Blijf van onze bedrijfswagens af.

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Blijf van onze bedrijfswagens af..


Gast

#1

2014-12-02 18:09

Eigen wagen of bedrijfswagen ?Men kan maar met 1 wagen rijden.Bovendien geeft dit inkomen aan garagehouders,banden en onderhoud.Tevens ontvangt de staatskas 50% btw + tax op het benzineverbruik,bovendien 11% btw op de aankoop. In verkeerstelling + jaarlijkse taks + jonge milieu vriendelijke wagens.Tot slot verliest men een deel van zijn loon.toch veel geld voor de bodemloze staatskas.Mijn firmawagen zal minder vervuilen en meer bijdragen aan de economie(werk) dan mijn 15 jaar oud wrak.

Gast

#2

2014-12-02 18:40

Bedrijfswagens zijn een stuk van velen hun loon en zijn goed voor het milieu: België heeft één van de jongste en minst vervuilende autoparken ter wereld. Simpel populisme om iemand die 100.000 km voor zijn werk per jaar rijdt dit dwingen met zijn eigen auto te doen.
Didier

#3

2014-12-02 19:19

Bedrijfswagens zijn keer op keer diesels. Desondanks het nieuwe diesels zijn, die voldoen aan recente normen, blijft diesel in elk serieus onderzoek de meest vervuilende auto. In de policies bij de meeste bedrijven is het moeilijk om de keuze te maken voor milieuvriendelijkere hybrides, laat staan elektrisch. Zelfs benzine of lpg komen amper voor.

Door die policy cultus rond bedrijfswagens vertraagt de vernieuwing naar een milieuvriendelijkere auto. Doorbreekt dus een beetje het mantra van deze petitie.

Het aantal bedrijfswagens gaat de komende jaren exponentieel stijgen, dankzij het cafetariaplan. In deze structuur van vergoedingen komen alleen al bij de 3 grootbanken in ons land ruim 10.000 wagens bij. Over 4 jaar komen deze op de tweedehandsmarkt, die ongetwijfeld zal instorten. Want er zijn 10.000 minder klanten voor deze extra wagens. De prijs van 2de hands zal dan dalen, en de leasingprijs van een bedrijfswagen logischerwijs stijgen. Maw u zal niet meer met een BMW 3 rijden, maar met een kleiner model. Misschien nog BMW1, kan ook een Polo worden. Deze die reeds met het kleiner model rijden zullen mogen opleggen. Trouwens een evolutie die we reeds de afgelopen 5 jaar konden waarnemen en die dus sterk versterkt wordt.

Er zijn nog redenen om een herziening van het systeem te verwelkomen, ook als eigenaar van een bedrijfswagen. Maar vooral deze laatste zou jullie toch wakker moeten schudden. Denk er eens over na terwijl je met die 10.000 extra chauffeurs in de file staat naar Brussel.


Gast

#4

2014-12-02 19:28

Eerst oorzaak, dan gevolg
Ben M

#5 Re:

2014-12-02 19:32

#3: Didier -  

 Beste Didier, dankzij mijn bedrijfswagen zet ik eigen medewerkers aan het werk en ook toeleveranciers, met trein tram bus zou dat minder werk (intern en extern) betekenen en bijgevolg beduidend lagere opbrengsten voor de schatkist, mijn business is regulier (wit), iedere cent die mijn wagen kost brengt een veelvoud in de nationale schatkist. Gelieve daar eens effe bij stil te staan.  Een bedrijfswagen brengt belastingsgeld op: 22 jaar geleden kon ik 6/7de van voertuig 100% aftrekken. Vandaag betaal ik zelf al meer dan 70% privé van dit voertuig (wetgeving) ongeacht het hoger dan gemiddeld professioneel gebruik en is de aftrek binnen de firma dermate beperkt dat die resterende 30% ook door de staat wordt gerecupereerd.  Moet ik stoppen met mensen aan het werk te zetten en te houden?  Laat het mij maar weten.  Binnenkort draai ik de knop om indien zulke socialistische onzin zich blijft verder zetten.  Zet zelf eens mensen aan het werk hé en draag alzo eens een deftig steentje bij aan de maatschappij. Dan pas zal je begrijpen wat ik bedoel. gegroet Ben M

