Bezwaar Besluit bedrijfsmatig houden van honden

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Bezwaar Besluit bedrijfsmatig houden van honden.


Gast

#76

2015-02-01 17:44

Vind het niet goed dat een kleine Hobby fokker gepakt wordt en de broodfokkers door kunnen gaan

Gast

#77

2015-02-01 19:33

Straks pakken ze ook nog je rijbewijs af omdat de verkeersregels veranderen het moet niet gekker worden!!


Gast

#78

2015-02-01 20:10

Als dit doorgaat, gaan juist de kleine fokkers die het beste voor het ras willen er aan onderdoor. Dit zijn juist de fokkers die fokken voor het ras en niet om alleen te vermeerderen en de beurs te spekken. Dit is alleen goed voor de broodfokkers, die zullen sterker worden. Het word nu meer en meer in de hand gewerkt om zonder stambomen te gaan fokken. Het is niet meer te doen voor een hobby fokker om aan deze regels te kunnen voldoen.

Gast

#79

2015-02-01 22:12

Door deze wetgeving zullen zoals uzelf al aangaf vele wat oudere en toekomstig nieuwe fokkers stoppen. Zelf heb in de afgelopen 30 jaar de nodige know-how (o.a. epilepsie/gebitsafwijkingen en botkanker) in een fokprogramma verwerkt. Dit alles zal datvoor altijd verloren gaan en inderdaad de gezondheid van het ras niet ten goede komen. Velen vragen mij om advies bij een dekreu-keuze.
Bea

#80 Bezwaar Bedrijfsmatig fokken van honden

2015-02-02 12:19

Als kleine fokker van hooguit twee nestje per jaar kan ik deels meegaan in de nieuwe wet en regelgeving. Ik denk dat Broodfokkers hierdoor ook geraakt worden en zie niet in waardoor zij zouden worden ontzien door deze nieuwe wet. Deze geld voor ALLE fokkers, ook zij die vele puppy's  in schuren houden en winst maken. Ik ben zeker niet tegen enige scholing, integendeel. Ook naar puppy kopers vind ik het een goed signaal dat er integer en met kennis wordt gefokt. een certificering zou ik dan ook graag gaan halen. In Barneveld ( opleiding  dierverzorging ) kun je nog wel een verkorte cursus volgen. ik start  daarmee op  15 april. de opleiding beslaat vijf werkdagen verdeeld over een paar maanden. Wat wel absurd blijft is dat ik ook alles van katten af moet gaan weten terwijl ik van mijn leven nooit een kat zal fokken. daarbij is de stage eis natuurlijk ook absurd te noemen. Buiten de tijdsinvestering (inderdaad ik heb gewoon een baan) zien de bedrijven waar je stage moet gaan lopen je al aankomen. Voor MBO ers zijn er al niet genoeg stageplaatsen. Slecht over nagedacht. Ik hoop echt dat de staatssectertaris bij zinnen komt en dat er eventueel samen met de Raad van Beheer, en een afvaardiging van  besturen van rasvereningingen, een aangepaste regeling voor kleine fokkers zal komen. Daarnaast vind ik het belangrijk dat ook kopers opgeleid worden. Een grote reklamecampagne  zou moeten worden gestart. Waarin gewaarschuwt wordt voor broodfok, en waarbij de koper leert naar DNA onderzoeken/uitslagen , HD en ED uitslagen etc te vragen op een moment dat zij een pup aan schaffen. Uiteindelijk is het vooral de kopersmarkt die ervoor zorgt dat er zieke pups gefokt worden. Kwestie van vraag en aanbod.


Gast

#81

2015-02-02 17:18

Voor hobby fokkers wordt het door deze verplichting onmogelijk om nog af en toe een nest te fokken.

Gast

#82

2015-02-05 13:25

Zeker nodig om stappen te ondernemen op dit gebied, maar in mijn ogen dient onderscheid te worden gemaakt in de omvang van de fokkers: maximaal 1 nest per jaar bv lagere eisen dan 2 of meer per jaar enz.

Gast

#83

2020-06-26 21:59

mijn chow chow komt bij Ilona en Gerwin Biesheuvel van Gameren vandaan uit een brabants dorp Wijk en aalburg. Hele lieve mensen die een hart voor dieren hebben. Hondjes zien er heel goed uit, goed sociaal opgevoed, en dat merk je echt in omgang.Ouder honden zijn ook prachtig lief, en gezond. Onze poedel komt uit Eersel bij Petra van Straten ook een heel goed adres waar de honden goed verzorgt worden ook mensen met een hart voor dieren.

Voor mensen die een gezonde sociale pup zoeken kijk eerst even op de broodfokkers lijst voordat je ergens gaat kijken.