Bezwaar Besluit bedrijfsmatig houden van honden

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Bezwaar Besluit bedrijfsmatig houden van honden.


Gast

#26

2015-01-28 21:31

Dit is onzinnige wet en regelgeving die precies het tegenovergestelde zal bewerkstelligen van wat de bedoeling was. Alleen de kleinere verantwoordelijke fokkers worden hier geraakt, niet de grote fokkers met fokschuren met niet op gezondheid onderzochte honden.

Gast

#27

2015-01-28 21:31

De goeden moeten weer onder de slechten lijden. Pak de mensen die er een rotzooi van maken aan en niet de fokkers die al jaren op niveau presteren en hard werken om het ras gezond te houden.

Gast

#28

2015-01-28 21:46

Deze wetgeving zou zijn om de broodfok uit te bannen ! Helaas moeten de goede fokkers weer onder de broodfok lijden
schylger

#29

2015-01-28 22:13

Degenen die echt bedrijfsmatig bezig zijn en alleen de eurotekens in de ogen hebben ontspringen ongetwijfeld weer de dans en de fokker die af en toe een nestje fokt als hobby en uit liefde voor het ras is weer de dupe... Leuk, cursussen volgen als je op de waddeneilanden woont. Alsof je zo de hele dag weg kan voor een cursus en stage en je eigen honden dan dus alleen moet laten...

schylger

#30 Re:

2015-01-28 22:17

#19: -  

 En dat wordt ook al moeilijker, want een pup moet 15 weken oud zijn en tegen rabiës ingeënt voor het geïmporteerd mag worden, gevolg, een nog kleinere genenpool... (Ook daar loopt een petitie tegen...)


Gast

#31

2015-01-28 22:33

Waarom worden dus weer de "hobby" verantwoorde fokkers, die met alle liefde, zorg stamboom hebbende en gezondheidstesten hebbende hiermee belast. Pak godverdomme de ECHTE broodfokkers aan en ga alle advertentie's op marktplaats een huisbezoek brengen. Daar moet iets aan gedaan worden. Nee ga bij de "goede" fokkers zoeken dat is makkelijker te achterhalen natuurlijk!! Zwaar verkeerd bezig jullie!!!

Gast

#32

2015-01-28 22:42

Ik fok al bijna 30 jaar en kan zeggen met enig succes voor wat betreft gezondheid, karakter en uiterlijk. Wat is de toegevoegde waarde als ik in een asiel hokken moet gaan schoon maken. Wat denkt men wat een fokker de meeste tijd bij zich zelf thuis doet Juist ja, SCHOONMAKEN en fokken wij hierdoor dan gezondere/betere rashonden ? Ik mis in deze hele commotie een gedegen onderzoek, na de daadwerkelijke problemen, die door deze overhaaste maatregelen niet zullen worden opgelost.
Carool

#33 Re:

2015-01-28 23:50

#1: -  Ik ga hem toch maar niet tekenen. Zolang niet ALLE fokkers hierin genoemd worden is het zinloos en zijn en blijven alleen de rashonden fokkers de pineut. Een wet moet voor ALLE fokkers gelden, dus zeker ook voor de broodfokkers en mensen die kruisingen fokken. 

 

Winsdale
Gast

#34

2015-01-29 00:24

Op deze manier wordt de verkeerde partij de dupe. Broodfokkers gaan toch wel door.


Gast

#35

2015-01-29 00:26

Duidelijk fokkertje pesten.

Gast

#36

2015-01-29 03:13

Helemaal mee eens

Gast

#37

2015-01-29 06:40

ik ben bijna 64 jaar en fok af en toe een nestje voor sporthonden, alles gerontgend dna dm enz. Moet ik nu nog naar school?

Gast

#38

2015-01-29 07:20

Waarom fokkers die al jaren fokken, weer zo'n studie met stage laten doen? Naar mijn mening hebben die voldoende ervaring. En Waarom is de KK1 niet voldoende?

Gast

#39

2015-01-29 07:30

Al vele jaren af en toe nestje pups. Doe daarbij mijn uiterste best het goede voor de honden en pups te doen Alles gebeurd in keuken. Moet ik nu na 30 jaar gaan leren hoe het moet? Het is alleen maar op kosten jagen en weer een controle apparaat in standhouden. Niet in het belang van mijn pups. Lid zijn van een rasvereniging moet voldoende zijn. Laat die een keer per jaar een "Fokkers dag" organiseren die je verplicht moet bezoeken. Dat is voor de "privé" fokker meer dan voldoende.

Gast

#40

2015-01-29 07:53

zo nu en dan logeren er honden bij mij thuis, kan ik daardoor ook aangemerkt worden als professionele dierenverzorger?

Gast

#41

2015-01-29 08:41

Waarom goede betrouwbare fokkers met hart voor hun nakomelingen door dit beleid hun hobby afnemen en pup kopers een goede betrouwbare fokker wegnemen ! En dan nog het onderdeel een pup zolang in een nest laten, hoe zit dat met pups uit werklijnen.....dit is niet goed voor de pups en voor de fokker en voor de pepkoper....

Gast

#42

2015-01-29 08:54

Als dit door gaat kan ik wel stoppen met fokken ,ik kan niet aan al hun eisen voldoen
Er zijn al zoveel regels waar je aan moet houden.wat dacht je van al die testen bij de cavaliers .