snoodaard

#6 indexsprong

2014-12-02 20:06

Het fiscaal voordeel van firmawagens afschaffen levert 2x zo veel op als een indexsprong en zou volgens de logica van het weverorakel dus tot 160 000 jobs opleveren.Iedereen mag zijn firmawagen hebben van mij,maar dan wil ik de onkosten voor mijn auto ook eerst betalen van mijn brutoloon.


Gast

#7 Re: Re:

2014-12-02 20:10

#5: Ben M - Re:  

Zo dat is gesproken , de meeste snappen het niet eens . En niet te vergeten deze mensen hebben helemaal nog niet eens een baan . Dus tijd genoeg om overal over te zeuren en te kijken wat de buurman doet . Ik ben blij als ik om 20.00 uur uit MIJN BEDRIJFSWAGEN kruip . En ook in de file heb gestaan tussen de buitenlandse vrachtwagens en de files die mensen zelf veroorzaken om links te blijven rijden tegen 90km/u als 120 is toegestaan . Dat maakt files. En sorry !!! betaal elke maand eigen bijdrage om prive te mogen rijden . 


Gast

#8 Stop verloning met wagens en diesel

2014-12-02 20:52

Wel raar dat men daar geen opmerkingen kan schrijven ????? Zo kan ik ook een petitie maken en het VTM nieuws halen .

Waardeloos!!!

raf de witte

#9 Re: We

2014-12-02 21:08

#2: -  

de meesten rijden niet meer dan 20km van hun werk.  het is gewoon loon. Waarschijnlijk willen de mensen gewoon die som. Maar als het euro's zijn schiet er maar een fractie van over. Als je de som die de leasingfirma krijgt van uw baas zelf netto kreeg, waren er geen bedrijfswagens meer. Enkel nog deze die echt 100000km rijden.

Twike Active driver

#10 Bedrijfswagen geen probleem maar dan wel hybride of elektrisch !!

2014-12-03 00:05

Als men al een taxshift wil doorvoeren, dan zou men in eerste instantie de elektrische wagen en in zekere mate ook de plugin-hybride wagen moeten bevoordelen tegenover de puur fossiele. Dus al dat gezever over voor of tegen bedrijfswagens is volledig naast de kwestie. Belangrijkste is dat de uitstoot van heel het wagenpark drastisch naar beneden gaat zonder dat de manier waarop men zich best verplaatst ter discussie wordt gesteld. Het is een utopie om nog meer automobilisten richting openbaar vervoer te dwingen, want dat kan nu amper de pieken slikken.

En diegenen die denken dat we dan nog rapper een blackout tegemoet gaan, die kan ik al direct het tegendeel van antwoord zijn. Elektrische wagens uitgerust met het Vehicle2Grid systeem én in combinatie met een smart grid bieden juist dé perfecte oplossing voor elektriciteitsopwekking uit hernieuwbare bronnen, want al die autobatterijen samen vormen de nu ontbrekende opslagschakel in het hele systeem. En ja, dat kost veel geld. Maar we moeten sowieso ca. 60 miljard euro zien te vinden om ons verouderd productie- en distributiepark up te graden de volgende 20 jaar en dan kunnen we het beter investeren in smart grids, hernieuwbare productieparken en elektrische wagens i.p.v. nieuwe kerncentrales, een nieuwe olierafinaderij voor diesel in Antwerpen en fossiel gestookte centrales bij te bouwen.


