Bezwaar Besluit bedrijfsmatig houden van honden

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Bezwaar Besluit bedrijfsmatig houden van honden.


Gast

#1

2014-12-11 17:43

Het heeft zo geen enkele zin , nu worden weer de goeden gestraft
me

#2

2014-12-11 18:02

het is zo jammer dat de stamboom fokkers weer de dupe moeten worden van het broodfok circuit , die ze op deze manier verder in de hand werken , die zijn niet controleerbaar , en kunnen doen wat ze willen , wat gaat een hondje straks wel niet kosten ook met alle kosten die de fokkers steeds voor hun kiezen krijgen , het word steeds meer en meer , het is straks niet meer te doen en mensen kopen een pup ergens die dan doodziek is bij een broodfokker , zitten met torenhoge dierenarts rekeningen en bergen verdriet , omdat de overheid denkt of juist niet natuurlijk , laten we lekker link gaan doen !!

Petra
Gast

#3 Help de fokkers die het juist goed willen doen!

2014-12-11 21:36

De politiek, 1e en 2e kamer, zouden eens de twee (oudere) afleveringen van Tros Radar over malafide broodfokkers, import uit Slavische landen moeten bekijken. Dit wil je niet! Deze fokkers willen echt iets aan het probleem doen door vers bloed in te kopen. Als de richtlijn niet geld voor wie 1 pup houdt, dan werk je incest in de hand!


Gast

#4

2014-12-11 22:10

De nieuwe regelgeving werkt broodfok in de hand doordat er straks minder hobbyfokkers zijn.

Gast

#5

2014-12-11 23:14

De goede fokkers moeten het weer ontgelden,
Zo werken ze de broodfok in de hand

Gast

#6

2014-12-12 05:58

Oke dat ze de broodfokkers wil aanpakken is het een prima zaak als ze alle broodfokkers kunnen stoppen. Maar zo word het voor de hobby fokkers die zeker met liefde met de honden omgaan vindt ik al die regels te zot voor worden.

Gast

#7

2014-12-12 07:28

pak de broodfokkers maar eens aan ipv de hobbyfokkers die wel volgens de wettelijke richtlijnen fokken

Gast

#8 Break The System

2014-12-12 08:08

Diep triest hier in Nederland. Er worden maar regels ingesteld en degenen (hier handelaren) die gepakt moeten worden gaan altijd vrij uit. Liefdevol voor een ras inzetten wordt je onmogelijk gemaakt. Door alle testen en wetgevingen. Het kost tegenwoordig kapitalen en ze denken dan ook nog dat je er wat aan overhoudt? Het wordt je maar gewoon allemaal afgepakt en het leed mag de persoon zelf mee leren omgaan. Break The System, ga erbij.


Gast

#9

2014-12-12 11:53

Dat honden fokkers moeten weten waar ze mee bezig zijn vind ik erg belangrijk maar het moet wel haalbaar zijn voor fokkers waarom geen cursus vanuit de rassenvereniging die zo begaand zijn met hun ras maar nee ze steken liever hun kop en het zand dan een cursus waar ik onderhand een dierenarts moet zijn stage plekken zijn niet haalbaar maar waarom stage ik heb al 15 jaar ervaring met stront ruimen en verzorging en als ze ziek zijn ga ik
naar dierenarts ik speel niet voor eigen dierenarts dat doen de broodfokkers wel en het gaat maar om 500.000 rashonden RVB geeft zelf toe dat het grootste probleem ligt bij niet rashonden hoe dom kun je zijn speel de broodfokkers nog meer in hun hand!!!

Gast

#10

2014-12-13 10:26

Onrealistisch en zeer onduidelijk voorstel! Hoewel ik zeer voorstander ben van kennis in bloedlijnen en gezondheid denk ik dat de overheid hier de plank finaal mis slaat!

Gast

#11

2014-12-14 12:06

De eisen worden steeds gekker, maar ook broodfokkers kunnen deze cursus volgen dus wat heeft het voor nut?

Gast

#12

2014-12-17 12:27

En na deze wet? Kom er daneenwetom kinderen te mogen krijgen en opvoeden?
En idd duidelijkheid, want zonder facebook had ik dit niet eens geweten

Gast

#13 Re:

2014-12-19 17:59

#12: -  

Wist je dat er nog een wet aan komt Fairfok mij ogen foutfok daar kun je ook petitie tegen aantekenen daar verlangen ze straks ook nog 11 jaar garantie moet geven  op je pups geen ene goede fokker heeft zin in telefoontje u hondje is ziek, mensen ga je zelf daar ook in verdiepen zelf die wet is niet haalbaar de broodfokkers krijgen nog meer vrijspel nogmaals mensen ga je daar ook in verdiepen!!!

