04 09:03

POLITICI: OPROTTEN en ZEKER DIE VUILE LINKSE GROENE RAKKERS!!
buurtbewoner

#6

2015-02-04 09:26

De bewoners van de straten die nu als sluipwegen worden gebruikt hebben ook recht op leefbaar wonen!! Het kan toch niet zijn dat mensen zich lekker rustig gaan vestigen in Sint-Kathelijne-Waver, om dan onze buurt en de ingang van onze scholen te komen terroriseren!

Een zone 30 is NIET geschikt voor doorgaand verkeer.

Kom ofwel dichter bij uw werk wonen, kom met de fiets, bus of trein naar uw werk (Sint-Kathelijne-Waver is ocharme 6 km van Mechelen-Centrum), gebruik de R6 of stop met zagen!

Want in uw eigen domheid beseffen jullie niet dat binnen 5 jaar ook onze buurt volledig vast gaat zitten. Op wie gaat ge dan zagen als ge zogezegd weer niet op uw werk gaat komen?

En aan de buurtbewoners die zich kwaad maken om de stops: het is allemaal te danken aan de inwoners van Kathelijne, Putte en Heist. Als zij onze straten niet zouden gebruiken om overal sneller te geraken en al de verkeersregels daarbij aan hun laars lapten, dan was er helemaal geen reden om eenderwat te veranderen!!


Gast

#7

2015-02-04 12:34

Veilig en toegankelijk verkeer voor iedere straat!

Gast

#8

2015-02-04 15:41

@buurtbewoner, wat met mensen die hun kinderen naar school brengen en dit nu niet meer kunnen? U noemt het terroriseren, maar besef wel dat dit vooral tijdens het spitsuur is. Voor de rest rijd er niet meer verkeer dan op eender welke baan richting het stad. Wil je geen verkeer, ga dan in een doodlopende straat wonen. In het verleden is al een dergelijk plan afgeketst door de meerderheid. Het probleem strekt zich veel verder dan Mechelen en 'uw buurt'. Vlaanderen is op vlak van infrastructuur 1 grote chaos, dergelijke plannen helpen allerminst. 

Nu krijgt een minderheid gelijk en voor zover ik weet is België een democratie en moet de meerderheid akkoord gaan. Of niet soms? Al blijkt het tegendeel steeds vaker (Sinksenfoor/Peulis).

De dienst ruimtelijke ordening loopt waarschijnlijk vol van mensen zoals u (dom, egoistisch en niet vooruitdenkend). Nu verschuif je het probleem gewoon naar andere buurten en wegen.

gast

#9 aan de buurtbewonder 6

2015-02-04 16:05

Beste buurtbewonder,

ik stel voor dat we uw straat vanaf 16 februari helemaal afsluiten zo dat u vanaf dan nog alleen met de fiets of te voet verder kan. Dan zal u mijn straat ook niet meer kunnen komen terroriseren en kunnen al uw vrienden buurtbewonders zich alle dagen volledig vrij op de straat bewegen zonder hinder.


Gast

#10

2015-02-04 18:31

Een zone 30 niet geschikt voor doorgaand verkeer?! Dan kunnen ze elke straat waar een school is gaan afsluiten... Waar ben je dan mee bezig! Nog meer files...Overal wordt er spijtig genoeg veel te hard gereden. Als ik 's morgens naar onze brievenbus moet,of mijn dochter in de auto wil zetten, is het oppassen dat ik niet omver gereden wordt. Hier rijden ze gewoon op het fietspad?!!! En wie weet binnekort nog meer, want wij (en nog andere straten) zijn mee de dupe van heel dit egoïstisch plaatje.


Gast

#11

2015-02-04 19:10

Met wat zijn die nu weeral bezig het trekt op niks in Mechelen met alles zoals het openbaar vervoer

Gast

#12

2015-02-04 20:16

De bureaucraat die dit proefproject beslist heeft werd waarschijnlijk, oftewel een fikse loonsverhoging beloofd om dit in te voeren, oftewel als wraakaktie omdat hij zijn rijbewijs niet behaald heeft omwille van dat hij 80km/u reed in de Grote Nieuwedijkstraat. Nu kan hij met zijn loonsverhoging een fiets kopen om op het gemeentehuis te geraken.

