Een diervriendelijke oplossing voor de zwerfpoezen van Aalst !


Gast

#76

2014-09-01 08:02

Laat deze dieren gerust!

er zijn mensen die deze dieren verzorgen,en ze zijn gesteriliseerd,

dus er is geen probleem!

schandalig gemeentebestuur,die aandacht heeft aan een onmens!!!

Georges.


Gast

#77 Re:

2014-09-01 08:09

5: -  

 verplichting gaat vandaag in voor alle katten. Ook htk ;)


Gast

#78

2014-09-01 08:27

Als eerst... hoe gaat men de huiskatten van de straatkatjes kunnen herkennen gezien deze laatste zeer goed verzorgd worden door dierliefhebbende buren! Overigens zie ik niet direct een onoverkomelijk probleem! Reden!!!! Reeds deels aangegeven, toch ook gezien deze dieren reeds onvruchtbaar zijn gemaakt, mede door de buren gevoederd worden. Bovendien blijven deze diertjes niet eeuwig leven, binnen x aantal tijd begint huidige populatie uit te sterven. Hoe dan ook, voor veel overlast zullen deze dieren niet zorgen en al heel zeker niet als dat deze dieren op een vaste stek  onderdak krijgen.

Zelf heb ik jaren lang voor straatkatten gezorgd!In de ochtend wachten zij allen vol ongeduld op hun eten, overdag zag je hen NIET, pas tegen avond op vaste tijdstip kwamen zij allen weer te voorschijn, om vervolgens al of dan niet naar hun slaapplaats te gaan! Misschien nuttig om weten, ik woonde in de directe straat en aantal katten kwam uit op 16 dieren! Niet niets dus! 

Mogelijke tip aan de bewoners, gezien ik de huidige omstandigheden niet  voor behoud van deze gastjes... halsbandjes voorzien. Desnoods via gebruik van een vangkooi... lekker vlees met geplette slaapmiddel. Dit in gekende rustige omgeving en 


Gast

#79

2014-09-01 08:55

Stomme klager. Wees blij dat je muisvrij bent en die beesten doen geen mens kwaad! Als je geen dieren rondom je huis wilt, moet je maar verhuizen waar geen dieren voorkomen. Oh wacht overal zijn er dieren en dankzij hem, is de mens ontstaan. Wees eens dankbaar

Gast

#80

2014-09-01 09:02

Als een colonie gecontroleerde, gesterilizeerde, gevoede en verzorgde zwerfkatten nu ook al geelimineerd worden, welk dier is het volgende? Laat die dieren hun leven en de natuur zal dit probleem zelf oplossen in max 10 jaar! Is er al niet genoeg onverdraagzaamheid in de wereld??? De aanklager zou zich moeten doodschamen! Kom eens leven op den 'buiten' en dan zal je zien welk NUT deze poezen hebben, laat ons dan nog maar zwijgen over het positief effect op mensen in de buurt die deze dieren lief hebben!!!! Laat die poezen in hun vrijheid ipv ze te vangen=inslapen! Dit is regelrechte poezenmoord!


Gast

#81

2014-09-01 09:09

Schandalig als de stad de poezen daar zouden weghalen,ze worden goed verzorgd.Hebben die echt geen hart,ik zou geen oog meer dicht doen met dit op mijn geweten, poezen hebben ook gevoelens en het recht om te leven!!!

Gast

#82

2014-09-01 09:34

Teleurstellend dat één persoon krijgt wat hij wilt. Ik wil nooit gaan werken en veel geld verdienen.. Kunnen jullie dat ook regelen voor mij ? Triestig!

Gast

#83

2014-09-01 09:45

vind dat niet kunnen wat ze met die poezen van plan zijn.
ben een echte poezenvriend wens jullie nog veel sucses met jullie petitie.

Gast

#84

2014-09-01 09:46

We kunnen misschien voorstellen om de verzuurde mensen te ruimen ipv onschuldige katten ...

Gast

#85

2014-09-01 09:50

Waarom plots die dieren weg doen?
Als ze mensen ervoor zorgen zijn ze toch geen last ??!!
Jullie zouden jullie beter bezig houden met nuttiger dingen
Die dieren hebben ook niet gevraagd om dakloos te zijn
Stel je eens voor in hun plaats
Zou beter zijn !!
Best dat er toch nog mensen zijn in hun
Omgeving die voor hen wil zorgen
Jullie zouden dat beter ook doen !
Blijkbaar zijn jullie niet zo dier vriendelijk ?!!

Gast

#86

2014-09-01 10:18

Overal worden de dieren en de natuur verdreven,hun biotoop verdwijnt,dan is het toch normaal dat er plaatsen ontstaan met overpopulatie,is de mens daarvan niet de oorzaak.Zijn wij misschien niet met teveel!

