Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug.


Gast

#151

2015-02-27 13:55

Ik denk dat ze in de Kleine Nieuwendijk niet goed weten wat ze willen.

Vorig jaar halen ze nog het nationale nieuws omdat ze beweren dat de wagens aan zeer hoge snelheden (tot 80 km per uur) door hun straat scheuren en hangen er overal bordjes met "graag traag" en "max. 50 per uur"

Nu blijkt dat er zoveel sluipverkeer door hun straat komt dat het niet meer veilig en leefbaar is.

Nu moet iemand mij eens duidelijk maken hoe je aan hoge snelheid door de Kleine Nieuwendijk kan rijden, als het er zo druk is.  Dat kan gewoon niet.

Hun enige doel is de straat afsluiten.  Als het niet kan door de te hoge snelheid, dan proberen ze het nu wel door de drukte.


Gast

#152

2015-02-27 15:46

de muur van Berlijn moet weg, ook het enkelrichtingsverkeer op de Grote Nieuwedijkstraat
van 50 meter moet verdwijnen hiervoor moeten wij
3 a 4 km rond rijden !!
Voer enkelrichting in langs de 2 spoorwegbruggen
volgens mij een eenvoudige oplossing

Gast

#153

2015-02-28 17:50

Stop met de straten af te zetten.ik ben altijd 30 minuten te laat op men werk. Ik hoop dat allemaal samen tegen gaan stemmen
buur
Gast

#154

2015-02-28 22:28

het is niet aan jullie te beslissen over wel of geen stops :-)

Dat hele participatieproject is een grote vergissing, en zet mensen alleen maar tegen elkaar op.

Ik vind dat het stadsbestuur duidelijker moet communiceren, dat de huidige situatie gewoon onhoudbaar is, en drastische maatregelen vraagt. Helaas zijn hierbij de stops nodig zo lijkt het, de zachte maatregelen werken gewoonweg niet. In een wijk als nekkerspoel is geen plaats meer voor de auto in de huidige vorm. Zeker nu er nog honderden woningen bijkomen.

Ik hoop dat de tegenstanders eindelijk eens stoppen met klagen en zagen , en gaan werken aan dat alternatieve voorstel, jullie tijd raakt stilaan op.

 

Gast

#155 Re:

2015-03-01 13:51

#154: buur -  

 Het komt er dus op neer dat u democratie maar ok vindt als de uitkomst is zoals u het graag heeft.  Als anderen plots dus een hele last bij krijgen om u minder last te bezorgen vindt u dat normaal en moet een ander gewoon zwijgen.    Knap van u. 

Mogen zij voorstellen om de mechelsesteenweg af te sluiten voor iedereen die voor deze stops gekozen heeft alsook de nekkerspoel.  Als we namelijk uw redenering volgen mogen wij ook beslissen over wat wij willen, en wij willen niet dat extra verkeer want het schaadt onze gezondheid en ons milieu.  

Wat denkt u, sluiten wij katelijne en nekkerspoel af voor al die voorstanders ?


Gast

#156

2015-03-01 15:30

Het zijn inderdaad enkel de mensen die aan de goede kant van de stops wonen die er voordeel bij hebben. Aangezien ik net achter de stops woon,mag ik elke dag in de file gaan staan. Ook wordt er niet bij stilgestaan dat de handelaars op de Liersesteenweg zeer slecht bereikbaar zijn geworden,waardoor zij nu al minder cliënteel hebben. Er is echt niet goed nagedacht over alle gevolgen van deze stops. Er dient DRINGEND een aanpassing te gebeuren om conflicten te vermijden!

Gast

#157

2015-03-01 16:30

na twee weken terug te komen uit het buitenland en dan dit aan te treffen vreselijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mijn parking aan de paardenkerkhofstraat te bereiken is bijna onmogelijk geworden!! laat staan eruit rijden ! goed voor het milieu zal gegarandeer meer liters diesel oprijden nu!!!

Gast

#158 Re:

2015-03-02 10:13

#152: -  

 De beste oplossing vind ik zelf ook, als het voor kv kan !!!!!waarom dan niet voor iedereen, die groene kikkers van kleine nieuwendijk moeten maar in hun tuin feesten die  is groot genoeg, woonzelf in de buurt, die vergeten duidelijk dat ze in een stad wonen en zich moeten aanpassen in plaats de hele wijk te pesten zoals het nu is voor mijn part mag het al einde mei zijn en ben niet alleen zeker weten !!!!!


