Tegenreactie Turks-Nederlandse Jongeren

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Tegenreactie Turks-Nederlandse Jongeren.


Gast

#126

2014-11-18 21:57

pvda beweert te streven naar vrijheid, democratie, gelijkheid, emancipatie, en de bescherming van fundamentele burgerrechten. Zo zie je weer hoe ondemocratisch ze handelen, hoe ze besmet zijn met ongelijke handelingen binnen bevolkingsgroepen. Hoe ze de Turkse jongeren (de grootste groep vrijwilligers binnen de maatschappij voor een betere samenleving) over een kam scheren.

pvda (met kleine letters) zal hierbij nooit meer mijn stem krijgen!

Ik wens de heren Öztürk en Kuzu heel veel succes, de Turkse jongeren staan actief achter jullie. Laat het frisse wind maar volop waaien!!
Imdat Kaymaz
Gast

#127

2014-11-18 22:01

Het is goed dat er een tegenreactie komt van onze zijde. Ik dacht dat de PvdA wilde weten wat zijn achterban wilt en wilde. Een paar dagen geleden is er namelijk een poging daartoe geweest. Nu hebben die 2 heren dat gedaan maar nu moeten ze 'raus'. De methodiek van dat onderzoekje blijkt ook niet te deugen by the way. (Dat zegt ook een hoogleraar methodologie van de  Universiteit Leiden in de Volkskrant van een paar dagen geleden, om maar eens wat te noemen.) Nederland moet niet gaan denken dat wij alles gaan pikken wat de autochtonen ons 'voorschrijven', iets wat onze ouders als gastarbeiders wel deden omdat ze hun rechten niet echt wisten en ook niet hoe hoe dit maatschappij functioneert. Velen van ons zijn hier geboren/getogen en weten dat veel beter dan de vorige generaties en we zijn strijdbaar als er onrecht ons aangedaan wordt of als men daartoe weer een poging toe doet. Als dat geen integratie is beste Nederlanders, wat is dat dan wel integratie of wie zijn er dan wel 'goed' geïntegreerd hier in Nederland? Als Asscher & co. ons normen en waarden wilt bijbrengen, dan mag hij wel eens beginnen bij bijvoorbeeld 1 van de oudste sociëteiten van dit land waar vrouwen niet welkom zijn en niet dezelfde rechten hebben als mannen daar. (Tipje van de sluier. Zoek maar naar sommige sociëteiten in steden als Haarlem en Utrecht.) Afzender Imdat Kaymaz. 

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-11-18 23:11



Gast

#129

2014-11-18 23:21

Goed bezig!!!


Gast

#130 Ben ik wel thuis kan ik mijn toekomst wel opbouwen in NL????

2014-11-19 00:19

Harstikke bedankt, voor hoe warm hartig jullie zijn hier in Nederland.

Ben een gedreven jongeman en ben hier in Nederland geboren.

Als ik nu even de stad in wil gaan word ik dankzij jullie

verslaggeving raar aangekeken dat had ik nou echt nodig om me hier in Nederland thuis te voelen.

Ik bedank heel Nederland dat ze mij voor zoiets aanzien had ik nou echt nodig.

 

 


Gast

#131

2014-11-19 09:29

die ziet het echt vliegen...isis is zwart spel van hun zelf,waarom moet een turk hun steunen. al qaida,binladin,pkk,isis en de rest van de teroristisch groepen zijn al grote spellen om moslims zwart te zetten.

Okan

#132

2014-11-20 10:41

Volkomen mee eens! De minister heeft kennelijk niet door dat hij de Turks-Nederlandse jongeren in een hoekje drukt door zijn uitlatingen. Het is opmerkelijk dat hij zich zorgen maakt over de integratie van deze jongeren, die veelal in Nederland geboren zijn, terwijl juist door dit soort uitlatingen en negatieve berichtgeving deze jongeren zich terugtrekken en zich 'samenklonteren'. Wat er nu ook gezegd of gedaan wordt, het negatieve beeld dat ontstaan is over mij en over alle andere Turkse Nederlanders zal niet meer weggenomen kunnen worden. Het is betreurenswaardig dat een minister van sociale zaken (!) een groep van meer dan vierhonderd duizend mensen op een dergelijke manier in een negatief daglicht heeft gezet.