Gast

#11

2014-12-03 06:54

Het is al erg genoeg in land,nu ook nog eens verkapte loonbelasting via bedrijfsvoertuigen,het is al welletjes geweest.de absurd hoge belastingen hebben van België een"bananenrepubliek"gemaakt!Brlgië is door devorige 5regeringen overal in Europa de SLECHTSTE vd klas,dat zegt genoeg.Bedankt janet Dirupo en jouw rood corrupt gespuis!!
tegenkrommeredeneringen

#12 Re:

2014-12-03 08:14

#1: -  

 het is net de bedoeling om minder wagens op de weg te hebben, je kan ook NIET rijden dus, slimmeke

tegenkrommeredeneringen

#13 Re: Re: Re:

2014-12-03 08:17

#7: - Re: Re:  

 ja en je wagen zorgt ook voor meer werk in de gezondheidssector dank aan de extra vervuiling, goed bezig zo

DC1

#14 Re: Re: We

2014-12-03 08:57

#9: raf de witte - Re: We  

 Ik heb een wagen nodig voor het uitoefenen van mijn job, doe ongeveer 50.000 km per jaar en om de 4 jaar breng ik een nieuwe, propere wagen in het verkeer.

In veel buurlanden is men jaloers op ons systeem dat alleen maar voordelen kent op de meeste vlakken ..... what's the problem, behalve een dosis jaloezie ?


Gast

#15

2014-12-03 09:30

Zo te zien begrijpen de meesten hier niet eens waarover de discussie gaat.

deslimste

#16 dom

2014-12-03 13:31

Als je al die argumenten pro salariswagens leest, dan vraagt een mens zich af waarom heel de wereld dom is, en wij Belgen zo slim ...


Gast

#17

2014-12-03 14:14

Dat wordt een nieuw woord voor de Van Dale : salariswagen

J. Meys

#18 Re:

2014-12-03 14:53

#1: -  

 Ik fiets naar het werk. Ik heb dan liever wat meer loon en wat minder werkgeversbijdrage dan een "voordeel" waar ik niks aan heb. U niet misschien?

Esbee

#19 Blijf van onze bedrijfswagens af.

2014-12-03 15:44

Zouden er zoveel status" bedrijfswagens zijn (dus looncompensatie) als deze enkel in de kleuren van, en met het bedrijfslogo, beschikbaar zijn?

vanitate regit mundum

 

twanny

#20 Re:

2014-12-03 20:28

#11: -  

 Leer eerst schrijven!

ex-bedrijfswagengebruiker

#21 Re:

2014-12-05 10:27

#2: -  

Indien dit werkelijk 100.000 km werkgerelateerd is... geen probleem. Maar de realiteit is dat veel bedrijfswagen enkel voor woon-werkverkeer worden gebruikt .

Acan

#22 Re: Re: Re: We

2014-12-07 10:31

#14: DC1 - Re: Re: We  

 what's the problem ???

Man, ben jij soms blind en/of doof ?

er gaat tegenwoordig bijna geen dag voorbij of er staan gigantische files rond Bxl of A'pen. Als je er zelf niet in staat, dan moet je maar naar de radio luisteren om het te weten. Wat is de economische kost van al die verloren uren die ook door het bedrijf moeten worden betaald De miljoenen liters verspilde brandstof (al eens nagegaan hoeveel een vrachtwagen verbruikt die telkens moet optrekken en stoppen ?), de luchtvervuiling, de aanslag op de gezondheid, in de eerste plaats dan nog van degenen die zelf in de file staan en die dus al die lekkere dampen mogen inademen ?

We zitten met een gigantisch probleem, omdat de overheid het vertikt om een systeem uit te dokteren dat op het einde van de rit, om het zo maar eens uit te drukken, fiscaal even voordelig is voor de werknemer.

En er staat in de petitie duidelijk dat het NIET gaat om diegenen die hun auto echt nodig hebben voor hun werk, maw die tijdens hun diensturen op verplaatsing moeten. Iemand die dus 100 000 km rijdt, dat is geen woon/werk verkeer meer, maar een professioneel chauffeur.