Een diervriendelijke oplossing voor de zwerfpoezen van Aalst !


Gast

#101

2014-09-01 14:05

Ga je bij overbevolking ook mensen platspuiten?

Gast

#102

2014-09-01 14:22

Goed initiatief, de katten afmaken is onaanvaardbaar!
Chrissie

#103 zwerfpoezen

2014-09-01 14:24

Moesten mensen hun huisdieren niet dumpen er zouden geen zwerfkatten zijn! Inplaats van de dumpers aan te pakken straft men de dieren. Men brengt ze zogezegd naar het asiel om ze te laten adopteren. In werkelijkheid betekent dat hun doodvonnis want aan elke poes scheelt wel iets om ze een spuitje te geven. Daarom dat nogal wat mensen liever hun kat ergens achterlaten dan ze naar een asiel te brengen wat veel wil zeggen over het imago van asielen. Wanneer gaan ze in Aalst eens doorhebben dat ze beter zouden samenwerken met de tientallen vrijwilligers die tijd en geld besteden aan het verzorgen van die pechvogels? Dat de politiekers nog altijd niet door hebben dat héél veel mensen deze dieronvriendelijke oplossingen niet meer pikken gaat mijn verstand te boven! Wacht maar tot er een partij voor de dieren komt, dan gaan er veel verschieten.

 

Linda Moreels

#104 Re: zwerfpoezen

2014-09-01 14:39


Gast

#105

2014-09-01 14:51

ik ben ook tegen die machtsontplooïng tegen weerloze diertjes...

Gast

#106

2014-09-01 15:59

Men dient elk levend wezen te respecteren. Een verziekende buur (Homo Sapiens Sapiens is nog steeds een diersoort) die andere dieren wil laten uitroeien is iemand die de universele wetten van de natuur overtreed. Hij of zij zou hiervoor gestraft moeten worden en in een betonnen bunker zonder een enkele vorm van natuur opgesloten worden. Na een tijdje zal hij/zij wel beseffen dat men zonder natuurlijke diversiteit niet verder kan.

Gast

#107

2014-09-01 16:52

Schandalig dat deze dieren zouden moeten afhangen van iemand die geen katten kan verdragen!?En zo plots,daar waar vroeger alles goed ging?Dan moeten ze de dieren van de klager(s)ook verwijderen;eens zien wat die dan zullen zeggen.In wat voor een maatschappij leven wij tegenwoordig?Ik alleen,ik,ik,en nog eens ik.Zelfs spelende kinderen kan men niet meer verdragen....Triestig.....

Gast

#108

2014-09-01 17:10

Ik hoop echt dat het iets uithaalt!!

Elk levend wezen verdient het om met respect behandelt te worden en verdient er mooi en goed leven!!!!

Bea

#109

2014-09-01 17:54

Indien stad Aalst hier toch mee doorgaat zorg inderdaad voor beeldmateriaal en laat ons hopen dat iemand de middelen en het lef heeft om hier een rechtzaak van te maken.

Schandalig dat de mensen daar zo hun best doen om voor die dieren te zorgen, tevens om overlast te beperken (door castratie en hen zelf te voederen) en er dan door toedoen van één of andere hoge en rijke Piet beslist wordt om deze kattenpopulatie uit te roeien (waar het uiteindelijk op neerkomt).

Schandalig dat er geen greintje respect meer is voor de natuur.

Schandalig ten opzichte van het asiel ook, de mensen die er werken en de dierenarts die de spuitjes zal moeten toedienen.

 


Gast

#110

2014-09-01 18:06

LAF!

Daarentegen moet je als gewone burger eens proberen om hulp te krijgen wanneer je overlast hebt van BEWUST gepleegde feiten.

Denk aan alle burenruzies door ECHTE overlast dan wachten ze tot er ongelukken gebeuren.

Daar waar men 3 huizen verder nog het lawaai hoort dag en nacht, daar waar men heel goed weet dat er gedeald wordt, daar waar men op klare dag zonder schaamte het frituurvet in de riolen gooit en noem maar op.

Daar durft men geen actie te ondernemen.

 

HIER GAAT HET OM DIEREN DIE WEINIG TOT GEEN OVERLAST KUNNEN VEROORZAKEN.

HET GEBEURT ZONDER REDEN EN ENKEL OMDAT HET KAN.

MACHTSMISBRUIK!