Al het verkeer langs Nekkerspoel en R6 omleiden is geen oplossing. Deze zitten nu al volledig vast in de spits. Binnenkort liggen beide ook lam voor de geplande werken. Langs waar moeten we dan?

Foxy

#13 Re:

2015-02-04 20:29

#6: buurtbewoner -  

 Wat een egoïstische reactie! Ga in een bos wonen he! Zijt gij het mss die deze stops heeft aangevraagd!? Zure buurtbewoner, dat ben jij!!

frodo

#14

2015-02-05 00:14

Dom, niet vooruitziend? Zuur?

Gaat dan liever zelf in een bos of op den buiten wonen, daar kunt ge zo veel en zo snel rijden als ge zelf wilt en kunt ge uw woorden rechtstreeks in de beerput dumpen.


Gast

#15 Re:

2015-02-05 09:56

#14: frodo -  

 tss tss frodo, niveau ! En dat zullen de "groenen" ook niet graag horen. Snel rijden in een bos... 


Gast

#16

2015-02-05 11:42

Wij wonen sinds 1979 in de wijk Nekkerspoel. Jammer genoeg heb ik ze zien verloederen, en nadien pogingen gezien van het stadsbestuur om onze wijk weer te 'verfraaien'. Jammer genoeg zijn er behoorlijk wat kemels geschoten in heel dit vefraaiïngsverhaal. En nu dit... Dit is voor mij de spreekwoordelijke druppel. Niet zozeer omwille van mezelf, ik heb nog jonge benen en kan gerust de fiets nemen. Dit doe ik nu al voor korte afstanden, dus voor mijn persoonlijk fietsgebruik zal dit weinig veranderen. Voor anderen daarentegen, zoals voor een inwonend familielid, dat terminaal ziek is, veranderd er ontzettend veel. De fiets nemen, te voet gaan of gebruik maken van het openbaar vervoer zijn meestal gewoon onmogelijk. Hij is aangewezen op de auto. Maar ieder zijn autogebruik wordt hier nu afgestraft, om welke reden dat je hem nu gebruikt. Bij een niet dringende opname, die we normaal met de auto kunnen doen, moeten we nu best wachten tot de spits voorbij is want Nekkerspoel geraken we tijdens die momenten niet op. De andere optie is om een ambulance te bellen, niet alleen wij draaien voor die kosten op, maar ook de ziekteverzekering (lees belastingbetaler). Mijn broer, die een paar straten verder woont, moet nu een hele omweg maken om tot bij ons te geraken. Waar zit de logica in heel dit verhaal???!!! We gaan de vesten en Nekkerspoel nog vaster zetten dan ze nu al zijn tijdens de spits. Is dit leefbaar Mechelen?! Nee, dit is terug gaan naar de prehistorie, waar er nog geen auto's waren. We maken geen vooruitgang, we gaan terug in de tijd!!!


Gast

#17

2015-02-05 11:44

Ik woon in Sint-Katelijne-Waver en rijd dagelijks langs de Grote Nieuwendijk of de Kleine Nieuwendijk naar Mechelen centrum om er te werken> Mijn probleem is niet dat ik een langere weg of zogenaamde omleiding zou moeten volgen maar wel de enorme tijd die ik zal verliezen door in de file te staan hetzij in de Nekkerspoelstraat - of aan de R6- en daarna op de Liersesteenweg. Ik heb ook ooit eens gelezen dat men de Nekkerspoelstraat onder handen zou nemen, wat als dat ook nog gaat gebeuren.

wendy

#18 Re:

2015-02-05 13:33

#6: buurtbewoner -  

 egoist..wij wonen hier in mechelen..ik doe men kind in de kribbe aan de zwaluwstraat en men zoon in hhart school sint-katelijne waver..wij mogen nog vrij kiezen denk ik..maar nu ga ik een 30 minuten langer onderweg zijn..ga dan in een boeregat wonen of een onbewoond eiland waar niemand komt


Gast

#19 Re:

2015-02-05 17:11

#6: buurtbewoner -  

 Beste buurtbewoner,

Ik gebruik deze straten dikwijls en ik kan tot de conclusie komen dat deze enkel tijdens de spits heel even wat drukker

zijn ,maar de rest van de dag kan je er in uw blote kont rondlopen !!!!!