Gast

#87

2014-09-01 10:26

Het zou ook een oplossing zijn voor het te veel aan --onbekwame-- politiekers in de stad Aalst!


Gast

#88

2014-09-01 10:55

Er zijn wel andere opties beschikbaar voor deze dieren. Probleem is meestal belangenvermenging. Volg gewoon de geldstroom, en je komt er wel uit.
Wie gaat ze vernietigen, en vooral, door wie worden ze betaald...

Gast

#89

2014-09-01 10:58

Hoewel ikzelf niet in AALST woon merk ik algemeen een negatieve evolutie in het zwerfkattenbeleid, ook in Affligem.
Voorheen werden zwerfkatten op kosten van de gemeente gesteriliseerd/gecastreeerd, dat was vrijwel een uniek beleid, en daarna terug uitgezet (behalve zieke dieren), plots is er sinds 2014 GEEN beleid meer ivm zwerfkatten, tenzij misschien politie waarschuwen (nog een taak erbij voor deze mensen, of dacht men : die hebben toch niets anders te doen...), die ze dan naar een asiel brengen, weet ik veel waar, resultaat: euthanasie. Onze asielen worden blijkbaar stilaan "stations van de dood" zoals ze heten in "primitief" Spanje. Ghandi zei: "De beschaving van een volk is te meten aan de mate van respect waarmee ze met hun dieren omgaan", we zijn dus goed bezig!


Gast

#90

2014-09-01 11:02

Zou tof zijn zien te staan in de krant, de stad gaat ook komaf maken met deze zure buur,speelstraat voor poezen!!!
Maar ja, poezen kunnen niet gaan stemmen zeker ?


Gast

#91

2014-09-01 11:15

Van waar komen die katten. Van de mensen en die katten eten waarschijnlijk nog vogels. En dan vergeet ik nog de muizen die ze op eten. Gevolg minder eten voor sommige vogels.


Gast

#92 Re:

2014-09-01 11:24

#7: -  

 En hoe houd je de katten op dat groot vast terrein?


Gast

#93 Re:

2014-09-01 11:28

#15: -  

 Gaat niet enkel in voor fokkers en asielen. Ook voor particulieren. Eens benieuwd hoeveel dierenvrienden daadwerkelijk hun kat zullen steriliseren/castreren (en liefst meteen ook chippen).


Gast

#94

2014-09-01 11:50

Zo'n actie mag niet onbezonnen gebeuren. Mede door het zwerfkattenbeleid zijn de zwerfkatten "gefixt" en normaal hebben ze een knipje uit hun oor ter herkenning. ENKEL zieke dieren dienen gevangen te worden en geholpen. Perfect gezonde katten die verzorgd worden door vrijwilligers die er veel geld en ook tijd insteken moeten niet het slachtoffer worden van een nodeloze jacht op de verkeerde dieren.

Gast

#95

2014-09-01 11:50

Deze petitie is het waard om zoveel mogelijk respons te krijgen.

Als de katten al zolang in dezelfde omgeving wonen en goed verzorgd worden door de omwonenden, laat dan ze daar toch gewoon. Dit kan alleen maar goed zijn, zowel voor de dieren maar ook voor de mensen die er al héél lang een speciale band mee hebben. Ze krijgen de nodige medische zorgen en worden goed gevoed en ook nog graag gezien. Wat moet er nog meer zijn????

Gast

#96

2014-09-01 11:52

Respect voor dieren aub!

Gast

#97

2014-09-01 12:00

het is gewoon schandalig wat ze willen doen,daar het al jaren de gewoonte is dat die gesteriliseerde en andere katten daar rondlopen.ronduit schandalig.de anonieme kattenhater zou zich bekend moeten maken ,de lafaard!!!

Gast

#98

2014-09-01 12:27

Katten doen niks verkeerd. Je moet de dieren niet straffen omdat ze daar wonen, het is hun schuld niet. Straf alle mensen die hun dieren op straat zetten.

En als dit de weg is die Aalst opgaat, tijd om te verhuizen denk ik. Niet te begrijpen dat dit zelfs maar overwogen wordt (het vangen en euthanaseren van die poezen).

Beetje_Gezond_Verstand

#99 Re:

2014-09-01 12:28

#1: -  

 Ik zou de kattenliefhebbers in Aalst aanraden om klaar te staan met camera's, om het vangen van die katten te filmen. Het zal hoogstwaarschijnlijk niet zo diervriendelijk gebeuren als het allemaal wordt voorgesteld, en iedereen weet wat de kracht is van filmpjes, zeker als het risico bestaat dat ze online worden gezet.


Gast

#100

2014-09-01 13:26

Schandalig wat ik hier lees, dat is idd geen oplossing! Sterliseren en terugzetten moet er gebeuren