guido

#14

2014-12-30 10:04

 Er zijn al meerdere avonden gegeven door raad van beheer en een adcocaten kantoor (deze voert momenteel de rechtzaken die tegen fokkers zijn aangespannen) over de nieuwe wet katten en honden besluit 2014, hier werd ons verteld (+/_ 200 kleine fokkers ) wat ons te wachten staat, en hoe wij ons moeten indekken tegen deze nieuwe wet. Er zijn namelijk nieuwe regels een 50 tal nieuwe indicatoren die voor ons kleine huiselijke fokkers (aangesloten bij de raad van beheer en een club) niet haalbaar zijn om op een leuke manier nog honden en katten te fokken. De enigste manier om niet bedrijfsmatig te zijn is de pups verkopen aan familie en vrienden, niet adverteren, geen informatie geven via je site, en niet meer nestjes te fokken dan 1 per jaar en dan ook niet achtereenvolgens elk jaar. Ja met andere woorden WE ZIJN DE KLOS. Als je daarbij ook nog de andere 50 tal nieuwe regelgeving bijvoegd is het werkelijk niet meer te doen om nog te fokken voor zowel fokkers die al 40 jaar bezig zijn met een verandwoord fokbeleid als iemand die 1 nestje verantwoord fokt per jaar.

Inderdaad de wereld op zijn kop.

 

 

 

 


Gast

#15

2015-01-21 10:48

Ik heb de reacties eens allemaal doorgelezen en in elk stukje commentaar zit waarheid. Ikzelf heb sinds de jaren 90 een kennel. Heb AKK gedaan , verschillende kampioenen gefokt, bloedlijnen uitgestippeld,gezondheid van betreffende vaders en moeders nagetrokken om een zo¨n gezond mogelijke hond te fokken,zodra er iets was met een pup direct naar een dierenarts, waarvan zelfs een dierenarts bij ons een pup heeft gekocht omdat hij wist hoe wij fokte. Die broodfokkers,die moeten worden aangepakt , dat zijn de boosdoeners! Met deze regeling gaan de hobby fokkers die volgens alle regels fokken ten onder aan de "nieuwe" wet regeling.

Gast

#16 Re:

2015-01-22 19:49

#15: -  

Ja

, fokkers al die jaren van passie die wij in ons rassen gestoken hebben en tevens alle ervaring die wij in de loop der jaren al hebben op gedaan en natuurlijk ook onze kennel die ik al 14 jaar heb en ook voor heb moeten betalen wordt nu zo maar allemaal zonder pardon van ons afgenomen!!

 

 

 

 

 

 

 

 


Gast

#17

2015-01-28 16:21

Wil me best registeren als hobbyfokker ,maar ook puur als hobby .Met 1 a 2 nestjes per jaar heb je geen bedrijf . Een bedrijf maakt winst ,een hobby kost alleen maar geld .

Gast

#18

2015-01-28 16:27

Wij fokken al 13 jaar 1 ras. met zo nu en dan een nestje . Regels Raad van Beheer en controles worden nageleefd, zo niet Heeft de R v B een eigen tuchtcollege,, Daarbij lid van de Ras vereniging die ook wat gezondheid betreft nogal wat regels oplegt.. Vorig jaar flink geld uitgegeven om alle honden DNA vast te laten leggen Ook mijn leeftijd gaat mee spelen,,Zie mij geen pension hokken schoonmaken , En van Katten al helemaal niet. Wat wil men nog meer?? Wij zijn de oude ratten in het vak .. Menigeen komt bij ervaren fokkers advies vragen Fokken en wat daar bij komt ? leert men niet uit een boekje.. Nieuwelingen starters ? oké.. Maar mensen met al veel ervaring en veel liefde voor HUN ras? laat ze met rust.

Gast

#19

2015-01-28 17:38

Zo wordt de genenpool wel erg klein en geen aanbod betekent dat mensen uit het buitenland honden gaan importeren

Gast

#20

2015-01-28 18:14

Besluit is gewoon belachelijk. Zo gaan alle fokkers naar de haaien en is zeker niet ten goede van de ras honden.

Gast

#21

2015-01-28 18:18

Als hier werkelijk de broodfok tegengegaan wordt is zou het mooi zijn.
Overigens een goede op fokken gerichte cursus zou een hele pluspunt zijn. Maar mensen die al jarenlang fokken en soms op leeftijd zijn, die werken en hun vakantiedagen opsparen om bij de geboorte en opgroeien van hun pups te zijn, moet je die hiermee belasten?

Gast

#22

2015-01-28 19:22

Uiteraard getekend.
De broodfokkers lachen om deze maatregelen :-( De goede fokkers zijn wéér de dupe, net als met het besluit, im- en export van puppies vanaf 15 weken......

Gast

#23

2015-01-28 19:25

Onduidelijkheid is troef!!!

Gast

#24

2015-01-28 19:42

Ik ben het helemaal eens met het geschreven stuk.
Voor mij is dit ook niet haalbaar aangezien ik nu nog 18 maanden een zware studie volg. Ik kan er nu onmogelijk een studie bij gaan doen. Ik vind dat er nogmaals goed naar gekeken dient te worden. Ik snap wel waar deze wet/regelgeving voor bedoeld is om de broodfokker uit te roeien, daar ben ik helemaal voor!! Maar die gaan gewoon door, mits we zwaar gecontroleerd gaat worden bij elke pup die op Mp staat. En de mensen die het beste met het ras voor hebben hobby matig of "bedrijfsmatig" worden hier de dupe van, ik denk niet dat dat de bedoeling is.

Gast

#25

2015-01-28 20:42

Goed initiatief, hoop op succes!