Gast

#159

2015-03-02 17:46

Het is echt een schande wat ze met al die straten gedaan hebben.ik kom bijna elke dag te laat op men werk, moet zoveel omrijden om ergens te geraken.je word letterlijk vastgebonden aan uw voeten en armen, das pure pesterij wat de mensen hebben aangedaan. Ik zal zeker tegen stemmem.deze systeem moet weg

Gast

#160

2015-03-02 17:47

Het heeft weinig zin om 2 van de 4 toegangswegen naar Mechelen centrum dicht te gooien. Dit heeft als gevolg dat al het verkeer zich verplaatst naar de 2 andere invalswegen waardoor het verkeer nog meer gaat vastzitten op deze wegen en vesten , onnodige uitlaatgassen meer uitstoot door aanhoudende filles ( zelf op niet-spitsuren ) etc.De straat dient ook niet gebruikt te worden als speelruimte, daarvoor zijn er parken, speelpleinen of eigen tuinen. Misschien kunnen de voorstanders van het huidig plan al beginnen met zelf geen auto te bezitten. Ik heb ook niet graag dat zij voorbij mijn deur rijden. Een beetje meer tolerantie tgo elkaar zou veel aangenamer zijn. Een 1-richtingsverkeer op de nieuwendijken zodat er een lus kan gemaakt worden met een snelheidbeperking van 30 km/u zou een veel nobelere , minder egoïstische en veel doeltreffendere oplossing zijn.
Voor de middenstand in deze regio is dit gewoon moordend.Greta

Gast

#161

2015-03-02 18:01

Die stops moeten weg, welke barbaar heeft zoiets bedacht, voor gewoon even naar de winkel te gaan moeten de mensen zoveel omrijden, echte schande.ik hoop echt dat het dringend iets aan veranderd en die stops weg moeten, zo kan het niet verder,

Gast

#162

2015-03-02 18:09

Heel fraai zoals dit mobiliteitsplan is opgesteld! Voor enkelen , vooral connecties( ?!?)van bepaalde politici, is dit positief, voor elke andere buurtbewoner, een nachtmerrie.
OP de gemeenteraad van vorige week werd er heeeel duidelijk vermeld dat Uplace AMPER 12 minuten rijden is vanuit Mechelen, Mechelen is bijna een half uur aanschuiven vanuit sint-Katelijne-Waver. MET GRATIS parking aan de deur. Zodus: wie slim is en kan rekenen gaat naar Uplace shoppen dankzij het grandiose mobiliteitsplan van Mechelen.

Gast

#163

2015-03-02 18:43

Voor mij en velen is de grote Nieuwendijk een invalsweg naar Mechelen , ik woon op de Mechelsesteenweg.  Dit zijn geen sluipwegen dit is doorgaand verkeer.  Dit blijkt zelfs tijdens de stops nog zo. De Lijn blijft het als invalsweg gebruiken en ook de gemotoriseerde politie zagen we dit al doen. De gewone burger moet als invalsweg naar Mechelen eerst richting Bonheiden. Dit kan alleen maar chaos geven!


Gast

#164

2015-03-03 11:26

Heel omgeving nekkerspoel wordt verpest.ik ga zeker niet akkoord met dat straten af te sluiten aan de spoorbruggen.elke morgend fille aan nekkerspoel, aan de zwarte zustervest,aan telenet.totale ellende.stem aub massaal tegen dit gepest, geef ons straten terug . STEM TEGEN . STEM TEGEN .  STEM TEGEN


Gast

#165

2015-03-03 11:36

  1. DEZE STOPS MOETEN DRINGEND WEG, WAT VOOR EEN BELACHELIJK GEDOE IS DAT, OPEN ONZE STRATEN TERUG, DIE MENSEN DIE DEZE SYSTEEM BRDACHT HEBBEN ZOUDEN BETER IN EEN BOS GAAN WONEN, IN PLAATS TE VERPESTEN VOOR HELE OMGEVING.WE ZIJN SLACHTOFFER IN ONZE EIGEN STRAAT

Gast

#166 Re:

2015-03-03 14:15

#154: buur -  

 Het is inderdaad niet aan ons om dit te beslissen, maar ook niet aan jullie.  Dit is iets dat samen moet beslist worden, door de mensen die er wonen, en de mensen die er gebruik van maken uit de omgeving.

Het gaat hier niet om jullie privé weg.  In jullie huis en tuin beslissen jullie zelf wat jullie willen.  De straat is openbaar en dus van iedereen.  Het algemeen belang gaat nog altijd voor op het privé belang.

Laat ons dus samen naar oplossingen zoeken.

Fluppe

#167

2015-03-03 19:29

Volgens mij is de voornaamste - en misschien enige - reden van het afsluiten van de spoorbruggen voor het autoverkeer de in gebruik name van de fietsostrade.  Deze fietsostade is een mooi project maar de aansluiting in Mechelen is een fiasco : het fietspad dwarst drie staten waarbij auto's en fietsers elkaar absoluut niet zien aankomen.  Ongevallen staan in de sterren geschreven en het stadsbestuur heeft dan maar voor de gemakkelijkheidsoplossing gekozen : de katastrofale tweedeling van de wijk.