Gast

#133

2014-11-20 19:01

Goed initiatief!

Gast

#134

2014-11-20 19:01

Weg met IS


Gast

#135

2014-11-20 19:04

Goed bezig met de petities

Gast

#136

2014-11-20 20:27

Verstandig petitie

Gast

#137

2014-11-20 22:40

Stukje uit het onderzoek letterlijk gekopieerd dat aangeeft dat het onderzoek niet representatief is:
Respondentenselectie
Het onderzoek in 2014 is uitgevoerd onder 300 Turkse en 404 Marokkaanse Nederlanders van 18 tot en met 34 jaar oud. Door analfabetisme, digibetisme en onbekendheid met online onderzoekspanels is het bij deze groep niet mogelijk om een online representatieve steekproef te realiseren. Voor het ondervragen van de Nederlandse moslims is net als voor het onderzoek in 2011 om deze reden gebruik gemaakt van een combinatie van online en face-to-face-veldwerk (mixed-mode veldwerkmethode).
Uit het MixxitPanel van Motivaction (n=59)
Face to face werving (n=645)

Voor het face-to-face-veldwerk is met quotalijsten gewerkt. Voor het face-to-face-veldwerk zijn verschillende wervingsmethodes ingezet: bij moskeeën, bij supermarkten, in winkelstraten, bij theehuizen, bij onderwijsinstellingen, bij sportverenigingen, bij buurthuizen en bij de respondenten thuis. Alle interviews hebben op een rustige plek plaatsgevonden, waarbij respondenten niet door anderen konden worden beïnvloed. Daar waar nodig, is het interview in het Turks, het Marokkaans-Arabisch of het Berbers uitgevoerd.

Gast

#138

2014-11-21 09:53

Isis heeft niets met islam te maken.. Waarom noemen ze isis? Bewust willen ze islam zwart maken.dat is een spelletjes om nog meer druk op moslims mensen ze willen dat wij afstand nemen van onze cultuur gelof land denk ik....
Mehmet

#139

2014-11-22 13:27

Turken zijn een trots volk en zullen zich nooit achter een terroristische organisatie scharen. Het trotse hebben we van onze voorouders geerfd die vele heldhaftige strijden hebben geleverd zonder vrouwen en kinderen te vermoorden. het kromme is dat de media (m.n. Telegraaf) de stijders die zich bij PKK aansluiten als helden aanmerkt terwijl de PKK op lijst staat van internationale terreurorganisaties. Turkije heeft veel te dulden gehad van de PKK dus de haat van een gemiddelde Turk tegen de PKK is vele malen groter. Ik juich toe dat de twee lafaards elkaar afmaken. Ik zet dit onder terrorisctische afrekening. Dinsizi hakkindan imansiz gelirmis.


Gast

#140

2014-11-22 20:26

Je mag zijn wie je bent. Als het om geloof gaat( islam), mag men bijna alles zeggen. Als het om mensen gaat moet men er rekening mee te houden. Jammer voor met twee maten te meten in de 21ste eeuw.

Gast

#141

2014-11-23 16:46

Het onderzoek wat is uitgevoerd geeft geen getrouw beeld van de werkelijkheid waardoor de uitslag een beledigend effect heeft op de Turkse jongeren in de Nederlandse samenleving en de bevolking onjuist informeert!
www.vnl.nu

#142 het is vnl

2014-11-24 06:01

het is gewoon keihard de waarheid wat dat rapport zegt ik zou zeggen ga er heen en je komt er nooit meer binnen in nederland gr zie foto dat zegt van alles allemaal slappe hap van d66 vdd pvda groenlinks CDA CU VRIENDEN. 

