Laat de verzekeraars de Freestyle Libre vergoeden!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Laat de verzekeraars de Freestyle Libre vergoeden!.


Gast

#901

2016-02-29 14:29

Ik zie bij mijn dochter hoe belastend ieder keer prikkels, maar ook hoe onnauwkeurig. Het is een momentopname, je weet niet of je stijgt of daalt. Met een freestyle is dit veel beter in de gaten te houden. Op den duur is dit veel gezonder, wat op latere leeftijd beter is voor aders en organen.

Gast

#902

2016-02-29 14:42

wij hebben 2 vrienden van onze zonden die diabetes zijn!! dat prikken iedere dag is voor hen absoluut niet leuk! dus waarom hen de kans niet geven de ziekte draaglijker te maken!

Gast

#903

2016-02-29 17:02

Omdat mijn zoon diabeet is

Gast

#904

2016-02-29 19:11

Omdat een vriendin van mij diabetes heeft en ik wil haar graag helpen in elke manier dat ik kan

Gast

#905

2016-02-29 19:42

Mijn kleinzoon heeft jeugddiabetus

Gast

#906

2016-02-29 19:47

Omdat mensen met diabetes een ziekte hebben waar ze 24 uur per dag mee leven en rekening mee moeten houden. Toch functioneren ze vaak gewoon alsof er niets aan de hand is. Sterke mensen, laten we het ze zo gemakkelijk mogelijk maken!!

Gast

#907

2016-02-29 21:42

Ik heb deze petitie getekend ,omdat ik wil , dat de verzekeraars deze pijnloze methode gaan vergoeden . In de winter periode heb ik veel last van kloven in mijn vingers en daar moet je dan ook nog 6 x in prikken voor je bloedtest . Een ramp , anders kan ik niet zeggen . Als een foto van mijn vingers zou nemen , zouden ze wel schrikken . Ook gebeld naar mijn verzekeraar , maar ook nul op reqest . Het zelfde praatje , nog niet wetenschappelijk bewezen ...bla bla bla

Gast

#908

2016-03-01 10:36

Het zou een grote verbeterig zijn in de wereld voor mensen die lijden aan deze ziekte 

 


Gast

#909

2016-03-01 16:11

dat het tijd wordt dat zorgverzekeraar diabetes patienten de juiste medische zorg en apparatuur geven zonder te ouwehoeren over de prijs en van wat kost dat wel niet.

Gast

#910

2016-03-01 17:42

dit zou mijn leven zoveel beter maken

Gast

#911 Re:

2016-03-01 22:15

#1: -  

 mijn zoon van 16 jaar mag hem 14 dagen testen. eerste week nu om hij is moeilijk instelbaar. nu al een enorme verbetering hij had een conditie van nul. schoolverzuim tot gevolg diabetes heeft zo'n impact op zijn leven hij geniet nu gewoon weer .Hoop zo dat ze nu eens inzien wat voor voordelen dit heeft op langere termijn. en gewoon de boel vergoeden.


Gast

#912

2016-03-02 10:48

Mijn kleindochter van bijna 10 jaar heeft al sinds haar 2e diabetus en dit systeem is de ideale oplossing voor al dat geprik in haar vinger, zeker als ze op school moet prikken wat vaak voorkomt en ook als ze 's avonds laat geprikt wordt. Dus straks geen zere vingers meer!!!!!

Gast

#913

2016-03-02 20:17

Om dat ik zie hoe een grote belasting het prikken kan zijn

Gast

#914

2016-03-02 22:27

mijn zoon heeft nu de freestyle libre om te proberen
omdat hij vaak is ontregeld. Na een week al verbetering!!! pubers prikken eigenlijk liever niet in openbaar of helemaal niet willen niet opvallen maar "normaal" als iedereen zijn. Dat is nu zo fijn aan dit systeem. Dus please vergoed ze voor iedereen ze zijn al levenslang veroordeeld aan deze ziekte waar ze niet om hebben gevraagd.

Gast

#915

2016-03-03 07:22

Ik heb deze petitie ondertekend omdat geen zinnig mens kan begrijpen waarom de kosten van de 'Freestyle' niet vergoed worden. Het is voor de patienten met diabetes een veel minder ingrijpende manier van meten en daarnaast zijn de kosten ook nog lager dan bij het meten met strips.

Gast

#916

2016-03-03 09:50

omdat ik het ook niet prettig vind om iedere keer weer in mijn vingers te prikken

Gast

#917

2016-03-03 23:26

Mijn kleinzoon heeft Diabetes 1

Gast

#918

2016-03-04 14:13

omdat ik heeeeeeeeeeeeeeel belangrijk vind als diabetes patient

Gast

#919

2016-03-04 21:49

Omdat de Freestyle Libre het vervelende leven met diabetes iets minder vervelend maakt!