Het kenmerk van een autostrade is het ontbreken van gelijkgrondse dwarsstraten... Was het niet mogelijk geweest de fietsostade aan te leggen in de hoogte, bijna op het niveau van de sporen (zoals de oversteek van de Nete in Duffel)?  Achter het kerkhof en tussen Rumoldus- en Caputsteensteen is ruimte genoeg om comfortabel hoogte te winnen.  Eventueel met een afrit in het midden tussen Caputsteenstraat en Kl. Nieuwendijk (en geschrankte hindernissen bij aansluiting van het fietspad op deze straten).

De bruggen in Caputsteenstr. en Kl. Nieuwendijk kunnen dan openblijven.  Men zou dan bv. eenrichtingsverkeer kunnen organiseren van Gr. Nieuwendijk naar Liersesteenweg via Kl Nieuwendijk en Kerkhoflei.  En omgekeerd van Liersesteenweg (Telenet) naar Gr Nieuwendijk via de Caputsteenstraat met eveneens enkelrichting van Caputsteenstraat naar Kerkhoflei.

Mijn gedacht!


Gast

#168

2015-03-04 08:51

HET IS EEN WARBOEL, waarom sluit men die spoorbruggen.ik moet elke die ellende mee maken om in fille te staan.voor gwn naar de winkel moet ik 2 km verder omrijden om wille van die stomme stops. Dat moet veranderen


Gast

#169

2015-03-04 09:06

DAT HELE STRATEN PLAN TREKT OP NIETS. SMORGENS ZIT OVERAL VAST, MENSEN KOMEN TE LAAT OP WERK, SCHOOL, KRIBBE, ENZ.... DEZE SYSTEEM MOET DRINGRND OPGEGEVEN WORDEN. 80% VAN DE MENSEN IN DE BUURT NEKKERSPOEL IS TEGEN DIT PROJECT , EN TOCH WORDEN DEZE MENSEN AAN DE KANT GESCHOVEN.DUS DAAROM LAAT AUB VAN JULLIE HOREN EN STEM DAT SYSTEEM WEG, GROETEJES TANYA

Gast

#170

2015-03-04 09:21

IK BEN ER TEGEN , IK MOET ELKE DAG OMRIJDEN OM NAAR MEN WERK TE GAAN, MEN KINDJE AF TE ZETTEN AAN SCHOOL KOM ALTIJD BIJNA TE LAAT, JE WORDT GEDWONGEN OM SNELLER TE RIJDEN OM TOCH OP TIJD TE GERAKEN. HEEL ONZE STRAAT IS ER TEGEN EN TOCH WORDEN WE NIET GEHOORD. BART SOMERS SLUIT ZIJN OGEN EN DOET NIKS, ALS BURGEMEESTER MOET JE WETEN WAT ELKE DAG DIE MENSEN MOETEN MEEMAKEN,ELKE DAG IN FILE STAAN,OM WILLE VAN DEZE STRATEN AT TE SLUITEN. IK HOOP ECHT DAT DEZE STOPS AAN SPOORBRUGGEN WEG MOETEN.

Gast

#171

2015-03-04 09:37

INDERDAAD DE MEERDERHEID VAN DE MENSEN IS ER TEGEN, DAAROM MOET ER IETS VERANDEREN.WE KUNNEN DAT NIET AANVAARDEN.ER MOET EEN OPLOSSING ZIJN, ZOMAAR DE STRATEN AFSLUITEN KAN NIET, MENSEN WORDEN ZELF SLACHTOFFER VAN.IK VIND HET OOK DAT ZO VERDER NIET KAN.DE SPOORBRUGGEN MOETEN TERUG OPEN

Gast

#172

2015-03-04 09:45

PURE PESTERIJ ,OPEN ONZE STRATEN TERUG

Gast

#173

2015-03-04 09:51

IK BEN ER TEGEN EN IK STEM 100% TEGEN IN MEI. DIT GEDOE MOET OPHOUDEN.

Gast

#174

2015-03-04 09:58

>>>>>>>>>>>>STEM TEGEN <<<<<<<<<< STEM TEGEN
ADK

#175 Re:

2015-03-04 10:57

#115: -  

 Wel de juiste info meegeven aub ipv leugens te verkondigen: ja de 10 parkeerplaatsen op GND zijn weg. Wel even erbij vertellen dat er 30 plaatsen werden voorzien in tussengebied GND - Kalverenstraat. (om max 30m verder dus) Oeps...vergeten zeker?

En zo kan ik er hier nog wel wat met de billen bloot leggen...