 

 

 


Gast

#111

2014-09-01 18:26

Blijkbaar zijn mensen zo egocentrisch, dat ze maar de dingen die ze storen, gewoon kapot of dood kunnen maken. Ik ben weeral eens geschokt over de mentaliteit die er heerst. Mensen staan overal en altijd op de eerste plaats. Dieren, kunnen gewoonweg worden geliquideerd,als er iemand zich aan stoort. Neen, dit is niet democratisch, dieren hebben ook rechten. Bovendien zijn de katten in de omgeving gesteriliseerd en worden ze door de buurt verzorgt. Waarom zouden ze dan moeten afgemaakt worden? Overlast? Bon, dat kan ik van veel mensen zeggen, die ik dagelijks op straat, in de winkel, of op het openbaar vervoer tegen kom. Worden die mensen dan gewoon afgemaakt? Neen. Respecteer ook diegenen die zich niet kunnen verdedigen, die afhangen van onze maatschappij en zeker niets verkeerd hebben gedaan.

Gast

#112

2014-09-01 19:19

Stop afslachten van beesten!
Linda Moreels
De auteur van deze petitie

#113 Re:

2014-09-01 19:49

#111: -  

 Zeer juist !


Gast

#114

2014-09-01 20:02

En dat noemt zich schepen van dierenWELZIJN. Eerst al de kippen weghalen naast de stationparking en nu de katten. What's next? Die vent is zichzelf overbodig aan 't maken want binnenkort zijn er geen dieren meer, allen nog beesten.

Gast

#115

2014-09-01 20:28

laat deze katten waar ze zijn, waar ze verzorgd en liefdevol behandeld worden!!!!!!

Gast

#116

2014-09-01 20:51

Ik teken, zonder twijfel. En dat zou iedereen moeten doen! Al was het maar om te tonen dat wij de term beschaving waard zijn.

Gast

#117 Re:

2014-09-01 20:58

#114: -  

Het pluimvee aan de stationsparking werd (na overleg) weggehaald in samenwerking met De Ark van Pollare. Zij zorgen voor herplaatsing van de dieren. Ik heb de dieren zien aankomen bij de Ark en heb vandaar uit 12 hanen weggebracht naar Koninksem (Tongeren). Van die 12 hanen waren er ginder reeds 6 herplaatst. Ik wil maar zeggen dat mits een beetje goede wil en overleg steeds een oplossing kan gevonden worden. Hopelijk gebruikt men ook deze keer zijn verstand en laat men de katten met rust!

 


Gast

#118

2014-09-01 21:46

De dieren doen geen vlieg kwaad dit is gewoon echt onaanvaardbaar

Gast

#119

2014-09-02 04:37

als die katten effectief gesteriliseerd zijn , dan volstaat het de 'nieuwkomers' te laten adopteren door iemand die niet uit de buurt is , of ze ook te laten steriliseren . 1 anonieme klacht zou niet mogen volstaan tegenover al de mensen/buurtbewoners die niet tegen de katten zijn .

Gast

#120

2014-09-02 07:18

Opeens is er nu hinder en stank..????Welke kattenhater heeft hier zijn mening kunnen doordrijven?De gassen of andere geurhinder dat we dagelijks binnen krijgen door een of andere fabriek daar gaat er niks aan veranderen,zielige en gefrustreerde mensen zijn het.!!!
Linda

#121 Re:

2014-09-02 07:53

#110: -  Inderdaad !

 


Gast

#122

2014-09-02 08:01

Katten zijn geen ratten en de manier waarop men ervan af wil is zo egoïstisch ! In een vangkooi wordt elk dier wild, zelfs de meest sociale huiskat die in een kooi beland en dan nog door een vreemde wordt benaderd ...

Gast

#123

2014-09-02 09:55

Ik woon al 14 jaar in de wijk ik heb nog nooit last gehad van de katten die beesten lopen hier al vele jaren nu willen ze die beesten weg ik vind dat da niet kan een kat is een vrij dier nee ze zijn nog nuttig ze vangen muizen mensen laat die beesten leven we leven toch ook graag ewel die beesten ook grt

Gast

#124

2014-09-02 12:37

Stop die onverdraagzaamheid, ook tegenover dieren.

Gast

#125

2014-09-02 19:00

Ik doe zwerfkatten Bonheiden en daarvoor Lier. Na 10 jaar ervaring kan ik met zekerheid zeggen dat een gecontroleerde, gesteriliseerde en doorvoede zwerfkattenpopulatie de beste oplossing is. Is toch niet zo moeilijk te begrijpen? Haal je ze weg, dan start je een vicieuze cirkel met nestjes, ziektes, opengetrokken vuilzakken, gevechten onder katten, ... tot gevolg.