Gast

#43

2015-01-29 08:55

Begin maar met een inkopper, dat gisteren 28 januari 2015, op 1L nieuws een bericht stond dat er Hongaren zijn opgepakt bij een tankstation in Nuth ( Limburg) wat vanuit hun kofferbak pups aan het verkopen waren,13 pups,4 volwassen honden. HOEZO DE WET PAS VANAF 15 WEKEN importeren vanaf 29 december 2014?? Helaas is het inderdaad zo, dat de fokker wat zijn stinkende best doet, weer de pineut is. De meeste fokkers, wat met stamboom fokken, hebben via de RvB al de cursussen KK1 en KK2 gevolgd,waarin ook het honden en kattenbesluit is behandeld,zoals ook erfelijkheid,voeding,spijsvertering,en ga zo maar door,wij zijn al halve dierenartsen.Zelf fok ik al sinds 1989, en doe alle mogelijke gezondheidsonderzoeken,om een zo gezond mogelijke hond te fokken. Beste overheid,door alle regels wat jullie ons fokkers oplegt,gaan er veel goede fokkers stoppen, met het gevolg dat er nóg meer duistere praktijken komen, u ziet, ze houden de broodfokkers uit Hongarije echt niet tegen, wie controleert dat, de grenzen zijn open??? Wij hebben jarenlange ervaring, slapen naast het moedertje met haar pups,horen ieder piepje,en die broosfokkers leggen hun hondjes in legbatterijen,als de konijnen,AUB,denk eens goed na,en ga praten met de fokkers wat zijn aangesloten bij de RvB. Deze laten ons nu in de kou staan,en maken zich enkel druk om het fairfokprogramma. Jammer,het is toch een vereniging voor verenigingen,maar daar merken wij weinig van

Gast

#44

2015-01-29 09:25

Zoals zo velen ben ik het er ook niet mee eens met deze regeling die er aan zit te komen. Daarbij komen er nog meer problemen bij in mijn ogen, illegaal fokken werk je in de hand. Is goedkoper om zo te gaan fokken, geen testen meer, je kan het lidmaatschap van je ras vereniging opzeggen, naar een show hoeft dan ook niet meer. Als je wel naar een show nog zou gaan als de hond een stamboom heeft zal deze show meer gaan kosten, want er komen minder honden en de ruimte zal toch betaald moeten worden. Als er minder honden gefokt zouden worden, dan bestaat de kans dat de dierenwinkels hier ook een klap van krijgen, dus meer werklozen. Zo zijn er diverse punten waar we mee te maken gaan krijgen helaas.

Gr. Willem


Gast

#45

2015-01-29 10:24

Ik steun de eerlijke fokker Mèèr controle op broodfokkers met zware straffen

Gast

#46

2015-01-29 10:45

Afgezien van de bezwaren die ik er persoonlijk bij heb om bedrijfsmatig bezig te moeten zijn met deze regels (en dat is de reden dat ik teken), vraag ik me af waarom je als fokker van honden je moet bekwamen in de details van katten? Als het zo belangrijk is dat we deze opleiding allemaal doen, waarom is er dan geen toegespitste opleiding? Deze opleiding is relevant voor pensionhouders e.d. maar voor de  realiteit van de meerderheid van de serieuze hobbyfokkers van honden is dus zo'n beetje de helft van de cursus irrelevant. Ik heb geen katten, ik wil geen katten fokken of opvangen en ik heb bovendien een zware allergie voor katten.  Mag ik dan ook geen honden fokken? Of is dit een verkapte indirecte subsidie aan de opleidingsinstituten?

 

 


Gast

#47

2015-01-29 10:51

Door dit besluit heeft de broodfokker het laatste woord.

Gast

#48

2015-01-29 11:23

Pak de broodfok aan, maar niet de mensen die op de juiste manier met hun rassen omgaan om gezonde betrouwbare honden te fokken. Kijk eens naar alle labradoodles die worden gefokt tegenwoordig, zonder enige regel of restrictie op wat ze doen

Gast

#49

2015-01-29 11:28

Het is krankzinnig hobbyfokkers over dezelfde kam te scheren als grote kennelsn catteries, pensions ed.
Idee: als hobbyfokker mag je per jaar 2 nesten fokken en hoef je verder niets, daarboven zou t bedrijfsmatig zijn.
Ik vind wel dat iedere fokker enige kennis moet bezitten over genetica ed, dus het zou een eis kunnen zijn dat mensen die nu een kennelnaam aanvragen dan binnen een bepaalde tijd in het bezit moeten zijn van een KK1 diploma

Gast

#50

2015-01-29 11:33

Ik vind het gewoon weg te gek dat als je af en toe een nestje hebt en alles volgens de regels van Raad van Beheer doet en alleen maar het beste voor het ras wil, en met heel veel liefde op de juiste manier fokt, dat je daar een diploma voor moet hebben, het gaat om de liefde en inzet wat je toont voor het ras! En niet dat je een diploma moet hebben voor het fokken op kleinschaligheid, als er iets mis is merk je dat direct als liefhebbende fokker en is een rit naar de dierenarts zo gemaakt! Wat gebeurd er nu mensen gaan zonder stamboom fokken en dan is het hek helemaal van de dam , de strenge en juiste controles van Raad van Beheer komen te vervallen, en wat krijgen we dan , nog meer inteelt en dingen waar ik eigelijk liever niets vanaf wil weten, kortom ik vind het zo stom dat deze regel is gemaakt , de ellende is straks niet te overzien!