STOP DE VERZILTING VAN HET VOLKERAK-ZOOMMEER

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie STOP DE VERZILTING VAN HET VOLKERAK-ZOOMMEER.


Gast

#101 Re:

2015-03-02 19:47

zou die beste heer of vrouw die dit verzonnen heeft, ooit wel eens op het volkerrak zijn geweest??
wat een mooi schitterend gebied!!!! heel de wereld schreeuwt om zoet, en wij maken van zoet zout water!!!

Gast

#102

2015-03-07 15:50

Het is verspilling om zoveel kosten te maken terwijl de overlast van blauwalg al bijna weg is door de mossels. Zonde dat het grootste zoetwaterplas van zuidholland zo kapot wordt gemaakt. Zeer slecht voor de recreatie, scheepvaart en landbouwgronden.

Gast

#103

2015-03-18 15:15

Goed verhaal, verzilting onnodig dus geldverspilling, dan niet doen. Blij zijj met natuuurlijke effecten, wellicht bemesten voor visstand.
Verontwaardigde middelste zaagbek

#104 Re: Re: volkerak moet zout!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2015-04-02 20:11

#81: verontwaardigde mossel - Re: volkerak moet zout!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

 Zeg verontwaardige mossel. Wat je zegt trek je in het algemeen over de Delta. Als je je klein beetje verdiept had in het VZ-meer dan was je er achter gekomen dat die zogenaamde rampen die je noemt nu juist niet voor dit meer gelden. Hier broedt sinds twee jaar de TWEEDE kolonie grote zilverreigers van Nederland. De kleine broedt er ook. De aalscholver, en de Zeearend is er tegenwoordig bijna jaarrond. Weet je hoe dat komt? Omdat het gigantisch voedselrijk water is en er overvloed aan vis aanwezig is. Duidelijk geen tekenen van zuurstofloosheid oid. Voor andere gebieden/wateren geldt dat, maar zeker niet voor dit meer! In de winter overnachten er regelmatig 1000en middelste zaagbekken om te kunnen drinken van zoet water. waar moeten die dan heen? Het wemelt er van vis en vogels, en die sterven nergens aan dan aan een natuurlijke dood!!!!!!En die gaan wel weer weg(dood) als het weer zout wordt. En duurt het dan weer 30 jaar??

Nobody knows............................!!! Ook Natuurmonumenten niet, uit hun eigen mond gehoord..


Gast

#105

2015-05-03 15:08

Een compleet belachelijk plan waar de onderbouwing totaal voor ontbreekt. De natuur heeft zich na zoveel jaren compleet aangepast aan zoet, en nu brengt men de gehele flora en fauna om zeep met de terugkeer van het zout water?? Weer een creatie van werk door RWS met verstrekkende gevolgen die veel meer gaan kosten.

Gast

#106

2015-11-04 14:57

Ik maak mij grote zorgen over de zoetwatervoorraad in de toekomst. Verzilting is al een natuurlijk proces dat met alle middelen bestreden moet worden. Hier opzettelijke verzilten aan toevoegen is erg dom.

Gast

#107

2016-01-16 23:34

Omdat het een van de mooiste stukje natuur voor de zoetwater visser der is al zo weinig zoet water in Zeeland en maken ze dat ook nog kapot echt zonde water is super jammer dat ze het zout maken jaren lang stank overlast dat ga je krijgen alles dood wat er in zit heel jammer

Gast

#108

2016-01-20 20:33

Omdat ik tegen de vernietiging ben van al het leven dat rond en in dat water leeft en afhankelijk is van het zoete water.

Gast

#109

2016-03-17 17:46

Omdat er mensen zijn die hun hobby vissen wille behouden , waaronder jongeren en ouderen , en het zou sonde zijn als alles dood gaat

Gast

#110

2016-03-29 21:04

Omdat ik bekend ben met het probleem enweet wat voor problemen we in de toekomst kunnen krijgen door de verzilting.

Gast

#111

2016-04-07 13:03

Ik faciliteer de Informatiebijeenkomst in Steenbergen over Verzilting d.d. 25 mei 2016. Deelname van Ons Water aan deze avond geeft de mogelijkheid tot meer ruchbaarheid aan deze petitie, ook delen via Facebook van Stadsraad Steenbergen!
Tot 25 mei a.s.!

Gast

#112 Volkerak-Zoommeer, Westerschelde & Borm en Huijgens.

2016-05-13 21:52

Ik onderschrijf deze petitie volledig. Verder deel ik de visie die de adviesgroep << Borm en Huijgens >> ontworpen heeft voor het - geprefereerde toekomstige - waterbeleid (en de Deltawerken) in gans Nederland. In het bijzonder dan voor de zuidwestelijke delta. Verder zou dit best ook worden doorgetrokken naar de volledige Belgische kustlijn (de ontwikkeling van deze visie en de afstemming op elkaar), ook samenwerking wat de Westerschelde betreft. Voor deze laatste zou afdamming ernstig overwogen moeten worden. Een mooie kans waarachtige op Europese samenwerking binnen de << Nederlanden >>. Maar dus als eerste stap, het Volkerak-Zoommeer zoet houden voor de komende generaties.