 

Voorzitter, het jihadisme moet worden vernietigd. De jihad vormt een enorme bedreiging voor de internationale rechtsorde en de nationale veiligheid van Nederland. Het jihadisme is uit op de vernietiging van alles waar wij voor staan: onze democratie, onze rechtsstaat, onze vrijheid. Keiharde maatregelen zijn vereist.

In Syrië en Irak moet IS met wortel en tak worden uitgeroeid. Het Westen zou daarbij militaire middelen moeten inzetten en Nederland zou daaraan een substantiële bijdrage moeten leveren.

Voorzitter, Nederlandse jihadisten zijn betrokken bij middeleeuwse gruwelijkheden: onthoofdingen, kruisigingen, standrechtelijke executies en andere misdaden in naam van de islam. Zij moeten ongekend hard worden aangepakt.

Voorzitter, het probleem wordt steeds groter. AIVD-hoofd Rob Bertholee laat vandaag weten: “het aantal mensen dat bereid is een terroristische aanslag te plegen is een stuk groter dan tien jaar geleden”.

Schrikbarend is dat uit een onderzoek van Motivaction onlangs bleek dat liefst driekwart van de Nederlandse moslims Syriëgangers ziet als helden.

De maatregelen waarmee het kabinet het jihadisme denkt te kunnen bestrijden zijn te soft. Het is bovendien vooral oude wijn in nieuwe zakken.

Mijn fractie wil dat het kabinet de mogelijkheid creëert terugkerende jihadisten in administratieve detentie te nemen. Dat is de enige maatregel die werkt. Wij stellen het middel van administratieve detentie voor, met een rechtelijke toetsing na zes maanden.

En, Voorzitter, kom bij mij niet aan met het argument dat het voorstel over administratieve detentie zou indruisen tegen de rechtsstaat. Ons voorstel versterkt de rechtsstaat juist. Bovendien bestaat de mogelijkheid van administratieve detentie al in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Australië. Stuk voor stuk democratische rechtsstaten.

Indien, Voorzitter, tijdens de administratieve detentie blijkt dat de gedetineerde inderdaad een jihadist is, volgt wat ons betreft berechting en indien er sprake is van meerdere nationaliteiten altijd – standaard – denaturalisatie en uitzetting. Graag een reactie van de zijde van het kabinet.

Daarnaast, Voorzitter, moeten radicale moskeeën waar wordt opgeroepen tot geweld onherroepelijk dicht. De betreffende imam moet worden uitgezet. Ook ronselaars moeten, anders dan het kabinet wil, de Nederlandse nationaliteit kunnen verliezen. Verder moet er extra geld naar de inlichtingendiensten.

Tot slot, Voorzitter, pleit mijn fractie voor de invoering van een Nationaal Jihad Alert, zeker indien het kabinet ons plan voor administratieve detentie niet zou omarmen. Wij denken aan een openbare lijst waar alle teruggekeerde jihadisten op terug te vinden zijn. De lijst kan wat ons betreft prima bestaan naast de al bestaande nationale opsporingslijst. Hoe meer ogen en oren, hoe beter. Geen enkele jihadist mag uit beeld raken.

 

 

www.vnl.nu

#143 VNL.nu

2014-11-24 06:03

142 het is vnl

2014-11-24 07:01

 

het is gewoon keihard de waarheid wat dat rapport zegt ik zou zeggen ga er heen en je komt er nooit meer binnen in nederland gr zie foto dat zegt van alles allemaal slappe hap van d66 vVd pvda groenlinks CDA CU VRIENDEN. 

 

 

Voorzitter, het jihadisme moet worden vernietigd. De jihad vormt een enorme bedreiging voor de internationale rechtsorde en de nationale veiligheid van Nederland. Het jihadisme is uit op de vernietiging van alles waar wij voor staan: onze democratie, onze rechtsstaat, onze vrijheid. Keiharde maatregelen zijn vereist.

