Laat de verzekeraars de Freestyle Libre vergoeden!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Laat de verzekeraars de Freestyle Libre vergoeden!.


Gast

#26

2014-12-30 17:19

Mijn man heeft hem geprobeerd en was erg tevreden met het apparaat. Wij kunnen het echter niet zelf betalen

Gast

#27

2015-01-05 13:28

Belachelijk dat de verzekeringen de Freestyle Libre niet vergoeden. Hopelijk lukt dat zo wel. Veel succes allemaal.

Gast

#28

2015-01-19 11:17

Met m'n bloedglucosemeter prik ik momenteel al ca. 8x/dag. Dit doe ik uit noodzaak, want voel lage waardes niet aankomen, dit met regelmatige hypo's tot gevolg. De Freestyle Libre is veel goedkoper dan alle prikkers en teststrips die ik nu gebruik. Plus dat ik de Libre echt niet kan betalen. En van 21 jaar diabetes type 1 zijn mijn vingers al behoorlijk stuk, dus prikken is pijnlijk en lastig.

Zorgverzekeraars: gewoon vergoeden aub, daar helpt u ons heel erg mee!

Wat een verademing: gewoon even snel scannen, geen gedoe en geen pijn meer, en veel beter overzicht. Weten waar je vandaan komt qua waardes en waar je naartoe gaat, het zal zeker stukken betere en minder schommelende waardes opgeven. En de continue angst voor hypo's zal hiermee ook stukken minder worden! =)

 


Gast

#29

2015-02-22 12:38

Dit zou voor alle diabetes type 1 patiënten vergoed dienen te worden.

Gast

#30

2015-02-24 14:14

Het dagelijks prikken is belastend en geeft niet het inzicht zoals een CGM dat doet. De prijs is het dubbele van wat ik nu aan teststrips verbruik. Dit zou toch onder vergoeding moeten vallen, zoveel duurder is het ook weer niet. Waarschijnlijk wordt mijn HbA1C hier veel beter van. Dat zal op termijn (hoge) kosten besparen.

Gast

#31

2015-02-24 14:47

De meerkosten van de Freestyle Libre zijn toch te overzien. Zetten we daar de verbetering in kwaliteit van leven tegen af dan besparen we enkel kosten. Ik loop geregeld op het ziekenhuis rond vanwege ontregelde diabetes. Ik krijg niet voldoende inzicht in het verloop van mijn glucose met alleen vingerprikken. De Freestyle Libre kan dit voor me oplossen.
willem3333

#32

2015-02-26 21:15

helaas is het moeilijk om de verbonden die er zijn tussen zorg verzekeraar en producenten te verbreken. zo zijn er "mooie" contracten tussen bayer en diverse verzekeringen die het onmogelijk maken. en het geeft bayer nu een tijd-factor de kans iets soortgelijks te bedenken.

reken maar overigens ! dat als er voor diabetes genezing mogelijk zou zijn de pharceutische sector in een crisis beland. een diabeet is een ware goudmijn !!


Gast

#33 Re:

2015-02-26 21:18

#31: -  

 meer kosten ?? de kosten voor 4 x een test met de gluco-strips per dag is duurder...veel duurder.

nee ! het zijn de kringetjes waar het om draait....contracten


Gast

#34

2015-03-09 20:06

Deze meter heeft niet alleen als voordeel dat er geen vingerprikken meer nodig zijn. Een minstens zo belangrijke eigenschap is dat de sensor de meting 8 uur vasthoudt, waardoor het verloop van de bloedsuiker (bijv. gedurende de nacht) inzichtelijk wordt.

Gast

#35

2015-03-21 13:04

Omdat ik zelf een insulinepomp draag en vaak geen stabiele waardes heb. Daardoor moet ik vaak prikken.

Gast

#36

2015-03-26 17:07

Omdat mijn zoon diabeet was ( helaas overleden ) en dat alles al duur genoeg is.

Gast

#37

2015-03-27 15:38

M'n man gebruikt de continu glucose meter sinds kort. En hij is erg tevreden. Doordat de meter 8 uur gegevens bewaart, worden de waardes van een hele periode zichtbaar in een grafiek. Het zal zijn gezondheid verbeteren omdat hij direkt kan zien wat zijn waarde is en of het een beetje of erg stijgend is, een beetje of erg dalend is of dat het stabiel is. Heel prettig in gebruik.

Gast

#38

2015-03-27 19:47

Uit ervaring weet ik dat de sensor het leven van een diabeet veel leefbaarder maakt. Bovendien snijdt het mes aan twee kanten. De patiënt gebruikt minder teststrips en een betere kijk op de regulatie dus minder stress en daardoor wellicht minder complicaties. Komt de verzekeraar dus ook ten goede!

Gast

#39

2015-04-04 13:36

Met de freestyle libre heb ik mijn BG beter ondet controle tijdens mijn werk en de sport. Deze ziekte is al zwaar genoeg en kost al genoeg.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-04-04 14:06



Gast

#41

2015-04-04 14:15

voor betere controle glucosewaarden en een groter gemak tijdens bijv. hardlopen

Gast

#42

2015-04-04 17:19

De Libre moet vergoed worden zodat mensen (met name kinderen) niet tig keer in hun vingers hoeven te prikken!!

Gast

#43

2015-04-04 17:32

Omdat ik vind dat dat apparaatje gewoon vergoed moet worden. Er zijn zoveel mensen die diabetische hebben tegenwoordig!! En het is voor die mensen heel erg belangrijk of hun suiker goed of te laag of te hoog is!!

Gast

#44

2015-04-04 17:33

Alle hulpmiddelen moeten we kunnen gebruiken om een zo'n normaal mogelijk leven te hebben. En dit helpt.. Goede ontwikkeling op medisch gebied... Dan moet dat toch vergoed worden..!!!!!!

Gast

#45

2015-04-04 18:08

Omdat het voor diabetes patiënten belastend kan zijn om 4 keer (of alles wat meer nodig is) per dag in hun vinger te prikken.

Gast

#46

2015-04-04 18:34

Goede actie. Dit apparaat moet gewoon vergoed worden. Waarom zo vaak laten prikken als het anders kan. Vingertoppen worden gevoelloos van het vele prikken. Het wordt ook steeds moeilijker door de vereelting om nog een plekje te vinden om te prikken. Dus dit apparaat is een must

Gast

#47

2015-04-04 19:06

Om de mensen die diabetes hebben te kunnen helpen en om de vervelende ziekte misschien wat dragelijker te maken voor degene die er mee te maken hebben.

Gast

#48

2015-04-04 19:53

Het is echt een opgave om 7 keer per dag in je vinger te prikken. Met de FreeStyle libre kan het zoveel makkelijker. Financieel geen grote verschillen dus daarom moet het gewoon vergoed worden. Dan hebben veel mensen een betere controle over hun bloedsuiker.

Gast

#49

2015-04-04 20:06

Omdat ik een van mijn beste vriendinnen er mee help en nog vele andere

Gast

#50

2015-04-04 20:20

Het is te gek, dat mensen, die het financieel wat ruimer hebben een beter gebruik kunnen maken van de medische voorzieningen, dan zij, die het minder ruim hebben.