Gast

#920

2016-03-05 10:47

Omdat het zoveel makkelijker en ook aangenamer voor de persoon zelf is om op deze manier 't glucosegehalte te meten. En voor de persoon die het bij de kinderen moet doen!!!

Gast

#921

2016-03-06 00:24

Ik maak nu al ruim 3 maanden gebruik van de Libre. Heeft mij veel rust gegeven bij mijn suiker management. Autorijden bijvoorbeeld, ik kan altijd kijken wat mijn suiker is, nooit meer stress dat ik te laag kan komen op een verkeerd moment. Verder is een ander zeer groot voordeel dat je geen simpele momentopnames hebt, ik heb nu volledig inzicht in het verloop van mijn bloedsuiker. En hier maak ik zeer veel gebruik van om de suikers zoveel mogelijk in een normaal en gezond, 4-8mmol/L, bereik te krijgen en houden. En dit lukt ook erg goed. Mijn suikers zijn simpelweg strakker ingesteld met minder op en neer geschommel. Verder heb ik ook bijna geen hypo's meer terwijl ik dus wel zeer strak ingesteld ben. 

Ik heb hier niet voor geleerd, maar het lijkt mij toch een reëele verwachting dat de kosten op lange termijn, qua complicaties en andere problemen, stress bijvoorbeeld, zullen dalen vergeleken met nu. Dit is een revolutionair product. Het bestond al, in de vorm van de, letterlijk, twee keer zo dure cgm systemen, die door hun hoge kosten nooit standaard vergoed werden. Maar dit is een zoveel goedkoper product. Met bijna dezelfde functionaliteit, de Libre presteert op zijn minst goed qua precisie. Verder maak ik momenteel nog maar gebruik van 100 teststrips, ipv. de max van 400, per drie maanden. Ik voel mij veel vrijer in mijn leven, het voelt niet alleen zo, het is ook zo. Ik kan ontbijten, en direct daarna autorijden, mijn suiker kan ik zonder enige moeite in de gaten houden. Ik kan fietsen, sporten, en nooit hoef ik na te denken over wanneer ik het volgende meetmoment moet hebben, want er is een max van 4 a 5 metingen per dag. Nu dus niet. Het is zoveel beter. Dit is geen gimmick, een net wat beter iets dan wat nu al op de markt is. Deze Freestyle Libre is echt een sprong vooruit als het gaat om diabetes management. Er zijn echt zeer grote voordelen, vergeleken met het vingerprikken, ZEER GROTE voordelen. 

Waar het nu voor mij op neer komt is, ik betaal nu zelf dus jaarlijks 60*24=€1440 per jaar. Met wat verzend kosten er dan nog bij, en weer wat aftrek van de belasting. Hoe dan ook, een grote kostenpost voor mij persoonlijk. Maar tegelijkertijd maak ik minder gebruik van hulpmiddelen en zal ik ongetwijfeld in de toekomst een voordeel hebben als het om mijn eigen gezondheid gaat, ook weer een kostenbesparing, ongetwijfeld. Maar tot nog toe, op het Zilveren Kruis na(waar ik jammergenoeg niet verzekerd ben), is geen enkele zorgverzekeraar hier, publiekelijk, mee bezig. Dit moet veranderen! Dit kan men niet links laten liggen. Voor de actieve manager van zijn of haar eigen diabetes is dit een apparaat met een ontelbare meerwaarde vergeleken met het oude vingerprikken.


Gast

#922

2016-03-06 00:35

Omdat ik comfort voor diabetespatiënten belangrijk vind en hoe minder prikken in je lijf hoe beter!

Gast

#923

2016-03-06 04:23

Omdat ik mijn het een beter systeem vindt en minder belastend voor mijn vingers.

Gast

#924

2016-03-06 12:33

Omdat naast het prikloos kunnen meten de continue metingen van de sensor ontzettend veel inzicht geven in de glucosecurves. Dit zorgt voor betere regulatie en minder hypo's en hypers. Hiermee voorkom je complicaties op de lange termijn, wat de maatschappij uiteindelijk geld oplevert in plaats van kost!

Gast

#925

2016-03-06 20:36

Ik controleer heel vaak en m'n vingers zien er niet meer uit. Waarom controleer ik vaak; ik sport veel im juist zo min mogelijk complicaties te krijgen en in gezond te blijven en ik werk met hele gevaarlijke machines. Het is werkelijk onbegrijpelijk dat de mensen die hierover gaan zo ontzettend weinig naar de betreffende patiënten kijken en alleen maar denken dat ze hier in Nederland eerst alles zelf moeten controleren. Terwijl er een heel land is waar bijna alle diabeten zo'n apparaat hebben. Misschien dat de mensen hier in Nederland die over zulke beslissingen gaan eens een maand diabetes moeten krijgen. Misschien dat ze dan wat verstandiger worden.........