In Syrië en Irak moet IS met wortel en tak worden uitgeroeid. Het Westen zou daarbij militaire middelen moeten inzetten en Nederland zou daaraan een substantiële bijdrage moeten leveren.

Voorzitter, Nederlandse jihadisten zijn betrokken bij middeleeuwse gruwelijkheden: onthoofdingen, kruisigingen, standrechtelijke executies en andere misdaden in naam van de islam. Zij moeten ongekend hard worden aangepakt.

Voorzitter, het probleem wordt steeds groter. AIVD-hoofd Rob Bertholee laat vandaag weten: “het aantal mensen dat bereid is een terroristische aanslag te plegen is een stuk groter dan tien jaar geleden”.

Schrikbarend is dat uit een onderzoek van Motivaction onlangs bleek dat liefst driekwart van de Nederlandse moslims Syriëgangers ziet als helden.

De maatregelen waarmee het kabinet het jihadisme denkt te kunnen bestrijden zijn te soft. Het is bovendien vooral oude wijn in nieuwe zakken.

Mijn fractie wil dat het kabinet de mogelijkheid creëert terugkerende jihadisten in administratieve detentie te nemen. Dat is de enige maatregel die werkt. Wij stellen het middel van administratieve detentie voor, met een rechtelijke toetsing na zes maanden.

En, Voorzitter, kom bij mij niet aan met het argument dat het voorstel over administratieve detentie zou indruisen tegen de rechtsstaat. Ons voorstel versterkt de rechtsstaat juist. Bovendien bestaat de mogelijkheid van administratieve detentie al in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Australië. Stuk voor stuk democratische rechtsstaten.

Indien, Voorzitter, tijdens de administratieve detentie blijkt dat de gedetineerde inderdaad een jihadist is, volgt wat ons betreft berechting en indien er sprake is van meerdere nationaliteiten altijd – standaard – denaturalisatie en uitzetting. Graag een reactie van de zijde van het kabinet.

Daarnaast, Voorzitter, moeten radicale moskeeën waar wordt opgeroepen tot geweld onherroepelijk dicht. De betreffende imam moet worden uitgezet. Ook ronselaars moeten, anders dan het kabinet wil, de Nederlandse nationaliteit kunnen verliezen. Verder moet er extra geld naar de inlichtingendiensten.

Tot slot, Voorzitter, pleit mijn fractie voor de invoering van een Nationaal Jihad Alert, zeker indien het kabinet ons plan voor administratieve detentie niet zou omarmen. Wij denken aan een openbare lijst waar alle teruggekeerde jihadisten op terug te vinden zijn. De lijst kan wat ons betreft prima bestaan naast de al bestaande nationale opsporingslijst. Hoe meer ogen en oren, hoe beter. Geen enkele jihadist mag uit beeld raken.

 


Gast

#144 zie foto

2014-11-24 06:06

ik stem op vnl.nu maar deze foto is wel waar hahaha


Gast

#145

2014-11-24 06:10

hier

hier heb je 2 vrienden


Gast

#146

2014-11-24 06:56

Ik steun deze brief!
Atheïst

#147 Re: Re:

2014-11-24 08:52

#119: Eay - Re:  

 Helemaal mee eens! Volgende keer wel in het Nederlands


Gast

#148

2014-11-24 10:39

Ik heb geen woorden voor deze 'media manipulatie' Dit is een tijd om bruggen te bouwen maar ik zie dat dag in dag uit dat ik als Turk weer iedereen moet overtuigen dat wij geen extremisten zijn.

Gast

#149 onderzoek klopt niet

2014-11-27 12:16

Volgens de onderzoek steunt bijna 90% ISS en zij sterk beinvloed door hun thuisland.

Een beetje representatieve onderzoek moet Turkse bevolking vertegenwoordigen. Zo moet ongeveer 50% van ondervraagden uit Koerdische achtergrond hebben en Koerden zijn in oorloog met ISS.

Ik kan me niet voorstellen dat zij sympathie hebben met hun vijand.