Dus helemaal de moeite niet waard om de problemen die veroorzaakt worden door de afsluiting te rechtvaardigen ...

Zo zouden we evengoed heel Mechelen kunnen afsluiten in de spits ,want druk is het dan overal wel....

Maar als u denkt in een te drukke straat te wonen...wel dan nodig ik u eens uit op de Oude Liersebaan in de spits...

 

xo

#20 Re:

2015-02-05 19:16

#6: buurtbewoner -  

 Wat ik hier vaststel ,ben zelf een bewoner van de Nieuwe Dijk, dat jij een zielige persoon bent die niet op zijn werk moet geraken en geen kinderen moet weg brengen. Die het trouwens ook niet erg vind om heel mechelen rond te rijden om een paar boodschappen te moeten doen. Of je woont misschien net achter de brug ? Straten zijn in mijn ogen van iedereen,we betalen toch verkeersbelasting of niet ? Iemand zonder auto kan dat niet weten natuurlijk.

 

joske vermeulen uit schoten

#21 Verkeerssituatie Nekkerspoel

2015-02-05 21:20

Ik nodig je uit om een maand bij mij te komen logeren.

Je mag s'Ochtends al blij zijn dat je niet van je sokken wordt gereden om nog maar te zwijgen van de parkeerbroblemen. Als iedereen een beetje water bij de wijn zou doen in deze VERZUURDE maatschappij zou het leven zoveel mooier zijn.Is het nu zo moeilijk om een tiental minuten vroeger je wekker te zetten aub ?  Gun dit project het voordeel van de twijfel.Iedereen tevreden stellen kan nooit, dus STOP met zeuren.

buur

#22 Re:

2015-02-05 22:46

#6: buurtbewoner -  

Nekkerspoel is een woonbuurt, en niets anders. We zouden juist trots moeten zijn op een stadsbestuur die zulke maatregelen DURFT te nemen. ALs we enkel naar de meerderheid/grootste zagers luisteren, zal er namelijk nooit iets verranderen....de democratie is dood. Ik hoop wel dat het stadsbestuur dit ook toegeeft :-)

 

 

bvdl

#23 Het midden

2015-02-06 07:41

Ik begrijp de buurtbewoners maar ook de aanklagers van het stop scenario waaronder ikzelf!!! Het kan toch niet dat er vandaag geen andere maatregelen mogelijk zijn die voor alle partijen aanvaardbaar zijn. Hinder zal er altijd voor iedereen zijn maar laten we proberen om eerlijk of minstens zo gelijk mogelijk verdelen. 

Snellie

#24 Boerenkrijgstraat

2015-02-06 07:52

Ik woon in de Boerenkrijgstraat en zie er echt niet naar uit dat al het verkeer dat van Katelijne komt, verplicht wordt om via onze straat naar Mechelen te rijden. De files aan het verkeerslicht gaan zo lang worden, dat het weer ander sluipverkeer gaat genereren door bv de Zonnestraat. Het duurt nu al 20 min soms eer ik Mechelen uit ben, dat gaat er met dit plan zeker niet op verbeteren!


Gast

#25 Re: Het midden

2015-02-06 09:53

#23: bvdl - Het midden 

Er is in 2006 al een referendum geweest waarbij dezelfde mensen hebben geprotesteerd die nu ook protesteren. Toen zijn er zachte maatregelen genomen die niets hebben opgelost. De klachten zijn exact hetzelfde gebleven!!!!!!

Alles behalve stops of lussen is WEGGEGOOID GELD!!